''Waarschijnlijk zal het contract van Bednarek verlengd worden'' KIJKTIP | FOX Sports zendt bekerfinale van 2009 vanavond opnieuw uit Venema erkent: ''Heel vaak gaat het nog over dat ene doelpunt'' Eredivisie moet buitenlandse competities volgen met speelagenda Ex-Heerenvener: ''Ik ben wel een beetje in shock dat we nog spelen''

Zorgen om SC Heerenveen: ''Mensen associëren zich niet meer met dit team''

20
Zorgen om SC Heerenveen: ''Mensen associëren zich niet meer met dit team''

SC Heerenveen boekte zaterdagavond een belangrijke 2-0 thuisoverwinning op Willem II. De zege was verdiend maar ook niet helemaal overtuigend, maar dat is momenteel niet het grootste probleem van de Friezen. Zo zat het Abe Lenstra Stadion maar halfvol.

Maar bovenal telt de overwinning wel in de strijd om de play-offs. "Daar was ook alles mee gezegd. De wedstrijd was niet om aan te gluren en niet doorheen te komen", reageert sportverslaggever Roelof de Vries bij Omrop Fryslân. "Maar dat (de overwinning, red.) is momenteel het enige dat telt bij de ploeg en ook bij trainer Jurgen Streppel."

"Ik snap wel waarom ze hier voor gaan", vervolgt De Vries. "Ze staan nu negende en moeten bij waarschijnlijk bij de eerste acht eindigen om de play-offs te halen. Dus die punten zijn nu heel belangrijk. Maar ik vind het voetbal in het algemeen - en ik vind dat Heerenveen daar ook aan mee doet - zo langzamerhand een probleem krijgt."

"Mensen associëren zich niet meer met dit team. Zo'n Streppel staat ver bij de mensen vandaan en met de ploeg hebben ze ook wat minder. Ze fluiten dan omdat Reza Ghoochannejhad van het veld af gaat en ze klappen omdat Henk Veerman het veld in komt. Dat vinden ze mooi, dan gebeurt er wat."

De sportverslaggever begrijpt dat de fans liever andere type spelers zien, zoals Marcel Seip in het verleden. De rechtsback werd echter zowel geliefd als verguisd. De Vries: "Dat zijn bikkels, jongens die een beetje normaal doen en zo ook overkomen in de media. Dat hebben ze op dit moment niet."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Mar 2018 om 23:05
    Ik denk dat we best blij mogen zijn met publiekslievingelingen als Dumfries en Veerman en Friezen uit de eigen jeugd als Schmidt, Pierie en Vlap. Denk daarnaast dat spelers van Heerenveen in vergelijking met rest van de Eredivisie nog het meest ‘normaal doet’. Veel nuchtere jongens die gewoon met beide benen op de grond staan.
  • 6 Mar 2018 om 21:04
    De LC heeft in ieder geval 175 kaarten verloot voor Heereneen- Utrecht, dat scheelt een beetje ;)Ik had eigenlijk ook één dezer dagen nieuws verwacht rondom Streppel. Misschien wachten ze af na Ajax- Heerenveen en dan komen er weer interlands. Langer kunnen ze ook niet wachten.
  • 6 Mar 2018 om 21:02
    Roelof de Vries, je slaat dit keer de plank volledig mis. Wees nu ook een keer zo flink om een stuk te schrijven waarin je dit toegeeft.
  • 6 Mar 2018 om 20:16
    • Quote van 6 Mar 2018 om 19:30
      Slaap lekker verder!!!!
    Lijkt mij een mogelijke verklaring voor dit dieptepunt afgelopen zaterdag..... Is iets anders dan de trend van het minder aantal toeschouwers..... daar zijn veel oorzaken voor te bedenken, maar ik hoop en voorspel dat het we na Utrecht weer over die trend hebben en niet over wéér een dieptepunt.....
  • 6 Mar 2018 om 19:30
    • Quote van 6 Mar 2018 om 15:20
      Vakantie, tijdstip en temperatuur lijken mij dé redenen voor lege stadion van afgelopen zaterdag. Tegen Utrecht zijn het er heus weer veel meer. Twee keer op zaterdag in vakantie is wat mij betreft onbegrijpelijk. Van ons groepje was de helft domweg op vakantie. Beter letten op vakanties in noord en zuid lijkt me....
    Slaap lekker verder!!!!
  • 6 Mar 2018 om 17:11
    Speak for yourself Roelof. Het heeft niets met de spelers te maken. Wel met het te lang blijven opstellen van falende spelers door Streppel. Terwijl Streppel zijn praatje altijd is dat hij iedereen nodig heeft. En dat iedereen even belangrijk is. Gelul van niks. Hij heeft 11 favorieten en een stuk of 3 invallers. En als er geen hele rare dingen gebeuren kan de rest het schudden. Daarnaast het eeuwige gezwam over dominatie en balbezit terwijl wedstrijden niet om aan te gluren zijn. En na iedere wedstrijd heeft deze dromer weer mooie dingen gezien. Hij past hier niet. De THT is ruimschoots overschreden. #wegwezen.
  • 6 Mar 2018 om 16:31
    • Quote van 6 Mar 2018 om 10:22
      De negativiteit is natuurlijk niet van de lucht. Het spel is niet om over naar huis te schrijven. Morrend publiek, lege stoeltjes, sponsors die weglopen. Maar de punten zijn uiteraard positief en daar ben ik erg blij mee. Ik wil echter ook vermaakt worden. Dit seizoen slechts twee keer vermaakt, PSV thuis eerste half uur en Ajax thuis de eerste helft.
    Ligt ook aan de tegenstander. Als die zich ingraven. Dan word het ook saai.
  • 6 Mar 2018 om 16:31
    • Quote van 6 Mar 2018 om 10:22
      De negativiteit is natuurlijk niet van de lucht. Het spel is niet om over naar huis te schrijven. Morrend publiek, lege stoeltjes, sponsors die weglopen. Maar de punten zijn uiteraard positief en daar ben ik erg blij mee. Ik wil echter ook vermaakt worden. Dit seizoen slechts twee keer vermaakt, PSV thuis eerste half uur en Ajax thuis de eerste helft.
    Ligt ook aan de tegenstander. Als die zich ingraven. Dan word het ook saai.
  • 6 Mar 2018 om 16:28
    • Quote van 6 Mar 2018 om 10:16
      Jongens die een beetje normaal doen hebben we teveel van. Schaars, Odegaard, Zeneli, Pierie, Hoegh zijn allemaal jongens die keurig in het gareel lopen. Misschien wel een beetje 'te'. Bikkels hebben we echter niet. Zijn zeker niet meedogenloos genoeg. Bij bijna alle grote clubs staat er keiharde stofzuigers a la Nigel de Jong op het middenveld.
    Als we die hebben worden die ook vaak voor rotte vis uitgemaakt. Joey van den berg kreeg veel kritiek. Nu is breuer een held, maar in zijn Heerenveen tijd wekelijks het pispaaltje.
  • 6 Mar 2018 om 15:20
    Vakantie, tijdstip en temperatuur lijken mij dé redenen voor lege stadion van afgelopen zaterdag. Tegen Utrecht zijn het er heus weer veel meer. Twee keer op zaterdag in vakantie is wat mij betreft onbegrijpelijk. Van ons groepje was de helft domweg op vakantie. Beter letten op vakanties in noord en zuid lijkt me....
  • 6 Mar 2018 om 12:50
    • Quote van 6 Mar 2018 om 12:04
      Gaat niet alleen om negatief doen. Dat we weer eens winnen is prachtig maar wel van een slecht en tandenloos willem 2. Daarnaast blijft het gek dat odegaard iedere wedstrijd weer op het veld staat en er niet beter op word kwa rendement. Briljante voetballer maar resultaat nul. Dan kan je je toch afvragen of dit aan de speler ligt of aan de trainer. Of zijn er toch stiekem afspraken met real m.? Dat hij moet spelen.een rechtsvoor of 10 die maar 1 doelpunt maakt in een jaar zou normaal al lang op de bank hebben gezeten.
    Eens, je mag zeker een mening hebben over Streppel en de opstelling. Maar die uitspraken van Roelof de Vries. "Mensen associëren zich niet meer met dit team. Zo'n Streppel staat ver bij de mensen vandaan en met de ploeg hebben ze ook wat minder." Waaruit blijkt dat de mensen dat vinden? Spreek voor jezelf denk ik dan.
  • 6 Mar 2018 om 12:04
    • Quote van 6 Mar 2018 om 09:31
      Wat een onzin dit. We winnen weer een keer en geven geen kansen weg. En 75% van wat ik lees is weer eens negatief.
    Gaat niet alleen om negatief doen. Dat we weer eens winnen is prachtig maar wel van een slecht en tandenloos willem 2. Daarnaast blijft het gek dat odegaard iedere wedstrijd weer op het veld staat en er niet beter op word kwa rendement. Briljante voetballer maar resultaat nul. Dan kan je je toch afvragen of dit aan de speler ligt of aan de trainer. Of zijn er toch stiekem afspraken met real m.? Dat hij moet spelen.een rechtsvoor of 10 die maar 1 doelpunt maakt in een jaar zou normaal al lang op de bank hebben gezeten.
  • 6 Mar 2018 om 11:49
    • Quote van 6 Mar 2018 om 10:52
      Een beetje overdreven dit gepraat over de spelers, dat heeft met de negativiteit niets te maken volgens mij. Gaat veel meer over Streppel die de spelers niet goed neerzet en wissels en dat is heel wat anders.
    Precies wat ik dacht. Het is praten om het praten, zoals tegenwoordig de tendens is in de journalistiek. We creëren gewoon iets en dan is er dus ook wat aan de hand.
  • 6 Mar 2018 om 10:52
    Een beetje overdreven dit gepraat over de spelers, dat heeft met de negativiteit niets te maken volgens mij. Gaat veel meer over Streppel die de spelers niet goed neerzet en wissels en dat is heel wat anders.
  • 6 Mar 2018 om 10:51
    Wat een lulverhaal. Denk dat de meerderheid van de selectie normaal doet en ook zo overkomt in de media. Wat wordt hier gesuggereerd? Journalistiek slecht stuk.
  • 6 Mar 2018 om 10:38
    Bikkels hebben we niet? En Dumfries dan? En hou alstublieft eens op met dat negatieve gedoe. En Omrop Fryslân ga maar eens over jullie clubje praten.
  • 6 Mar 2018 om 10:22
    • Quote van 6 Mar 2018 om 09:31
      Wat een onzin dit. We winnen weer een keer en geven geen kansen weg. En 75% van wat ik lees is weer eens negatief.
    De negativiteit is natuurlijk niet van de lucht. Het spel is niet om over naar huis te schrijven. Morrend publiek, lege stoeltjes, sponsors die weglopen. Maar de punten zijn uiteraard positief en daar ben ik erg blij mee. Ik wil echter ook vermaakt worden. Dit seizoen slechts twee keer vermaakt, PSV thuis eerste half uur en Ajax thuis de eerste helft.
  • 6 Mar 2018 om 10:16
    Jongens die een beetje normaal doen hebben we teveel van. Schaars, Odegaard, Zeneli, Pierie, Hoegh zijn allemaal jongens die keurig in het gareel lopen. Misschien wel een beetje 'te'. Bikkels hebben we echter niet. Zijn zeker niet meedogenloos genoeg. Bij bijna alle grote clubs staat er keiharde stofzuigers a la Nigel de Jong op het middenveld.
  • 6 Mar 2018 om 10:12
    • Quote van 6 Mar 2018 om 09:31
      Wat een onzin dit. We winnen weer een keer en geven geen kansen weg. En 75% van wat ik lees is weer eens negatief.
    Maar zo is het wel !!
  • 6 Mar 2018 om 09:31
    Wat een onzin dit. We winnen weer een keer en geven geen kansen weg. En 75% van wat ik lees is weer eens negatief.