''Stel dat de club straks de stadionhuur niet meer kan betalen?''

10
''Stel dat de club straks de stadionhuur niet meer kan betalen?''

Een projectgroep van de gemeente Heerenveen gaat kijken naar het voorstel van SC Heerenveen-directeur Cees Roozemond om een deel van de clubaandelen in Sportstad te verkopen. Het gaat om een bedrag van 'negen miljoen euro aan stenen'.

Wethouder Jelle Zoetendal zegt niet bij voorbaat nee tegen het plan van de club, maar wil wel meer duidelijkheid krijgen over wat het de gemeente gaat kosten en opleveren. "Dividend wellicht, als Sportstad winst maakt. Maar misschien zorgt het ook voor een robuuster contract met SC Heerenveen", vertelt Zoetendal in gesprek met de Leeuwarder Courant.

De sportwethouder van de gemeente weet dat de stadionhuur voor SC Heerenveen in verhouding tot de omzet steeds zwaarder begint te wegen. "Stel dat de club straks de stadionhuur niet meer kan betalen? Dat kan ook ons probleem worden, aangezien wij een maatschappelijk belang in Sportstad hebben." De gemeente moet ondertussen ook rekening houden met andere huurders binnen Sportstad.

Eind dit jaar wil Zoetendal duidelijkheid hebben over de mogelijkheiden.

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 May 2021 om 11:06
    • Quote van 13 May 2021 om 17:05
      Door Johnny Jansen zijn toedoen in elk geval weer € 800.000,- minder TV-geld. Dus zal het weer lastiger worden om de huur te blijven betalen. Hopelijk weten Roozemond en de commerciële afdeling de groei door te zetten zodat het verlies aan inkomsten wat minder groot zal zijn.
    Dat is inderdaad te hopen.....wat dan wel jammer is, is dat er dus eerst een achterstand weggewerkt moet worden met eventuele extra inkomsten voordat je weer aan “vooruitgang” kan denken en zo wordt het ieder seizoen weer lastiger. Ongetwijfeld gaan er ook weer minder mensen een seizoenskrt aanschaffen aangezien, los v/d resultaten, het spel ook niet om aan te gluren was wat ook weer minder inkomsten zal betekenen. Ik heb nog nooit zo somber naar de toekomst gekeken als nu.....
  • 13 May 2021 om 22:23
    Door deze stadionconstructie gaan ze helemaal de vernieling in. Ik snap echt niet dat ze niet hardere maatregelen nemen... Zoek een andere plek en begin opnieuw zou ik zeggen...
  • 13 May 2021 om 18:32
    • Quote van 13 May 2021 om 18:10
      Heb ik al eerder gesuggereerd...skoaterwald is groot genoeg...lekker sfeertje alla het oude voetbalstadion ;)
    En compleet onrealistisch ook.
  • 13 May 2021 om 18:30
    • Quote van 13 May 2021 om 18:10
      Heb ik al eerder gesuggereerd...skoaterwald is groot genoeg...lekker sfeertje alla het oude voetbalstadion ;)
    En het is, net als toen, een compleet zotte en ondoordachte suggestie.
  • 13 May 2021 om 18:10
    • Quote van 13 May 2021 om 17:15
      Wat moeten we met zo’n groot stadion? Voor die 4000 seizoenkaarten? Pleur het zootje maar op skoatterwald en stream het maar. Kijkje de hoogtepunten wel, ben ik vermoedelijk met 30 sec klaar.....
    Heb ik al eerder gesuggereerd...skoaterwald is groot genoeg...lekker sfeertje alla het oude voetbalstadion ;)
  • 13 May 2021 om 17:44
    • Quote van 13 May 2021 om 17:29
      Misschien heb je gelijk met het tv geld maar ik lees elders weer dat het 6 ton is.
    Het is krap aan 8 ton, als we 2 posities lager staan.
    Als we direct onder Heracles eindigen is het wellicht iets minder omdat we qua punten in de tv-ranking gelijk staan en het verschil gedeeld wordt.

    Die 6 ton komt volgens mij van die Leeuwarder courant koekebakker en die snapt er a) geen kut van en b) rekent met cijfers van vorig jaar of zelfs het jaar daarvoor.
  • 13 May 2021 om 17:29
    • Quote van 13 May 2021 om 17:05
      Door Johnny Jansen zijn toedoen in elk geval weer € 800.000,- minder TV-geld. Dus zal het weer lastiger worden om de huur te blijven betalen. Hopelijk weten Roozemond en de commerciële afdeling de groei door te zetten zodat het verlies aan inkomsten wat minder groot zal zijn.
    Misschien heb je gelijk met het tv geld maar ik lees elders weer dat het 6 ton is.
  • 13 May 2021 om 17:15
    Wat moeten we met zo’n groot stadion? Voor die 4000 seizoenkaarten? Pleur het zootje maar op skoatterwald en stream het maar. Kijkje de hoogtepunten wel, ben ik vermoedelijk met 30 sec klaar.....
  • 13 May 2021 om 17:05
    Door Johnny Jansen zijn toedoen in elk geval weer € 800.000,- minder TV-geld. Dus zal het weer lastiger worden om de huur te blijven betalen. Hopelijk weten Roozemond en de commerciële afdeling de groei door te zetten zodat het verlies aan inkomsten wat minder groot zal zijn.
  • 13 May 2021 om 16:53
    Vandaag weer grote stap gezet naar jouw doembeeld Jelle... of zou JJ dit zo bedacht hebben.. zodat we die stenen kunnen verkopen..
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›