Roozemond: ''Dat plan is te beknopt op voetbaltechnisch gebied''

38
Roozemond: ''Dat plan is te beknopt op voetbaltechnisch gebied''

Cees Roozemond is achter de schermen druk bezig met de toekomst van SC Heerenveen. Samen met diverse geledingen binnen de club spreekt hij over het beleid voor de komende jaren.

"Wij willen attractief en agressief voetballen. Daar was iedereen het over eens. Tegelijk merkten we dat er verschillende visies waren, bijvoorbeeld over posities van het elftal die straks ingevuld moeten worden", stelt Roozemond in gesprek met de Leeuwarder Courant.

Het strategisch plan 'Mei-inoar foarút', dat Heerenveen een aantal jaar geleden naar voren bracht, wordt opnieuw bekeken. "Ik vind dat plan commercieel en financieel sterk, maar te beknopt op voetbaltechnisch gebied."

Technisch manager Ferry de Haan gaat binnenkort ook meepraten over de plannen binnen de club en de visie voor de toekomst. "We zijn bij de basis begonnen - en vanuit daar maken we het huidige plan concreter."

38 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 4 May 2021 om 13:21
    • Quote van 4 May 2021 om 12:07
      Gevoelsmatig denk ik dat je hier wel eens gelijk in zou kunnen hebben en er meer speelde dan wij op dit moment weten. Het vertrek van Hamstra en de komst van Ferry de Haan zou op lange termijn wel eens een goede stap blijken te zijn geweest. Niet voor niks wordt het voetbaltechnische gedeelte van de club nu onder de loep genomen, nu Hamstra is vertrokken.
    Precies.
  • 4 May 2021 om 12:15
    • Quote van 4 May 2021 om 12:03
      Ik denk dat er intern al langer onenigheid was over het te voeren beleid en dat er onvrede was over het functioneren van Gerry Hamstra. Ik kan het niet bewijzen en het is een gevoel, maar er is volgens mij terecht geconstateerd dat de elftallen onder Hamstra niet in balans waren en dat dat één van de redenen is van zijn vertrek. Er zal ongetwijfeld geprobeerd zijn intern op één lijn te komen, maar dat is niet gelukt. Je hoorde al her en der de onvrede over de samenstelling van het eerste elftal en met name was er kritiek op Hamstra dat er geen resultaten waren te zien dit seizoen ondanks een investering van € 6,0 miljoen in het elftal dit seizoen. Toen het verhaal van Ajax daar nog bij kwam was er geen redden meer aan. Misschien komt hier ook de constatering vandaan dat men intern verschilde van visie over het invullen van bepaalde posities en hoopt men met Ferry de Haan als nieuwe technisch manager wel één visie te hebben en intern op één lijn te zitten qua invullen van je elftal.

    Eigenlijk kan je deze conclusie pas maken na 2, 3 dienstjaren van de Haan bij Sc Heerenveen.
  • 4 May 2021 om 12:14
    • Quote van 3 May 2021 om 20:26
      Als Cees zoveel zorgen had en daarom zichzelf maar benoemde als voorzitter, waarom heeft hij in de 3 jaren daarvoor als voorzitter van het SB en eindverantwoordelijke van de club SC Heerenveen nooit Eisinga aan het oor getrokken en met de vuisten op tafel geslagen dat het niet goed gaat. Dat is niet alleen van nu maar dit is al sinds Roozemond (2016) er zit een groot probleem. Ook is Cees totaal niet meer geloofwaardig als je met een erevoorzitter en met Foppe de Haan een gesprek aan gaat voor advies en begeleiding en dan plots met iemand komen die niets met de club heeft! Cees heeft gelijk dat hij zelf mag beslissen, maar de boegbeelden zo te kijk zetten is gewoon asociaal!
    Ik denk dat het SB jaren geprobeerd heeft met Eisenga tot een oplossing te komen voor de problemen bij sc Heerenveen. Je zet als SB niet gelijk je algemeen directeur op straat. Maar ondanks alle pogingen bleef Eisenga maar volharden in zijn gedrag waarin er geen actie werd ondernomen om meer sponsoren en supporters naar het stadion te krijgen. Alles werd onder Eisenga bij het oude gelaten terwijl de tekorten alleen maar verder opliepen. Er kwam geen enkel initiatief om dingen te veranderen en het contact met sponsoren was zelfs schandalig slecht te noemen. Uiteindelijk heeft het SB besloten wel actie te ondernemen en Eisenga uit zijn functie te zetten. Iets wat in mijn optiek al veel eerder had moeten gebeuren.
  • 4 May 2021 om 12:07
    • Quote van 4 May 2021 om 09:40
      Ik denk dat hamstra een "tweede agenda" had (:
    Gevoelsmatig denk ik dat je hier wel eens gelijk in zou kunnen hebben en er meer speelde dan wij op dit moment weten. Het vertrek van Hamstra en de komst van Ferry de Haan zou op lange termijn wel eens een goede stap blijken te zijn geweest. Niet voor niks wordt het voetbaltechnische gedeelte van de club nu onder de loep genomen, nu Hamstra is vertrokken.
  • 4 May 2021 om 12:03
    • Quote van 4 May 2021 om 08:12
      Jaren aan het roer staan en vervolgens zeggen dat de koers fout is.... Het is dat het een droevige constatering is anders zou je Cees R. bijna nog betichten van humor...
    Ik denk dat er intern al langer onenigheid was over het te voeren beleid en dat er onvrede was over het functioneren van Gerry Hamstra. Ik kan het niet bewijzen en het is een gevoel, maar er is volgens mij terecht geconstateerd dat de elftallen onder Hamstra niet in balans waren en dat dat één van de redenen is van zijn vertrek. Er zal ongetwijfeld geprobeerd zijn intern op één lijn te komen, maar dat is niet gelukt. Je hoorde al her en der de onvrede over de samenstelling van het eerste elftal en met name was er kritiek op Hamstra dat er geen resultaten waren te zien dit seizoen ondanks een investering van € 6,0 miljoen in het elftal dit seizoen. Toen het verhaal van Ajax daar nog bij kwam was er geen redden meer aan. Misschien komt hier ook de constatering vandaan dat men intern verschilde van visie over het invullen van bepaalde posities en hoopt men met Ferry de Haan als nieuwe technisch manager wel één visie te hebben en intern op één lijn te zitten qua invullen van je elftal.

  • 4 May 2021 om 11:30
    • Quote van 3 May 2021 om 20:26
      Als Cees zoveel zorgen had en daarom zichzelf maar benoemde als voorzitter, waarom heeft hij in de 3 jaren daarvoor als voorzitter van het SB en eindverantwoordelijke van de club SC Heerenveen nooit Eisinga aan het oor getrokken en met de vuisten op tafel geslagen dat het niet goed gaat. Dat is niet alleen van nu maar dit is al sinds Roozemond (2016) er zit een groot probleem. Ook is Cees totaal niet meer geloofwaardig als je met een erevoorzitter en met Foppe de Haan een gesprek aan gaat voor advies en begeleiding en dan plots met iemand komen die niets met de club heeft! Cees heeft gelijk dat hij zelf mag beslissen, maar de boegbeelden zo te kijk zetten is gewoon asociaal!
    Eisenga is dan ook vertrokken als algemeen directeur. Dan ben je niet alleen aan de oren getrokken, maar ook buiten de deur gezet.
  • 4 May 2021 om 09:40
    • Quote van 3 May 2021 om 15:31
      Het doel van sc Heerenveen is attractief en agressief voetbal spelen. Dat was ook de doelstelling voor dit seizoen, maar dat is faliekant mislukt. Dat komt doordat er dit seizoen spelers gehaald zijn die niet in een dergelijke speelstijl passen. Henk Veerman is een typische counterspits en past niet in een elftal dat agressief en attractief voetbalt. Bij agressief voetbal zul je spelers moeten hebben die de tegenstander afjagen en beschikken over veel loopvermogen. De komst van Lasse Schöne en Siem de Jong past daar dus ook niet bij.
      Als je een bepaald speltype wilt spelen moet je ook spelers halen die bij dit speltype passen en dit kunnen uitvoeren. Daar ging het de laatste jaren mis. Ik ben blij dat de clubleiding nu ook ziet dat het op dit punt niet goed gaat bij de club. Roozemond stelt in mijn optiek terecht vraagtekens bij het selectiebeleid en bij het feit dat de verschillende geledingen binnen de club niet op één lijn zitten bij het aantrekken van spelers. Het is toch schokkend dat er blijkbaar verschillende visies zijn over posities in het elftal.
      Ik weet niet of werkgroepen de juiste manier zijn om de nodige veranderingen teweeg te brengen, maar ik ben ontzettend blij met de scherpe analyse van Roozemond in deze zaak. Hij legt feilloos bloot waarom het op voetbaltechnisch al jaren niet goed gaat.
      Als deze werkgroepen nu als resultaat hebben dat er een visie wordt uitgestippeld hoe je als club wilt voetballen is dat een goede zaak. Bij deze visie vervolgens spelers halen die dit kunnen uitvoeren en een technische staf die dit speltype machtig is. Vervolgens deze visie uitrollen naar alle (jeugd)elftallen die de club rijk is.
      Afwachten hoe het een en ander zich zal ontwikkelen, maar op voetbaltechnisch gebied eindelijk eens een bericht wat me hoopvol stemt.
    Ik denk dat hamstra een "tweede agenda" had (:
  • 4 May 2021 om 08:12
    Jaren aan het roer staan en vervolgens zeggen dat de koers fout is.... Het is dat het een droevige constatering is anders zou je Cees R. bijna nog betichten van humor...
  • 3 May 2021 om 20:26
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Als Cees zoveel zorgen had en daarom zichzelf maar benoemde als voorzitter, waarom heeft hij in de 3 jaren daarvoor als voorzitter van het SB en eindverantwoordelijke van de club SC Heerenveen nooit Eisinga aan het oor getrokken en met de vuisten op tafel geslagen dat het niet goed gaat. Dat is niet alleen van nu maar dit is al sinds Roozemond (2016) er zit een groot probleem. Ook is Cees totaal niet meer geloofwaardig als je met een erevoorzitter en met Foppe de Haan een gesprek aan gaat voor advies en begeleiding en dan plots met iemand komen die niets met de club heeft! Cees heeft gelijk dat hij zelf mag beslissen, maar de boegbeelden zo te kijk zetten is gewoon asociaal!
  • 3 May 2021 om 20:25
    • Quote van 3 May 2021 om 15:51
      Als jij bij een bedrijf aan de slag gaat moet jij ook werken binnen kaders, kaders die vastgelegd zijn. JE bent immers 1 van de zovele werknemers en bovendien een passant die makkelijk vervangbaar is.
      Dat is in deze niet anders. Ferry moet zich conformeren aan de kaders die de club opstelt. Lijkt mij heel logisch anders kan je nooit aan lange termijn visie doen wat zeker in het kader van jeugdopleidingen juist zo belangrijk is.
    Als technisch manager/directeur ben je juist één van de belangrijke mensen binnen een voetbalclub. En de capabele opvolgers zijn ook zeker niet voor het oprapen, zeker niet als je eerst elke zomer zeer goed moet verkopen.
  • 3 May 2021 om 19:38
    • Quote van 3 May 2021 om 18:13
      Maar wie betaald jou dan om onrust te stoken :) welk kartel zit er achter
    Ynze07 is ook een complotdenker (covid-19 en dergelijke) dus deze hersenspinsels komen uit dezelfde fabriek. Of een trol of een dieptreurig iemand met problemen met autoriteiten.
  • 3 May 2021 om 19:23
    • Quote van 3 May 2021 om 19:04
      Cees loopt er al zolang rond, waarom pas nu? 5 jaar te laat en de zelfde kosten en baten gaan door zonder dat er nu nieuw talant of grote spelers klaar staan. We komen nu in de uitloper van die chaos. Al gooit hij er nu nog een heel peloton td’s en tm’s tegenaan, het is te laat! Hij gaat nu alsnog het risico nemen en er heel veel geld tegenaan gooien, in de hoop dat hij het recht kan trekken. Maar dat zal nooit gebeuren! Daarom had Cees nu zijn ego aan de kant moeten zetten, en tegen zichzelf moeten zeggen dat hij er een potje van heeft gemaakt afgelopen 5 jaar. Hij moet nu als de sodemieter de club weer terug geven aan de mensen die gratis en voor niets de club er weer bovenop kunnen helpen. Het lot van de club ligt vandaag nog in zijn handen, elke extra dag dat het langer duurt is een stap dichterbij een faillissement..! (Michel Jansen voor schone schijn als betaalde voorzitter, want gratis mag niet van de knvb he, nee)
    Tsjongejonge wat een verhaal. Helaas voor jou maar het slaat nergens op.
  • 3 May 2021 om 19:04
    • Quote van 3 May 2021 om 18:30
      In plaats van blij te zijn dat het voetbaltechnische gedeelte van de club onder de loep wordt genomen, zijn een aantal hier weer knap negatief over een terechte constatering van Roozemond. Onze algemeen directeur constateert volkomen terecht dat het op technisch vlak ontbreekt aan een duidelijke visie. Een zienswijze waar overigens Riemer van der Velde het volkomen mee eens is.
      Het is toch schokkend dat er over de invulling van bepaalde posities verschillende visies zijn bij de club. Ik vind het niet meer dan terecht dat Roozemond hier iets aan wil doen.
      Een ieder mag zijn of haar eigen mening hebben, maar ik ben in elk geval blij dat het voetbaltechnische gedeelte, waar ik mij ernstig zorgen over maakte, nu onder de loep zal worden genomen. Nadat er op financieel en commercieel vlak al een visie is uitgestippeld, lijkt dit nu ook te gaan gebeuren op voetbaltechnisch vlak.
    Cees loopt er al zolang rond, waarom pas nu? 5 jaar te laat en de zelfde kosten en baten gaan door zonder dat er nu nieuw talant of grote spelers klaar staan. We komen nu in de uitloper van die chaos. Al gooit hij er nu nog een heel peloton td’s en tm’s tegenaan, het is te laat! Hij gaat nu alsnog het risico nemen en er heel veel geld tegenaan gooien, in de hoop dat hij het recht kan trekken. Maar dat zal nooit gebeuren! Daarom had Cees nu zijn ego aan de kant moeten zetten, en tegen zichzelf moeten zeggen dat hij er een potje van heeft gemaakt afgelopen 5 jaar. Hij moet nu als de sodemieter de club weer terug geven aan de mensen die gratis en voor niets de club er weer bovenop kunnen helpen. Het lot van de club ligt vandaag nog in zijn handen, elke extra dag dat het langer duurt is een stap dichterbij een faillissement..! (Michel Jansen voor schone schijn als betaalde voorzitter, want gratis mag niet van de knvb he, nee)
  • 3 May 2021 om 19:03
    • Quote van 3 May 2021 om 18:30
      In plaats van blij te zijn dat het voetbaltechnische gedeelte van de club onder de loep wordt genomen, zijn een aantal hier weer knap negatief over een terechte constatering van Roozemond. Onze algemeen directeur constateert volkomen terecht dat het op technisch vlak ontbreekt aan een duidelijke visie. Een zienswijze waar overigens Riemer van der Velde het volkomen mee eens is.
      Het is toch schokkend dat er over de invulling van bepaalde posities verschillende visies zijn bij de club. Ik vind het niet meer dan terecht dat Roozemond hier iets aan wil doen.
      Een ieder mag zijn of haar eigen mening hebben, maar ik ben in elk geval blij dat het voetbaltechnische gedeelte, waar ik mij ernstig zorgen over maakte, nu onder de loep zal worden genomen. Nadat er op financieel en commercieel vlak al een visie is uitgestippeld, lijkt dit nu ook te gaan gebeuren op voetbaltechnisch vlak.
    Nou inderdaad. Goede tekst.
  • 3 May 2021 om 18:30
    In plaats van blij te zijn dat het voetbaltechnische gedeelte van de club onder de loep wordt genomen, zijn een aantal hier weer knap negatief over een terechte constatering van Roozemond. Onze algemeen directeur constateert volkomen terecht dat het op technisch vlak ontbreekt aan een duidelijke visie. Een zienswijze waar overigens Riemer van der Velde het volkomen mee eens is.
    Het is toch schokkend dat er over de invulling van bepaalde posities verschillende visies zijn bij de club. Ik vind het niet meer dan terecht dat Roozemond hier iets aan wil doen.
    Een ieder mag zijn of haar eigen mening hebben, maar ik ben in elk geval blij dat het voetbaltechnische gedeelte, waar ik mij ernstig zorgen over maakte, nu onder de loep zal worden genomen. Nadat er op financieel en commercieel vlak al een visie is uitgestippeld, lijkt dit nu ook te gaan gebeuren op voetbaltechnisch vlak.
  • 3 May 2021 om 18:29
    • Quote van 3 May 2021 om 18:07
      Mijn hemel, geen kronkel maar een complete achtbaan in dat koppie van jou zeg. Nog even de “slavernij” komt er ook nog bij....
    Fijn dat je het helemaal hebt gelezen, nu is mijn dag weer goed! Jou reactie is voor mij de bevestiging dat mijn boodschap is overgekomen..!
  • 3 May 2021 om 18:13
    • Quote van 3 May 2021 om 18:00
      Het Cees “el Chapo” Roozemond Kartel steekt het hoofd ook weer boven het maaiveld uit. Als er in Mexico weer een horde opstakels te nemen zijn tegen het leger en politie, plukt het kartel weer en blik vol arme zielen van de straat, duwen ze cash 800,- dollar en een mitrailleur in de hand, en gaan vechten alsof hun leven er van af hangt. Het zelfde gebeurt hier ook in het Friese Haagse. Ons eigen El Chapo mengt zich ook tussen de mensjes, trekt de nietszeggende voorzitters van beide supportersgroepen naar zich toe en geeft ze een baantje. Een paar supporters worden omgeluld omdat ze verteld wordt dat het staanvak wordt uitgebreid en onlangs kreeg het clubhuis een opknapbeurt. Zo wint ook onze Cees El Chapo hier zijn zieltjes en likken ze hem allemaal de reet af..
    Maar wie betaald jou dan om onrust te stoken :) welk kartel zit er achter
  • 3 May 2021 om 18:07
    • Quote van 3 May 2021 om 18:00
      Het Cees “el Chapo” Roozemond Kartel steekt het hoofd ook weer boven het maaiveld uit. Als er in Mexico weer een horde opstakels te nemen zijn tegen het leger en politie, plukt het kartel weer en blik vol arme zielen van de straat, duwen ze cash 800,- dollar en een mitrailleur in de hand, en gaan vechten alsof hun leven er van af hangt. Het zelfde gebeurt hier ook in het Friese Haagse. Ons eigen El Chapo mengt zich ook tussen de mensjes, trekt de nietszeggende voorzitters van beide supportersgroepen naar zich toe en geeft ze een baantje. Een paar supporters worden omgeluld omdat ze verteld wordt dat het staanvak wordt uitgebreid en onlangs kreeg het clubhuis een opknapbeurt. Zo wint ook onze Cees El Chapo hier zijn zieltjes en likken ze hem allemaal de reet af..
    Mijn hemel, geen kronkel maar een complete achtbaan in dat koppie van jou zeg. Nog even de “slavernij” komt er ook nog bij....
  • 3 May 2021 om 18:00
    • Quote van 3 May 2021 om 17:28
      Oei, pas op heh.
      Met dat soort uitspraken jaag je weer anderen op de kast ;)
    Het Cees “el Chapo” Roozemond Kartel steekt het hoofd ook weer boven het maaiveld uit. Als er in Mexico weer een horde opstakels te nemen zijn tegen het leger en politie, plukt het kartel weer en blik vol arme zielen van de straat, duwen ze cash 800,- dollar en een mitrailleur in de hand, en gaan vechten alsof hun leven er van af hangt. Het zelfde gebeurt hier ook in het Friese Haagse. Ons eigen El Chapo mengt zich ook tussen de mensjes, trekt de nietszeggende voorzitters van beide supportersgroepen naar zich toe en geeft ze een baantje. Een paar supporters worden omgeluld omdat ze verteld wordt dat het staanvak wordt uitgebreid en onlangs kreeg het clubhuis een opknapbeurt. Zo wint ook onze Cees El Chapo hier zijn zieltjes en likken ze hem allemaal de reet af..
  • 3 May 2021 om 17:49
    • Quote van 3 May 2021 om 17:30
      Ik zeg dat de RvC het top vond, niet dat Riemer persoonlijk het top vond..
      De RvC heeft het toen te lang laten gaan.

      En wat ik me er van kan herinneren stapte hij er mede uit omdat hij niet wou oordelen over de positie van Kuiper.

      Feit blijft dat men toen helemaal van't padje was en dat die periode het begin van alle ellende was.
    Juist, daar is de basis gelegd voor de ellende waar wij nog altijd in zitten. Wordt vaak vergeten!!
  • 3 May 2021 om 17:30
    • Quote van 3 May 2021 om 16:42
      Vond het allemaal top? Hij stapte op uit de rvc omdat hij het alles behalve top vond gaan.
    Ik zeg dat de RvC het top vond, niet dat Riemer persoonlijk het top vond..
    De RvC heeft het toen te lang laten gaan.

    En wat ik me er van kan herinneren stapte hij er mede uit omdat hij niet wou oordelen over de positie van Kuiper.

    Feit blijft dat men toen helemaal van't padje was en dat die periode het begin van alle ellende was.
  • 3 May 2021 om 17:28
    • Quote van 3 May 2021 om 16:48
      Met alle respect maar volgens mij is Ynze met wel meer in de war dan alleen jaartallen , begin me echt zorgen te maken door al dat geraaskal.
    Oei, pas op heh.
    Met dat soort uitspraken jaag je weer anderen op de kast ;)
  • 3 May 2021 om 16:48
    • Quote van 3 May 2021 om 16:31
      Ynze is een beetje in de war met jaartallen. ;)
      Dit gebeurde namelijk allemaal onder Yme Kuiper en de RvC waar onder andere Riemer in zat vond het allemaal top!
      Nou ja, tot het fout ging.
      Maarja, wel een beker!
    Met alle respect maar volgens mij is Ynze met wel meer in de war dan alleen jaartallen , begin me echt zorgen te maken door al dat geraaskal.
  • 3 May 2021 om 16:42
    • Quote van 3 May 2021 om 16:31
      Ynze is een beetje in de war met jaartallen. ;)
      Dit gebeurde namelijk allemaal onder Yme Kuiper en de RvC waar onder andere Riemer in zat vond het allemaal top!
      Nou ja, tot het fout ging.
      Maarja, wel een beker!
    Vond het allemaal top? Hij stapte op uit de rvc omdat hij het alles behalve top vond gaan.
  • 3 May 2021 om 16:31
    • Quote van 3 May 2021 om 16:18
      Geen kapitaal op het veld? Ik durf te wedden dat er voor dik 20 miljoen euro aan kapitaal op het veld staat. Herinner me er maar aan als er niemand meer van deze selectie onder contract bij ons staat, tellen we dan de transfersommen eens op.
    Ynze is een beetje in de war met jaartallen. ;)
    Dit gebeurde namelijk allemaal onder Yme Kuiper en de RvC waar onder andere Riemer in zat vond het allemaal top!
    Nou ja, tot het fout ging.
    Maarja, wel een beker!
  • 3 May 2021 om 16:18
    • Quote van 3 May 2021 om 12:20
      Het verhaal wordt nu wel duidelijk en zichtbaar wat Roozemond zijn plan is. Er is een hele aanloop voor nodig geweest om te komen waar hij nu is maar is nu vrij van alle hobbels en obstakels. Hij gaat op dit moment en in de toekomst, als het aan hem ligt, op een verschrikkelijke kamikaze manier en met ontzettend veel risico te werk. Deze werkwijzen hebben we in het verleden gezien bij oa. Utrecht, Roda, Vitesse, NEC, Twente. Ook met Roozemond gaan we die kant op, een veel te dure financiële huishouding, grote ambities waar miljoenen mee gemoeid zijn en meer uitgeven dan dat er binnenkomt. We zitten in een crisis, er staat bijna geen kapitaal meer op het veld. En het belangrijkste, het voetbalverstand, is het grootste onderdeel wat er ontbreekt. Hoe kan dit zo nog goed gaan, snoept hij straks alles af van ons eigen vermogen wat we nog in kas hebben. Ik kan er met mijn boerenverstand niet bij hoe hij dit allemaal wil gaan doen! Wordt dit zijn eigen prestige project? Dat is waar Riemer denk ik bang voor is dat we in deze situatie gaan belanden. Te veel uitgeven zonder maar ergens verstand van te hebben. Riemer kon met weinig middelen creatief zijn. Heeft uit zijn ondernemers oogpunt altijd zuinig geweest en door zijn skills en handelsgeest kon Heerenveen groot worden. Nu wordt het het lot overgelaten aan mensen die precies het tegenovergestelde zijn en kunnen gaan rotzooien met de dik 20 miljoen die we nog hebben. Ik hoop dat de we bovengenoemde clubs niet achte na gaan.
    Geen kapitaal op het veld? Ik durf te wedden dat er voor dik 20 miljoen euro aan kapitaal op het veld staat. Herinner me er maar aan als er niemand meer van deze selectie onder contract bij ons staat, tellen we dan de transfersommen eens op.
  • 3 May 2021 om 16:14
    • Quote van 3 May 2021 om 12:20
      Het verhaal wordt nu wel duidelijk en zichtbaar wat Roozemond zijn plan is. Er is een hele aanloop voor nodig geweest om te komen waar hij nu is maar is nu vrij van alle hobbels en obstakels. Hij gaat op dit moment en in de toekomst, als het aan hem ligt, op een verschrikkelijke kamikaze manier en met ontzettend veel risico te werk. Deze werkwijzen hebben we in het verleden gezien bij oa. Utrecht, Roda, Vitesse, NEC, Twente. Ook met Roozemond gaan we die kant op, een veel te dure financiële huishouding, grote ambities waar miljoenen mee gemoeid zijn en meer uitgeven dan dat er binnenkomt. We zitten in een crisis, er staat bijna geen kapitaal meer op het veld. En het belangrijkste, het voetbalverstand, is het grootste onderdeel wat er ontbreekt. Hoe kan dit zo nog goed gaan, snoept hij straks alles af van ons eigen vermogen wat we nog in kas hebben. Ik kan er met mijn boerenverstand niet bij hoe hij dit allemaal wil gaan doen! Wordt dit zijn eigen prestige project? Dat is waar Riemer denk ik bang voor is dat we in deze situatie gaan belanden. Te veel uitgeven zonder maar ergens verstand van te hebben. Riemer kon met weinig middelen creatief zijn. Heeft uit zijn ondernemers oogpunt altijd zuinig geweest en door zijn skills en handelsgeest kon Heerenveen groot worden. Nu wordt het het lot overgelaten aan mensen die precies het tegenovergestelde zijn en kunnen gaan rotzooien met de dik 20 miljoen die we nog hebben. Ik hoop dat de we bovengenoemde clubs niet achte na gaan.
    Mooi dat het duidelijk voor je is , en dat is ook gelijk het enige wat ik begreep , de rest van de tekst is een onsamenhangend hoop gelul die van hot naar her vliegt , waar geen touw aan vast te knopen is.
  • 3 May 2021 om 15:51
    • Quote van 3 May 2021 om 12:25
      Ben ik het niet mee eens. Ik zou persoonlijk niet kunnen werken in een omgeving waar de kaders al zo zijn aangegeven.

      Ferry de Haan is aangesteld om onder andere daar invulling aan te geven, en gezien zijn achtergrond en kennis lijkt mij dat de juiste persoon. Ik zou niet weten wie het anders moet doen.
    Als jij bij een bedrijf aan de slag gaat moet jij ook werken binnen kaders, kaders die vastgelegd zijn. JE bent immers 1 van de zovele werknemers en bovendien een passant die makkelijk vervangbaar is.
    Dat is in deze niet anders. Ferry moet zich conformeren aan de kaders die de club opstelt. Lijkt mij heel logisch anders kan je nooit aan lange termijn visie doen wat zeker in het kader van jeugdopleidingen juist zo belangrijk is.
  • 3 May 2021 om 15:31
    Het doel van sc Heerenveen is attractief en agressief voetbal spelen. Dat was ook de doelstelling voor dit seizoen, maar dat is faliekant mislukt. Dat komt doordat er dit seizoen spelers gehaald zijn die niet in een dergelijke speelstijl passen. Henk Veerman is een typische counterspits en past niet in een elftal dat agressief en attractief voetbalt. Bij agressief voetbal zul je spelers moeten hebben die de tegenstander afjagen en beschikken over veel loopvermogen. De komst van Lasse Schöne en Siem de Jong past daar dus ook niet bij.
    Als je een bepaald speltype wilt spelen moet je ook spelers halen die bij dit speltype passen en dit kunnen uitvoeren. Daar ging het de laatste jaren mis. Ik ben blij dat de clubleiding nu ook ziet dat het op dit punt niet goed gaat bij de club. Roozemond stelt in mijn optiek terecht vraagtekens bij het selectiebeleid en bij het feit dat de verschillende geledingen binnen de club niet op één lijn zitten bij het aantrekken van spelers. Het is toch schokkend dat er blijkbaar verschillende visies zijn over posities in het elftal.
    Ik weet niet of werkgroepen de juiste manier zijn om de nodige veranderingen teweeg te brengen, maar ik ben ontzettend blij met de scherpe analyse van Roozemond in deze zaak. Hij legt feilloos bloot waarom het op voetbaltechnisch al jaren niet goed gaat.
    Als deze werkgroepen nu als resultaat hebben dat er een visie wordt uitgestippeld hoe je als club wilt voetballen is dat een goede zaak. Bij deze visie vervolgens spelers halen die dit kunnen uitvoeren en een technische staf die dit speltype machtig is. Vervolgens deze visie uitrollen naar alle (jeugd)elftallen die de club rijk is.
    Afwachten hoe het een en ander zich zal ontwikkelen, maar op voetbaltechnisch gebied eindelijk eens een bericht wat me hoopvol stemt.
  • 3 May 2021 om 12:25
    • Quote van 3 May 2021 om 09:58
      Dit is volgens mij wat Foppe en Riemer bedoelde. Deze voetbaltechnische herijking gebeurt nu met Ferry de Haan (een buitenstaander/passant als TD, uiteindelijk), terwijl zij vinden dat het moet worden bepaald door de mensen wiens positie binnen de club langer behouden blijft en/of de binding met de club groter is. En dan moet Ferry binnen die gestelde kaders werken.Nu gaat het andersom en denkt Ferry de Haan, die moet denken aan de korte termijn-successen van Heerenveen als TD (of is het TM, aangezien hij technisch manager is), mee over lange termijn-beleid of bepaald hij dat (mede). Volgens mij zit daar de pijn van Foppe en Riemer. Of het echt zo'n groot probleem is, weet ik eerlijk gezegd niet, ik denk dat iemand in de functie van Ferry de Haan ook moet nadenken over een duurzaam transferbeleid voor de lange termijn als hij vertrokken is, maar dit is waar Roozemond en Foppe/Riemer volgens mij botsen.
    Ben ik het niet mee eens. Ik zou persoonlijk niet kunnen werken in een omgeving waar de kaders al zo zijn aangegeven.

    Ferry de Haan is aangesteld om onder andere daar invulling aan te geven, en gezien zijn achtergrond en kennis lijkt mij dat de juiste persoon. Ik zou niet weten wie het anders moet doen.
  • 3 May 2021 om 12:20
    Het verhaal wordt nu wel duidelijk en zichtbaar wat Roozemond zijn plan is. Er is een hele aanloop voor nodig geweest om te komen waar hij nu is maar is nu vrij van alle hobbels en obstakels. Hij gaat op dit moment en in de toekomst, als het aan hem ligt, op een verschrikkelijke kamikaze manier en met ontzettend veel risico te werk. Deze werkwijzen hebben we in het verleden gezien bij oa. Utrecht, Roda, Vitesse, NEC, Twente. Ook met Roozemond gaan we die kant op, een veel te dure financiële huishouding, grote ambities waar miljoenen mee gemoeid zijn en meer uitgeven dan dat er binnenkomt. We zitten in een crisis, er staat bijna geen kapitaal meer op het veld. En het belangrijkste, het voetbalverstand, is het grootste onderdeel wat er ontbreekt. Hoe kan dit zo nog goed gaan, snoept hij straks alles af van ons eigen vermogen wat we nog in kas hebben. Ik kan er met mijn boerenverstand niet bij hoe hij dit allemaal wil gaan doen! Wordt dit zijn eigen prestige project? Dat is waar Riemer denk ik bang voor is dat we in deze situatie gaan belanden. Te veel uitgeven zonder maar ergens verstand van te hebben. Riemer kon met weinig middelen creatief zijn. Heeft uit zijn ondernemers oogpunt altijd zuinig geweest en door zijn skills en handelsgeest kon Heerenveen groot worden. Nu wordt het het lot overgelaten aan mensen die precies het tegenovergestelde zijn en kunnen gaan rotzooien met de dik 20 miljoen die we nog hebben. Ik hoop dat de we bovengenoemde clubs niet achte na gaan.
  • 3 May 2021 om 11:20
    • Quote van 3 May 2021 om 09:58
      Dit is volgens mij wat Foppe en Riemer bedoelde. Deze voetbaltechnische herijking gebeurt nu met Ferry de Haan (een buitenstaander/passant als TD, uiteindelijk), terwijl zij vinden dat het moet worden bepaald door de mensen wiens positie binnen de club langer behouden blijft en/of de binding met de club groter is. En dan moet Ferry binnen die gestelde kaders werken.Nu gaat het andersom en denkt Ferry de Haan, die moet denken aan de korte termijn-successen van Heerenveen als TD (of is het TM, aangezien hij technisch manager is), mee over lange termijn-beleid of bepaald hij dat (mede). Volgens mij zit daar de pijn van Foppe en Riemer. Of het echt zo'n groot probleem is, weet ik eerlijk gezegd niet, ik denk dat iemand in de functie van Ferry de Haan ook moet nadenken over een duurzaam transferbeleid voor de lange termijn als hij vertrokken is, maar dit is waar Roozemond en Foppe/Riemer volgens mij botsen.
    Ben ik t wel mee eens eigenlijk. Vraag is of je iemand voor lange termijn vindt met clubbinding met dezelfde kwaliteiten en inzichten als de Haan (mn kennis van KKD en jeugd en wellicht voetballers die op dood spoor zitten). Wat mij betreft verschillende kwaliteiten. Daarnaast is er bij Heerenveen weinig langere termijn door constante uitstroom. Pijnpunt is imo opzet jeugdopleiding en doorstroom alsmede trainingsfaciliteiten. Eerste zou aparte functie moeten zijn die samenwerkt met Ferry, tweede een directie taak. Jansen moet daarentegen leveren qua doorstroom, huidige positie rechtvaardigt keuze voor oudere/huur spelers nauwelijks.
  • 3 May 2021 om 10:29
    • Quote van 3 May 2021 om 08:53
      Blijf maar lekker hangen in negatief denken.
    Ach die roozemond is een overlever. Die roept wat iedereen wil horen maar is een luchtfietser. Wat is Heerenveen nou vooruit gegaan na het vertrek van eisinga. Roozemond heeft helemaal niets gepresteerd.
  • 3 May 2021 om 09:58
    Dit is volgens mij wat Foppe en Riemer bedoelde. Deze voetbaltechnische herijking gebeurt nu met Ferry de Haan (een buitenstaander/passant als TD, uiteindelijk), terwijl zij vinden dat het moet worden bepaald door de mensen wiens positie binnen de club langer behouden blijft en/of de binding met de club groter is. En dan moet Ferry binnen die gestelde kaders werken.Nu gaat het andersom en denkt Ferry de Haan, die moet denken aan de korte termijn-successen van Heerenveen als TD (of is het TM, aangezien hij technisch manager is), mee over lange termijn-beleid of bepaald hij dat (mede). Volgens mij zit daar de pijn van Foppe en Riemer. Of het echt zo'n groot probleem is, weet ik eerlijk gezegd niet, ik denk dat iemand in de functie van Ferry de Haan ook moet nadenken over een duurzaam transferbeleid voor de lange termijn als hij vertrokken is, maar dit is waar Roozemond en Foppe/Riemer volgens mij botsen.
  • 3 May 2021 om 08:53
    • Quote van 3 May 2021 om 07:48
      Cees Roozemond praat over de toekomst van ZIJN Heerenveen......... Hebben we dan toekomst?
    Blijf maar lekker hangen in negatief denken.
  • 3 May 2021 om 08:46
    • Quote van 3 May 2021 om 07:48
      Cees Roozemond praat over de toekomst van ZIJN Heerenveen......... Hebben we dan toekomst?
    Zeker.
  • 3 May 2021 om 08:41
    • Quote van 3 May 2021 om 07:48
      Cees Roozemond praat over de toekomst van ZIJN Heerenveen......... Hebben we dan toekomst?
    Maatje van Ynze07 toevallig, of ben je het zelf?
  • 3 May 2021 om 07:48
    Cees Roozemond praat over de toekomst van ZIJN Heerenveen......... Hebben we dan toekomst?
Thursday 13 May 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›