Foppe over vertrouwensbreuk: ''Ik vond het écht vervelend''

31
Foppe over vertrouwensbreuk: ''Ik vond het écht vervelend''

De clubleiding van SC Heerenveen is aan zet om de gesprekken met Riemer van der Velde en Foppe de Haan een vervolg te gaan geven of niet. Beide clubiconen hebben hun onderzoek gedaan binnen de club, maar zullen hun ideëen en plannen er niet doorheen gaan drukken.

Hoewel de gesprekken begin dit jaar goed begonnen, kreeg het onderlinge vertrouwen een aardige deuk toen de clubleiding hen niet vooraf informeerde over de aanstelling van Ferry de Haan als nieuwe technisch manager. "Ik vond het écht vervelend", reageert De Haan bij Radio Camataru, de podcast van FeanOnline. "Want ze geven mij toestemming om met mensen binnen de club te praten en Roozemond heeft hen ook gezegd: je moet meewerken, want het is goed voor ons."

"Dus dan wordt je vertrouwd, want als ik alles vertel wat ik ben tegengekomen, dan kun je een krant vol schrijven. Maar op het moment dat Ferry de Haan benoemd wordt, zeg je ons niks vantevoren. Dus je vertrouwt ons niet, dus waar heb je het dan over?", vervolgt de 77-jarige oud-trainer, die de gesprekken niet een 'wassen neus' wil noemen. "Misschien weten ze niet helemaal wat ze er mee willen."

"Ik heb er geen slapeloze nachten van gehad, hoor. Ik snap ook wel dat je besluiten moet nemen en als zij met elkaar vinden dat Ferry een goede is... Nu vind ik ook dat we er over moeten ophouden, maar het zou logisch zijn geweest als wij ons verhaal hadden gehouden en onze bevindingen hadden gedeeld en dat je dan zegt: hoe lossen we dit op? Wie past hier bij?", aldus De Haan.

Beide mannen hebben inmiddels ook al kennisgemaakt met Ferry de Haan. Van der Velde: "Ook voor de supporters even, hij heeft een hele leuke vrouw. Chantal heet ze en is een dochter van Sjaak Roggeveen, een oud-spits van onder meer Excelsior en ADO. Zij heeft bij Excelsior ook ongelofelijk veel dingen binnen de club gedaan. Dat zijn echte clubmensen, dus wat dat betreft passen ze wel bij ons."

Ook voor Foppe de Haan is de aanstelling van zijn naamgenoot geen reden om de gesprekken met de club te staken, maar hij staat er inmiddels wel anders in. "Ik ben nu zover dat als ze me vragen, dan geef ik antwoord. Als zij denken dat wij kunnen helpen, dan vind ik dat prima. Maar niet meer als een soort opdracht."

31 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Jun 2021 om 04:19
    • Quote van 9 Jun 2021 om 21:34
      Als je iets zegt dan moet je wel weten waar je het over hebt. Foppe zou de jeugd (en hoe men daar traint zeg maar) gaan analyseren en Riemer de financiën. Wat hebben die met de aanstelling van Ferry de Haan te maken?

    Moet je wel weten waar je het over hebt.... Waar precies ging het ook al weer over in het verhaal van het aantrekken van Ferry de Haan?
  • 10 Jun 2021 om 16:33
    • Quote van 10 Jun 2021 om 11:39
      nou idd. Foppe86 is een beetje op zijn pik getrapt dat ze 2 oude heren hebben benaderd voor advies ipv dat ze hem hebben gevraagd.

      Hij is verslagen door 2 oude zuurpruimen. Ik denk dat het hem hoog zit.
    Nee hoor, ik heb respect voor Foppe en Riemer. In de tijd dat ze de baas bij Heerenveen waren. Nu zie ik twee oude seniele mannetjes, die altijd naar beneden trappen bij mensen die nu wel de baas zijn..

    Zoals Foppe die huilde bij een persconferentie na Roda thuis. Zulke mensen moet je tegen zichzelf beschermen. Ga lekker van je pensioen genieten, van de mooie dingen die je hebt meegemaakt. Ze hebben geen idee meer hoe de wereld er anno 2020 en vooral na corona uitziet.
    En zelf heb ik geen idee hoe Heerenveen gered dient te worden. Dus ik zit niet te wachten op vragen om advies.

  • 10 Jun 2021 om 11:39
    • Quote van 10 Jun 2021 om 08:29
      Oefff.... over 'op de teentjes getrapt' gesproken...
    nou idd. Foppe86 is een beetje op zijn pik getrapt dat ze 2 oude heren hebben benaderd voor advies ipv dat ze hem hebben gevraagd.

    Hij is verslagen door 2 oude zuurpruimen. Ik denk dat het hem hoog zit.
  • 10 Jun 2021 om 08:29
    • Quote van 9 Jun 2021 om 23:31
      Ach oprecht verontrust.. Ze denken dat zij de enige zijn die Heerenveen kunnen redden. Terwijl Heerenveen nu in de shit zit, onder andere door een wurgcontract met het stadion. En drie kraaien wie daar verantwoordelijk voor is..

      Zullen we het even over op sportief vlak hebben? Heerenveen speelt al minimaal twee jaar schijtbakken voetbal. Mede door Jansen. Maar wie hebben Jansen hun hand boven het hoofd gehouden? Weer drie kraaien.

      Ze zijn wel zuur. Al vanaf het moment dat Riemer ermee ophield en anderen voorzitter werden was hij zuur. Hij had het anders gedaan. Foppe idem dito. Geen trainer vond het leuk om bij Heerenveen te trainen want ze hadden steeds iemand in de nek hijgen.
      Ze denken gewoon dat de club niet zonder dit duo kan.

      Tevens snap ik niet waarom je over lafheid of onprofessioneel begint. Heb je hier argumenten voor? Is het wegsturen van de gehele technische staf juist niet het tegenovergestelde van laf. Ik vind het wel jammer dat Jansen niet is weggestuurd of teruggezet, maar daar hadden Riemer en Foppe al hun veto over uitgeroepen.
      En juist het aanstellen van Ferry de Haan en het terugroepen van Maas laat zien dat er WEL een plan is. Men wil meer voetbal knowhow bij de club hebben..

      Hoe wil je overigens mensen noemen die ALLEEN maar negatief zijn? Ik noem ze zuurpruimen. Hoe noem je mensen die overal nog even een kopje koffie over willen nadenken? Dat noem ik oude van dagen/bejaarden. Riemer is 80, dus bejaard/oude van dagen. Foppe is ook 70+ dus ook een oude van dagen. Dat is gewoon een feit. Maar goed, je mag hier geen feiten over het duo Knabbel en Babbel schrijven, dan worden mensen op hun teentjes getrapt.


    Oefff.... over 'op de teentjes getrapt' gesproken...
  • 10 Jun 2021 om 07:58
    • Quote van 9 Jun 2021 om 21:32
      Ik mis het punt helemaal niet...
      Niemand reageert hier op het feit dat Foppe eerst gaat miepen en dan zegt "ik ga er niet verder op in". Dat is echt kinderachtig.. Maar goed, ik merk dat je hier en elders niks mag zeggen over de manier van handelen van Foppe en Riemer NU want ze hebben VROEGER iets fantastisch gepresteerd..

      Er is in Nederland geen voorzitter of trainer geweest die zo "over hun graf regeerden" als die twee. Zelfs mensen die hun club ook een warm hart toedragen. Noem een Harrie van Raaij, een Munsterman, een Hans Nijland. Zelfs die konden hun club een warm hart toedragen, erevoorzitter worden en af en toe komen kijken. Dat zouden Foppe en Riemer ook moeten doen. Ook niet meer ongevraagd met advies komen. Want wat weten ze nou van de voetballerij in 2021? Een andere ex voorzitter/trainer (Johan Cruijff) dacht ook dat hij zijn club kon leiden maar hij zat te veel in de jaren 90 met zijn ideeen..

      Het is gewoon heel logisch dat mensen als Roozemond verder gaan kijken en dat doen met een Ferry de Haan. Die heeft laten zien dat hij met beperkte middelen een aardig elftal op de bene kon zetten bij Excelsior...

      Alle voorzitters na Riemer hebben gezegd dat het moeilijk is om Heerenveen voor te zitten vanwege de bemoeienis van een ex voorzitter. Riemer had het ook niet leuk gevonden als hij tijdens zijn functioneren iedere keer Jan Steenhuizen in zijn nek zat te hijgen. Sterker nog, die had hij dan de deur gewezen, en volkomen terecht.

      Al dat gehijg van de meeste van jullie, ik word er een beetje moe van... Je mag niks zeggen over Riemer of Foppe. Het lijkt wel alsof jullie die mensen aanbidden als Allah en Jahweh.
    Ga je nou zeggen dat de revolutie die cruijff ingezet heeft bij Ajax nergens op sloeg?
    Volgens mij is cruijff mede verantwoordelijk dat Ajax weer presteert als een voetbalclub. Zijn ver gekomen in de cl etc etc.maar ach volgens jou was dat maar onzin en cruijff, wat wist hij nog van het spelletje hè?

    Los van het feit dat ik niet op 1 lijn dit met Foppe en riemer. Slaat het in deze situatie jouw discussie nergens op.
    Je praat over hele andere situaties etc etc:
    En dan kom je met cruijff als voorbeeld. De man die juist het goede heeft gedaan voor Ajax. Door cruijff zitten er voetbal mensen bij Ajax in de top.


    Het enige wat jij hebt is dat je gefixeerd bent over de rol van Foppe en riemer. Terwijl we het hier puur hebben over de manier van handelen.
  • 9 Jun 2021 om 23:31
    • Quote van 9 Jun 2021 om 22:35
      Bijzonder hoe jullie kijken naar de situatie. Blijkbaar zet je een blauwe zonnebril op en doe je een krullenpet op en alles is goed. Riemer en Foppe hebben dusdanig veel verstand van voetbal, de club en de Friese cultuur, als je dan advies vraagt. Wacht dan ook op een antwoord. Deze mannen zijn niet zuur, maar oprecht verontrust. Zouden meer mensen moeten zijn. De lafheid en onprofessionele houding binnen de club gaat de club de kop kosten. Ongelooflijk dat men het niet ziet. Op sportief vlak al jaren een drama, op bestuurlijk niveau al jaren een drama en op financieel vlak al jaren een drama. En er is nog steeds geen plan, gezien het feit dat je hulp inroept van volgens hier "bejaarden en zuurpruimen". We staan 1 teen vanaf de afgrond.
    Ach oprecht verontrust.. Ze denken dat zij de enige zijn die Heerenveen kunnen redden. Terwijl Heerenveen nu in de shit zit, onder andere door een wurgcontract met het stadion. En drie kraaien wie daar verantwoordelijk voor is..

    Zullen we het even over op sportief vlak hebben? Heerenveen speelt al minimaal twee jaar schijtbakken voetbal. Mede door Jansen. Maar wie hebben Jansen hun hand boven het hoofd gehouden? Weer drie kraaien.

    Ze zijn wel zuur. Al vanaf het moment dat Riemer ermee ophield en anderen voorzitter werden was hij zuur. Hij had het anders gedaan. Foppe idem dito. Geen trainer vond het leuk om bij Heerenveen te trainen want ze hadden steeds iemand in de nek hijgen.
    Ze denken gewoon dat de club niet zonder dit duo kan.

    Tevens snap ik niet waarom je over lafheid of onprofessioneel begint. Heb je hier argumenten voor? Is het wegsturen van de gehele technische staf juist niet het tegenovergestelde van laf. Ik vind het wel jammer dat Jansen niet is weggestuurd of teruggezet, maar daar hadden Riemer en Foppe al hun veto over uitgeroepen.
    En juist het aanstellen van Ferry de Haan en het terugroepen van Maas laat zien dat er WEL een plan is. Men wil meer voetbal knowhow bij de club hebben..

    Hoe wil je overigens mensen noemen die ALLEEN maar negatief zijn? Ik noem ze zuurpruimen. Hoe noem je mensen die overal nog even een kopje koffie over willen nadenken? Dat noem ik oude van dagen/bejaarden. Riemer is 80, dus bejaard/oude van dagen. Foppe is ook 70+ dus ook een oude van dagen. Dat is gewoon een feit. Maar goed, je mag hier geen feiten over het duo Knabbel en Babbel schrijven, dan worden mensen op hun teentjes getrapt.


  • 9 Jun 2021 om 22:42
    • Quote van 9 Jun 2021 om 21:41
      Vooraf had ik geen goed gevoel bij het feit dat Riemer twee uur lang bij Radio Camataru in de podcast zou zitten. Ik vreesde weer twee uur lang een stortvloed aan negativiteit en een klaagzang over hoe slecht het wel niet met de club gaat. Helaas is mijn vrees bewaarheid en is er in die twee uren geen positief woord over de club te horen geweest uit de mond van Riemer van der Velde.
      Ik heb de tijd meegemaakt onder Riemer dat we uitgroeiden van Eerste divisie club naar een stabiele Eredivisie club die zelfs championsleague wist te halen. Uiteraard kun je daar alleen maar respect voor hebben en uiteraard zit er zoveel kennis bij deze oud-voorzitter en daar wil ik zeker niks aan af doen.
      De club heeft het zwaar en er zijn genoeg zaken voor verbetering vatbaar. Er zijn genoeg zaken waar de visie van Riemer nog goed van pas zou komen. Toch zou het de oud-voorzitter sieren ook eens zaken te benoemen die wel goed gaan. Ik heb hem sinds zijn aftreden werkelijk nergens positief over gehoord. Af en toe zaken benoemen die wel goed gaan, en die zijn er echt ook genoeg, zouden wellicht de gesprekken met vorige besturen en met het huidige clubbestuur ook eenvoudiger hebben gemaakt. Maar als je alleen maar oog hebt voor de zaken die niet goed gaan, en alles wat de voormalige en huidige medewerkers deden en doen alleen maar loopt 'af te kraken' maak je jezelf er niet populairder op.
      Er wordt zo ongeveer gezegd dat het huidige bestuur geen visie heeft en geen plan om het stadion vol te krijgen. Dan doe je veel mensen tekort die op de commerciële afdeling werken, op zowel de zakelijke kant als de supporterskant. Er zijn genoeg ideeën op deze afdeling en doen alsof deze mensen maar wat doen, om het met eigen woorden te zeggen, is bijna een schoffering naar deze hardwerkende medewerkers toe.
      Ik heb er geen moeite mee als Riemer zijn mening geeft, maar ik heb er wel moeite mee op de manier waarop hij dit doet. Persoonlijk ben ik wel klaar met die eeuwige 'klaagzang' waarbij er al meer dan tien jaar geen positief woord is te horen.
      Help het huidige bestuur door in de media ook zaken te benoemen die goed gaan en zo ook sponsoren en supporters te enthousiasmeren voor de club. Maar elk bestuur afschilderen als incompetent helpt niet om bedrijven en supporters naar de club te brengen.
      Ik weet dat voor velen hier Riemer een heilige is die niks verkeerds kan doen en dat kritiek op hem uit den boze is. Persoonlijk beleef ik er echter niet zoveel plezier meer aan om Riemer te horen praten.
      Benieuwd of deze mening me ook in dank wordt afgenomen.
    Helemaal eens !
  • 9 Jun 2021 om 22:40
    • Quote van 9 Jun 2021 om 21:32
      Ik mis het punt helemaal niet...
      Niemand reageert hier op het feit dat Foppe eerst gaat miepen en dan zegt "ik ga er niet verder op in". Dat is echt kinderachtig.. Maar goed, ik merk dat je hier en elders niks mag zeggen over de manier van handelen van Foppe en Riemer NU want ze hebben VROEGER iets fantastisch gepresteerd..

      Er is in Nederland geen voorzitter of trainer geweest die zo "over hun graf regeerden" als die twee. Zelfs mensen die hun club ook een warm hart toedragen. Noem een Harrie van Raaij, een Munsterman, een Hans Nijland. Zelfs die konden hun club een warm hart toedragen, erevoorzitter worden en af en toe komen kijken. Dat zouden Foppe en Riemer ook moeten doen. Ook niet meer ongevraagd met advies komen. Want wat weten ze nou van de voetballerij in 2021? Een andere ex voorzitter/trainer (Johan Cruijff) dacht ook dat hij zijn club kon leiden maar hij zat te veel in de jaren 90 met zijn ideeen..

      Het is gewoon heel logisch dat mensen als Roozemond verder gaan kijken en dat doen met een Ferry de Haan. Die heeft laten zien dat hij met beperkte middelen een aardig elftal op de bene kon zetten bij Excelsior...

      Alle voorzitters na Riemer hebben gezegd dat het moeilijk is om Heerenveen voor te zitten vanwege de bemoeienis van een ex voorzitter. Riemer had het ook niet leuk gevonden als hij tijdens zijn functioneren iedere keer Jan Steenhuizen in zijn nek zat te hijgen. Sterker nog, die had hij dan de deur gewezen, en volkomen terecht.

      Al dat gehijg van de meeste van jullie, ik word er een beetje moe van... Je mag niks zeggen over Riemer of Foppe. Het lijkt wel alsof jullie die mensen aanbidden als Allah en Jahweh.
    Helemaal eens met je, veel mensen zien het anders en zeggen dan gewoon dat anderen het niet begrijpen. Lekker gemakkelijk.
  • 9 Jun 2021 om 22:35
    • Quote van 9 Jun 2021 om 22:17
      Ik weet niet of ik op teentjes ga staan. Het hangt er ook vanaf hoe je iets schrijft en communiceerd. Ik snap dat mensen er moeite mee hebben wanneer je respectloos over Riemer van der Velde spreekt. Ik probeer in mijn bijdragen altijd een ieder respectvol te benaderen, maar toch kun je tegelijkertijd wel kritisch zijn.

    Bijzonder hoe jullie kijken naar de situatie. Blijkbaar zet je een blauwe zonnebril op en doe je een krullenpet op en alles is goed. Riemer en Foppe hebben dusdanig veel verstand van voetbal, de club en de Friese cultuur, als je dan advies vraagt. Wacht dan ook op een antwoord. Deze mannen zijn niet zuur, maar oprecht verontrust. Zouden meer mensen moeten zijn. De lafheid en onprofessionele houding binnen de club gaat de club de kop kosten. Ongelooflijk dat men het niet ziet. Op sportief vlak al jaren een drama, op bestuurlijk niveau al jaren een drama en op financieel vlak al jaren een drama. En er is nog steeds geen plan, gezien het feit dat je hulp inroept van volgens hier "bejaarden en zuurpruimen". We staan 1 teen vanaf de afgrond.
  • 9 Jun 2021 om 22:31
    • Quote van 9 Jun 2021 om 21:41
      Vooraf had ik geen goed gevoel bij het feit dat Riemer twee uur lang bij Radio Camataru in de podcast zou zitten. Ik vreesde weer twee uur lang een stortvloed aan negativiteit en een klaagzang over hoe slecht het wel niet met de club gaat. Helaas is mijn vrees bewaarheid en is er in die twee uren geen positief woord over de club te horen geweest uit de mond van Riemer van der Velde.
      Ik heb de tijd meegemaakt onder Riemer dat we uitgroeiden van Eerste divisie club naar een stabiele Eredivisie club die zelfs championsleague wist te halen. Uiteraard kun je daar alleen maar respect voor hebben en uiteraard zit er zoveel kennis bij deze oud-voorzitter en daar wil ik zeker niks aan af doen.
      De club heeft het zwaar en er zijn genoeg zaken voor verbetering vatbaar. Er zijn genoeg zaken waar de visie van Riemer nog goed van pas zou komen. Toch zou het de oud-voorzitter sieren ook eens zaken te benoemen die wel goed gaan. Ik heb hem sinds zijn aftreden werkelijk nergens positief over gehoord. Af en toe zaken benoemen die wel goed gaan, en die zijn er echt ook genoeg, zouden wellicht de gesprekken met vorige besturen en met het huidige clubbestuur ook eenvoudiger hebben gemaakt. Maar als je alleen maar oog hebt voor de zaken die niet goed gaan, en alles wat de voormalige en huidige medewerkers deden en doen alleen maar loopt 'af te kraken' maak je jezelf er niet populairder op.
      Er wordt zo ongeveer gezegd dat het huidige bestuur geen visie heeft en geen plan om het stadion vol te krijgen. Dan doe je veel mensen tekort die op de commerciële afdeling werken, op zowel de zakelijke kant als de supporterskant. Er zijn genoeg ideeën op deze afdeling en doen alsof deze mensen maar wat doen, om het met eigen woorden te zeggen, is bijna een schoffering naar deze hardwerkende medewerkers toe.
      Ik heb er geen moeite mee als Riemer zijn mening geeft, maar ik heb er wel moeite mee op de manier waarop hij dit doet. Persoonlijk ben ik wel klaar met die eeuwige 'klaagzang' waarbij er al meer dan tien jaar geen positief woord is te horen.
      Help het huidige bestuur door in de media ook zaken te benoemen die goed gaan en zo ook sponsoren en supporters te enthousiasmeren voor de club. Maar elk bestuur afschilderen als incompetent helpt niet om bedrijven en supporters naar de club te brengen.
      Ik weet dat voor velen hier Riemer een heilige is die niks verkeerds kan doen en dat kritiek op hem uit den boze is. Persoonlijk beleef ik er echter niet zoveel plezier meer aan om Riemer te horen praten.
      Benieuwd of deze mening me ook in dank wordt afgenomen.
    Zuurpruimen zijn het
  • 9 Jun 2021 om 22:17
    • Quote van 9 Jun 2021 om 22:00
      Pas op hoor, je gaat nu op teentjes staan...

      En om ergens op in te gaan "Er wordt zo ongeveer gezegd dat het huidige bestuur geen visie heeft en geen plan om het stadion vol te krijgen".. Dit is inderdaad lachwekkend. Want wie hebben gekozen om Jansen het hand boven het hoofd te houden? Inderdaad zowel Foppe als Riemer. Terwijl onder Jansen het spel zo bedroevend en verdedigend was (dat laatste is erger dan het eerste, als de wil er maar is) dat als er geen Corona was geweest het stadion toch leeg bleef.
      Het stadion komt pas vol als het spel weer mooi is, met de wil om te winnen. Met aanvallende intenties.
      En inderdaad, de commerciele kant doet genoeg mooie dingen, ze hebben genoeg leuke en frisse ideeen. De spelers worden betrokken bij het verkopen van seizoenskaarten. Dus je krijgt een beetje meer het idee van binding.

      Maar nee, op deze site is het not done om een kritisch nootje te pellen.


    Ik weet niet of ik op teentjes ga staan. Het hangt er ook vanaf hoe je iets schrijft en communiceerd. Ik snap dat mensen er moeite mee hebben wanneer je respectloos over Riemer van der Velde spreekt. Ik probeer in mijn bijdragen altijd een ieder respectvol te benaderen, maar toch kun je tegelijkertijd wel kritisch zijn.

  • 9 Jun 2021 om 22:00
    • Quote van 9 Jun 2021 om 21:41
      Vooraf had ik geen goed gevoel bij het feit dat Riemer twee uur lang bij Radio Camataru in de podcast zou zitten. Ik vreesde weer twee uur lang een stortvloed aan negativiteit en een klaagzang over hoe slecht het wel niet met de club gaat. Helaas is mijn vrees bewaarheid en is er in die twee uren geen positief woord over de club te horen geweest uit de mond van Riemer van der Velde.
      Ik heb de tijd meegemaakt onder Riemer dat we uitgroeiden van Eerste divisie club naar een stabiele Eredivisie club die zelfs championsleague wist te halen. Uiteraard kun je daar alleen maar respect voor hebben en uiteraard zit er zoveel kennis bij deze oud-voorzitter en daar wil ik zeker niks aan af doen.
      De club heeft het zwaar en er zijn genoeg zaken voor verbetering vatbaar. Er zijn genoeg zaken waar de visie van Riemer nog goed van pas zou komen. Toch zou het de oud-voorzitter sieren ook eens zaken te benoemen die wel goed gaan. Ik heb hem sinds zijn aftreden werkelijk nergens positief over gehoord. Af en toe zaken benoemen die wel goed gaan, en die zijn er echt ook genoeg, zouden wellicht de gesprekken met vorige besturen en met het huidige clubbestuur ook eenvoudiger hebben gemaakt. Maar als je alleen maar oog hebt voor de zaken die niet goed gaan, en alles wat de voormalige en huidige medewerkers deden en doen alleen maar loopt 'af te kraken' maak je jezelf er niet populairder op.
      Er wordt zo ongeveer gezegd dat het huidige bestuur geen visie heeft en geen plan om het stadion vol te krijgen. Dan doe je veel mensen tekort die op de commerciële afdeling werken, op zowel de zakelijke kant als de supporterskant. Er zijn genoeg ideeën op deze afdeling en doen alsof deze mensen maar wat doen, om het met eigen woorden te zeggen, is bijna een schoffering naar deze hardwerkende medewerkers toe.
      Ik heb er geen moeite mee als Riemer zijn mening geeft, maar ik heb er wel moeite mee op de manier waarop hij dit doet. Persoonlijk ben ik wel klaar met die eeuwige 'klaagzang' waarbij er al meer dan tien jaar geen positief woord is te horen.
      Help het huidige bestuur door in de media ook zaken te benoemen die goed gaan en zo ook sponsoren en supporters te enthousiasmeren voor de club. Maar elk bestuur afschilderen als incompetent helpt niet om bedrijven en supporters naar de club te brengen.
      Ik weet dat voor velen hier Riemer een heilige is die niks verkeerds kan doen en dat kritiek op hem uit den boze is. Persoonlijk beleef ik er echter niet zoveel plezier meer aan om Riemer te horen praten.
      Benieuwd of deze mening me ook in dank wordt afgenomen.
    Pas op hoor, je gaat nu op teentjes staan...

    En om ergens op in te gaan "Er wordt zo ongeveer gezegd dat het huidige bestuur geen visie heeft en geen plan om het stadion vol te krijgen".. Dit is inderdaad lachwekkend. Want wie hebben gekozen om Jansen het hand boven het hoofd te houden? Inderdaad zowel Foppe als Riemer. Terwijl onder Jansen het spel zo bedroevend en verdedigend was (dat laatste is erger dan het eerste, als de wil er maar is) dat als er geen Corona was geweest het stadion toch leeg bleef.
    Het stadion komt pas vol als het spel weer mooi is, met de wil om te winnen. Met aanvallende intenties.
    En inderdaad, de commerciele kant doet genoeg mooie dingen, ze hebben genoeg leuke en frisse ideeen. De spelers worden betrokken bij het verkopen van seizoenskaarten. Dus je krijgt een beetje meer het idee van binding.

    Maar nee, op deze site is het not done om een kritisch nootje te pellen.


  • 9 Jun 2021 om 21:54
    • Quote van 9 Jun 2021 om 21:44
      Als jeugdopleiding een speerpunt is, is ook belangrijk welke aandachtspunten daar zijn en wat voor type die het best kan aansturen en initiëren. Ferry de Haan is daar eindverantwoordelijk voor. Dus heel relevant voor de onderzoeksveld van Foppe. En als verkoop van spelers een belangrijke kurk is waarop je drijft, heb je ook de financiële component te pakken. Kan Ferry het omderhandelingsspel goed spelen? Kan hij alle betrokkenen van selectie, jeugd en scouting goed bij elkaar brengen? Ik hoop en denk dat hij een goede keus is maar dat gaan we zien.
    Ferry de Haan is natuurlijk niet de enige. Dus zowel Foppe als Riemer kunnen nog genoeg betekenen voor datgene waar ze zichzelf voor aangenomen hebben.

    Maar je zat een tijdje zonder technische man. En je moet een elftal samenstellen (zoals nu blijkt ook een bijna volledig nieuwe staf) dan moet je niet wachten tot alles eens onder de loep is genomen.
    Je kan moeilijk half Augustus een technische man aanstellen die dan nog ene selectie moet samen kopen/huren.
  • 9 Jun 2021 om 21:44
    Als jeugdopleiding een speerpunt is, is ook belangrijk welke aandachtspunten daar zijn en wat voor type die het best kan aansturen en initiëren. Ferry de Haan is daar eindverantwoordelijk voor. Dus heel relevant voor de onderzoeksveld van Foppe. En als verkoop van spelers een belangrijke kurk is waarop je drijft, heb je ook de financiële component te pakken. Kan Ferry het omderhandelingsspel goed spelen? Kan hij alle betrokkenen van selectie, jeugd en scouting goed bij elkaar brengen? Ik hoop en denk dat hij een goede keus is maar dat gaan we zien.
  • 9 Jun 2021 om 21:41
    Vooraf had ik geen goed gevoel bij het feit dat Riemer twee uur lang bij Radio Camataru in de podcast zou zitten. Ik vreesde weer twee uur lang een stortvloed aan negativiteit en een klaagzang over hoe slecht het wel niet met de club gaat. Helaas is mijn vrees bewaarheid en is er in die twee uren geen positief woord over de club te horen geweest uit de mond van Riemer van der Velde.
    Ik heb de tijd meegemaakt onder Riemer dat we uitgroeiden van Eerste divisie club naar een stabiele Eredivisie club die zelfs championsleague wist te halen. Uiteraard kun je daar alleen maar respect voor hebben en uiteraard zit er zoveel kennis bij deze oud-voorzitter en daar wil ik zeker niks aan af doen.
    De club heeft het zwaar en er zijn genoeg zaken voor verbetering vatbaar. Er zijn genoeg zaken waar de visie van Riemer nog goed van pas zou komen. Toch zou het de oud-voorzitter sieren ook eens zaken te benoemen die wel goed gaan. Ik heb hem sinds zijn aftreden werkelijk nergens positief over gehoord. Af en toe zaken benoemen die wel goed gaan, en die zijn er echt ook genoeg, zouden wellicht de gesprekken met vorige besturen en met het huidige clubbestuur ook eenvoudiger hebben gemaakt. Maar als je alleen maar oog hebt voor de zaken die niet goed gaan, en alles wat de voormalige en huidige medewerkers deden en doen alleen maar loopt 'af te kraken' maak je jezelf er niet populairder op.
    Er wordt zo ongeveer gezegd dat het huidige bestuur geen visie heeft en geen plan om het stadion vol te krijgen. Dan doe je veel mensen tekort die op de commerciële afdeling werken, op zowel de zakelijke kant als de supporterskant. Er zijn genoeg ideeën op deze afdeling en doen alsof deze mensen maar wat doen, om het met eigen woorden te zeggen, is bijna een schoffering naar deze hardwerkende medewerkers toe.
    Ik heb er geen moeite mee als Riemer zijn mening geeft, maar ik heb er wel moeite mee op de manier waarop hij dit doet. Persoonlijk ben ik wel klaar met die eeuwige 'klaagzang' waarbij er al meer dan tien jaar geen positief woord is te horen.
    Help het huidige bestuur door in de media ook zaken te benoemen die goed gaan en zo ook sponsoren en supporters te enthousiasmeren voor de club. Maar elk bestuur afschilderen als incompetent helpt niet om bedrijven en supporters naar de club te brengen.
    Ik weet dat voor velen hier Riemer een heilige is die niks verkeerds kan doen en dat kritiek op hem uit den boze is. Persoonlijk beleef ik er echter niet zoveel plezier meer aan om Riemer te horen praten.
    Benieuwd of deze mening me ook in dank wordt afgenomen.
  • 9 Jun 2021 om 21:34
    • Quote van 9 Jun 2021 om 15:27
      Beetje meer respect mag wel. Die mannen hebben club opgebouwd. Als je onderzoek doet en je gaat ondertussen gewoon door met invullen posities dan wordt je gewoon voor joker gezet. Foppe legde het keurig uit. Bizar dat er zo omgegaan wordt met clubiconen.
    Als je iets zegt dan moet je wel weten waar je het over hebt. Foppe zou de jeugd (en hoe men daar traint zeg maar) gaan analyseren en Riemer de financiën. Wat hebben die met de aanstelling van Ferry de Haan te maken?

  • 9 Jun 2021 om 21:32
    • Quote van 9 Jun 2021 om 17:43
      Je mist het punt, net als Foppe86.
    Ik mis het punt helemaal niet...
    Niemand reageert hier op het feit dat Foppe eerst gaat miepen en dan zegt "ik ga er niet verder op in". Dat is echt kinderachtig.. Maar goed, ik merk dat je hier en elders niks mag zeggen over de manier van handelen van Foppe en Riemer NU want ze hebben VROEGER iets fantastisch gepresteerd..

    Er is in Nederland geen voorzitter of trainer geweest die zo "over hun graf regeerden" als die twee. Zelfs mensen die hun club ook een warm hart toedragen. Noem een Harrie van Raaij, een Munsterman, een Hans Nijland. Zelfs die konden hun club een warm hart toedragen, erevoorzitter worden en af en toe komen kijken. Dat zouden Foppe en Riemer ook moeten doen. Ook niet meer ongevraagd met advies komen. Want wat weten ze nou van de voetballerij in 2021? Een andere ex voorzitter/trainer (Johan Cruijff) dacht ook dat hij zijn club kon leiden maar hij zat te veel in de jaren 90 met zijn ideeen..

    Het is gewoon heel logisch dat mensen als Roozemond verder gaan kijken en dat doen met een Ferry de Haan. Die heeft laten zien dat hij met beperkte middelen een aardig elftal op de bene kon zetten bij Excelsior...

    Alle voorzitters na Riemer hebben gezegd dat het moeilijk is om Heerenveen voor te zitten vanwege de bemoeienis van een ex voorzitter. Riemer had het ook niet leuk gevonden als hij tijdens zijn functioneren iedere keer Jan Steenhuizen in zijn nek zat te hijgen. Sterker nog, die had hij dan de deur gewezen, en volkomen terecht.

    Al dat gehijg van de meeste van jullie, ik word er een beetje moe van... Je mag niks zeggen over Riemer of Foppe. Het lijkt wel alsof jullie die mensen aanbidden als Allah en Jahweh.
  • 9 Jun 2021 om 20:44
    • Quote van 9 Jun 2021 om 20:38
      ik heb het geprobeerd..
    Op een prima en hele heldere wijze zelfs.
  • 9 Jun 2021 om 20:38
    • Quote van 9 Jun 2021 om 20:18
      Helaas, nog steeds niet begrepen...
    ik heb het geprobeerd..
  • 9 Jun 2021 om 20:23
    • Quote van 9 Jun 2021 om 20:18
      Helaas, nog steeds niet begrepen...
    Klopt. Blij dat ik hem niet directeur heb.
  • 9 Jun 2021 om 20:18
    • Quote van 9 Jun 2021 om 19:33
      Nou ik snap het wel hoor. Ze hebben in het verleden veel voor de club gedaan alle credits. Maar ze moeten leren om het los te laten, adviezen geven prima. Maar dat betekent niet dat je ze voor alles instemming of goedkeuring moet vragen. Zo is het ook nooit bedoeld geweest.

      Het is toch goed om eens wat frisse blikken van buiten te halen ipv een kliekje rondom de falende Johnny te organiseren. Maar goed dat er mensen zijn die dit heel normaal vinden. Denk dat dit geen mensen zijn die een bedrijf runnen want met zo’n construct die je het nooit goed.
    Helaas, nog steeds niet begrepen...
  • 9 Jun 2021 om 19:36
    • Quote van 9 Jun 2021 om 17:58
      Als jij als ex directeur bij een bedrijf weer gevraagd wordt om het 1 en andere door te lichten want het bedrijf loopt niet zo goed. Waarop jij vervolgens zegt, prima ik wil daar best wel even naar kijken en dan gaan we een "plan"maken.
      Vervolgens hoor je een maand later in het nieuws dat de huidige directeur een nieuwe manager heeft aangesteld terwijl jij net bezig bent met je plan. Je hebt daar tijd en moeite in gestoken en dan moet je het via de media horen dat er een aanzienlijk grote verandering ( aanstelling van de nieuwe manager ) heeft plaats gevonden waar jij niks vanaf weet.
      Dan denk jij toch ook, oke laat maar hier heb ik geen zin in?
    Volgens mij is ze niet gevraagd een plan te maken, dat hebben ze zelf bedacht. Welke directeur van een bedrijf vraagt nu aan oudgedienden om een plan te maken. Dan plak je jezelf toch een brevet van onvermogen op. Nee advies mogen ze geven, daarom zijn volgens mij de gesprekken stopgezet. Gelukkig vind Riemer de vrouw van Ferry leuk, zegt wel iets over het niveau dacht ik.
  • 9 Jun 2021 om 19:33
    • Quote van 9 Jun 2021 om 19:14
      Keurig uitgelegd. Nu hopen dat Foppe86 en Joppen het begrijpen. Je zou van een directeur verwachten dat hij het direct al had begrepen.
    Nou ik snap het wel hoor. Ze hebben in het verleden veel voor de club gedaan alle credits. Maar ze moeten leren om het los te laten, adviezen geven prima. Maar dat betekent niet dat je ze voor alles instemming of goedkeuring moet vragen. Zo is het ook nooit bedoeld geweest.

    Het is toch goed om eens wat frisse blikken van buiten te halen ipv een kliekje rondom de falende Johnny te organiseren. Maar goed dat er mensen zijn die dit heel normaal vinden. Denk dat dit geen mensen zijn die een bedrijf runnen want met zo’n construct die je het nooit goed.
  • 9 Jun 2021 om 19:14
    Keurig uitgelegd. Nu hopen dat Foppe86 en Joppen het begrijpen. Je zou van een directeur verwachten dat hij het direct al had begrepen.
  • 9 Jun 2021 om 17:58
    • Quote van 9 Jun 2021 om 17:27
      Je hoeft ook niet alles met ze te bespreken of ze om toestemming te vragen. Advies geven is prima maar vanuit de zijlijn alles willen beslissen gaat gewoon niet. Ik ga in mijn bedrijf toch ook geen toestemming vragen aan oud werknemers die al meer dan 10 jaar met pensioen zijn.
    Als jij als ex directeur bij een bedrijf weer gevraagd wordt om het 1 en andere door te lichten want het bedrijf loopt niet zo goed. Waarop jij vervolgens zegt, prima ik wil daar best wel even naar kijken en dan gaan we een "plan"maken.
    Vervolgens hoor je een maand later in het nieuws dat de huidige directeur een nieuwe manager heeft aangesteld terwijl jij net bezig bent met je plan. Je hebt daar tijd en moeite in gestoken en dan moet je het via de media horen dat er een aanzienlijk grote verandering ( aanstelling van de nieuwe manager ) heeft plaats gevonden waar jij niks vanaf weet.
    Dan denk jij toch ook, oke laat maar hier heb ik geen zin in?
  • 9 Jun 2021 om 17:43
    • Quote van 9 Jun 2021 om 17:27
      Je hoeft ook niet alles met ze te bespreken of ze om toestemming te vragen. Advies geven is prima maar vanuit de zijlijn alles willen beslissen gaat gewoon niet. Ik ga in mijn bedrijf toch ook geen toestemming vragen aan oud werknemers die al meer dan 10 jaar met pensioen zijn.
    Je mist het punt, net als Foppe86.
  • 9 Jun 2021 om 17:27
    Je hoeft ook niet alles met ze te bespreken of ze om toestemming te vragen. Advies geven is prima maar vanuit de zijlijn alles willen beslissen gaat gewoon niet. Ik ga in mijn bedrijf toch ook geen toestemming vragen aan oud werknemers die al meer dan 10 jaar met pensioen zijn.
  • 9 Jun 2021 om 15:27
    • Quote van 9 Jun 2021 om 15:05
      Onzin... Foppe en Riemer zijn op de bejaardentour. Namelijk alles po zijn gemak. Eerst even kijken, eerst even lay back. Heerenveen heeft geen tijd meer, dat schijnen de heren te vergeten..

      Tevens vind ik het ook typisch voor Foppe de Haan om eerst te klagen en ineens te zeggen "we praten er niet meer over". Als hij eerst had gezegd "we praten er niet meer over" dan had het weer veel trammelant gescheeld.
    Beetje meer respect mag wel. Die mannen hebben club opgebouwd. Als je onderzoek doet en je gaat ondertussen gewoon door met invullen posities dan wordt je gewoon voor joker gezet. Foppe legde het keurig uit. Bizar dat er zo omgegaan wordt met clubiconen.
  • 9 Jun 2021 om 15:05
    • Quote van 9 Jun 2021 om 14:57
      Volkomen logisch, niet netjes hoe het gegaan is. Hopen dat het aanstellen van Ferry een succesverhaal wordt. Dat hebben we nodig!
    Onzin... Foppe en Riemer zijn op de bejaardentour. Namelijk alles po zijn gemak. Eerst even kijken, eerst even lay back. Heerenveen heeft geen tijd meer, dat schijnen de heren te vergeten..

    Tevens vind ik het ook typisch voor Foppe de Haan om eerst te klagen en ineens te zeggen "we praten er niet meer over". Als hij eerst had gezegd "we praten er niet meer over" dan had het weer veel trammelant gescheeld.
  • 9 Jun 2021 om 14:57
    Volkomen logisch, niet netjes hoe het gegaan is. Hopen dat het aanstellen van Ferry een succesverhaal wordt. Dat hebben we nodig!
  • 9 Jun 2021 om 14:38
    Goed gezegd Foppe
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›