Roozemond over zoektocht: ''Teller staat bijna op veertig''

17
Roozemond over zoektocht: ''Teller staat bijna op veertig''

SC Heerenveen is op de achtergrond druk zoekende naar een opvolger voor Gerry Hamstra. Algemeen directeur Cees Roozemond van de Friezen zegt dat er al bijna veertig open sollicitaties zijn binnengekomen.

"Het is mooi om te zien dat ongelooflijk veel mensen de wens en de ambitie hebben om bij SC Heerenveen te werken. De teller van open sollicitaties staat bijna op veertig. Daarnaast hebben we een shortlist van kandidaten. Voor deze gesprekken nemen we de tijd", aldus Roozemond in It Pompebledsje.

SC Heerenveen heeft geen haast in de zoektocht naar de opvolger van Hamstra. "We zoeken iemand die zich voor een langere tijd aan de club wil verbinden. Met de werkgroep die we nu hebben (Karel Brandsma, Johnny Jansen en Michel Jansen) kunnen we heel veel lopende zaken klaren."

17 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Apr 2021 om 20:21
    • Quote van 9 Apr 2021 om 15:07
      Lekker belangrijk wat jij vindt over Roozemond. Je naam in dit forum zegt genoeg
    Belangrijk genoeg voor jou om te willen reageren ;-)
  • 9 Apr 2021 om 15:07
    • Quote van 9 Apr 2021 om 09:59
      Grotendeels mee eens ook al vind ik dat het moet beginnen met het neerzetten van een duidelijke voetbalvisie, met name gericht op speelstijl en hoe de selectie op peil te brengen en hoe een continue aangroei van talent te verzekeren. Dus speelstijl, scouting en opleiding. En dat ik Cees R. totaal ongeschikt vind om leiding te geven aan deze club en het door mij gewenste proces om tot visie te komen, moge duidelijk zijn.
    Lekker belangrijk wat jij vindt over Roozemond. Je naam in dit forum zegt genoeg
  • 9 Apr 2021 om 14:53
    • Quote van 9 Apr 2021 om 08:45
      Rustig maar.. ik heb mn kaart al verlengd. Stuit met tegen de borst dat Roozemond graag roept zonder eerst waar te maken. Kijk naar de dossiers skoaterwal, hoofdsponsor en de technisch manager. Eerst dingen voor elkaar maken, dan roepen. Dat is ons DNA.. geen geblaat maar doen.
    Roozemond beantwoordt een vraag. Als hij niets had gezegd, was het weer niet transparant of 'horen we er weer niets over'. Daarbij komt dit ook van vorige week (en misschien is het interview wel van langer geleden zelfs), maar worden dit soort uitspraken in stukjes altijd over langere tijd uitgesmeerd. Roozemond zegt namelijk weinig nieuws (strekking is hetzelfde) ten opzichte van eerdere berichten hierover.
  • 9 Apr 2021 om 10:46
    • Quote van 9 Apr 2021 om 09:25
      Uitzondering daar gelaten zie ik veel van de oneliners en die zijn vooral negatief. Helemaal wanneer het over onze voorzitter gaat. Die kan niks goed doen in de ogen van de meeste mensen. Ja het is een makkelijke prater maar tot op heden groeit in ieder geval bij mij het vertrouwen. En van de onrust in de top wordt niemand vrolijk. Dat hebben we al een paar keer mogen ervaren ;-) En het negatieve zie ik niet alleen in dit topic maar meerdere. Snap dat voor sommige de negativiteit gepaard gaat met de resultaten maar schaam mij soms voor onze supporters. Waar ik vroeger juist trots daarop was. En onderbouwde kritiek is niks mis mee en wordt het alleen maar beter van. Alleen de onderbouwing ontbreekt vaak.... Zinnen beginnen veelal met pas op straks ben je te negatief hier of iets van strekking. Ik denk dan kom op wees trots op je club! En het zijn nu geen gloriejaren maar als we hier doorheen komen dan kunnen we bouwen aan een stabiele club. Ik heb er vertrouwen in dat we langzaam weer naar die stabiele club gaan. Geen kampen meer maar samen 1. En ook gezamenlijk worden er “fouten” gemaakt in bijvoorbeeld de samenstelling van het team en dat zal heus niet de laatste keer zijn. Niet alles kan veranderen in goud.
    Dunning-krugereffect. Daar hebben die gasten last van. Alles is slecht en zij weten alles beter, namelijk Roozemond is slecht. Het zijn een soort feanwappies.
  • 9 Apr 2021 om 09:59
    • Quote van 9 Apr 2021 om 09:32
      Moeten ze wel wat dingen gaan veranderen. Tot nu toe modderen ze wat aan met dezelfde samenstelling in de technische staf. En daar wringt het mij.
      Ik zie nog geen vooruitgang binnen de club. Om die reden wacht ik ook af met het verlengen van mijn kaart.
      Er zou met de aanstelling van JJ anders gevoetbald worden en de supporters moesten er achterstaan want alleen zo komen we vooruit. Nou 2 jaar later en hoeveel verder? Precies.
      Daarom vind ik ook dat de club eerst eens dingen moet gaan aanpakken veranderen.
      En in mijn ogen is de technische staf prio 1.

      Ik krijg steeds meer dat ik het geld richting een bodemloze put gaat. En dan kan iedereen wel steeds zeggen ja we moeten ze steunen en blabla. Maar als er al jaren lang niks met de steun gedaan wordt. Tjah dan houdt het een x op?
    Grotendeels mee eens ook al vind ik dat het moet beginnen met het neerzetten van een duidelijke voetbalvisie, met name gericht op speelstijl en hoe de selectie op peil te brengen en hoe een continue aangroei van talent te verzekeren. Dus speelstijl, scouting en opleiding. En dat ik Cees R. totaal ongeschikt vind om leiding te geven aan deze club en het door mij gewenste proces om tot visie te komen, moge duidelijk zijn.
  • 9 Apr 2021 om 09:32
    • Quote van 9 Apr 2021 om 09:25
      Uitzondering daar gelaten zie ik veel van de oneliners en die zijn vooral negatief. Helemaal wanneer het over onze voorzitter gaat. Die kan niks goed doen in de ogen van de meeste mensen. Ja het is een makkelijke prater maar tot op heden groeit in ieder geval bij mij het vertrouwen. En van de onrust in de top wordt niemand vrolijk. Dat hebben we al een paar keer mogen ervaren ;-) En het negatieve zie ik niet alleen in dit topic maar meerdere. Snap dat voor sommige de negativiteit gepaard gaat met de resultaten maar schaam mij soms voor onze supporters. Waar ik vroeger juist trots daarop was. En onderbouwde kritiek is niks mis mee en wordt het alleen maar beter van. Alleen de onderbouwing ontbreekt vaak.... Zinnen beginnen veelal met pas op straks ben je te negatief hier of iets van strekking. Ik denk dan kom op wees trots op je club! En het zijn nu geen gloriejaren maar als we hier doorheen komen dan kunnen we bouwen aan een stabiele club. Ik heb er vertrouwen in dat we langzaam weer naar die stabiele club gaan. Geen kampen meer maar samen 1. En ook gezamenlijk worden er “fouten” gemaakt in bijvoorbeeld de samenstelling van het team en dat zal heus niet de laatste keer zijn. Niet alles kan veranderen in goud.
    Moeten ze wel wat dingen gaan veranderen. Tot nu toe modderen ze wat aan met dezelfde samenstelling in de technische staf. En daar wringt het mij.
    Ik zie nog geen vooruitgang binnen de club. Om die reden wacht ik ook af met het verlengen van mijn kaart.
    Er zou met de aanstelling van JJ anders gevoetbald worden en de supporters moesten er achterstaan want alleen zo komen we vooruit. Nou 2 jaar later en hoeveel verder? Precies.
    Daarom vind ik ook dat de club eerst eens dingen moet gaan aanpakken veranderen.
    En in mijn ogen is de technische staf prio 1.

    Ik krijg steeds meer dat ik het geld richting een bodemloze put gaat. En dan kan iedereen wel steeds zeggen ja we moeten ze steunen en blabla. Maar als er al jaren lang niks met de steun gedaan wordt. Tjah dan houdt het een x op?
  • 9 Apr 2021 om 09:25
    • Quote van 9 Apr 2021 om 08:45
      Negatief of kritisch?
      Er komen gewoon nog al veel geluiden van de club uit die elkaar tegenspreken.

      Eerst gaven riemer en Foppe aan dat er te weinig voetbalkennis binnen de club is. Nu is hamstra weg en wordt er gezegd dat er alle tijd is en geen haast is. Want we hebben de 3 heren die de zaken overnemen.. diezelfde heren - hamstra, en opeens is er wel genoeg voetbalkennis?

      Maar met onvoorwaardelijk steun kom je er ook niet. Je moet de problemen aanpakken binnen de club. Anders zit je volgend jaar weer net zo als nu en wat schiet de club dan op? Niks.
      Kritisch zijn is altijd goed, mits je het onderbouwt.
    Uitzondering daar gelaten zie ik veel van de oneliners en die zijn vooral negatief. Helemaal wanneer het over onze voorzitter gaat. Die kan niks goed doen in de ogen van de meeste mensen. Ja het is een makkelijke prater maar tot op heden groeit in ieder geval bij mij het vertrouwen. En van de onrust in de top wordt niemand vrolijk. Dat hebben we al een paar keer mogen ervaren ;-) En het negatieve zie ik niet alleen in dit topic maar meerdere. Snap dat voor sommige de negativiteit gepaard gaat met de resultaten maar schaam mij soms voor onze supporters. Waar ik vroeger juist trots daarop was. En onderbouwde kritiek is niks mis mee en wordt het alleen maar beter van. Alleen de onderbouwing ontbreekt vaak.... Zinnen beginnen veelal met pas op straks ben je te negatief hier of iets van strekking. Ik denk dan kom op wees trots op je club! En het zijn nu geen gloriejaren maar als we hier doorheen komen dan kunnen we bouwen aan een stabiele club. Ik heb er vertrouwen in dat we langzaam weer naar die stabiele club gaan. Geen kampen meer maar samen 1. En ook gezamenlijk worden er “fouten” gemaakt in bijvoorbeeld de samenstelling van het team en dat zal heus niet de laatste keer zijn. Niet alles kan veranderen in goud.
  • 9 Apr 2021 om 08:54
    • Quote van 8 Apr 2021 om 21:44
      Ik zou willen vragen om niet steeds zo negatief te zijn. Al zou Roozemond alleen maar zeggen dat hij vrijdag elke dag eten koopt voor zijn gehandicapte buurvrouw, dan nog zullen hier lieden zijn die er negatief op reageren. Slik een antidepressiva en ga door met je leven. Als iets je niet aanstaat reageer je niet, lijkt me.

    Die laatste zin, kan je ook op jezelf toepassen.
  • 9 Apr 2021 om 08:45
    • Quote van 9 Apr 2021 om 07:41
      Toch bijzonder dat er altijd mensen zijn die elke bericht weer negatief weten uit te leggen. Met die negatieve berichten aldoor krijgen we het stadion wel weer vol.... Steun nu gewoon de club waar je van houdt! Die steun is heel hard nodig. Koop als dat financieel mogelijk is een seizoenskaart en laat het Abe Lenstra stadion weer kolken!!
    Negatief of kritisch?
    Er komen gewoon nog al veel geluiden van de club uit die elkaar tegenspreken.

    Eerst gaven riemer en Foppe aan dat er te weinig voetbalkennis binnen de club is. Nu is hamstra weg en wordt er gezegd dat er alle tijd is en geen haast is. Want we hebben de 3 heren die de zaken overnemen.. diezelfde heren - hamstra, en opeens is er wel genoeg voetbalkennis?

    Maar met onvoorwaardelijk steun kom je er ook niet. Je moet de problemen aanpakken binnen de club. Anders zit je volgend jaar weer net zo als nu en wat schiet de club dan op? Niks.
    Kritisch zijn is altijd goed, mits je het onderbouwt.
  • 9 Apr 2021 om 08:45
    • Quote van 9 Apr 2021 om 07:41
      Toch bijzonder dat er altijd mensen zijn die elke bericht weer negatief weten uit te leggen. Met die negatieve berichten aldoor krijgen we het stadion wel weer vol.... Steun nu gewoon de club waar je van houdt! Die steun is heel hard nodig. Koop als dat financieel mogelijk is een seizoenskaart en laat het Abe Lenstra stadion weer kolken!!
    Rustig maar.. ik heb mn kaart al verlengd. Stuit met tegen de borst dat Roozemond graag roept zonder eerst waar te maken. Kijk naar de dossiers skoaterwal, hoofdsponsor en de technisch manager. Eerst dingen voor elkaar maken, dan roepen. Dat is ons DNA.. geen geblaat maar doen.
  • 9 Apr 2021 om 07:41
    Toch bijzonder dat er altijd mensen zijn die elke bericht weer negatief weten uit te leggen. Met die negatieve berichten aldoor krijgen we het stadion wel weer vol.... Steun nu gewoon de club waar je van houdt! Die steun is heel hard nodig. Koop als dat financieel mogelijk is een seizoenskaart en laat het Abe Lenstra stadion weer kolken!!
  • 8 Apr 2021 om 23:38
    Alle tijd.. die 3 heren hebben genoeg kennis, als we die nu vanaf begin af aan hadden was onze selectie vast beter in balans geweest dan nu. Oh wacht ze waren er al die tijd al..:’)
  • 8 Apr 2021 om 21:58
    • Quote van 8 Apr 2021 om 16:20
      Blablablabla chocoladevla! Eerst een deal, dan praten en niet andersom.
    Dog normaal jong
  • 8 Apr 2021 om 21:44
    • Quote van 8 Apr 2021 om 16:20
      Blablablabla chocoladevla! Eerst een deal, dan praten en niet andersom.
    Ik zou willen vragen om niet steeds zo negatief te zijn. Al zou Roozemond alleen maar zeggen dat hij vrijdag elke dag eten koopt voor zijn gehandicapte buurvrouw, dan nog zullen hier lieden zijn die er negatief op reageren. Slik een antidepressiva en ga door met je leven. Als iets je niet aanstaat reageer je niet, lijkt me.

  • 8 Apr 2021 om 19:42
    Hmmm, zal ik nr 42 nog insturen? Lekker ballen met een jeugdige ploeg die zich elke keer kapot werkt gesteund door een paar routiniers in de as. Zou dat aardige binnenkomer zijn?
  • 8 Apr 2021 om 18:27
    Dat is een mooi teken. De club wordt blijkbaar nog als zeer interessant gezien. Ik zou wel willen weten wie zoal bij die 40 zitten :).
  • 8 Apr 2021 om 16:20
    Blablablabla chocoladevla! Eerst een deal, dan praten en niet andersom.
Saturday 24 April 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›