Hamstra: ''Helaas zaten club en ik niet meer geheel op één lijn''

69
Hamstra: ''Helaas zaten club en ik niet meer geheel op één lijn''

Gerry Hamstra en SC Heerenveen gaan per direct uit elkaar, zo bevestigt de club uit Friesland via de officiële kanalen. Er is een 'verschil van inzicht' tussen beide partijen, zo laat de technisch manager weten na een dienstverband van bijna vijf jaar. 

“Helaas zaten club en ik niet meer geheel op één lijn", legt hij uit. "In goed overleg hebben we daarom het besluit genomen om uit elkaar te gaan. Ik ben in 2016 bij SC Heerenveen begonnen en kijk terug op een boeiende periode waarin we samen veel hebben bereikt", blikt Hamstra terug. 

"Vanaf nu ga ik nadenken over een nieuwe uitdaging. sc Heerenveen is een geweldige club. Ik wens iedereen binnen en rondom de club dan ook heel veel succes toe", besluit de bestuurder. Volgens clubwatcher Reon Boeringa was er sprake van 'ruis' tussen Hamstra en Roozemond. 

69 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Mar 2021 om 21:30
    • Quote van 9 Mar 2021 om 20:19
      Het probleem was dat het geld er wel voor was om Hauge te kopen, maar de RVC vond het een te grote gok terwijl wel duidelijk was voor veel kenners dat hij een goede aankoop zou zijn . Er zijn zelfs geluiden dat de RVC de Ejuke transfer wou tegenhouden maar dat ze niet meer terug konden.
    Uiteindelijk zit en zat Roozemond ook gewoon klem tussen wat aan de ene kant de RvC wil (bezuinigen en tekort terugdringen) en wat Hamstra voor ogen had (inzetten op forse transfers?).
    Zowel Roozemond als Hamstra moeten bewegen binnen de door de RvC uitgezette of geaccepteerde lijntjes. Roozemond wil daarbinnen blijven, Hamstra niet.
    Welke van de 2 (uiteindelijk) de beste aanpak is, doet er niet zo veel toe in deze; de RvC heeft het te bewandelen pad al bepaald.
  • 9 Mar 2021 om 20:19
    • Quote van 9 Mar 2021 om 17:53
      Maar is dat elders ook niet het geval vries? Er zijn heel veel clubs, zo niet alle clubs in de Eredivisie, die eerst moeten verkopen om daarna echt fors kunnen investeren.
    Het probleem was dat het geld er wel voor was om Hauge te kopen, maar de RVC vond het een te grote gok terwijl wel duidelijk was voor veel kenners dat hij een goede aankoop zou zijn . Er zijn zelfs geluiden dat de RVC de Ejuke transfer wou tegenhouden maar dat ze niet meer terug konden.
  • 9 Mar 2021 om 19:30
    • Quote van 9 Mar 2021 om 16:57
      Je gooit nu wel heel erg met Cees zus en Cees zo, maar boven het hele zaakje zit ook nog een RvC die het nodige goed moet keuren.
      Was het ook niet de RvC die geen geld voor Hauge vrij wilde maken voordat er verkocht was?
      Wellicht is Cees het wel helemaal met Hamstra eens, had ie ook graag willen investeren. Maar als de RvC keihard "Nee!" zegt, is het waarschijnlijk ook gewoon exit, bye-bye, zwaai-zwaai als ie 't wel doet (als het al kan zonder toestemming van de RvC).
    Inderdaad, Cees heeft ons al best veel gebracht!
  • 9 Mar 2021 om 18:05
    • Quote van 9 Mar 2021 om 17:57
      Ben het wel weer met je eens, het beeld van Hamstra is behoorlijk positief, maar er valt echt een hoop over te zeggen. De hoge verkopen en doorverkooppercentages blijven veelal hangen, maar het feit dat Hamstra drie keer zoveel mocht investeren in zijn selectie als een directe concurrent die het beter doet, zijn de meesten kwijt. Toch denk ik dat Hamstra vanwege het eerste nog wel aan de bak gaat komen binnenkort, zo veel td's lopen er toch ook niet rond.
    Hij zou prima aan de bak kunnen, mits hij accepteert dat hij moet werken met een kleinere budget dan afgelopen jaren. Een club met meer budget is een club uit de top6 en die zien Hamstra niet staan.
    Daarom alleen maar verliezers in deze kwestie.
  • 9 Mar 2021 om 17:57
    • Quote van 9 Mar 2021 om 16:32
      Helemaal mee eens, die 12 miljoen was een prima deal, daar krijgt Hamstra ook echt de credits voor. Maar daar houdt het bij mijn gevoel ook wel weer een beetje op. En dat is niet erg, maar als ik dan kijk naar het lijstje met spelers die hij allemaal gehaald heeft en hoeveel geld hij heeft mogen uitgeven. Tjah dan vraag ik mij oprecht af of hij nou echt toegevoegde waarde had.
      Dat een TD spelers verkoopt is in principe gewoon zijn werk. Afhankelijk van de deal die hij eruit haalt kan je hem echt beoordelen. De constructie op huurspelers was ook goed geregeld door hem, maar ook genoeg spelers gehuurd waarvan ik dacht wat moet je er mee.

      Zo heb je heel veel pluspunten en heel veel min punten om het zwart wit te zeggen. Onderaan de streep denk ik dat je alles wel tegen elkaar kan wegstrepen en kom je in mijn beleving uit dat hij gepresteerd heeft waar hij voor betaald wordt. Want het is wel een goed betaalde functie die hij uitvoert dan mag je ook wat voor terug verwachten.

      Ik denk oprecht dat we nu 2 verliezers hebben.
      Heerenveen die zonder een technische man zitten.
      En Hamstra die zonder club/inkomen komt te zitten.

      Ik zie niet zo snel een nieuwe club voor Hamstra komen en ik zie ook nog niet zo snel een geschikte opvolger voor Hamstra. Dat is het vervelende in deze kwestie, er zijn alleen maar verliezers.

      Misschien kan ik daar Cees de schuld van geven is mijn cirkel in mijn hoofd weer rond :P
      Dat is een geintje hoor ;)
    Ben het wel weer met je eens, het beeld van Hamstra is behoorlijk positief, maar er valt echt een hoop over te zeggen. De hoge verkopen en doorverkooppercentages blijven veelal hangen, maar het feit dat Hamstra drie keer zoveel mocht investeren in zijn selectie als een directe concurrent die het beter doet, zijn de meesten kwijt. Toch denk ik dat Hamstra vanwege het eerste nog wel aan de bak gaat komen binnenkort, zo veel td's lopen er toch ook niet rond.
  • 9 Mar 2021 om 17:53
    • Quote van 9 Mar 2021 om 16:12
      Nou heb jij altijd al een beetje rondgehangen in het anti Hamstra kamp Feanwatcher , en dat mag das jou mening, persoonlijk denk ik door de beperkingen waar Hamstra mee moest dealen we een aantal spelers zijn misgelopen die anders hier hadden gespeeld .

      Ik noem een Hauge om maar een voorbeeld te noemen , die 12 miljoen voor Ejuke heeft wel een serieus gat gedicht die anders wel eens ernstige gevolgen gehad zou kunnen hebben zowel sportief als financieel, kijkend naar de voorbereiding , en de spelers die daarna wel gehaald konden worden.
    Maar is dat elders ook niet het geval vries? Er zijn heel veel clubs, zo niet alle clubs in de Eredivisie, die eerst moeten verkopen om daarna echt fors kunnen investeren.
  • 9 Mar 2021 om 17:52
    • Quote van 9 Mar 2021 om 15:59
      Heerenveen zal heel creatief moeten kijken naar versterkingen voor weinig (of geen) geld en hopen dat die het het goed doen en met winst worden doorverkocht. De clubs die je hierboven noemt doen dat wel goed, hoewel Heerenveen per slado wel meer verdient, het gaat dat m.n. om het aantrekken van spelers. Dit werkt alleen als het tekort verder wordt teruggebracht.
    Daar azen veel clubs op natuurlijk, maar dan ben je wel een aantrekkelijke op die markt voor veel spelers. En probleem blijft dat je echt geld móét verdienen en niet geld kán verdienen. Je moet dus ook wel investeren als je deze race vol wilt blijven houden.
  • 9 Mar 2021 om 17:50
    • Quote van 9 Mar 2021 om 15:51
      Stadionhuur is helaas ook een enorm blok aan het been , Sportstad was een op het oog geweldig project , ik vraag me alleen erg af of het uiteindelijk niet een enorme fout is geweest . Ik denk ook hoezeer ik er ook tegen ben dat we uiteindelijk eindigen met een externe investeerder , dit zie ik liever niet gebeuren maar er zijn een aantal groepen die azen op aantrekkelijke clubs en voor investeerders in die markt is Heerenveen een kans voor open goal.
    Klopt, en het oplossen daarvan duurt extreem lang. Blijkbaar ligt het allemaal niet zo simpel, maar er moet toch een oplossing voor te vinden zijn? Sportstad (en uiteindelijk de gemeente) heeft ook niets aan een Heerenveen dat slecht presteert. Het variabel maken van de huur zou goed kunnen werken. Die externe investeerder zou ook een uitkomst zijn.
  • 9 Mar 2021 om 17:47
    • Quote van 9 Mar 2021 om 17:33
      Dat je niet het verhaal zo moet ophangen dat het een een probleem tussen Cees en Gerry is, want dat is het niet. Hoe graag een bepaald groepje dat ook wil.
      Ook de RvC is hierin een partij en in dit geval de partij die minder ver dan Gerry wil gaan.
    En hoe weet je dan dat het dat is?

    https://www.feanonline.nl/nieuws/hoofdnieuws/333381/hamstra-ergerde-zich-zij-hielden-de-hand-op-de-knip

    Ik citeer:

    "Het liep al een hele tijd niet echt lekker tussen Gerry Hamstra en algemeen directeur Cees Roozemond. De kiem van de ruis op de lijn werd eigenlijk al gelegd tijdens de afgelopen transferzomer.

    Maar goed ik heb echt geen zin in een "discussie " met jou. gegroet
  • 9 Mar 2021 om 17:46
    • Quote van 9 Mar 2021 om 17:40
      Eigenlijk heb je weer gelijk en ongelijk zoveel goede spelers heeft hij inderdaad niet binnengehaald , maar je ongelijk zit weer in het feit dat de man daar ook niet altijd de mogelijkheden toe had of kreeg. Hauge , Karlsson en nog een paar spelers waren waarde op het veld geweest , ik snap je stelling , ben het er alleen niet meer eens, risico is altijd aanwezig maar je hebt het over bedragen die toen nog beheersbaar waren en waar later ineens wel mindere spelers voor gehaald mocht worden . Het vervolg is gewoon is een algemeen verhaal niet direct naar jou toe: Door alles wat naar buiten is gekomen is wel duidelijk geworden dat het vechten tegen de bierkaai was voor Hamstra . Ik vind nog steeds dat er te makkelijk door een aantal mensen wordt gedacht over het halen van spelers , het bekende " boodschappen doe je bij de jumbo verhaal" op die afdeling vind je de verdedigers , daar de aanvallers en achterin de doelmannen. Mensen denken echt veel te makkelijk over het halen van spelers die in hun ogen gehaald moeten worden , zonder de salaris eisen , transfersom etc te kennen. Een Hauge kon gehaald worden , de transfersom en het salaris waren opzich geen probleem voor Hamstra maar hij werd terug gefloten dit is waarschijnlijk ook gebeurd met vele van door jullie genoemde spelers , waarvan vele van die gehypte spelers overigens ook niets presteren bij de clubs waar ze heen zijn gegaan.
    Eens, het is ook koffiedik kijken. En een lastige kwestie. Deel je mening niet helemaal qua spelers halen/kopen. Natuurlijk is het niet zo makkelijk maar het is iets wat al jaren grotendeels op dezelfde manier gaat. Je moet alleen je eisen continu bijstellen. Bij Groningen laten ze zoiets over aan een jong broekkie van 22 jaar geloof ik? Wil niet zeggen dat, dat nou de juiste manier is. Maar het geeft al aan dat we in een tijdperk zitten dat je heel veel filter werkzaamheden digitaal kan doen. Als Hamstra keer op keer teruggefloten wordt door Cees of misschien wel de RVC dan moet Hamstra dus zijn eisen/filter bijstellen. Dat is zijn werk. Kennelijk vond er iemand binnen de club het niet verantwoord om in te gaan op de eisen van Hauge zonder dat er zekerheden bij waren. Vind het wel heel gemakkelijk te stellen zonder dat we de inhoud weten aan wie dat lag. Lag dat nou aan het feit dat er bv te weinig voetbalkennis was en ze een grote investering misliepen of waren de eisen gewoon weg te gortig voor onze club en wou de club dat risico niet nemen. Hamstra zou ongetwijfeld zeggen dat het een groot talent is en je hem voor veel geld zou kunnen doorverkopen. Daar tegenover zou wel iemand met een rekenmachine zitten en zegt nee kan niet. Dat maakt ansich ook niet eens zoveel uit. Als je weet dat een bepaald bedrag te hoog is moet je dus verder zoeken naar iets wat wel binnen het budget valt. En dan kan Hamstra hoog of laag springen, het is een passant en hij moet zich houden aan de richtlijnen binnen de club. Of we moeten met ze allen de richtlijnen weer gaan veranderen binnen de club maar dat is een andere discussie. Hamstra zijnde weet van te voren wat zijn budget is daar moet hij het mee zien te redden. Spijtig dat we daardoor bv spelers als Hauge niet kunnen halen maar ja daar moeten we nou eenmaal mee dealen. Hamstra wist toch bij zijn contract verlenging welke richtlijnen de club opgesteld had en welke koers we gingen varen? Dus hij wist in welke situatie we ons bevinden. Dan moet hij zich daar aan houden, kan hij dat niet dan moet hij opstappen en dat doet hij dus nu ook. Dat is zijn goed recht. En zijn keuze, maar alleen hij zelf is daar verantwoordelijk voor want hij maakt die keuze.
  • 9 Mar 2021 om 17:40
    • Quote van 9 Mar 2021 om 17:26
      Ja er was toen geen budget, wij moeten als supporter dat accepteren dus Hamstra ook. Wist ie van te voren.

      Maar goed ik stop hier verder weer mee want ik weet nu al weer dat de discussies hele andere kanten op gaan.

      Kennelijk was er niet genoeg steun voor Hamstra zijn aankopen en of vonden ze de risico's te groot. Hamstra staat nog niet echt bekend als de man die oog voor talent heeft. Want nogmaals zoveel goede spelers heeft hij nog niet binnen gehaald.
    Eigenlijk heb je weer gelijk en ongelijk zoveel goede spelers heeft hij inderdaad niet binnengehaald , maar je ongelijk zit weer in het feit dat de man daar ook niet altijd de mogelijkheden toe had of kreeg. Hauge , Karlsson en nog een paar spelers waren waarde op het veld geweest , ik snap je stelling , ben het er alleen niet meer eens, risico is altijd aanwezig maar je hebt het over bedragen die toen nog beheersbaar waren en waar later ineens wel mindere spelers voor gehaald mocht worden . Het vervolg is gewoon is een algemeen verhaal niet direct naar jou toe: Door alles wat naar buiten is gekomen is wel duidelijk geworden dat het vechten tegen de bierkaai was voor Hamstra . Ik vind nog steeds dat er te makkelijk door een aantal mensen wordt gedacht over het halen van spelers , het bekende " boodschappen doe je bij de jumbo verhaal" op die afdeling vind je de verdedigers , daar de aanvallers en achterin de doelmannen. Mensen denken echt veel te makkelijk over het halen van spelers die in hun ogen gehaald moeten worden , zonder de salaris eisen , transfersom etc te kennen. Een Hauge kon gehaald worden , de transfersom en het salaris waren opzich geen probleem voor Hamstra maar hij werd terug gefloten dit is waarschijnlijk ook gebeurd met vele van door jullie genoemde spelers , waarvan vele van die gehypte spelers overigens ook niets presteren bij de clubs waar ze heen zijn gegaan.
  • 9 Mar 2021 om 17:33
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Dat je niet het verhaal zo moet ophangen dat het een een probleem tussen Cees en Gerry is, want dat is het niet. Hoe graag een bepaald groepje dat ook wil.
    Ook de RvC is hierin een partij en in dit geval de partij die minder ver dan Gerry wil gaan.
  • 9 Mar 2021 om 17:26
    • Quote van 9 Mar 2021 om 17:22
      Feanwatcher , het Hauge verhaal was voordat Milan interesse had , toen Milan in de picture kwam was het de 2de poging , bij de eerste toenadering werd Hamstra terug gefloten door de RVC en zo is dat wel meer gebeurd , meende ook met Karlsson al weet ik die niet zeker.
    Ja er was toen geen budget, wij moeten als supporter dat accepteren dus Hamstra ook. Wist ie van te voren.

    Maar goed ik stop hier verder weer mee want ik weet nu al weer dat de discussies hele andere kanten op gaan.

    Kennelijk was er niet genoeg steun voor Hamstra zijn aankopen en of vonden ze de risico's te groot. Hamstra staat nog niet echt bekend als de man die oog voor talent heeft. Want nogmaals zoveel goede spelers heeft hij nog niet binnen gehaald.
  • 9 Mar 2021 om 17:22
    • Quote van 9 Mar 2021 om 16:26
      Anti kamp vind ik een beetje te overdreven, maar ik ben wel vaak kritisch dat klopt. Ook omdat het hele belangrijke functies zijn binnen een club. Net als dat ik ook heel erg kritisch ben naar Roozemond.

      En nogmaals Hamstra heeft idd ook prima deals gemaakt helemaal mee eens. Maar om nu het voorbeeld Hauge te noemen. Was het niet eerst dat we als club zijnde moesten accepteren dat we niet tegen een milan op kunnen?

      Hamstra wist wat zijn budget was en wat er eventueel bij verkoop er bij zou komen. Tuurlijk als er een buitenkansje voordoet moet je soms risico nemen. Maar Cees wil die risico's niet nemen want die weet dat bij een misser hij erop aangekeken gaat worden want onder aan de streep is hij verantwoordelijk voor de huishouding.
      Kennelijk heeft Cees dan niet het volledige vertrouwen in de kunnen van Hamstra of waren de risico's toch te groot anders had Hamstra Cees moeten kunnen overtuigen. Wat niet gelukt is?
      Wellicht dat daar ook de verschil van visie ontstaat dat Hamstra te weinig vertrouwen krijgt om toch voor zulke risico's te gaan. Echter moet je dat vertrouwen eerst winnen en bovendien in tijden van corona kunnen we geen risico's nemen. Dat is in het verleden al te veel gedaan en keer op keer is daar wat op bedacht maar einde van de rit liepen de te korten op. Cees heeft zich daar hard voor gemaakt en blijft daar hard in zijn. Het lijkt mij dat Hamstra dat ook weet, zulke dingen bespreek je immers bij een contract verlenging of bij vergaderingen etc.

      Persoonlijk denk ik dat vele andere clubs van ons niveau veel meer beperkingen hebben dan Hamstra dat bij ons had. Waar zou Hamstra naar toe kunnen gaan waar hij met minder beperkingen zou kunnen werken? Ik zie die club niet voor hem
    Feanwatcher , het Hauge verhaal was voordat Milan interesse had , toen Milan in de picture kwam was het de 2de poging , bij de eerste toenadering werd Hamstra terug gefloten door de RVC en zo is dat wel meer gebeurd , meende ook met Karlsson al weet ik die niet zeker.
  • 9 Mar 2021 om 16:57
    • Quote van 9 Mar 2021 om 16:26
      Anti kamp vind ik een beetje te overdreven, maar ik ben wel vaak kritisch dat klopt. Ook omdat het hele belangrijke functies zijn binnen een club. Net als dat ik ook heel erg kritisch ben naar Roozemond.

      En nogmaals Hamstra heeft idd ook prima deals gemaakt helemaal mee eens. Maar om nu het voorbeeld Hauge te noemen. Was het niet eerst dat we als club zijnde moesten accepteren dat we niet tegen een milan op kunnen?

      Hamstra wist wat zijn budget was en wat er eventueel bij verkoop er bij zou komen. Tuurlijk als er een buitenkansje voordoet moet je soms risico nemen. Maar Cees wil die risico's niet nemen want die weet dat bij een misser hij erop aangekeken gaat worden want onder aan de streep is hij verantwoordelijk voor de huishouding.
      Kennelijk heeft Cees dan niet het volledige vertrouwen in de kunnen van Hamstra of waren de risico's toch te groot anders had Hamstra Cees moeten kunnen overtuigen. Wat niet gelukt is?
      Wellicht dat daar ook de verschil van visie ontstaat dat Hamstra te weinig vertrouwen krijgt om toch voor zulke risico's te gaan. Echter moet je dat vertrouwen eerst winnen en bovendien in tijden van corona kunnen we geen risico's nemen. Dat is in het verleden al te veel gedaan en keer op keer is daar wat op bedacht maar einde van de rit liepen de te korten op. Cees heeft zich daar hard voor gemaakt en blijft daar hard in zijn. Het lijkt mij dat Hamstra dat ook weet, zulke dingen bespreek je immers bij een contract verlenging of bij vergaderingen etc.

      Persoonlijk denk ik dat vele andere clubs van ons niveau veel meer beperkingen hebben dan Hamstra dat bij ons had. Waar zou Hamstra naar toe kunnen gaan waar hij met minder beperkingen zou kunnen werken? Ik zie die club niet voor hem
    Je gooit nu wel heel erg met Cees zus en Cees zo, maar boven het hele zaakje zit ook nog een RvC die het nodige goed moet keuren.
    Was het ook niet de RvC die geen geld voor Hauge vrij wilde maken voordat er verkocht was?
    Wellicht is Cees het wel helemaal met Hamstra eens, had ie ook graag willen investeren. Maar als de RvC keihard "Nee!" zegt, is het waarschijnlijk ook gewoon exit, bye-bye, zwaai-zwaai als ie 't wel doet (als het al kan zonder toestemming van de RvC).
  • 9 Mar 2021 om 16:44
    Toch jammer. Vond Hamstra wel een sympathieke vent.
  • 9 Mar 2021 om 16:32
    • Quote van 9 Mar 2021 om 16:07
      Ben het in de regel wel met je eens. Toch is die 12 miljoen wel behoorlijk hoor. We verkochten regelmatig de topscoorder van de Eredivisie, en die leverden vaak niet zo veel geld op (Dost of Finnbogason bijvoorbeeld. Dus dat heeft Hamstra zeker goed gedaan. Net zoals de percentages op huurspelers, ook dat is goed gelukt.
    Helemaal mee eens, die 12 miljoen was een prima deal, daar krijgt Hamstra ook echt de credits voor. Maar daar houdt het bij mijn gevoel ook wel weer een beetje op. En dat is niet erg, maar als ik dan kijk naar het lijstje met spelers die hij allemaal gehaald heeft en hoeveel geld hij heeft mogen uitgeven. Tjah dan vraag ik mij oprecht af of hij nou echt toegevoegde waarde had.
    Dat een TD spelers verkoopt is in principe gewoon zijn werk. Afhankelijk van de deal die hij eruit haalt kan je hem echt beoordelen. De constructie op huurspelers was ook goed geregeld door hem, maar ook genoeg spelers gehuurd waarvan ik dacht wat moet je er mee.

    Zo heb je heel veel pluspunten en heel veel min punten om het zwart wit te zeggen. Onderaan de streep denk ik dat je alles wel tegen elkaar kan wegstrepen en kom je in mijn beleving uit dat hij gepresteerd heeft waar hij voor betaald wordt. Want het is wel een goed betaalde functie die hij uitvoert dan mag je ook wat voor terug verwachten.

    Ik denk oprecht dat we nu 2 verliezers hebben.
    Heerenveen die zonder een technische man zitten.
    En Hamstra die zonder club/inkomen komt te zitten.

    Ik zie niet zo snel een nieuwe club voor Hamstra komen en ik zie ook nog niet zo snel een geschikte opvolger voor Hamstra. Dat is het vervelende in deze kwestie, er zijn alleen maar verliezers.

    Misschien kan ik daar Cees de schuld van geven is mijn cirkel in mijn hoofd weer rond :P
    Dat is een geintje hoor ;)
  • 9 Mar 2021 om 16:26
    • Quote van 9 Mar 2021 om 16:12
      Nou heb jij altijd al een beetje rondgehangen in het anti Hamstra kamp Feanwatcher , en dat mag das jou mening, persoonlijk denk ik door de beperkingen waar Hamstra mee moest dealen we een aantal spelers zijn misgelopen die anders hier hadden gespeeld .

      Ik noem een Hauge om maar een voorbeeld te noemen , die 12 miljoen voor Ejuke heeft wel een serieus gat gedicht die anders wel eens ernstige gevolgen gehad zou kunnen hebben zowel sportief als financieel, kijkend naar de voorbereiding , en de spelers die daarna wel gehaald konden worden.
    Anti kamp vind ik een beetje te overdreven, maar ik ben wel vaak kritisch dat klopt. Ook omdat het hele belangrijke functies zijn binnen een club. Net als dat ik ook heel erg kritisch ben naar Roozemond.

    En nogmaals Hamstra heeft idd ook prima deals gemaakt helemaal mee eens. Maar om nu het voorbeeld Hauge te noemen. Was het niet eerst dat we als club zijnde moesten accepteren dat we niet tegen een milan op kunnen?

    Hamstra wist wat zijn budget was en wat er eventueel bij verkoop er bij zou komen. Tuurlijk als er een buitenkansje voordoet moet je soms risico nemen. Maar Cees wil die risico's niet nemen want die weet dat bij een misser hij erop aangekeken gaat worden want onder aan de streep is hij verantwoordelijk voor de huishouding.
    Kennelijk heeft Cees dan niet het volledige vertrouwen in de kunnen van Hamstra of waren de risico's toch te groot anders had Hamstra Cees moeten kunnen overtuigen. Wat niet gelukt is?
    Wellicht dat daar ook de verschil van visie ontstaat dat Hamstra te weinig vertrouwen krijgt om toch voor zulke risico's te gaan. Echter moet je dat vertrouwen eerst winnen en bovendien in tijden van corona kunnen we geen risico's nemen. Dat is in het verleden al te veel gedaan en keer op keer is daar wat op bedacht maar einde van de rit liepen de te korten op. Cees heeft zich daar hard voor gemaakt en blijft daar hard in zijn. Het lijkt mij dat Hamstra dat ook weet, zulke dingen bespreek je immers bij een contract verlenging of bij vergaderingen etc.

    Persoonlijk denk ik dat vele andere clubs van ons niveau veel meer beperkingen hebben dan Hamstra dat bij ons had. Waar zou Hamstra naar toe kunnen gaan waar hij met minder beperkingen zou kunnen werken? Ik zie die club niet voor hem
  • 9 Mar 2021 om 16:12
    • Quote van 9 Mar 2021 om 15:37
      Ja dat was een goede klapper van hem. Wel beetje zijn enige. Ik verwijt hem daarin niks hoor. Maar de hemel in prijzen zoals sommige hier doen vind ik ook weer overdreven. De club verkoopt in principe al jaren met enige regelmaat een speler voor behoorlijk wat miljoenen. Het is nou niet dat Hamstra dat wiel opnieuw heeft uitgevonden.
      Tuurlijk verdiend hij daar de credits voor begrijp me niet verkeerd maar dat is natuurlijk ook zijn hoofdtaak.
      Weet wel dat jij wel enige nuance in je reacties hebt. Maar als ik het hier nu zo lees merk je echt dat er een 2 strijd gaande is. Er is nu een zogenaamd kamp Hamstra en Roozemond krijg ik het idee.

      Hamstra neemt volgens mij nu zelf het besluit om weg te gaan. Het is niet dat Cees hem dwingt toch? Is gewoon een open vraag hoor, kan prima zijn dat ik verkeerd begrepen heb, dat overkomt mij wel vaker ;)
      Dus is er ook geen sprake van een keus tussen Hamstra of Roozemond want Hamstra gooit immers zelf de handdoek in de ring.
      Wat ik eigenlijk heel erg zwak van hem vindt. Corona heeft elke club last van, juist nu in deze tijden zou hij kunnen laten zien wat hij nou echt in zijn mars heeft.
      Heeft zoals sommige hier al stelden meer uitgegeven dan concurrerende clubs om ons heen.
      Terwijl onze selectie niet presteert als gewenst is. Zijn aankopen hadden eigenlijk al verkocht moeten worden of er had bijgetekend moeten zijn, in elk geval is het lang niet up to date. En dat valt toch onder Hamstra en hij kiest er nu voor omdat niet op te lossen maar om er voor weg te lopen. Terwijl hij prima middelen heeft gehad als je kijkt naar andere clubs, ik persoonlijk vind dat een beetje laf overkomen.
      Maar misschien is dat wel wat hard gezegd van mij.
    Nou heb jij altijd al een beetje rondgehangen in het anti Hamstra kamp Feanwatcher , en dat mag das jou mening, persoonlijk denk ik door de beperkingen waar Hamstra mee moest dealen we een aantal spelers zijn misgelopen die anders hier hadden gespeeld .

    Ik noem een Hauge om maar een voorbeeld te noemen , die 12 miljoen voor Ejuke heeft wel een serieus gat gedicht die anders wel eens ernstige gevolgen gehad zou kunnen hebben zowel sportief als financieel, kijkend naar de voorbereiding , en de spelers die daarna wel gehaald konden worden.
  • 9 Mar 2021 om 16:07
    • Quote van 9 Mar 2021 om 15:37
      Ja dat was een goede klapper van hem. Wel beetje zijn enige. Ik verwijt hem daarin niks hoor. Maar de hemel in prijzen zoals sommige hier doen vind ik ook weer overdreven. De club verkoopt in principe al jaren met enige regelmaat een speler voor behoorlijk wat miljoenen. Het is nou niet dat Hamstra dat wiel opnieuw heeft uitgevonden.
      Tuurlijk verdiend hij daar de credits voor begrijp me niet verkeerd maar dat is natuurlijk ook zijn hoofdtaak.
      Weet wel dat jij wel enige nuance in je reacties hebt. Maar als ik het hier nu zo lees merk je echt dat er een 2 strijd gaande is. Er is nu een zogenaamd kamp Hamstra en Roozemond krijg ik het idee.

      Hamstra neemt volgens mij nu zelf het besluit om weg te gaan. Het is niet dat Cees hem dwingt toch? Is gewoon een open vraag hoor, kan prima zijn dat ik verkeerd begrepen heb, dat overkomt mij wel vaker ;)
      Dus is er ook geen sprake van een keus tussen Hamstra of Roozemond want Hamstra gooit immers zelf de handdoek in de ring.
      Wat ik eigenlijk heel erg zwak van hem vindt. Corona heeft elke club last van, juist nu in deze tijden zou hij kunnen laten zien wat hij nou echt in zijn mars heeft.
      Heeft zoals sommige hier al stelden meer uitgegeven dan concurrerende clubs om ons heen.
      Terwijl onze selectie niet presteert als gewenst is. Zijn aankopen hadden eigenlijk al verkocht moeten worden of er had bijgetekend moeten zijn, in elk geval is het lang niet up to date. En dat valt toch onder Hamstra en hij kiest er nu voor omdat niet op te lossen maar om er voor weg te lopen. Terwijl hij prima middelen heeft gehad als je kijkt naar andere clubs, ik persoonlijk vind dat een beetje laf overkomen.
      Maar misschien is dat wel wat hard gezegd van mij.
    Ben het in de regel wel met je eens. Toch is die 12 miljoen wel behoorlijk hoor. We verkochten regelmatig de topscoorder van de Eredivisie, en die leverden vaak niet zo veel geld op (Dost of Finnbogason bijvoorbeeld. Dus dat heeft Hamstra zeker goed gedaan. Net zoals de percentages op huurspelers, ook dat is goed gelukt.
  • 9 Mar 2021 om 15:59
    • Quote van 9 Mar 2021 om 15:38
      Alleen afrekenen op de spits is inderdaad niet eerlijk, maar het verhaal dat Hamstra met minimale middelen goed presteert is ook niet helemaal waar. Sterker, hij presteert slecht, gezien zijn middelen. Ja, hij moest eerst verkopen om daarna te kunnen kopen, maar op Heerenveen spelers lijkt wel een premium te zitten (zo veel wordt er gevangen voor spelers, meer dan Feyenoord!) waardoor het tekort elke zomer gevuld wordt en een potje om te investeren voor Hamstra overblijft. Dat is een prestatie die je Hamstra zeker mag aanrekenen, zeer knap gedaan. Dat 'potje' wat overblijft is echter eveneens fors. Dat is over de afgelopen 5 jaar dat Hamstra td is geweest, ongeveer 15 miljoen euro in totaal geweest. Ter vergelijking, Groningen investeerde in dezelfde periode slechts 5,7 miljoen euro en doet het qua sportieve prestaties vele malen beter (niet alleen dit seizoen, maar over de afgelopen 5 jaar). Heracles Almelo presteert ongeveer even goed de afgelopen 5 jaar, zelfs één jaar zevende wat onder Hamstra nooit gelukt is, en die geven maar een half miljoen euro per jaar uit. Conclusie: Er wordt veel minder gepresteerd dan concurrerende clubs, met meer investeringen. Dat mag je Hamstra zeker aanrekenen. Hamstra heeft tot nu toe ook niet echt een gelukkige hand met trainers aanstellen gehad, of anders gezegd: De prestaties zijn tot nu toe niet fantastisch geweest.
      Het lijkt er voornamelijk op dat Hamstra zeer goed voor ons is geweest in het vinden van pareltjes om ze vervolgens voor een prachtig bedrag (met premium) te verkopen. Uitstekend gedaan dus! Vervolgens regelt hij voor zichzelf een potje om te investeren en vindt daar vaak ook de volgende parel. Maar het lijkt er ook op dat hij van iedere 10 spelers die hij haalt, er één een parel is, en de rest vaak ook vrij duur wordt aangetrokken (voor de prestaties die vervolgens geleverd worden). Daarvan zijn Floranus en Woudenberg, die over de gehele periode ook nog mochten blijven, goede voorbeelden. Daarnaast werden er ook een hoop huurspelers gehaald, waarvan dit seizoen wel het beste voorbeeld is van hoe weinig die hebben toegevoegd.
    Heerenveen zal heel creatief moeten kijken naar versterkingen voor weinig (of geen) geld en hopen dat die het het goed doen en met winst worden doorverkocht. De clubs die je hierboven noemt doen dat wel goed, hoewel Heerenveen per slado wel meer verdient, het gaat dat m.n. om het aantrekken van spelers. Dit werkt alleen als het tekort verder wordt teruggebracht.
  • 9 Mar 2021 om 15:51
    • Quote van 9 Mar 2021 om 15:39
      Dit lijkt inderdaad de enige remedie om uit het begrotingstekort te komen.
    Stadionhuur is helaas ook een enorm blok aan het been , Sportstad was een op het oog geweldig project , ik vraag me alleen erg af of het uiteindelijk niet een enorme fout is geweest . Ik denk ook hoezeer ik er ook tegen ben dat we uiteindelijk eindigen met een externe investeerder , dit zie ik liever niet gebeuren maar er zijn een aantal groepen die azen op aantrekkelijke clubs en voor investeerders in die markt is Heerenveen een kans voor open goal.
  • 9 Mar 2021 om 15:39
    • Quote van 9 Mar 2021 om 14:26
      Begrotingstekort zal niet minder zijn. Daarnaast zorg om transferwaarde huidige selectie.Om contunuïteit te garanderen zal het roer om moeten moeten en alle mensen die Heerenveen een warm hart toedragen moeten accepteren dat het eerst even iets minder zal zijn.
    Dit lijkt inderdaad de enige remedie om uit het begrotingstekort te komen.
  • 9 Mar 2021 om 15:38
    • Quote van 9 Mar 2021 om 14:39
      Dit soort onnozele slecht onderbouwde kreten zonder enige realiteitszin is nu juist waarom ik hier steeds minder ben . Kijk eens naar de topscorers lijst , en denk eens na voor je dit soort onnozel commentaar erin gooit , spitsen zijn steeds lastiger te vinden , een TD hier op afrekenen is kolder , ridicuul en ronduit onnozel te noemen. Dankzij Hamstra leven we nu nog als club , zijn we niet al failliet etc . Als je een TD alleen gaat afrekenen op een spits dan zou Overmars om maar iemand te noemen vandaag nog ontslagen moeten worden. Ja Henk is bv geen Uth of Dost maar dat soort spelers lopen er op dit moment gewoon HAALBAAR niet rond .
    Alleen afrekenen op de spits is inderdaad niet eerlijk, maar het verhaal dat Hamstra met minimale middelen goed presteert is ook niet helemaal waar. Sterker, hij presteert slecht, gezien zijn middelen. Ja, hij moest eerst verkopen om daarna te kunnen kopen, maar op Heerenveen spelers lijkt wel een premium te zitten (zo veel wordt er gevangen voor spelers, meer dan Feyenoord!) waardoor het tekort elke zomer gevuld wordt en een potje om te investeren voor Hamstra overblijft. Dat is een prestatie die je Hamstra zeker mag aanrekenen, zeer knap gedaan. Dat 'potje' wat overblijft is echter eveneens fors. Dat is over de afgelopen 5 jaar dat Hamstra td is geweest, ongeveer 15 miljoen euro in totaal geweest. Ter vergelijking, Groningen investeerde in dezelfde periode slechts 5,7 miljoen euro en doet het qua sportieve prestaties vele malen beter (niet alleen dit seizoen, maar over de afgelopen 5 jaar). Heracles Almelo presteert ongeveer even goed de afgelopen 5 jaar, zelfs één jaar zevende wat onder Hamstra nooit gelukt is, en die geven maar een half miljoen euro per jaar uit. Conclusie: Er wordt veel minder gepresteerd dan concurrerende clubs, met meer investeringen. Dat mag je Hamstra zeker aanrekenen. Hamstra heeft tot nu toe ook niet echt een gelukkige hand met trainers aanstellen gehad, of anders gezegd: De prestaties zijn tot nu toe niet fantastisch geweest.
    Het lijkt er voornamelijk op dat Hamstra zeer goed voor ons is geweest in het vinden van pareltjes om ze vervolgens voor een prachtig bedrag (met premium) te verkopen. Uitstekend gedaan dus! Vervolgens regelt hij voor zichzelf een potje om te investeren en vindt daar vaak ook de volgende parel. Maar het lijkt er ook op dat hij van iedere 10 spelers die hij haalt, er één een parel is, en de rest vaak ook vrij duur wordt aangetrokken (voor de prestaties die vervolgens geleverd worden). Daarvan zijn Floranus en Woudenberg, die over de gehele periode ook nog mochten blijven, goede voorbeelden. Daarnaast werden er ook een hoop huurspelers gehaald, waarvan dit seizoen wel het beste voorbeeld is van hoe weinig die hebben toegevoegd.
  • 9 Mar 2021 om 15:37
    • Quote van 9 Mar 2021 om 15:01
      Ik doel meer op de bedragen die we hebben gekregen dankzij transfers die Hamstra heeft geregeld Feanwatcher , die 12 miljoen voor oa Ejuke is nogal cruciaal geweest voor het al dan niet failliet gaan.
    Ja dat was een goede klapper van hem. Wel beetje zijn enige. Ik verwijt hem daarin niks hoor. Maar de hemel in prijzen zoals sommige hier doen vind ik ook weer overdreven. De club verkoopt in principe al jaren met enige regelmaat een speler voor behoorlijk wat miljoenen. Het is nou niet dat Hamstra dat wiel opnieuw heeft uitgevonden.
    Tuurlijk verdiend hij daar de credits voor begrijp me niet verkeerd maar dat is natuurlijk ook zijn hoofdtaak.
    Weet wel dat jij wel enige nuance in je reacties hebt. Maar als ik het hier nu zo lees merk je echt dat er een 2 strijd gaande is. Er is nu een zogenaamd kamp Hamstra en Roozemond krijg ik het idee.

    Hamstra neemt volgens mij nu zelf het besluit om weg te gaan. Het is niet dat Cees hem dwingt toch? Is gewoon een open vraag hoor, kan prima zijn dat ik verkeerd begrepen heb, dat overkomt mij wel vaker ;)
    Dus is er ook geen sprake van een keus tussen Hamstra of Roozemond want Hamstra gooit immers zelf de handdoek in de ring.
    Wat ik eigenlijk heel erg zwak van hem vindt. Corona heeft elke club last van, juist nu in deze tijden zou hij kunnen laten zien wat hij nou echt in zijn mars heeft.
    Heeft zoals sommige hier al stelden meer uitgegeven dan concurrerende clubs om ons heen.
    Terwijl onze selectie niet presteert als gewenst is. Zijn aankopen hadden eigenlijk al verkocht moeten worden of er had bijgetekend moeten zijn, in elk geval is het lang niet up to date. En dat valt toch onder Hamstra en hij kiest er nu voor omdat niet op te lossen maar om er voor weg te lopen. Terwijl hij prima middelen heeft gehad als je kijkt naar andere clubs, ik persoonlijk vind dat een beetje laf overkomen.
    Maar misschien is dat wel wat hard gezegd van mij.
  • 9 Mar 2021 om 15:27
    • Quote van 9 Mar 2021 om 15:06
      Klopt als een bus, de man zal fouten maken(wie niet) echter er hangt zoveel negativiteit om heen dat werkelijk alles aan hem ligt. En juist DAT geloof ik niet. Manier hoe hij hier kwam staat mij ook niet aan maar hé, hij is er en hoop van harte dat hij het voor elkaar krijgt. Dan gaat het de club goed en DAAR gaat het mij om!!
    Die negativiteit kan hij alleen maar kwijt raken als hij het tegendeel laat zien. Dat is helaas wel lastig, zeker in een coronacrisis en zeker als je de wind dus al niet mee hebt.
  • 9 Mar 2021 om 15:06
    • Quote van 9 Mar 2021 om 14:29
      Je kunt dit ook zien als iets wat blijkbaar bij de achterban leeft. Het wordt Roozemond blijkbaar niet gegund. Ook qua sponsoring valt het niet mee. Grote vertraging bij het vinden van de hoofdsponsor. Alle andere nieuwe sponsoren zijn relatief klein. (En dat bedoel ik dan in vergelijking met een van Wijnen die we zijn kwijtgeraakt) Blijkbaar krijgt hij het niet, zoals in het verleden bijvoorbeeld een Riemer, voor elkaar om grote(re) bedrijven aan onze mooie club te verbinden. Ik heb ook niks tegen hem. De manier waarop hij op z’n positie kwam vind ik niks, maar dat is zoals het gegaan is. Vind ik het een slechte voorzitter? Nee. Vind ik het een goede voorzitter? Nee ook niet. Maar het wordt hem blijkbaar ook niet gegund en dat maakt het wel lastig.
    Klopt als een bus, de man zal fouten maken(wie niet) echter er hangt zoveel negativiteit om heen dat werkelijk alles aan hem ligt. En juist DAT geloof ik niet. Manier hoe hij hier kwam staat mij ook niet aan maar hé, hij is er en hoop van harte dat hij het voor elkaar krijgt. Dan gaat het de club goed en DAAR gaat het mij om!!
  • 9 Mar 2021 om 15:02
    • Quote van 9 Mar 2021 om 14:44
      4,5 jaar Hamstra. 0 spitsen. En die zijn er zat te vinden. Zo moeilijk is dat niet. En de vergelijking met Ajax gaat echt niet op, die acteren op een iets ander niveau dan Heerenveen.
    Die zouden dan ook "makkelijk" een spits moeten kunnen vinden , die hebben het geld er wel voor dit heeft niets met een ander niveau te maken juist het tegenovergestelde , Ajax zou juist een spits moeten hebben die er 30 inschiet , je speelt namelijk tegen clubs van een "iets ander niveau". Als het allemaal zo makkelijk is waarom schieten alle spitsen er op dit moment 13 a 14 in en niet meer ?? Zet je Lebron james tegenover spelers van Aris dan scoort die 80+ punten in een wedstrijd , jij gebruikt niveau verschil als excuus , dan zou een Ajax spits JUIST veel moeten scoren in de eredivisie , er is immers niveau verschil volgens jou.
  • 9 Mar 2021 om 15:01
    GJV TD en een vervanger voor CR zou mooi zijn
  • 9 Mar 2021 om 15:01
    • Quote van 9 Mar 2021 om 14:56
      Zeggen dat we nog leven dankzij Hamstra vind ik anders 1 die in dezelfde categorie thuishoort als die Zem maakt..
    Ik doel meer op de bedragen die we hebben gekregen dankzij transfers die Hamstra heeft geregeld Feanwatcher , die 12 miljoen voor oa Ejuke is nogal cruciaal geweest voor het al dan niet failliet gaan.
  • 9 Mar 2021 om 14:56
    • Quote van 9 Mar 2021 om 14:39
      Dit soort onnozele slecht onderbouwde kreten zonder enige realiteitszin is nu juist waarom ik hier steeds minder ben . Kijk eens naar de topscorers lijst , en denk eens na voor je dit soort onnozel commentaar erin gooit , spitsen zijn steeds lastiger te vinden , een TD hier op afrekenen is kolder , ridicuul en ronduit onnozel te noemen. Dankzij Hamstra leven we nu nog als club , zijn we niet al failliet etc . Als je een TD alleen gaat afrekenen op een spits dan zou Overmars om maar iemand te noemen vandaag nog ontslagen moeten worden. Ja Henk is bv geen Uth of Dost maar dat soort spelers lopen er op dit moment gewoon HAALBAAR niet rond .
    Zeggen dat we nog leven dankzij Hamstra vind ik anders 1 die in dezelfde categorie thuishoort als die Zem maakt..
  • 9 Mar 2021 om 14:48
    Geklooi met financiën, welke club kan structureel 6,5 mln compenseren. Leidt tot geklooi met selectie bij tegenwind. Leidt tot frustraties en nog meer geklooi. Ik snap het wel. Oplossing: financiën opschonen, dan kom je uit de vicieuze cirkel. Wie zei dat ook alweer continue? Enfin, financieel staan we ergens 14e - 18e met kans op degraderen (als je idd 6,5 mln naar 0 brengt) we leven wat boven onze stand. Werkt niet blijkt. Succes Hamstra en bedankt!
  • 9 Mar 2021 om 14:44
    • Quote van 9 Mar 2021 om 14:39
      Dit soort onnozele slecht onderbouwde kreten zonder enige realiteitszin is nu juist waarom ik hier steeds minder ben . Kijk eens naar de topscorers lijst , en denk eens na voor je dit soort onnozel commentaar erin gooit , spitsen zijn steeds lastiger te vinden , een TD hier op afrekenen is kolder , ridicuul en ronduit onnozel te noemen. Dankzij Hamstra leven we nu nog als club , zijn we niet al failliet etc . Als je een TD alleen gaat afrekenen op een spits dan zou Overmars om maar iemand te noemen vandaag nog ontslagen moeten worden. Ja Henk is bv geen Uth of Dost maar dat soort spelers lopen er op dit moment gewoon HAALBAAR niet rond .
    4,5 jaar Hamstra. 0 spitsen. En die zijn er zat te vinden. Zo moeilijk is dat niet. En de vergelijking met Ajax gaat echt niet op, die acteren op een iets ander niveau dan Heerenveen.
  • 9 Mar 2021 om 14:43
    • Quote van 9 Mar 2021 om 14:29
      Je kunt dit ook zien als iets wat blijkbaar bij de achterban leeft. Het wordt Roozemond blijkbaar niet gegund. Ook qua sponsoring valt het niet mee. Grote vertraging bij het vinden van de hoofdsponsor. Alle andere nieuwe sponsoren zijn relatief klein. (En dat bedoel ik dan in vergelijking met een van Wijnen die we zijn kwijtgeraakt) Blijkbaar krijgt hij het niet, zoals in het verleden bijvoorbeeld een Riemer, voor elkaar om grote(re) bedrijven aan onze mooie club te verbinden. Ik heb ook niks tegen hem. De manier waarop hij op z’n positie kwam vind ik niks, maar dat is zoals het gegaan is. Vind ik het een slechte voorzitter? Nee. Vind ik het een goede voorzitter? Nee ook niet. Maar het wordt hem blijkbaar ook niet gegund en dat maakt het wel lastig.
    Een handje vol mensen op FeanOnline lijkt me nou niet echt representatief voor de achterban.
    De vertraging qua hoofdsponsor kun je naar mij mening wegstrepen met het hogere bedrag.
    En in hoeverre kun je sponsor binding op zijn conto schrijven; daar is een compleet andere afdeling voor met een Martin Koopman die geweldig werk verricht.
    Sowieso is het van den zotte om Riemer qua werkzaamheden één op één met Roozemond te vergelijken. Zowel de club als de wereld om de club heen is zoveel complexer dan in de gloriejaren.
  • 9 Mar 2021 om 14:39
    • Quote van 9 Mar 2021 om 14:23
      Hoeveel spitsen heeft Hamstra eigenlijk aangetrokken die met winst verkocht zijn? Oh. 0. We gaan hem echt niet missen.
    Dit soort onnozele slecht onderbouwde kreten zonder enige realiteitszin is nu juist waarom ik hier steeds minder ben . Kijk eens naar de topscorers lijst , en denk eens na voor je dit soort onnozel commentaar erin gooit , spitsen zijn steeds lastiger te vinden , een TD hier op afrekenen is kolder , ridicuul en ronduit onnozel te noemen. Dankzij Hamstra leven we nu nog als club , zijn we niet al failliet etc . Als je een TD alleen gaat afrekenen op een spits dan zou Overmars om maar iemand te noemen vandaag nog ontslagen moeten worden. Ja Henk is bv geen Uth of Dost maar dat soort spelers lopen er op dit moment gewoon HAALBAAR niet rond .
  • 9 Mar 2021 om 14:29
    • Quote van 9 Mar 2021 om 14:07
      Nou Feanfan, vertel, waarom zou dat makkelijker zijn? Begin zolangzamerhand een pleurishekel aan een deel van mijn medesupporters te krijgen. Even paar uurtjes gewacht en ja hoor. Reacties staan bol van Cees dit en Cees dat. Loopt het tekort op, Cees zijn schuld. Kwalitatief mindere ploeg, Cees zijn schuld. Papier in de wc’s op, Cees zijn schuld. Luister, ik heb niks met Cees, nog tegen hem. Mijn belang is dat het mijn club goed gaat, met of zonder Cees. Maar om bij ieder probleem, of iedere onenigheid direkt de kop van Cees op het hakblok te leggen getuigt van weinig doortastend vermogen. Oh ja Feanfan, niet tè persoonlijk opvatten hoor. Bedoel het in zijn algemeenheid.
    Je kunt dit ook zien als iets wat blijkbaar bij de achterban leeft. Het wordt Roozemond blijkbaar niet gegund. Ook qua sponsoring valt het niet mee. Grote vertraging bij het vinden van de hoofdsponsor. Alle andere nieuwe sponsoren zijn relatief klein. (En dat bedoel ik dan in vergelijking met een van Wijnen die we zijn kwijtgeraakt) Blijkbaar krijgt hij het niet, zoals in het verleden bijvoorbeeld een Riemer, voor elkaar om grote(re) bedrijven aan onze mooie club te verbinden. Ik heb ook niks tegen hem. De manier waarop hij op z’n positie kwam vind ik niks, maar dat is zoals het gegaan is. Vind ik het een slechte voorzitter? Nee. Vind ik het een goede voorzitter? Nee ook niet. Maar het wordt hem blijkbaar ook niet gegund en dat maakt het wel lastig.
  • 9 Mar 2021 om 14:27
    Het is de tijdgeest helaas. Maar wat roepen zonder achtergronden te kennen. Of zonder respect voor betrokkenen. Nuance is een zeldzaamheid op zulke momenten.
  • 9 Mar 2021 om 14:26
    Begrotingstekort zal niet minder zijn. Daarnaast zorg om transferwaarde huidige selectie.Om contunuïteit te garanderen zal het roer om moeten moeten en alle mensen die Heerenveen een warm hart toedragen moeten accepteren dat het eerst even iets minder zal zijn.
  • 9 Mar 2021 om 14:23
    • Quote van 9 Mar 2021 om 14:07
      Nou Feanfan, vertel, waarom zou dat makkelijker zijn? Begin zolangzamerhand een pleurishekel aan een deel van mijn medesupporters te krijgen. Even paar uurtjes gewacht en ja hoor. Reacties staan bol van Cees dit en Cees dat. Loopt het tekort op, Cees zijn schuld. Kwalitatief mindere ploeg, Cees zijn schuld. Papier in de wc’s op, Cees zijn schuld. Luister, ik heb niks met Cees, nog tegen hem. Mijn belang is dat het mijn club goed gaat, met of zonder Cees. Maar om bij ieder probleem, of iedere onenigheid direkt de kop van Cees op het hakblok te leggen getuigt van weinig doortastend vermogen. Oh ja Feanfan, niet tè persoonlijk opvatten hoor. Bedoel het in zijn algemeenheid.
    Een reactie naar mijn hart! Het is altijd lekker makkelijk schreeuwen van achter het toetsenbord. Meer mensen zouden eerst even moeten gaan nadenken en niet in de volle emotie gaan reageren. Dat geldt nu in deze situatie maar ook na een wedstrijd van onze club. Hoe ongenuanceerd sommige spelers of leden van de technische staf worden afgefikt slaat helemaal nergens op. En ook dan schaam ik me kapot voor mijn mede supporters.
  • 9 Mar 2021 om 14:23
    Hoeveel spitsen heeft Hamstra eigenlijk aangetrokken die met winst verkocht zijn? Oh. 0. We gaan hem echt niet missen.
  • 9 Mar 2021 om 14:16
    • Quote van 9 Mar 2021 om 13:57
      Bij ergernissen waarom vertrekt cees niet. Is makkelijker om hem te vervangen dan gh?
    Wat veranderd er aan de situatie waar Gerry mee zit als Cees weg zou gaan?
    Blijkbaar heeft de RvC dezelfde gedachten als Cees, dus dan ook maar de gehele RvC vervangen om Gerry binnenboord te houden?
    Dan nog wel even een RvC vinden die geld uitgeven belangrijker vind dan structureel het tekort terugdringen.
  • 9 Mar 2021 om 14:07
    • Quote van 9 Mar 2021 om 13:57
      Bij ergernissen waarom vertrekt cees niet. Is makkelijker om hem te vervangen dan gh?
    Nou Feanfan, vertel, waarom zou dat makkelijker zijn? Begin zolangzamerhand een pleurishekel aan een deel van mijn medesupporters te krijgen. Even paar uurtjes gewacht en ja hoor. Reacties staan bol van Cees dit en Cees dat. Loopt het tekort op, Cees zijn schuld. Kwalitatief mindere ploeg, Cees zijn schuld. Papier in de wc’s op, Cees zijn schuld. Luister, ik heb niks met Cees, nog tegen hem. Mijn belang is dat het mijn club goed gaat, met of zonder Cees. Maar om bij ieder probleem, of iedere onenigheid direkt de kop van Cees op het hakblok te leggen getuigt van weinig doortastend vermogen. Oh ja Feanfan, niet tè persoonlijk opvatten hoor. Bedoel het in zijn algemeenheid.
  • 9 Mar 2021 om 13:59
    Ik ben blij dat na alle emotie van vanmorgen het realisme hier weer een beetje terugkeert en het gaat over de echte discussie (werken met echt of geleend geld).
  • 9 Mar 2021 om 13:57
    Bij ergernissen waarom vertrekt cees niet. Is makkelijker om hem te vervangen dan gh?
  • 9 Mar 2021 om 13:48
    • Quote van 9 Mar 2021 om 13:40
      En Boeringa schets een compleet andere situatie:

      ""Afgelopen zomer was er al sprake van ruis tussen enerzijds Hamstra en anderzijds directeur Cees Roozemond en de raad van commissarissen", blikt Boeringa terug. "De clubleiding weigerde vanwege zorgen over de financiële positie namelijk geld vrij te maken voor transfers. Het gevolg was dat de Friezen diverse targets misliepen en met een zeer smalle selectie aan het seizoen begonnen."


      "Tijdens de wintermaanden vulde Hamstra die selectie alsnog aan met een aantal broodnodige versterkingen. Het kon de frustratie van de technisch manager, die bijvoorbeeld van mening was dat het spelersbudget juist intact diende te blijven om de vicieuze cirkel naar beneden te doorbreken, niet wegnemen", besluit de clubwatcher van SC Heerenveen in zijn analyse. "

      De ambitie en visie van Hamstra past niet meer bij de situatie en het budget van Heerenveen.
      Een bekerfinale staat daar nogal los van.

      Wellicht dat het niet terugschroeven van het spelers- en transferbudget dit had kunnen voorkomen. Maar dat zijn keuzes die noodgedwongen (Covid) genomen zijn.
      De budgetten met rust laten en over dit seizoen weer een groter tekort en de wereld was ook (weer) te klein geweest. Tis praktisch een no-win situatie.

    Het 1 sluit het andere niet uit.

    Het kan een kwestie zijn van de laatste druppel die de emmer doet overlopen etc.

    Als de prestaties beter waren geweest was er minder frictie geweest. Dat is altijd zo in de voetballerij.
  • 9 Mar 2021 om 13:44
    • Quote van 9 Mar 2021 om 13:37
      Ik las de suggestie in je omschrijving 'beter budget'. Hamstra was m.i. geen slechte voor ons, maar ook niet fantastisch. Te veel missers en ook echt hele slechte, zowel huur als koop. Dus de topclubs staan vast niet voor hem in de rij... ik kan helaas geen lijn (visie) ontdekken in het technisch beleid, daar maak ik me meer zorgen om dan het vertrek van GH.
    Denk dat ik je mening wel deel. Hij was niet slecht voor ons maar ook niet echt bijzonder goed ofzo.
    Ik heb redelijk vaak commentaar gehad op zijn handelen, kan ook prima zijn dat hij continu tegen werd gehouden door Cees, waardoor hij wellicht niet zijn werk niet helemaal goed heeft kunnen uitvoeren. Maar dat geeft ook niet eens, gaat er ook niet om wat goed of fout is.
    Zullen we ook nooit helemaal weten.

    Echter denk ik dat hij bij elke volgende club in een precies dezelfde situatie komt te zitten of misschien wel slechter. Dit is hoe het er vaak aan toe gaat binnen clubs.
    Misschien dat een club als Emmen straks wat voor hem is, maar dan moet hij het met nog minder budget doen en dan stel ik de vraag, kan hij dat wel? Komt hij dan niet in nog meer discussies terecht zoals hier bij ons?
  • 9 Mar 2021 om 13:40
    • Quote van 9 Mar 2021 om 13:27
      Ik weet het ook niet hoor. Maar stel we hadden dat wel gehaald. Stel het elftal draaide wel beter. Of was de selectie zoals hij nu is vanaf de zomer al zo. Dan had Hamstra ongetwijfeld minder discussie gehad? Als de prestaties beter waren, wordt de druk op Hamstra ook minder want " zijn aankopen "presteren.
      Echter loopt het voor geen meter, zijn selecties vaak op het laatste moment compleet en in ons geval pas in de winterstop.

      Nu geef ik daar Hamstra niet de schuld van, maar het 1 heeft wel met het andere te maken.
      Ik kan mij voorstellen dat Cees wat harder naar Hamstra is als de prestaties uit blijven. Hamstra zou dat prima kunnen weerleggen met zijn argumenten dat hij niet de juiste middelen heeft om zaken te doen of iets. Maar zo beginnen de eerste discussies vaak wel.
      Op moment dat wij 5e stonden en in de finale van de beker stonden, ging Cees echt niet bij Hamstra zeuren dat elftal niet in balans is en is er minder discussie over de selectie die samengesteld is door hamstra, echter met beperkte middelen etc.

      Dus nogmaals ik zeg niet dat het zo is gegaan. Ik geef ook niemand de schuld want inhoudelijk weten we nog veel te weinig.

      Maar ik sluit het in elk geval niet uit.

      Cees kijkt ook de wedstrijden en wellicht ergert hij zich aan hoe er gespeeld wordt. Net zoals vele supporters dat hier doen.
      Cees gaat dan vervolgens het gesprek aan met Hamstra wat heel normaal is, want je bespreekt de zaken.
      Vervolgens kom je dan in een discussie terecht over voetbal inhoudelijke zaken.
      Cees is inhoudelijk daar lang niet zo sterk in als Hamstra en dat maakt de discussie natuurlijk niet makkelijker.
      Kan mij heel goed voorstellen dat Hamstra zich niet de les laat lezen door Cees qua voetbalinhoud.

      Etc etc.

      Nogmaals ik oordeel niet, voordat iedereen hier weer aankomt zetten dat ik dit allemaal niet kan weten, dat geef ik juist aan, het is slechts een schets van een situatie.
    En Boeringa schets een compleet andere situatie:

    ""Afgelopen zomer was er al sprake van ruis tussen enerzijds Hamstra en anderzijds directeur Cees Roozemond en de raad van commissarissen", blikt Boeringa terug. "De clubleiding weigerde vanwege zorgen over de financiële positie namelijk geld vrij te maken voor transfers. Het gevolg was dat de Friezen diverse targets misliepen en met een zeer smalle selectie aan het seizoen begonnen."


    "Tijdens de wintermaanden vulde Hamstra die selectie alsnog aan met een aantal broodnodige versterkingen. Het kon de frustratie van de technisch manager, die bijvoorbeeld van mening was dat het spelersbudget juist intact diende te blijven om de vicieuze cirkel naar beneden te doorbreken, niet wegnemen", besluit de clubwatcher van SC Heerenveen in zijn analyse. "

    De ambitie en visie van Hamstra past niet meer bij de situatie en het budget van Heerenveen.
    Een bekerfinale staat daar nogal los van.

    Wellicht dat het niet terugschroeven van het spelers- en transferbudget dit had kunnen voorkomen. Maar dat zijn keuzes die noodgedwongen (Covid) genomen zijn.
    De budgetten met rust laten en over dit seizoen weer een groter tekort en de wereld was ook (weer) te klein geweest. Tis praktisch een no-win situatie.

  • 9 Mar 2021 om 13:37
    • Quote van 9 Mar 2021 om 13:21
      Ik stel alleen de vraag waar hij in de toekomst heen denkt te gaan waar de randzaken betere geregeld is. Ik denk oprecht dat die er niet zijn voor hem want dat niveau heeft hij niet. Want ik denk niet dat ze bij Az denken, die Hamstra is een goede die willen wij wel. Of dat Utrecht dat denkt etc. Dat is wat ik denk/hardop mij zelf afvraag.

      Jij niet?
      Ik oordeel verder niet en zeg ook verder niet dat Hamstra denkt een stap hogerop te kunnen maken.
    Ik las de suggestie in je omschrijving 'beter budget'. Hamstra was m.i. geen slechte voor ons, maar ook niet fantastisch. Te veel missers en ook echt hele slechte, zowel huur als koop. Dus de topclubs staan vast niet voor hem in de rij... ik kan helaas geen lijn (visie) ontdekken in het technisch beleid, daar maak ik me meer zorgen om dan het vertrek van GH.
  • 9 Mar 2021 om 13:34
    • Quote van 9 Mar 2021 om 13:27
      Ik weet het ook niet hoor. Maar stel we hadden dat wel gehaald. Stel het elftal draaide wel beter. Of was de selectie zoals hij nu is vanaf de zomer al zo. Dan had Hamstra ongetwijfeld minder discussie gehad? Als de prestaties beter waren, wordt de druk op Hamstra ook minder want " zijn aankopen "presteren.
      Echter loopt het voor geen meter, zijn selecties vaak op het laatste moment compleet en in ons geval pas in de winterstop.

      Nu geef ik daar Hamstra niet de schuld van, maar het 1 heeft wel met het andere te maken.
      Ik kan mij voorstellen dat Cees wat harder naar Hamstra is als de prestaties uit blijven. Hamstra zou dat prima kunnen weerleggen met zijn argumenten dat hij niet de juiste middelen heeft om zaken te doen of iets. Maar zo beginnen de eerste discussies vaak wel.
      Op moment dat wij 5e stonden en in de finale van de beker stonden, ging Cees echt niet bij Hamstra zeuren dat elftal niet in balans is en is er minder discussie over de selectie die samengesteld is door hamstra, echter met beperkte middelen etc.

      Dus nogmaals ik zeg niet dat het zo is gegaan. Ik geef ook niemand de schuld want inhoudelijk weten we nog veel te weinig.

      Maar ik sluit het in elk geval niet uit.

      Cees kijkt ook de wedstrijden en wellicht ergert hij zich aan hoe er gespeeld wordt. Net zoals vele supporters dat hier doen.
      Cees gaat dan vervolgens het gesprek aan met Hamstra wat heel normaal is, want je bespreekt de zaken.
      Vervolgens kom je dan in een discussie terecht over voetbal inhoudelijke zaken.
      Cees is inhoudelijk daar lang niet zo sterk in als Hamstra en dat maakt de discussie natuurlijk niet makkelijker.
      Kan mij heel goed voorstellen dat Hamstra zich niet de les laat lezen door Cees qua voetbalinhoud.

      Etc etc.

      Nogmaals ik oordeel niet, voordat iedereen hier weer aankomt zetten dat ik dit allemaal niet kan weten, dat geef ik juist aan, het is slechts een schets van een situatie.
    Ik denk dat je het verhaal niet kunt terugbrengen tot één persoon. Ik denk dat de gekozen visie niet alleen bij Cees Roozemond vandaan komt, maar dat dit de visie is van zowel het stichtingsbestuur als van de RvC.

    Gezien de financiële situatie ontkom je er als club niet aan om een keuze te maken. Blijven we evenveel geld pompen in het voetbalgedeelte of bezuinigen we hierop. En als we bezuinigen, hoeveel moeten we dan bezuinigen op het voetbalgedeelte. Nu met de situatie rondom corona zal deze vraag nog urgenter zijn geworden.
  • 9 Mar 2021 om 13:27
    • Quote van 9 Mar 2021 om 13:20
      Als een verschil van inzicht over het te voeren beleid ten grondslag ligt aan dit vertrek, dan zal het halen van een eventuele bekerfinale daar natuurlijk geen verandering in brengen.
    Ik weet het ook niet hoor. Maar stel we hadden dat wel gehaald. Stel het elftal draaide wel beter. Of was de selectie zoals hij nu is vanaf de zomer al zo. Dan had Hamstra ongetwijfeld minder discussie gehad? Als de prestaties beter waren, wordt de druk op Hamstra ook minder want " zijn aankopen "presteren.
    Echter loopt het voor geen meter, zijn selecties vaak op het laatste moment compleet en in ons geval pas in de winterstop.

    Nu geef ik daar Hamstra niet de schuld van, maar het 1 heeft wel met het andere te maken.
    Ik kan mij voorstellen dat Cees wat harder naar Hamstra is als de prestaties uit blijven. Hamstra zou dat prima kunnen weerleggen met zijn argumenten dat hij niet de juiste middelen heeft om zaken te doen of iets. Maar zo beginnen de eerste discussies vaak wel.
    Op moment dat wij 5e stonden en in de finale van de beker stonden, ging Cees echt niet bij Hamstra zeuren dat elftal niet in balans is en is er minder discussie over de selectie die samengesteld is door hamstra, echter met beperkte middelen etc.

    Dus nogmaals ik zeg niet dat het zo is gegaan. Ik geef ook niemand de schuld want inhoudelijk weten we nog veel te weinig.

    Maar ik sluit het in elk geval niet uit.

    Cees kijkt ook de wedstrijden en wellicht ergert hij zich aan hoe er gespeeld wordt. Net zoals vele supporters dat hier doen.
    Cees gaat dan vervolgens het gesprek aan met Hamstra wat heel normaal is, want je bespreekt de zaken.
    Vervolgens kom je dan in een discussie terecht over voetbal inhoudelijke zaken.
    Cees is inhoudelijk daar lang niet zo sterk in als Hamstra en dat maakt de discussie natuurlijk niet makkelijker.
    Kan mij heel goed voorstellen dat Hamstra zich niet de les laat lezen door Cees qua voetbalinhoud.

    Etc etc.

    Nogmaals ik oordeel niet, voordat iedereen hier weer aankomt zetten dat ik dit allemaal niet kan weten, dat geef ik juist aan, het is slechts een schets van een situatie.
  • 9 Mar 2021 om 13:21
    • Quote van 9 Mar 2021 om 12:50
      Haha lees je eigen bericht, daar doe je wel een suggestie of niet?
    Ik stel alleen de vraag waar hij in de toekomst heen denkt te gaan waar de randzaken betere geregeld is. Ik denk oprecht dat die er niet zijn voor hem want dat niveau heeft hij niet. Want ik denk niet dat ze bij Az denken, die Hamstra is een goede die willen wij wel. Of dat Utrecht dat denkt etc. Dat is wat ik denk/hardop mij zelf afvraag.

    Jij niet?
    Ik oordeel verder niet en zeg ook verder niet dat Hamstra denkt een stap hogerop te kunnen maken.
  • 9 Mar 2021 om 13:20
    • Quote van 9 Mar 2021 om 13:07
      Zou Hamstra ook vertrokken zijn bij het behalen van de bekerfinale?
    Als een verschil van inzicht over het te voeren beleid ten grondslag ligt aan dit vertrek, dan zal het halen van een eventuele bekerfinale daar natuurlijk geen verandering in brengen.
  • 9 Mar 2021 om 13:16
    • Quote van 9 Mar 2021 om 13:07
      Zou Hamstra ook vertrokken zijn bij het behalen van de bekerfinale?
    Ja want dat verandert niets aan de situatie op langere termijn.
  • 9 Mar 2021 om 13:09
    • Quote van 9 Mar 2021 om 13:07
      Zou Hamstra ook vertrokken zijn bij het behalen van de bekerfinale?
    Wat heeft dat er mee te maken?
  • 9 Mar 2021 om 13:07
    Zou Hamstra ook vertrokken zijn bij het behalen van de bekerfinale?
  • 9 Mar 2021 om 12:50
    • Quote van 9 Mar 2021 om 12:01
      Waar staat dat hij zich beklaagt over het budget?
    Haha lees je eigen bericht, daar doe je wel een suggestie of niet?
  • 9 Mar 2021 om 12:41
    • Quote van 9 Mar 2021 om 12:34
      Hoe kan het toch dat het begrotingstekort zo langzaam terugloopt? Is het zo'n complex dossier blijkbaar? Eisenga en Roozemond breken blijkbaar hun hoofd erover.
    Afgelopen seizoen € 800.000,- minder TV geld en lange tijd geen hoofdsponsor. Dat helpt in elk geval niet. Desalniettemin is de clubleiding er wel in geslaagd om het tekort terug te brengen van € 6,1 naar € 5,8 miljoen. Hadden ze beide tegenvallers (minder TV-geld en geen hoofdsponsor) niet gehad dan was het tekort terug gebracht naar (5,8 - 0,8 - 0,3) € 4,7 miljoen.

    Het is dit seizoen ook enorm belangrijk om niet te ver onder Heracles te eindigen, want dan ben je weer € 800.000,- kwijt.
  • 9 Mar 2021 om 12:34
    Hoe kan het toch dat het begrotingstekort zo langzaam terugloopt? Is het zo'n complex dossier blijkbaar? Eisenga en Roozemond breken blijkbaar hun hoofd erover.
  • 9 Mar 2021 om 12:11
    • Quote van 9 Mar 2021 om 12:01
      Waar staat dat hij zich beklaagt over het budget?
    Waar staat het dat ik zeg dat hij zich beklaagt over het budget?
  • 9 Mar 2021 om 12:11
    Hoop dat ze kiezen voor een Allbäck of Selakovic, beide zijn als het goed is spelersmakelaar, dus weten hoe het wereldje in elkaar steekt.
  • 9 Mar 2021 om 12:04
    • Quote van 9 Mar 2021 om 11:59
      Als hij wil, ben ik er voor om Johan Hansma weer terug te halen in deze functie. Heeft na zijn Veenstra periode een netwerk opgebouwd via futeralis. Is nu veel ervarener en een clubman.
    Goede optie!
  • 9 Mar 2021 om 12:01
    • Quote van 9 Mar 2021 om 11:49
      Benieuwd bij welke club hij aan het werk denkt te gaan met een betere budget dan Heerenveen. Succes
    Waar staat dat hij zich beklaagt over het budget?
  • 9 Mar 2021 om 11:59
    Als hij wil, ben ik er voor om Johan Hansma weer terug te halen in deze functie. Heeft na zijn Veenstra periode een netwerk opgebouwd via futeralis. Is nu veel ervarener en een clubman.
  • 9 Mar 2021 om 11:57
    Klopt, achter Twente zit heel veel geld!!
  • 9 Mar 2021 om 11:56
    • Quote van 9 Mar 2021 om 11:54
      Ja dat is een lekker rustige club met financieel diepe zaken :)
    Hebben een steun van bedrijven die er miljoenen insteken ( vrienden van twente)
  • 9 Mar 2021 om 11:55
    Dus dan maar opstappen? Je hebt een contract tot 2022.
  • 9 Mar 2021 om 11:54
    • Quote van 9 Mar 2021 om 11:50
      Twente? Zie ik hem wel doen
    Ja dat is een lekker rustige club met financieel diepe zaken :)
  • 9 Mar 2021 om 11:50