''Als je gewisseld wordt, kun je moeilijk de slingers gaan ophangen in de dug-out''

10 reacties
''Als je gewisseld wordt, kun je moeilijk de slingers gaan ophangen in de dug-out''

Door de blessure van Dave Bulthuis en de nood om aanvallende wissels toe te passen, zat SC Heerenveen al een half uur voor tijd door haar wisselmogelijkheden heen. Tot tevredenheid van trainer Jurgen Streppel brachten de ingebrachte Woudenberg, Vlap en Veerman dat wat van hen verwacht werd.

"Dat is fijn. We zijn blij dat we een selectie hebben waarbij we ook kunnen wisselen, want ook Lucas Woudenberg moest erin voor Dave (Bulthuis, red.), die er geblesseerd uit ging. Die jongens geven energie in het elftal en dat moet ook als je erin wilt", vertelt Streppel voor de camera's van de NOS.

Ook Streppel merkte dat er al vroeg in de wedstrijd om Veerman geroepen werd. De oefenmeester vond echter niet - in tegenstelling tot de interviewer - dat het met Veerman per se beter liep. "Van de week hebben we met Reza gespeeld en daarin scoorde hij en in de eerst wedstrijd ook. Maar het zijn spitsen die beiden voor ons belangrijk zijn, daar zijn we heel blij mee."

"Het publiek moet inzien dat we alle jongens keihard nodig hebben", vervolgt Streppel kritisch. "Je kunt het niet met één of elf, je hebt een heel team nodig om tot prestaties te komen. De jongens moeten achter elkaar blijven staan in wat ze doen. Uiteindelijk gaat het niet om één man maar om een team."

Dat iemand als Reza niet al te vrolijk op de bank plaatsnam nadat hij gewisseld werd, kan Streppel evenwel goed begrijpen. "Hij accepteert dat altijd prima. Als je gewisseld wordt, kun je moeilijk de slingers gaan ophangen in de dug-out. Dus hij moet ook ontevreden zijn dat hij gewisseld moet worden. Maar hij weet wel dat dit om het team gaat en dat de wedstrijd gewonnen moet worden."

Foto: FOX Sports

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen kun dien je in te loggen of te registreer je, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Feb 2018 om 16:18
    • Quote van 12 Feb 2018 om 09:57
      Dat is elk jaar het geval. En al die spelers die je noemt op Zeneli na, zijn geen gemis.
    Hoe kan je dat nou zeggen als je ze nooit 5 wedstrijden achter elkaar ziet voetballen? Ik weet nog wel hoe iedereen hier Zeneli vorig jaar afbrandde. Pas als je iemand vertrouwen geef kom je erachter hoe goed iemand werkelijk is.
  • 12 Feb 2018 om 12:51
    • Quote van 12 Feb 2018 om 09:57
      Dat is elk jaar het geval. En al die spelers die je noemt op Zeneli na, zijn geen gemis.
    Nouja ben het wel met je eens dat we die kunnen missen, maar dan moet er wel wat bij komen en daar zijn wij niet echt sterren in
  • 12 Feb 2018 om 09:57
    • Quote van 12 Feb 2018 om 07:17
      Ik ben bang voor het eind van het seizoen .. ik denk dat een heel aantal spelers hun heil ergens anders gaan zoeken als Streppel blijft! Doke, Naes, vd Steen, Rojas, Mihjaelovic en een heel aantal jeugdspelers hebben nu niet uitzicht op speeltijd.. daarnaast zie ik zeneli, veerman en odegaard vertrekken.. en ik ben bang dat Emil Frederiksen(naar mijn mening ons grootste talent) dezelfde weg gaat bewandelen als Gudmonsson en Johnson, als die niet snel bij de selectie zit! Wellicht iets voorbarig, maar ik hoop dat ze van hun fouten leren
    Dat is elk jaar het geval. En al die spelers die je noemt op Zeneli na, zijn geen gemis.
  • 12 Feb 2018 om 09:16
    • Quote van 11 Feb 2018 om 19:15
      Geef Veerman ook eens de kans om met Zeneli en Odegaard te spelen. Streppel je bent iets te veel fan van Reza.
    Ben ik het mee eens. Plus Vlappie op 10
  • 12 Feb 2018 om 07:17
    Ik ben bang voor het eind van het seizoen .. ik denk dat een heel aantal spelers hun heil ergens anders gaan zoeken als Streppel blijft! Doke, Naes, vd Steen, Rojas, Mihjaelovic en een heel aantal jeugdspelers hebben nu niet uitzicht op speeltijd.. daarnaast zie ik zeneli, veerman en odegaard vertrekken.. en ik ben bang dat Emil Frederiksen(naar mijn mening ons grootste talent) dezelfde weg gaat bewandelen als Gudmonsson en Johnson, als die niet snel bij de selectie zit! Wellicht iets voorbarig, maar ik hoop dat ze van hun fouten leren
  • 12 Feb 2018 om 01:02
    • Quote van 11 Feb 2018 om 20:31
      Het begint mij een beetje op te vallen dat streppel nooit zichzelf de schuld geeft maar altijd anderen betrekt bij zijn verhaaltjes het is of We of het publiek etc Het is nooit ik heb dat fout gedaan.
    Prcs het ligt NOOIT aan Streppel, ALTIJD een ander! !!
  • 11 Feb 2018 om 20:35
    Probeer een keer en Reza en Veerman. Lijkt mij niet verkeerd.
  • 11 Feb 2018 om 20:31
    Het begint mij een beetje op te vallen dat streppel nooit zichzelf de schuld geeft maar altijd anderen betrekt bij zijn verhaaltjes het is of We of het publiek etc Het is nooit ik heb dat fout gedaan.
  • 11 Feb 2018 om 19:15
    Geef Veerman ook eens de kans om met Zeneli en Odegaard te spelen. Streppel je bent iets te veel fan van Reza.
  • 11 Feb 2018 om 18:08
    Reza moet vooral ontevreden zijn over zijn eigen prestaties, geen schim meer van de speler van vorig jaar die zo makkelijk het net vond.