Jansen aast op nieuwe functie: ''SC Heerenveen kent mijn ambitie''

40
Jansen aast op nieuwe functie: ''SC Heerenveen kent mijn ambitie''

Na het vertrek van Gerry Hamstra bij SC Heerenveen, moet de club opzoek naar een nieuwe technisch manager. Deze hebben zij wellicht al in huis.

Michel Jansen zou namelijk interesse hebben in de functie van Hamstra. Op dit moment zit hij al in de werkgroep voetbaltechnische zaken, een werkgroep die de taken van Hamstra tijdelijk overneemt. "Heerenveen kent mijn ambitie", reageert Jansen desgevraagd. "Het is aan de club om te bepalen wat ze daarmee willen doen."

"Ik vind het mooi dat Michel zijn ambitie uitspreekt”, aldus algemeen directeur Cees Roozemond tegenover de Leeuwarder Courant. "Je moet altijd kijken welke kwaliteiten binnen je organisatie aanwezig zijn. We zijn ongelooflijk blij met het werk dat Michel voor de club doet. Mede dankzij hem functioneert de werkgroep uitstekend. Dat geeft ons de tijd om naar meerdere opties te kijken."

"Welke keuze straks ook wordt gemaakt – we zijn het erover eens dat kwaliteit boven snelheid moet gaan”, aldus Jansen. Het zou dus zomaar nog wel eens even kunnen duren voordat de nieuwe technisch manager aangesteld zal gaan worden.

40 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Apr 2021 om 10:24
    • Quote van 12 Apr 2021 om 09:44
      Maar dit is dus niet waar voor alle spelers die ik opnoemde. Frenkie de Jong is geen Ajax-jeugd, want opgeleid bij Willem II/RKC. Perr Schuurs, idem dito, want Fortuna. Jurgen Ekkelenkamp, idem dito, want Almere City. Maar alle namen die ik noemde zijn zelfopgeleide spelers van Ajax. Die hebben ze bij amateurs weggehaald en zelf opgeleid. Dus ElAlc's reactie klopt gewoon niet. Misschien moet hij dat toegeven.

      Snap dat het wat zeikerig en kinderachtig over kan komen om hier zo op door te gaan, maar ik kan er slecht tegen dat iemand iets op onderbuikgevoel roept. En wanneer het feitelijk weerlegt wordt, er geen inhoudelijke reactie komt, maar alleen maar meer onjuistheden. En dan moet ik iets toegeven? Wat precies?
    omdat er inhoudelijk niet goed gelezen wordt. Maar het klopt hoor je hebt helemaal gelijk. Vanaf begin al, maar hier leest men iets over jeugdopleiding en dan vullen ze de rest zelf in terwijl jij het specifiek over een aantal spelers had. Maar ja dat hebben ze niet goed gelezen. Heel hinderlijk en snap precies wat je bedoelt.

  • 12 Apr 2021 om 09:56
    • Quote van 12 Apr 2021 om 09:44
      Maar dit is dus niet waar voor alle spelers die ik opnoemde. Frenkie de Jong is geen Ajax-jeugd, want opgeleid bij Willem II/RKC. Perr Schuurs, idem dito, want Fortuna. Jurgen Ekkelenkamp, idem dito, want Almere City. Maar alle namen die ik noemde zijn zelfopgeleide spelers van Ajax. Die hebben ze bij amateurs weggehaald en zelf opgeleid. Dus ElAlc's reactie klopt gewoon niet. Misschien moet hij dat toegeven.

      Snap dat het wat zeikerig en kinderachtig over kan komen om hier zo op door te gaan, maar ik kan er slecht tegen dat iemand iets op onderbuikgevoel roept. En wanneer het feitelijk weerlegt wordt, er geen inhoudelijke reactie komt, maar alleen maar meer onjuistheden. En dan moet ik iets toegeven? Wat precies?
    Welkom op FeanOnline; de plek waar vaak onderbuikgevoelens en de waan van de dag regeren en feiten er niet toe doen als het niet goed uitkomt.
    Het feesbook niveautje wordt regelmatig aangetikt ;)
  • 12 Apr 2021 om 09:44
    • Quote van 11 Apr 2021 om 14:11
      Precies . Dat is goed uit gelegd! Nu maar hopen dat het toegegeven en begrepen wordt.
    Maar dit is dus niet waar voor alle spelers die ik opnoemde. Frenkie de Jong is geen Ajax-jeugd, want opgeleid bij Willem II/RKC. Perr Schuurs, idem dito, want Fortuna. Jurgen Ekkelenkamp, idem dito, want Almere City. Maar alle namen die ik noemde zijn zelfopgeleide spelers van Ajax. Die hebben ze bij amateurs weggehaald en zelf opgeleid. Dus ElAlc's reactie klopt gewoon niet. Misschien moet hij dat toegeven.

    Snap dat het wat zeikerig en kinderachtig over kan komen om hier zo op door te gaan, maar ik kan er slecht tegen dat iemand iets op onderbuikgevoel roept. En wanneer het feitelijk weerlegt wordt, er geen inhoudelijke reactie komt, maar alleen maar meer onjuistheden. En dan moet ik iets toegeven? Wat precies?
  • 11 Apr 2021 om 14:16
    • Quote van 11 Apr 2021 om 02:27
      Je vergeet Heracles, heeft nu 5 punten meer, als we morgen niet winnen haal je die nooit meer in!
    Ik denk idd ook dat Heracles echt ons enige doel moet zijn.....en gezien hun resultaten, mocht je die dus bijhouden volgen de playoffs automatisch
  • 11 Apr 2021 om 14:13
    • Quote van 11 Apr 2021 om 13:52
      haha ik moest oprecht lachen ;>
    Gelukkig kan je mijn slechte humor waarderen. Fijne wedstrijd straks!
  • 11 Apr 2021 om 14:11
    • Quote van 11 Apr 2021 om 08:31
      Je noemt hier best wat spelers op die dus zijn weggepikt van andere professionele clubs. Dat doet Ajax gewoon slim, elk talent in Nederland scouten (lees: van andere clubs overnemen) ennde zwakkeren weer van de hand doen. Kost niets en je leidt zogenaamd de toppers op. Slim is het wel. Maar ik versta wel iets anders onder "opleiden"
    Precies . Dat is goed uit gelegd! Nu maar hopen dat het toegegeven en begrepen wordt.
  • 11 Apr 2021 om 13:52
    • Quote van 11 Apr 2021 om 11:30
      Ah iemand moet weer beter lezen. Had die tekst al een tijd niet gezien ;-)
    haha ik moest oprecht lachen ;>
  • 11 Apr 2021 om 11:30
    • Quote van 11 Apr 2021 om 11:10
      Dat mag je vinden. Maar andere mensen denken hier daar anders over. Ik vind het nog al raar dat jij dan maar gaat bepalen wat wel of niet gewenst is en vervolgens ook nog commentaar begint te leveren over het niveau.

      Daarbij ging het net 2 a 3 berichten over ajaxspelers dit in verband met een trainer die daar gewerkt heeft wat eventueel interessant voor Heerenveen kan zijn. Iemand verdedigd daar zijn standpunten.
      Maar goed dat had je ook zelf kunnen bedenken als je wat beter gelezen had.
      En verder reageer ik niet meer op je, want dit gaat al helemaal nergens meer over.
    Ah iemand moet weer beter lezen. Had die tekst al een tijd niet gezien ;-)
  • 11 Apr 2021 om 11:10
    • Quote van 11 Apr 2021 om 10:35
      Je mag van mij discussiëren over wat je wilt met wie je wilt. Maar een discussie over jeugdspelers van Ajax lijkt mij op een Heerenveen forum nogal een beetje uit de richting. Dit kan je dan beter ergens anders voeren lijkt mij.
    Dat mag je vinden. Maar andere mensen denken hier daar anders over. Ik vind het nog al raar dat jij dan maar gaat bepalen wat wel of niet gewenst is en vervolgens ook nog commentaar begint te leveren over het niveau.

    Daarbij ging het net 2 a 3 berichten over ajaxspelers dit in verband met een trainer die daar gewerkt heeft wat eventueel interessant voor Heerenveen kan zijn. Iemand verdedigd daar zijn standpunten.
    Maar goed dat had je ook zelf kunnen bedenken als je wat beter gelezen had.
    En verder reageer ik niet meer op je, want dit gaat al helemaal nergens meer over.
  • 11 Apr 2021 om 11:08
    • Quote van 11 Apr 2021 om 02:27
      Je vergeet Heracles, heeft nu 5 punten meer, als we morgen niet winnen haal je die nooit meer in!
    Heb het gezien, helaas bakte Willem 2 er niets van. Maar eerst maar zelf nu 3 punten pakken, Heracles laat ook nog wel punten liggen komende weken.
  • 11 Apr 2021 om 10:35
    • Quote van 11 Apr 2021 om 10:30
      Oh Sry meester dat ik inhoudelijk hier nog wel met mensen wil discussiëren.

      Jongens. De meester wil niet dat we het hier over hebben. Mag niet van onze grote meester zegtmaar. Misschien aan de moderator vragen of hij dit topic kan sluiten. Omdat jij graag bepaald waar anderen over discussiëren.
      Lachwekkend en dan maak jij een opmerking over het niveau. Haha
    Je mag van mij discussiëren over wat je wilt met wie je wilt. Maar een discussie over jeugdspelers van Ajax lijkt mij op een Heerenveen forum nogal een beetje uit de richting. Dit kan je dan beter ergens anders voeren lijkt mij.
  • 11 Apr 2021 om 10:33
    • Quote van 11 Apr 2021 om 10:27
      Zou mooi zijn. En hoop dat er dan niet alleen maar onliners zijn. Zoals JJ exit, van bergen prutser en Joey neem aub Henk mee naar je nieuwe club. Vaak is het niveau in zo’n topic bedroevend. Niet kroeg waardig ;-)
    Helemaal mee eens.
  • 11 Apr 2021 om 10:30
    • Quote van 11 Apr 2021 om 10:15
      Lekker niveautje dit, lijkt wel de kleuterklas man man man.
    Oh Sry meester dat ik inhoudelijk hier nog wel met mensen wil discussiëren.

    Jongens. De meester wil niet dat we het hier over hebben. Mag niet van onze grote meester zegtmaar. Misschien aan de moderator vragen of hij dit topic kan sluiten. Omdat jij graag bepaald waar anderen over discussiëren.
    Lachwekkend en dan maak jij een opmerking over het niveau. Haha
  • 11 Apr 2021 om 10:27
    • Quote van 11 Apr 2021 om 08:41
      Massi, komt er vandaag een wedstrijd topic (op tijd, paar uur voor de wedstrijd) op FO? Ipv in de kroeg te staan het maar zo opppakken
    Zou mooi zijn. En hoop dat er dan niet alleen maar onliners zijn. Zoals JJ exit, van bergen prutser en Joey neem aub Henk mee naar je nieuwe club. Vaak is het niveau in zo’n topic bedroevend. Niet kroeg waardig ;-)
  • 11 Apr 2021 om 10:15
    • Quote van 11 Apr 2021 om 10:09
      Dan ga je naar een ander topic.
      Ga lekker voor jezelf bepalen wat je wel of niet moet doen maar kom mij dat niet vertellen wil je?
    Lekker niveautje dit, lijkt wel de kleuterklas man man man.
  • 11 Apr 2021 om 10:11
    • Quote van 11 Apr 2021 om 10:08
      Hou het lekker over de toekomstige technisch manager van Heerenveen. Voor deze discussie kan je wellicht beter naar een Ajax forum. Vandaag is de derby van het noorden, laten we het daar lekker over hebben.
    Als iemand met onzin gaat lopen spuien, mag je dat best weerleggen vind ik. Ook als het over een andere club gaat. Dat geldt ook als ik onzin verkoop, maar dan hoor ik graag concreet wat er verkeerd is.
  • 11 Apr 2021 om 10:09
    • Quote van 11 Apr 2021 om 10:08
      Hou het lekker over de toekomstige technisch manager van Heerenveen. Voor deze discussie kan je wellicht beter naar een Ajax forum. Vandaag is de derby van het noorden, laten we het daar lekker over hebben.
    Dan ga je naar een ander topic.
    Ga lekker voor jezelf bepalen wat je wel of niet moet doen maar kom mij dat niet vertellen wil je?
  • 11 Apr 2021 om 10:09
    • Quote van 11 Apr 2021 om 08:31
      Je noemt hier best wat spelers op die dus zijn weggepikt van andere professionele clubs. Dat doet Ajax gewoon slim, elk talent in Nederland scouten (lees: van andere clubs overnemen) ennde zwakkeren weer van de hand doen. Kost niets en je leidt zogenaamd de toppers op. Slim is het wel. Maar ik versta wel iets anders onder "opleiden"
    Zoals Feanwatcher zegt, ik hoor graag welke spelers, want ik heb het lijstje uiteraard vooraf gecheckt. En ze zijn allemaal van de amateurs naar de Ajax jeugd gegaan. Maar ik hoor graag de namen uit dit lijstje voor wie dat niet geldt.
  • 11 Apr 2021 om 10:08
    • Quote van 11 Apr 2021 om 09:18
      Welke spelers dan? Donny? Komt bij de amateurs vandaan voordat ie naar Ajax ging. Van der vaart idem dito. Stekelenburg idem dito.

      Noem de namen er eens bij want jij vindt dus dat de spelers die opgenoemd worden niet opgeleid door Ajax zijn maar van andere clubs weg haalt.
      Oké, waar speelde Klaassen voor Ajax welke bvo? En Rensch? Of Sneijder? Of bronst? Hoor het graag :)
    Hou het lekker over de toekomstige technisch manager van Heerenveen. Voor deze discussie kan je wellicht beter naar een Ajax forum. Vandaag is de derby van het noorden, laten we het daar lekker over hebben.
  • 11 Apr 2021 om 09:18
    • Quote van 11 Apr 2021 om 08:31
      Je noemt hier best wat spelers op die dus zijn weggepikt van andere professionele clubs. Dat doet Ajax gewoon slim, elk talent in Nederland scouten (lees: van andere clubs overnemen) ennde zwakkeren weer van de hand doen. Kost niets en je leidt zogenaamd de toppers op. Slim is het wel. Maar ik versta wel iets anders onder "opleiden"
    Welke spelers dan? Donny? Komt bij de amateurs vandaan voordat ie naar Ajax ging. Van der vaart idem dito. Stekelenburg idem dito.

    Noem de namen er eens bij want jij vindt dus dat de spelers die opgenoemd worden niet opgeleid door Ajax zijn maar van andere clubs weg haalt.
    Oké, waar speelde Klaassen voor Ajax welke bvo? En Rensch? Of Sneijder? Of bronst? Hoor het graag :)
  • 11 Apr 2021 om 08:41
    Massi, komt er vandaag een wedstrijd topic (op tijd, paar uur voor de wedstrijd) op FO? Ipv in de kroeg te staan het maar zo opppakken
  • 11 Apr 2021 om 08:31
    • Quote van 10 Apr 2021 om 20:12
      Oh je bedoelt zoals wij Narsingh en Bilal als eigen jeugd claimen? Of Schöne als een jongen van 'ons' zien, maar die toch ook uit de jeugd van Lyngby werd opgepikt.
      Feit is: bij elke eredivisieclub zitten wel spelers die in de jeugd van Ajax zijn begonnen. Veel meer dan spelers die in de jeugd van Heerenveen of zelfs maar PSV of Feyenoord begonnen. Want hoewel niet elke speler van Ajax 1 uit eigen jeugd komt, komen er wel heel erg veel Eredivisie-spelers uit de Ajax-jeugd. Je kunt simpelweg niet ontkennen dat het een ijzersterke jeugdopleiding is.
      Oh ja, en écht uit de Ajax-koker, dus niet uit de jeugd van een andere ED-club gepakt: Matthijs de Ligt, Donny van de Beek, Justin Kluivert, Ryan Babel, Donyell Malen (die dus werd weggepikt door Arsenal en daarna bij PSV kwam), Gravenberch, Rensch, Klaassen, Brobbey, Van der Vaart, Sneijder, Van der Wiel, Stekelenburg... Moet ik doorgaan? Zitten behoorlijk wat recente internationals tussen. En dan beperk ik me nog tot spelers uit het recente verleden.
    Je noemt hier best wat spelers op die dus zijn weggepikt van andere professionele clubs. Dat doet Ajax gewoon slim, elk talent in Nederland scouten (lees: van andere clubs overnemen) ennde zwakkeren weer van de hand doen. Kost niets en je leidt zogenaamd de toppers op. Slim is het wel. Maar ik versta wel iets anders onder "opleiden"
  • 11 Apr 2021 om 02:27
    • Quote van 10 Apr 2021 om 23:06
      Twente verloren, morgen gelijk met ze komen in punten en de komende weken er overheen knallen!
    Je vergeet Heracles, heeft nu 5 punten meer, als we morgen niet winnen haal je die nooit meer in!
  • 10 Apr 2021 om 23:06
    Twente verloren, morgen gelijk met ze komen in punten en de komende weken er overheen knallen!
  • 10 Apr 2021 om 21:59
    • Quote van 10 Apr 2021 om 18:28
      Moet iemand worden met voetbalkennis en onderhandelingsvermogen. Iemand van buiten de Roozemond kliek
    Het ene heeft echt heel weinig met het andere te maken. Onzin.
  • 10 Apr 2021 om 21:52
    • Quote van 10 Apr 2021 om 20:12
      Oh je bedoelt zoals wij Narsingh en Bilal als eigen jeugd claimen? Of Schöne als een jongen van 'ons' zien, maar die toch ook uit de jeugd van Lyngby werd opgepikt.
      Feit is: bij elke eredivisieclub zitten wel spelers die in de jeugd van Ajax zijn begonnen. Veel meer dan spelers die in de jeugd van Heerenveen of zelfs maar PSV of Feyenoord begonnen. Want hoewel niet elke speler van Ajax 1 uit eigen jeugd komt, komen er wel heel erg veel Eredivisie-spelers uit de Ajax-jeugd. Je kunt simpelweg niet ontkennen dat het een ijzersterke jeugdopleiding is.
      Oh ja, en écht uit de Ajax-koker, dus niet uit de jeugd van een andere ED-club gepakt: Matthijs de Ligt, Donny van de Beek, Justin Kluivert, Ryan Babel, Donyell Malen (die dus werd weggepikt door Arsenal en daarna bij PSV kwam), Gravenberch, Rensch, Klaassen, Brobbey, Van der Vaart, Sneijder, Van der Wiel, Stekelenburg... Moet ik doorgaan? Zitten behoorlijk wat recente internationals tussen. En dan beperk ik me nog tot spelers uit het recente verleden.
    Zo heb ik eens n erg verhitte discussie gehad na n doek op onze tribune over “onze” jeugdspelers waarna n vervend Emmen claimed dat n aantal uit hun jeugd gejat is tijdens “onze samenwerking”
  • 10 Apr 2021 om 21:30
    • Quote van 10 Apr 2021 om 20:12
      Oh je bedoelt zoals wij Narsingh en Bilal als eigen jeugd claimen? Of Schöne als een jongen van 'ons' zien, maar die toch ook uit de jeugd van Lyngby werd opgepikt.
      Feit is: bij elke eredivisieclub zitten wel spelers die in de jeugd van Ajax zijn begonnen. Veel meer dan spelers die in de jeugd van Heerenveen of zelfs maar PSV of Feyenoord begonnen. Want hoewel niet elke speler van Ajax 1 uit eigen jeugd komt, komen er wel heel erg veel Eredivisie-spelers uit de Ajax-jeugd. Je kunt simpelweg niet ontkennen dat het een ijzersterke jeugdopleiding is.
      Oh ja, en écht uit de Ajax-koker, dus niet uit de jeugd van een andere ED-club gepakt: Matthijs de Ligt, Donny van de Beek, Justin Kluivert, Ryan Babel, Donyell Malen (die dus werd weggepikt door Arsenal en daarna bij PSV kwam), Gravenberch, Rensch, Klaassen, Brobbey, Van der Vaart, Sneijder, Van der Wiel, Stekelenburg... Moet ik doorgaan? Zitten behoorlijk wat recente internationals tussen. En dan beperk ik me nog tot spelers uit het recente verleden.
    Wil je niet zo met feiten smijten, daar kan ie slecht tegen ;)
    Bijkomend voordeel; waarschijnlijk mag je dan wel bij "het clubje hier" aanhaken :p
  • 10 Apr 2021 om 21:26
    • Quote van 10 Apr 2021 om 20:22
      En hopelijk komt Fortuna daar ook nog niet eens tussen te staan.
    Emmen pakt echt zijn laatste kans dus Fortuna is in ieder geval dit wknd gezien.....Heracles gaan wij in deze vorm niet voorblijven vrees ik, tenzij ook wij dit wknd 3 pnt weten te pakken
  • 10 Apr 2021 om 21:15
    • Quote van 10 Apr 2021 om 20:19
      Het klopt wel wat je zegt en van dat bureau ook. Maar feitelijk klopt het niet. Men haalt de jeugdspelers en junioren en heel jonge spelers die bv bij hun toenmalige club al bij de eerste selectie's zaten bij hun club weg. Wanneer de " feitelijke" opleiding oorspronkelijk van die desbetreffende al voor een deel zoniet compleet afgerond is. Daarom kun je volgens mijn bescheiden mening nooit zeggen ,"s'wereld's beste jeugdopleiding.
    Ik citeer: "De UEFA definieert een opgeleide speler als een voetballer die minstens 3 seizoenen heeft gespeeld bij een club tussen de leeftijd van 15 en 21 jaar."

    Als je alle clubs, met deze regel als maatstaf, gaat vergelijken behoort Ajax tot de besten ter wereld. Haal je daar de spelers af die gehaald zijn als jonge speler, dan scoren zij ongetwijfeld nog hoger.
  • 10 Apr 2021 om 20:22
    • Quote van 10 Apr 2021 om 20:11
      Ik kijk momenteel Heracles - Willem2. Als wij dit weekend niet winnen zie ik ons niet meer voorbij Heracles gaan. Ze zijn dodelijk effectief dus die gaan hun punten nog wel pakken komende wedstrijden.
    En hopelijk komt Fortuna daar ook nog niet eens tussen te staan.
  • 10 Apr 2021 om 20:21
    • Quote van 10 Apr 2021 om 20:08
      Weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Jansen is als hoofd jeugdopleiding toch ook medeverantwoordelijk voor de te lage doorstroom van eigen jeugd naar het eerste? CR vond dat een minpunt in het functioneren van Hamstra. Of je Jansen dan zijn opvolger moet maken... Gillisen van Heracles lijkt me een goede.
    Het zou een bezuiniging kunnen betekenen als Michel het gaat doen. Daarom zou het zomaar eens kunnen gebeuren dat Michel Jansen het wordt.
  • 10 Apr 2021 om 20:19
    • Quote van 10 Apr 2021 om 19:48
      Dat van jou is een mening. Ik baseer mij op het feit dat Ajax dik een jaar geleden de Globe Soccer Award ontving voor beste jeugdopleiding van de wereld en op basis van onderzoek van CIES waaruit blijkt dat Ajax de nummer 1 is als 'leverancier' van spelers aan de grote competities.

      Het kan natuurlijk dat die mensen van die award en van dat onderzoeksbureau er naast zitten en dat Sibbele het allemaal beter weet. Maar dat betwijfel ik.
    Het klopt wel wat je zegt en van dat bureau ook. Maar feitelijk klopt het niet. Men haalt de jeugdspelers en junioren en heel jonge spelers die bv bij hun toenmalige club al bij de eerste selectie's zaten bij hun club weg. Wanneer de " feitelijke" opleiding oorspronkelijk van die desbetreffende al voor een deel zoniet compleet afgerond is. Daarom kun je volgens mijn bescheiden mening nooit zeggen ,"s'wereld's beste jeugdopleiding.
  • 10 Apr 2021 om 20:12
    • Quote van 10 Apr 2021 om 19:06
      "Beste jeugdopleidingen ter wereld" ? Kijk het er maar eens grondig op na wat er daadwerkelijk uit hun koker komt . ... Nee, hoeveel jeugdig talent er bij andere clubs word weggesleurd! ...en dan later beweren dat het uit hun opleiding komt..not!
    Oh je bedoelt zoals wij Narsingh en Bilal als eigen jeugd claimen? Of Schöne als een jongen van 'ons' zien, maar die toch ook uit de jeugd van Lyngby werd opgepikt.
    Feit is: bij elke eredivisieclub zitten wel spelers die in de jeugd van Ajax zijn begonnen. Veel meer dan spelers die in de jeugd van Heerenveen of zelfs maar PSV of Feyenoord begonnen. Want hoewel niet elke speler van Ajax 1 uit eigen jeugd komt, komen er wel heel erg veel Eredivisie-spelers uit de Ajax-jeugd. Je kunt simpelweg niet ontkennen dat het een ijzersterke jeugdopleiding is.
    Oh ja, en écht uit de Ajax-koker, dus niet uit de jeugd van een andere ED-club gepakt: Matthijs de Ligt, Donny van de Beek, Justin Kluivert, Ryan Babel, Donyell Malen (die dus werd weggepikt door Arsenal en daarna bij PSV kwam), Gravenberch, Rensch, Klaassen, Brobbey, Van der Vaart, Sneijder, Van der Wiel, Stekelenburg... Moet ik doorgaan? Zitten behoorlijk wat recente internationals tussen. En dan beperk ik me nog tot spelers uit het recente verleden.
  • 10 Apr 2021 om 20:11
    Ik kijk momenteel Heracles - Willem2. Als wij dit weekend niet winnen zie ik ons niet meer voorbij Heracles gaan. Ze zijn dodelijk effectief dus die gaan hun punten nog wel pakken komende wedstrijden.
  • 10 Apr 2021 om 20:08
    Weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Jansen is als hoofd jeugdopleiding toch ook medeverantwoordelijk voor de te lage doorstroom van eigen jeugd naar het eerste? CR vond dat een minpunt in het functioneren van Hamstra. Of je Jansen dan zijn opvolger moet maken... Gillisen van Heracles lijkt me een goede.
  • 10 Apr 2021 om 19:48
    • Quote van 10 Apr 2021 om 19:06
      "Beste jeugdopleidingen ter wereld" ? Kijk het er maar eens grondig op na wat er daadwerkelijk uit hun koker komt . ... Nee, hoeveel jeugdig talent er bij andere clubs word weggesleurd! ...en dan later beweren dat het uit hun opleiding komt..not!
    Dat van jou is een mening. Ik baseer mij op het feit dat Ajax dik een jaar geleden de Globe Soccer Award ontving voor beste jeugdopleiding van de wereld en op basis van onderzoek van CIES waaruit blijkt dat Ajax de nummer 1 is als 'leverancier' van spelers aan de grote competities.

    Het kan natuurlijk dat die mensen van die award en van dat onderzoeksbureau er naast zitten en dat Sibbele het allemaal beter weet. Maar dat betwijfel ik.
  • 10 Apr 2021 om 19:06
    • Quote van 10 Apr 2021 om 18:53
      Jansen TD. Ik begreep dat die voormalig jeugdtrainer van Heerenveen bij Ajax weg gaat, lijkt mij prima om hem dan HJO te maken. Heeft in de keuken gekeken van een van de beste jeugdopleidingen ter wereld. Denk dat een jeugdige frisse wind daar geen kwaad kan. Dan is het plaatje rond, we moeten het ook niet te ingewikkeld maken.
    "Beste jeugdopleidingen ter wereld" ? Kijk het er maar eens grondig op na wat er daadwerkelijk uit hun koker komt . ... Nee, hoeveel jeugdig talent er bij andere clubs word weggesleurd! ...en dan later beweren dat het uit hun opleiding komt..not!
  • 10 Apr 2021 om 18:53
    Jansen TD. Ik begreep dat die voormalig jeugdtrainer van Heerenveen bij Ajax weg gaat, lijkt mij prima om hem dan HJO te maken. Heeft in de keuken gekeken van een van de beste jeugdopleidingen ter wereld. Denk dat een jeugdige frisse wind daar geen kwaad kan. Dan is het plaatje rond, we moeten het ook niet te ingewikkeld maken.
  • 10 Apr 2021 om 18:28
    Moet iemand worden met voetbalkennis en onderhandelingsvermogen. Iemand van buiten de Roozemond kliek