Homepage » Eerste elftal » BREAKING | Streppel vertrekt na dit seizoen als trainer SC Heerenveen

BREAKING | Streppel vertrekt na dit seizoen als trainer SC Heerenveen

( 48 reacties)
Groenste stroom van Nederland
BREAKING | Streppel vertrekt na dit seizoen als trainer SC Heerenveen

Jurgen Streppel vertrekt na dit seizoen als hoofdtrainer van SC Heerenveen, dat meldt de Leeuwarder Courant. Het aflopende contract van de oefenmeester wordt niet verlengd.

Streppel ligt al enige tijd onder vuur bij de aanhang van SC Heerenveen. Onder leiding van de 48-jarige trainer presteren de Friezen teleurstellend, al was de start van het seizoen prima. Toch staat SC Heerenveen nu in het rechterrijtje van de Eredivisie.

Steppel begon in de zomer van 2016 als trainer van SC Heerenveen. Ook toen kende hij een prima start, maar zakte het na de winterstop in. SC Heerenveen behaalde nog wel de play-offs om Europees voetbal, maar werd daarin uitgeschakeld door FC Utrecht.

Het is nog niet bekend wie de opvolger wordt van Streppel.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Mar 2018 om 17:40
    Beter laat dan nooit. Kon ook niet anders dat hij zou vertrekken, had afgelopen seizoen eigenlijk al gemoeten na die dramatisch 2e seizoenshelft. Takstisch zeer zwakke trainer, ik heb persoonlijk helemaal niks tegen deze man maar hij heeft ons absoluut niet verder gebracht.
    Voor het nieuwe seizoen zou een Van der Gaag een geschikte opvolger zijn lijkt me, Peter Bosz ook, Keizer eventueel ook.Verbeek hoef ik niet meer te zien, die bakt er al jaren helemaal niets van, ook nu met goed materiaal bij FC Twente. Daarnaast haal je met Verbeek altijd reuring binnen, daar hebben we genoeg van gehad de laatste jaren.
  • 13 Mar 2018 om 17:29
    • Quote van 13 Mar 2018 om 17:23
      Nee Heracles ook niet. Vaak betekend tekenen bij een nieuwe club afstand doen van (een deel) van de afkoopsom van de vorige werkgever. En dan is het maar net wat Marcel Keizer wil opgeven
    Kopt, zo werkt het inderdaad in de meeste gevallen met afkoopsommen. Maar hij heeft al met Heracles gesproken dus ik ga er vanuit dat hij niet te lang werkloos thuis wil zitten en zien hoe zijn riante bankrekening minder wordt. Hij had nog een contract tot 2019 en in zijn geval wil het er bij mij niet echt in dat het om een miljoenenbedrag gaat wat hij opgestreken zou hebben. Maar dat is gissen.
  • 13 Mar 2018 om 17:23
    • Quote van 13 Mar 2018 om 15:48
      Heracles eventueel wel denk je? Niet dat ik Keizer bij onze club zou willen hoor, integendeel.
    Nee Heracles ook niet. Vaak betekend tekenen bij een nieuwe club afstand doen van (een deel) van de afkoopsom van de vorige werkgever. En dan is het maar net wat Marcel Keizer wil opgeven
  • 13 Mar 2018 om 17:05
    Foppe maar weer terug
  • 13 Mar 2018 om 15:57
    Gezien de resultaten een logisch besluit. Een trainer met een hart en dat zullen we nog wel eens kunnen gaan missen. Streppel bedankt. Alles zat tegen wat tegen kon zitten. Veel sterkte en succes in je verdere carrière.
  • 13 Mar 2018 om 15:55
    • Quote van 13 Mar 2018 om 12:34
      Mensen wouden hem in het verleden heel graag weer terug als coach bij sc Heerenveen, in deze tijd horen we dat sentiment minder. Maar ik denk dat er een reële kans is dat Gert Jan de nieuwe coach is komend jaar. Anders verwacht ik van der Gaag. Maar Gert Jan wordt vast ontslagen bij Twente en Verbeek zal waarschijnlijk graag willen komen. Ik heb zelf werkelijk geen idee of het positief zal uitwerken als hij komt maar het zou me echt helemaal niets verbazen.
    Bij dat idee krijg ik op dit moment niet echt een warm gevoel. Hij blijft altijd een clubman, maar zijn prestaties zijn na zijn vertrek bij Heracles nou niet echt om over naar huis te schrijven. Het zou hem sieren wanneer hij eens iets minder eigenwijs zou worden. Het blijkt dat niet alles waar hij een vinger in de pap heeft uitdraait op een succes.
  • 13 Mar 2018 om 15:52
    • Quote van 13 Mar 2018 om 12:31
      Sorry hoor maar kom dan voor de spelers.
    En toon je waardering voor de beslissing die je club heeft genomen. Geniet lekker van de afscheidstour. En zaterdag van een wervelende Utrecht show. Al hoop ik dat de spelers laten zien dat ze uit een ander vaatje kunnen tappen dan dat ze afgelopen weekend deden. Tegen PSV kon het ook.
  • 13 Mar 2018 om 15:48
    • Quote van 13 Mar 2018 om 11:25
      Je weet hoe het werkt met een afgekocht contract he? SC Heerenveen kan echt niet het salaris van Ajax evenaren...
    Heracles eventueel wel denk je? Niet dat ik Keizer bij onze club zou willen hoor, integendeel.
  • 13 Mar 2018 om 15:36
    • Quote van 13 Mar 2018 om 14:38
      Ben ik wel met je eens, vind ook niet dat Verbeek daar goed aan doet, om daar iedere week weer te zitten, ik kan me niet voorstellen dat hij de focus zo op zijn eigen team hoog kan houden, de Twente supporters gaan zich hier ook al over roeren, dat brengt alleen maar extra druk met zich mee.
    Geen Verbeek svp , buitenlandse Trainer is verstandiger , even weg van de "Zeist doctrine".
  • 13 Mar 2018 om 14:38
    • Quote van 13 Mar 2018 om 13:08
      Hij doet het bij Twente nu ook belabberd. Is al ontslagen in Duitsland daarvoor. Ik weet niet of we Verbreek hier nu moeten willen hebben. Ik liever niet in ieder geval. Ik denk niet dat het dan beter zal gaan dan nu. En als hij elke keer bij die tv programma's gaat zitten dan hoeft het ook niet. Een coach moet daar niet gaan zitten, die moet de focus hebben op zijn ploeg. Vooral als het zo slecht gaat als bij Twente nu
    Ben ik wel met je eens, vind ook niet dat Verbeek daar goed aan doet, om daar iedere week weer te zitten, ik kan me niet voorstellen dat hij de focus zo op zijn eigen team hoog kan houden, de Twente supporters gaan zich hier ook al over roeren, dat brengt alleen maar extra druk met zich mee.
  • 13 Mar 2018 om 14:33
    Voor mij is verbeek een gepasseerd station. Hij heeft niet het gochme van vroeger. Beter een jongere met een goeie visie
  • 13 Mar 2018 om 13:08
    • Quote van 13 Mar 2018 om 12:34
      Mensen wouden hem in het verleden heel graag weer terug als coach bij sc Heerenveen, in deze tijd horen we dat sentiment minder. Maar ik denk dat er een reële kans is dat Gert Jan de nieuwe coach is komend jaar. Anders verwacht ik van der Gaag. Maar Gert Jan wordt vast ontslagen bij Twente en Verbeek zal waarschijnlijk graag willen komen. Ik heb zelf werkelijk geen idee of het positief zal uitwerken als hij komt maar het zou me echt helemaal niets verbazen.
    Hij doet het bij Twente nu ook belabberd. Is al ontslagen in Duitsland daarvoor. Ik weet niet of we Verbreek hier nu moeten willen hebben. Ik liever niet in ieder geval. Ik denk niet dat het dan beter zal gaan dan nu. En als hij elke keer bij die tv programma's gaat zitten dan hoeft het ook niet. Een coach moet daar niet gaan zitten, die moet de focus hebben op zijn ploeg. Vooral als het zo slecht gaat als bij Twente nu
  • 13 Mar 2018 om 12:52
    Wens Streppel veel succes met zijn volgende klus of verdere carrière, het is niet geworden wat ik er van had gehoopt, hopelijk hebben ze al een nieuwe trainer op het oog, ik laat me graag verrassen !
  • 13 Mar 2018 om 12:52
    • Quote van 13 Mar 2018 om 11:49
      Joop Gal kom er maar in
    Blijf maar dromen. Er lopen betere trainers rond.
  • 13 Mar 2018 om 12:48
    • Quote van 13 Mar 2018 om 11:31
      Nu komt visboer ook weer terug als sponsor ;)
    Ben blij dat je me niet vergeten bent. Weet je dat ik de eerste was die streppel weg wilde nl. april 2017 . Heb nu gelijk 2 kaarten besteld voor as. zaterdag. Heb er zin in. De zon schijnt en de wereld lacht ons toe. Nu de visinkoop nog wat goedkoper .
  • 13 Mar 2018 om 12:46
    • Quote van 13 Mar 2018 om 12:34
      Mensen wouden hem in het verleden heel graag weer terug als coach bij sc Heerenveen, in deze tijd horen we dat sentiment minder. Maar ik denk dat er een reële kans is dat Gert Jan de nieuwe coach is komend jaar. Anders verwacht ik van der Gaag. Maar Gert Jan wordt vast ontslagen bij Twente en Verbeek zal waarschijnlijk graag willen komen. Ik heb zelf werkelijk geen idee of het positief zal uitwerken als hij komt maar het zou me echt helemaal niets verbazen.
    Laat maar komen, contract voor meerdere jaren geven en zijn zegje ook mogen doen in het bestuur. Weer een langetermijn visie ontwikkelen ipv de trend te volgen om om het seizoen een nieuwe coach aan te stellen.
  • 13 Mar 2018 om 12:40
    • Quote van 13 Mar 2018 om 12:31
      Sorry hoor maar kom dan voor de spelers.
    Zit wat in!
  • 13 Mar 2018 om 12:34
    Mensen wouden hem in het verleden heel graag weer terug als coach bij sc Heerenveen, in deze tijd horen we dat sentiment minder. Maar ik denk dat er een reële kans is dat Gert Jan de nieuwe coach is komend jaar. Anders verwacht ik van der Gaag. Maar Gert Jan wordt vast ontslagen bij Twente en Verbeek zal waarschijnlijk graag willen komen. Ik heb zelf werkelijk geen idee of het positief zal uitwerken als hij komt maar het zou me echt helemaal niets verbazen.
  • 13 Mar 2018 om 12:33
    Streppel weg, volk erin.
  • 13 Mar 2018 om 12:32
    • Quote van 13 Mar 2018 om 12:05
      Denk dat dit een juist besluit is, van wie dan ook. Kan me ook voorstellen dat Streppel er de laatste weken minder vertrouwen heeft gekregen.. Zijn intenties om met aanvallend voetbal het spel te willen maken bevielen mij altijd wel, helaas te weinig van de grond gekomen. Heb Streppel als persoon hoog zitten, lijkt me een fijn mens om mee te werken, en wens 'm het allerbeste toe. Dank Jurgen!
    Kan niet anders zeggen dan dat ik het volledig met je eens ben homey!
  • 13 Mar 2018 om 12:31
    • Quote van 13 Mar 2018 om 12:26
      Maar dan verandert er immers toch niets als er geen nieuwe trainer is!
    Sorry hoor maar kom dan voor de spelers.
  • 13 Mar 2018 om 12:30
    Geen speler beter gemaakt niet mee eens. Denk dat spelers als Pierie, Vlap, Thorsby, en v Amersfoort toch wel zijn gegroeid. De rest van je verhaal helemaal mee eens trouwens
  • 13 Mar 2018 om 12:28
    • Quote van 13 Mar 2018 om 12:27
      De enige juiste beslissing. Totaal niks bereikt hier. Het voetbal is abominabel, geen speler beter gemaakt, wisselbeleid van niks, te lang doorgegaan met een spits uit vorm (Reza) en een spits in vorm eraf gehaald (Veerman). Zo kan ik nog wel even doorgaan. Genoeg redenen te bedenken waarom dit een goede beslissing is.
    Wat te denken van Namli, Otigba,Thern en een spoor van elende achterlatend!
  • 13 Mar 2018 om 12:27
    De enige juiste beslissing. Totaal niks bereikt hier. Het voetbal is abominabel, geen speler beter gemaakt, wisselbeleid van niks, te lang doorgegaan met een spits uit vorm (Reza) en een spits in vorm eraf gehaald (Veerman). Zo kan ik nog wel even doorgaan. Genoeg redenen te bedenken waarom dit een goede beslissing is.
  • 13 Mar 2018 om 12:27
    • Quote van 13 Mar 2018 om 11:52
      Altijd!
    Helemaal mee eens. Supporters laat je zien en horen zaterdag.
  • 13 Mar 2018 om 12:26
    • Quote van 13 Mar 2018 om 12:19
      Je komt toch niet alleen voor de trainer(Streppel) naar het stadion...?
    Maar dan verandert er immers toch niets als er geen nieuwe trainer is!
  • 13 Mar 2018 om 12:20
    Heren jezes bedankt Laat hem zijn kabouter ook maar mee nemen !!
  • 13 Mar 2018 om 12:19
    • Quote van 13 Mar 2018 om 12:16
      Zolang Streppel daar zit kom ik niet!
    Je komt toch niet alleen voor de trainer(Streppel) naar het stadion...?
  • 13 Mar 2018 om 12:16
    • Quote van 13 Mar 2018 om 11:49
      Ok op zich blij mee, tijd voor vernieuwing en de morrende supporters krijgen wat ze willen. Maar bij deze roep ik dan ook iedereen op massaal aanwezig te zijn zaterdagavond. Vorst, sneeuw, klote tijdstip of niet, nu zijn wij aan zet!!!! Goed voorbeeld doet goed volgen, toch.....?????
    Zolang Streppel daar zit kom ik niet!
  • 13 Mar 2018 om 12:15
    Machtig!
  • 13 Mar 2018 om 12:05
    Denk dat dit een juist besluit is, van wie dan ook. Kan me ook voorstellen dat Streppel er de laatste weken minder vertrouwen heeft gekregen.. Zijn intenties om met aanvallend voetbal het spel te willen maken bevielen mij altijd wel, helaas te weinig van de grond gekomen. Heb Streppel als persoon hoog zitten, lijkt me een fijn mens om mee te werken, en wens 'm het allerbeste toe. Dank Jurgen!
  • 13 Mar 2018 om 12:00
    • Quote van 13 Mar 2018 om 11:52
      Altijd!
    Ik ook maar een hoop zijn afgehaakt. Tijd om de beloftes waar te maken(Streppel weg, supporters terug). Gaan het zien!!
  • 13 Mar 2018 om 11:52
    • Quote van 13 Mar 2018 om 11:49
      Ok op zich blij mee, tijd voor vernieuwing en de morrende supporters krijgen wat ze willen. Maar bij deze roep ik dan ook iedereen op massaal aanwezig te zijn zaterdagavond. Vorst, sneeuw, klote tijdstip of niet, nu zijn wij aan zet!!!! Goed voorbeeld doet goed volgen, toch.....?????
    Altijd!
  • 13 Mar 2018 om 11:49
    Joop Gal kom er maar in
  • 13 Mar 2018 om 11:49
    Ok op zich blij mee, tijd voor vernieuwing en de morrende supporters krijgen wat ze willen. Maar bij deze roep ik dan ook iedereen op massaal aanwezig te zijn zaterdagavond. Vorst, sneeuw, klote tijdstip of niet, nu zijn wij aan zet!!!! Goed voorbeeld doet goed volgen, toch.....?????
  • 13 Mar 2018 om 11:44
    Weg d'r mee! Als hij bleef zag je de pompeblêden nog duidelijker op de tribunes.
  • 13 Mar 2018 om 11:31
    Nu komt visboer ook weer terug als sponsor ;)
  • 13 Mar 2018 om 11:27
    • Quote van 13 Mar 2018 om 11:21
      De enige reden waarom dit goed nieuws is, is omdat veel supporters hem weg wilden hebben. Dan moet je daar naar luisteren.
      Zelf vind ik het jammer. Onder Streppel heb ik bij vlagen prima voetbal gezien. Vorig seizoen had hij de pech dat ze een paar keer op rij onterecht verloren en dit seizoen heeft hij de pech dat er geen scorend vermogen is. Bovendien hebben een aantal Friese jongens hun debuut gemaakt onder hem. Dat is ook mooi.
      Er zijn daarnaast in mijn optiek nauwelijks goede, haalbare vervangers voor Streppel. Ik hoop in elk geval dat de nieuwe trainer de kans krijgt van de supporters en dat ze wat realistischer zijn in hun verwachtingen.
      Streppel, bedankt!
    Weinig wedstrijden gezien zeker de laatste tijd of steeds de zonnebril op gehad!
  • 13 Mar 2018 om 11:27
    Super nieuws! Erg blij mee!
  • 13 Mar 2018 om 11:25
    • Quote van 13 Mar 2018 om 11:12
      Nu maar snel een opvolger bekend maken, hebben we daar ook vast duidelijkheid over. Ik zeg nog steeds Marcel Keizer! Zijn visie past prima bij het aanvallende voetbal wat Heerenveen wil spelen ook met opkomende backs.
    Je weet hoe het werkt met een afgekocht contract he? SC Heerenveen kan echt niet het salaris van Ajax evenaren...
  • 13 Mar 2018 om 11:23
    Goed nieuws!! Een frisse wind aan de leiding geeft mij weer een beter gevoel!
  • 13 Mar 2018 om 11:22
    ik hoop van der Gaag heeft in portugal bewezen aanvallend te kunnen spelen en is tactisch heel sterk
  • 13 Mar 2018 om 11:21
    De enige reden waarom dit goed nieuws is, is omdat veel supporters hem weg wilden hebben. Dan moet je daar naar luisteren.
    Zelf vind ik het jammer. Onder Streppel heb ik bij vlagen prima voetbal gezien. Vorig seizoen had hij de pech dat ze een paar keer op rij onterecht verloren en dit seizoen heeft hij de pech dat er geen scorend vermogen is. Bovendien hebben een aantal Friese jongens hun debuut gemaakt onder hem. Dat is ook mooi.
    Er zijn daarnaast in mijn optiek nauwelijks goede, haalbare vervangers voor Streppel. Ik hoop in elk geval dat de nieuwe trainer de kans krijgt van de supporters en dat ze wat realistischer zijn in hun verwachtingen.
    Streppel, bedankt!
  • 13 Mar 2018 om 11:20
    • Quote van 13 Mar 2018 om 11:12
      Nu maar snel een opvolger bekend maken, hebben we daar ook vast duidelijkheid over. Ik zeg nog steeds Marcel Keizer! Zijn visie past prima bij het aanvallende voetbal wat Heerenveen wil spelen ook met opkomende backs.
    Marcel keizer? Wat heeft hij gepresteerd dan. Aanvallend voetbal met opkomende backs mag je van iedere ajax trainer verwachten.
  • 13 Mar 2018 om 11:12
    Nu maar snel een opvolger bekend maken, hebben we daar ook vast duidelijkheid over. Ik zeg nog steeds Marcel Keizer! Zijn visie past prima bij het aanvallende voetbal wat Heerenveen wil spelen ook met opkomende backs.
  • 13 Mar 2018 om 11:10
    Breaking?
  • 13 Mar 2018 om 11:09
    Hiep hiep hoera! Maar hij mag van mij ook wel per direct weg!
  • 13 Mar 2018 om 11:08
    Klasse, fantastisch nieuws! Gefeliciteerd mede supporters!
zondag 16 december 2018
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›