SC Heerenveen bereikt akkoord: ''Er zijn goede afspraken gemaakt''

12
SC Heerenveen bereikt akkoord: ''Er zijn goede afspraken gemaakt''

SC Heerenveen heeft verdere gesprekken gevoerd met Sportstad over de betaling van 1 miljoen euro aan onbetaalde huur voor het stadion. Eerder kon er niet tot een overeenkomst gekomen worden. Nu is er wel een akkoord gevonden tussen de club en de verhuurder. 

Een duidelijke uitspraak doen beide partijen echter niet over de betalingsregeling. "Feit is dat er goede afspraken zijn gemaakt", vertelt de directeur van Sportstad, Rinse Bleeker, aan de Leeuwarder Courant. "Dat impliceert dat beide partijen hiermee kunnen leven. Logisch gevolg van die afspraken is dat iedereen vindt dat deze vanaf nu ook nagekomen moeten worden."

"Soms dwingt een situatie je tot het uiterste", vervolgt Bleeker. "Ik ben nu vooral blij dat we weer naar de toekomst kunnen kijken. Dat geldt zowel voor de korte termijn als de langere termijn. De club wil minder huur betalen. Dat wil iedereen, maar dat moet ook mogelijk zijn. We willen niet dat een lagere huur leidt tot beperkingen bij Sportstad. Het lijkt erop dat we dat nu met elkaar kunnen realiseren."

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Sep 2021 om 23:02
    • Quote van 14 Sep 2021 om 18:58
      Sportstad Heerenveen is winstgevend. In de Heerenveense Courant stond enige weken geleden een verhaal waar de directie van Sportstad (terecht) trots was op het feit dat Sportstad de maatschappij geen geld kost. Ook werd vermeld dat de aandeelhouders, waaronder sc Heerenveen, niet meedelen in de winst.
      De opzet en basis van Sportstad is dus blijkbaar goed, alleen is de bijdrage die sc Heerenveen hieraan levert aanzienlijk. Gezien de gedaalde begroting begint die bijdrage een behoorlijke last te worden voor onze club. Maar als er daadwerkelijk winst wordt gemaakt is er wellicht serieus ruimte om te onderhandelen over de huur van het stadion.
      In principe moet je als organisatie een geloofwaardige en betrouwbare partner (willen) zijn en je houden aan gemaakte afspraken. Dat dient ook te gelden voor sc Heerenveen aangaande de huur.
      Het is echter absoluut begrijpelijk dat gezien de gedaalde inkomsten de huur voor het stadion een steeds grotere last voor sc Heerenveen is gaan vormen. Het is niet vreemd dat het huidige bestuur kijkt wat de mogelijkeden zijn op dit gebied.
      Het is voor het aanzien van de club en Sportstad geen goede zaak als beide partijen jarenlang hierover blijven ruzieën. Met respect voor elkaars standpunten en belangen mag er wat mij betreft wel met de vuist op tafel worden geslagen. Maar zorg dan uiteindelijk voor een structurele oplossing en houdt je dan vanaf dat moment ook allebei aan die gemaakte afspraken.
    Sportstad winstgevend? Geloof er niks van. Er zijn weinig sporten die winstgevend zijn buiten het voetbal in NL. Zelfs het schaatsen is verliesgevend. Dus het atletiek en turnen is al helemaal niet winstgevend. ik geloof hier niks van. SC gaat kapot door deze onzin.
  • 14 Sep 2021 om 22:44
    • Quote van 14 Sep 2021 om 20:28
      Ah oke, nou betaal jij het? Prima opgelost.
    Lekkere zure reactie en ook met veel inhoud. zoals ik gewend ben op feanonline. Lekker pik! Maar blijkbaar vind jij het prima dat wij niet met dat geld gewoon elk jaar 2 goede spelers kunnen halen. Maar nee jij geeft het geld liever uit aan het stadion.
  • 14 Sep 2021 om 20:28
    • Quote van 14 Sep 2021 om 17:45
      Thialf is toch zo goed als Failliet. Gooi die ijsbaan eruit en gooi er een grasmat in. Of van mijn part deel je Thialf met sc Heerenveen met een uitschuifbare grasmat net als het Gelredome, zodat je wanneer er geschaatst moet worden je de grasmat er uit schuift en als wij moeten voetballen schuif je de grasmat er weer in. Ik zeg probleem opgelost.
    Ah oke, nou betaal jij het? Prima opgelost.
  • 14 Sep 2021 om 19:05
    De huur is gewoon veel te hoog. Hebben we niet zo ongeveer de duurste stoeltjes van de hele eredivisie ? Dit kan echt niet meer. Overigens een beetje wonderlijk dat wanneer je als SCH mede aandeelhouder bent in Sportstad niet wat meer invloed op de gang van zaken hebt.
  • 14 Sep 2021 om 18:58
    Sportstad Heerenveen is winstgevend. In de Heerenveense Courant stond enige weken geleden een verhaal waar de directie van Sportstad (terecht) trots was op het feit dat Sportstad de maatschappij geen geld kost. Ook werd vermeld dat de aandeelhouders, waaronder sc Heerenveen, niet meedelen in de winst.
    De opzet en basis van Sportstad is dus blijkbaar goed, alleen is de bijdrage die sc Heerenveen hieraan levert aanzienlijk. Gezien de gedaalde begroting begint die bijdrage een behoorlijke last te worden voor onze club. Maar als er daadwerkelijk winst wordt gemaakt is er wellicht serieus ruimte om te onderhandelen over de huur van het stadion.
    In principe moet je als organisatie een geloofwaardige en betrouwbare partner (willen) zijn en je houden aan gemaakte afspraken. Dat dient ook te gelden voor sc Heerenveen aangaande de huur.
    Het is echter absoluut begrijpelijk dat gezien de gedaalde inkomsten de huur voor het stadion een steeds grotere last voor sc Heerenveen is gaan vormen. Het is niet vreemd dat het huidige bestuur kijkt wat de mogelijkeden zijn op dit gebied.
    Het is voor het aanzien van de club en Sportstad geen goede zaak als beide partijen jarenlang hierover blijven ruzieën. Met respect voor elkaars standpunten en belangen mag er wat mij betreft wel met de vuist op tafel worden geslagen. Maar zorg dan uiteindelijk voor een structurele oplossing en houdt je dan vanaf dat moment ook allebei aan die gemaakte afspraken.
  • 14 Sep 2021 om 17:47
    • Quote van 14 Sep 2021 om 17:45
      Dit lijkt me erg kort door de bocht. Bovendien waar bouw je iets nieuws. Skoaterwald zeg je. Maar het volgende probleem is, waarvan ga je dat betalen en nr 2 wil de Gemeente meewerken en nr 3 als je dat allemaal rond zou krijgen is het bijna 2032. Dus……
    Even voor de goede orde. Skoatterwald is niet mijn idee dat was een idee van sibbele.
  • 14 Sep 2021 om 17:45
    • Quote van 14 Sep 2021 om 16:45
      Dus als ik het goed begrijp houd sc Heerenveen Sportstad in leven? Maar wat krijgt Heerenveen en er eigenlijk voor terug. De huur was 2.4 miljoen en dan moest Heerenveen ook nog eens het onderhoud zelf betalen. Het komt er eigenlijk op neer dat Sportstad zwaar verlies gevend is en niet voor levensvatbaar is en dat sc Heerenveen daar voor op moet draaien. Het is omdat je tot 2032 vast zit aan dit zooitje, maar anders had ik gezegd: Sportstad jullie komen er wel uit wij gaan op zoek naar een andere accomodatie om te voetballen verrek maar!!
    Dit lijkt me erg kort door de bocht. Bovendien waar bouw je iets nieuws. Skoaterwald zeg je. Maar het volgende probleem is, waarvan ga je dat betalen en nr 2 wil de Gemeente meewerken en nr 3 als je dat allemaal rond zou krijgen is het bijna 2032. Dus……
  • 14 Sep 2021 om 17:45
    • Quote van 14 Sep 2021 om 17:14
      De vraag is dan alleen, waar bouw je zo snel een nieuwe accommodatie
    Thialf is toch zo goed als Failliet. Gooi die ijsbaan eruit en gooi er een grasmat in. Of van mijn part deel je Thialf met sc Heerenveen met een uitschuifbare grasmat net als het Gelredome, zodat je wanneer er geschaatst moet worden je de grasmat er uit schuift en als wij moeten voetballen schuif je de grasmat er weer in. Ik zeg probleem opgelost.
  • 14 Sep 2021 om 17:30
    • Quote van 14 Sep 2021 om 17:14
      De vraag is dan alleen, waar bouw je zo snel een nieuwe accommodatie
    Skoaterwald.
  • 14 Sep 2021 om 17:14
    • Quote van 14 Sep 2021 om 16:45
      Dus als ik het goed begrijp houd sc Heerenveen Sportstad in leven? Maar wat krijgt Heerenveen en er eigenlijk voor terug. De huur was 2.4 miljoen en dan moest Heerenveen ook nog eens het onderhoud zelf betalen. Het komt er eigenlijk op neer dat Sportstad zwaar verlies gevend is en niet voor levensvatbaar is en dat sc Heerenveen daar voor op moet draaien. Het is omdat je tot 2032 vast zit aan dit zooitje, maar anders had ik gezegd: Sportstad jullie komen er wel uit wij gaan op zoek naar een andere accomodatie om te voetballen verrek maar!!
    De vraag is dan alleen, waar bouw je zo snel een nieuwe accommodatie
  • 14 Sep 2021 om 17:14
    • Quote van 14 Sep 2021 om 16:45
      Dus als ik het goed begrijp houd sc Heerenveen Sportstad in leven? Maar wat krijgt Heerenveen en er eigenlijk voor terug. De huur was 2.4 miljoen en dan moest Heerenveen ook nog eens het onderhoud zelf betalen. Het komt er eigenlijk op neer dat Sportstad zwaar verlies gevend is en niet voor levensvatbaar is en dat sc Heerenveen daar voor op moet draaien. Het is omdat je tot 2032 vast zit aan dit zooitje, maar anders had ik gezegd: Sportstad jullie komen er wel uit wij gaan op zoek naar een andere accomodatie om te voetballen verrek maar!!
    De vraag is dan alleen, waar bouw je zo snel een nieuwe accommodatie
  • 14 Sep 2021 om 16:45
    Dus als ik het goed begrijp houd sc Heerenveen Sportstad in leven? Maar wat krijgt Heerenveen en er eigenlijk voor terug. De huur was 2.4 miljoen en dan moest Heerenveen ook nog eens het onderhoud zelf betalen. Het komt er eigenlijk op neer dat Sportstad zwaar verlies gevend is en niet voor levensvatbaar is en dat sc Heerenveen daar voor op moet draaien. Het is omdat je tot 2032 vast zit aan dit zooitje, maar anders had ik gezegd: Sportstad jullie komen er wel uit wij gaan op zoek naar een andere accomodatie om te voetballen verrek maar!!
Sunday 26 September 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›