VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen verslaat VVV-Venlo (0-2)

25 reacties
VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen verslaat VVV-Venlo (0-2)

SC Heerenveen heeft zaterdagavond uitstekende zaken gedaan in Venlo. De Friezen wonnen van de plaatselijke VVV door twee doelpunten in de tweede helft. Daarmee wipt Heerenveen op doelsaldo over ADO Den Haag heen op de ranglijst.

In de eerste heflt gebeurde er niet al te veel. Beide ploegen kregen wat kleine kansjes maar wisten niet tot scoren te komen. Na een klein half uur spelen kreeg de thuisploeg een uitgelezen mogelijkheid om op voorsprong te komen. Clint Leemans miste echter de toegekende strafschop waardoor VVV en Heerenveen met 0-0 de rust ingingen.

Ook in de tweede helft waren er weinig hoogtepunten te noteren. Daarbij had VVV lange tijd het betere van het spel. Toch werden de Friezen naarmate de wedstrijd vorderde steeds gevaarlijker. Dat resulteerde in de 69e minuut tot een treffer van Reza Ghoochannejhad. Hij kopte de bal na een mislukt schot hard in het doel. Daarna leek het verzet gebroken te zijn. Zo'n tien minuten later verdubbelde Heerenveen dan ook de voorsprong. Invaller Nemanja Mihajlovic schoot de bal hard via de hand van de keeper in de korte hoek. Daarmee doen de Friezen uitstekende zaken in de strijd om Europees voetbal.

Opstelling VVV: Unnerstall; Rutten, Roseler, Van Bruggen, Labylle; Post, Seuntjes, Leemans(76. Hunte); Castelen(83. Riis), Thy, Van Crooy

Opstelling Heerenveen: Hansen; Dumfries, Hoegh, Pierie, Bulthuis; Bruijn(71. Vlap), Van Amersfoort, Kobayashi; Rojas(80, Schmidt), Ghoochannejhad, Zeneli(71. Mihajlovic)

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen kun dien je in te loggen of te registreer je, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Apr 2018 om 16:46
    • Quote van 15 Apr 2018 om 19:34
      Straks Maher, Boere, ter Avest en Assaidi overnemen van Twente na degradatie ????
    Maher kan denk ik veel beter dan wat hij heeft laten zien bij Twente. Is waarschijnlijk wel veel te duur voor zijn status van semi-mislukte speler. Assaidi hebben ze begin vorig seizoen toch goed ingeschat. Heeft ten eerste veel tijd nodig gehad om fit te worden. En ook dit seizoen is hij weer regelmatig geblesseerd. Hoeven we zeker niet meer te halen.
  • 16 Apr 2018 om 16:43
    • Quote van 15 Apr 2018 om 07:17
      Dat is al vaker gezegd. Zijn gewoon prima spelers, netzoals Bruijn
    Vorig seizoen de zelfde situatie met Namli en/of Johnsen toen Sam er bij liep alsof het hem allemaal niet meer interesseerde na de winterstop. Nu Mihajlovic, Rojas en van der Steen. Ik ben zo blij dat Streppel over een paar weken foetsie is. Zo'n figuur moeten ze nooit weer binnen halen!
  • 16 Apr 2018 om 15:29
    • Quote van 15 Apr 2018 om 19:34
      Straks Maher, Boere, ter Avest en Assaidi overnemen van Twente na degradatie ????
    Ik zie liever Vlap of Pelle dan Maher, Boere lijkt me geen spits voor het linkerrijtje. Assaidi niet meer doen inderdaad. Die Jensen lijkt me een van hun betere spelers.
  • 16 Apr 2018 om 15:19
    • Quote van 16 Apr 2018 om 14:44
      Maher en Assaidi zou ik echt niet verkeerd vinden. Hebben gewoon nog genoeg kwaliteit, echter is er geen motivatie bij Twente.
    Assaidi is blessuregevoelig gebleken, zou er niet aan beginnen.
  • 16 Apr 2018 om 14:44
    • Quote van 16 Apr 2018 om 13:50
      Want die doen het nu zo geweldig?
    Maher en Assaidi zou ik echt niet verkeerd vinden. Hebben gewoon nog genoeg kwaliteit, echter is er geen motivatie bij Twente.
  • 16 Apr 2018 om 13:50
    • Quote van 15 Apr 2018 om 19:34
      Straks Maher, Boere, ter Avest en Assaidi overnemen van Twente na degradatie ????
    Want die doen het nu zo geweldig?
  • 15 Apr 2018 om 19:54
    • Quote van 14 Apr 2018 om 23:56
      Mensen wie Twitter heeft of fb geef Luuc Eisenga een bericht de laatste uitwedstrijd tegen nac Breda goedkoop heen te gaan er kunnen 750 fans mee !!! Ik wil mee en een VOL uitvak in Breda ....wie geeft Luuc Eisenga bericht of met z'n allen.
    Je kunt hem ook mailen.
  • 15 Apr 2018 om 19:34
    • Quote van 15 Apr 2018 om 19:06
      Johnsen van Ado is echt niet beter , Veerman en Reza zitten op hetzelfde niveau als Johnsen dus daar schiet je niets mee op.
    Straks Maher, Boere, ter Avest en Assaidi overnemen van Twente na degradatie ????
  • 15 Apr 2018 om 19:06
    • Quote van 15 Apr 2018 om 12:09
      Ik zou Johnsen van ADO ookzeker niet een verkeerde aankoop vinden, ipv Veerman en Reza!
    Johnsen van Ado is echt niet beter , Veerman en Reza zitten op hetzelfde niveau als Johnsen dus daar schiet je niets mee op.
  • 15 Apr 2018 om 12:09
    • Quote van 15 Apr 2018 om 09:45
      Precies, Nemanja was een verademing. Hij is razendsnel en je weet niet wat hij gaat doen omdat hij binnendoor en buitenom kan. Hij ging eerst 2x binnendoor en bij zijn goal ging hij buitenom. Dat hebben we het gehele seizoen gemist. Zeneli is de gevaarlijkste speler maar iedere back weet dat hij naar binnengaat en heeft helaas niet de kwaliteiten van Robben.

      Bruijn en Rojas speelde ook verdienstelijk.

      Bij VVV is Vito v Crooy ook wel een leuke speler. Nog een contract voor 1 seizoen. Niet iets voor ons?
    Ik zou Johnsen van ADO ookzeker niet een verkeerde aankoop vinden, ipv Veerman en Reza!
  • 15 Apr 2018 om 09:45
    • Quote van 15 Apr 2018 om 07:17
      Dat is al vaker gezegd. Zijn gewoon prima spelers, netzoals Bruijn
    Precies, Nemanja was een verademing. Hij is razendsnel en je weet niet wat hij gaat doen omdat hij binnendoor en buitenom kan. Hij ging eerst 2x binnendoor en bij zijn goal ging hij buitenom. Dat hebben we het gehele seizoen gemist. Zeneli is de gevaarlijkste speler maar iedere back weet dat hij naar binnengaat en heeft helaas niet de kwaliteiten van Robben.

    Bruijn en Rojas speelde ook verdienstelijk.

    Bij VVV is Vito v Crooy ook wel een leuke speler. Nog een contract voor 1 seizoen. Niet iets voor ons?
  • 15 Apr 2018 om 09:07
    We zijn nu toch weer een mooie serie aan het neerzette. Hopenlijk kan Streppel afscheid nemen met europees voetbal, dan heeft ie het toch aardig gedaan. Ik heb de wedstrijd zelf niet gezien maar tis een prima uitslag. Belangrijk potje tege ADO dinsdag!
  • 15 Apr 2018 om 07:17
    • Quote van 14 Apr 2018 om 21:40
      Toch onbegrijpelijk dat Rojas en Mihajlovic zo weinig speeltijd hebben gekregen dit seizoen. Als ik naar de 2 heren kijk vandaag dan ben ik toch positief over hun kwaliteiten
    Dat is al vaker gezegd. Zijn gewoon prima spelers, netzoals Bruijn
  • 14 Apr 2018 om 23:56
    Mensen wie Twitter heeft of fb geef Luuc Eisenga een bericht de laatste uitwedstrijd tegen nac Breda goedkoop heen te gaan er kunnen 750 fans mee !!! Ik wil mee en een VOL uitvak in Breda ....wie geeft Luuc Eisenga bericht of met z'n allen.
  • 14 Apr 2018 om 23:53
    • Quote van 14 Apr 2018 om 22:15
      Zal niet zo duur worden stadion zit toch niet eens voor de helft vol.
    Ik neem een vriendin mee kaart voor 10 euro (tijd geleden er al over gehad met Luuc Eisenga )
  • 14 Apr 2018 om 22:55
    • Quote van 14 Apr 2018 om 21:51
      IK BEN BLIJ MET DE OVERWINNING (voor dat ik weer de vraag krijg of ik wel blij ben) :P Vandaag heeft toch echt wel aangetoond dat het grotendeels aan streppel ligt, Je hebt de spelers in huis die je zo overduidelijk nodig had en ze spelen beiden meer dan behoorlijk. Zoals Rs al zegt onbegrijpelijk.
    Haha, goed om te horen. Raakte ff geïrriteerd van in mijn ogen iets teveel negativiteit. Sorry
  • 14 Apr 2018 om 22:35
    Moet dag erna ook weer om 5.45 op maar ik ga wel dinsdag.. In ieder geval heerlijke 3 punten vandaag
  • 14 Apr 2018 om 22:15
    • Quote van 14 Apr 2018 om 22:07
      Trakteren dan hè..
    Zal niet zo duur worden stadion zit toch niet eens voor de helft vol.
  • 14 Apr 2018 om 22:07
    • Quote van 14 Apr 2018 om 21:53
      Gewoon BLIJ zijn met de overwinning! !! Dinsdag op MIJN verjaardag thuis tegen DH ...kom op SUPERFRIEZEN!
    Trakteren dan hè..
  • 14 Apr 2018 om 21:56
    • Quote van 14 Apr 2018 om 21:48
      Toch denken ik dat Odegaard hun ontwikkeling in de weg heeft gestaan. Ik heb er achteraf mijn bedenkingen bij. Maar goed, volgend seizoen mogen zij zich bewijzen.
    Zo lijkt het idd wel
  • 14 Apr 2018 om 21:53
    Gewoon BLIJ zijn met de overwinning! !! Dinsdag op MIJN verjaardag thuis tegen DH ...kom op SUPERFRIEZEN!
  • 14 Apr 2018 om 21:51
    • Quote van 14 Apr 2018 om 21:40
      Toch onbegrijpelijk dat Rojas en Mihajlovic zo weinig speeltijd hebben gekregen dit seizoen. Als ik naar de 2 heren kijk vandaag dan ben ik toch positief over hun kwaliteiten
    IK BEN BLIJ MET DE OVERWINNING (voor dat ik weer de vraag krijg of ik wel blij ben) :P Vandaag heeft toch echt wel aangetoond dat het grotendeels aan streppel ligt, Je hebt de spelers in huis die je zo overduidelijk nodig had en ze spelen beiden meer dan behoorlijk. Zoals Rs al zegt onbegrijpelijk.
  • 14 Apr 2018 om 21:48
    • Quote van 14 Apr 2018 om 21:40
      Toch onbegrijpelijk dat Rojas en Mihajlovic zo weinig speeltijd hebben gekregen dit seizoen. Als ik naar de 2 heren kijk vandaag dan ben ik toch positief over hun kwaliteiten
    Toch denken ik dat Odegaard hun ontwikkeling in de weg heeft gestaan. Ik heb er achteraf mijn bedenkingen bij. Maar goed, volgend seizoen mogen zij zich bewijzen.
  • 14 Apr 2018 om 21:45