''Eigenlijk heb je een type Jansen in de bestuurskamer nodig''

10
''Eigenlijk heb je een type Jansen in de bestuurskamer nodig''

Met trainer Johnny Jansen en technisch manager Gerry Hamstra beschikt SC Heerenveen momenteel op technisch gebied over twee kundige en sympathieke uithangborden. Over algemeen directeur Cees Roozemond zijn de meningen echter nog altijd sterk verdeeld.

Sportverslaggever Roelof de Vries ziet Roozemond op termijn het liefste vervangen worden. "Naast Jansen en Hamstra heb je eigenlijk nog een type Johnny Jansen in de bestuurskamer nodig. Mensen waarvoor je naar het stadion komt omdat je weet dat die bestuurders er zitten. Cees Roozemond is dat niet", begint De Vries in de Sportcast van Omrop Fryslân

De naam van Gertjan Verbeek wordt vaak genoemd in dat opzicht, maar ook die heeft alleen maar fans. "Wat voor een Mark van Bommel geldt, geldt natuurlijk ook voor Verbeek. Die heeft geen ervaring als directeur, dus dat moet je maar weer afwachten. Ik vind Verbeek niet zo'n slecht idee trouwens. Ik denk ook niet dat Roozemond per definitie een verkeerde directeur is, maar hij is geen boegbeeld."

Dat er anno 2020 meer van bestuurders wordt gevraagd dan enkele voetbalkennis, begrijpt De Vries goed. "Ik denk dat het nu wel iets anders vraagt om een club te leiden ten opzichte van twintig jaar geleden, het is wel meer een bedrijf geworden. Dus dat je een type-Roozemond hebt, begrijp ik dan wel. Maar je moet er wel echt mensen uit de voetballerij bij hebben."

"De ideale kandidaat? Een combinatie van Roozemond en Verbeek, maar dat gaat never-nooit gebeuren", besluit De Vries.

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Jan 2021 om 11:55
    • Quote van 2 Jan 2021 om 10:39
      Jouw lijstje klopt niet. Riemer en jan smit horen niet in lijstje thuis en munsterman ook niet
    En vergeet Gaston Sporre niet by far de beste voorzitter die het voetbal heeft gehad
  • 2 Jan 2021 om 11:45
    • Quote van 2 Jan 2021 om 11:43
      Alle iconische voorzitters begonnen zonder voetbalachtergrond. Nol Hendriks, Joop Munsterman, Riemer van der Velde, Jorien van de Herik, Jan Smit, Hans Nijland, van Praag, van Raaij. Een voorzitter hoeft geen voetbal kennis te hebben.

      Even voor jou informatie. Riemer heeft vroeger dus gewoon hoog gevoetbald.

      Maar lul je er maar mooi onderuit :)

      Hou die focus op Verbeek. Wordt snel boos dat Verbeek zijn naam hier vermeld staat!!!!
    Rustiggg
  • 2 Jan 2021 om 11:44
    Heel apart. Als Verbeek slim is neemt hij iemand erbij die alles is wat hij niet is, een soort administratieve, bestuurlijke stofzuiger. Dan kan hij grote lijnen doen en boegbeeld zijn. Lijkt me perfect. Combi lijkt me dus wenselijk alleen met iemand die op achtergrond wil werken (das Roozemond zelf niet natuurlijk)
  • 2 Jan 2021 om 11:43
    • Quote van 2 Jan 2021 om 11:33
      Zou jij het stukje waarin ik zeg dat Riemer geen voetbalkennis heeft, kunnen quoten? Want dat zeg ik namelijk niet.
    Alle iconische voorzitters begonnen zonder voetbalachtergrond. Nol Hendriks, Joop Munsterman, Riemer van der Velde, Jorien van de Herik, Jan Smit, Hans Nijland, van Praag, van Raaij. Een voorzitter hoeft geen voetbal kennis te hebben.

    Even voor jou informatie. Riemer heeft vroeger dus gewoon hoog gevoetbald.

    Maar lul je er maar mooi onderuit :)

    Hou die focus op Verbeek. Wordt snel boos dat Verbeek zijn naam hier vermeld staat!!!!
  • 2 Jan 2021 om 11:33
    • Quote van 2 Jan 2021 om 10:59
      Waarom maak jij je daar zo druk om? En Riemer die geen voetbal kennis had???? Dat scouten van spelers deed hij op de gok?? Gozer ga aub een stuk fietsen.. Riemer heeft zelf vroeger ook aardig hoog gevoetbald. Maar ach, volgens zem heeft Riemer geen kennis.. Krijg je er van als je te veel gefocust bent op dingen die je niet goed leest. Want jij wou weer zo graag een statement maken. Nou je staat er weer mooi op hoor ????????
    Zou jij het stukje waarin ik zeg dat Riemer geen voetbalkennis heeft, kunnen quoten? Want dat zeg ik namelijk niet.
  • 2 Jan 2021 om 10:59
    • Quote van 2 Jan 2021 om 10:14
      Waarom wordt de naam van Verbeek eigenlijk genoemd, ik neem aan alleen maar omdat hij zichzelf noemt? Wat maakt het nou uit dat de voorzitter geen voetbal achtergrond heeft. Alle iconische voorzitters begonnen zonder voetbalachtergrond. Nol Hendriks, Joop Munsterman, Riemer van der Velde, Jorien van de Herik, Jan Smit, Hans Nijland, van Praag, van Raaij. Een voorzitter hoeft geen voetbal kennis te hebben.
    Waarom maak jij je daar zo druk om? En Riemer die geen voetbal kennis had???? Dat scouten van spelers deed hij op de gok?? Gozer ga aub een stuk fietsen.. Riemer heeft zelf vroeger ook aardig hoog gevoetbald. Maar ach, volgens zem heeft Riemer geen kennis.. Krijg je er van als je te veel gefocust bent op dingen die je niet goed leest. Want jij wou weer zo graag een statement maken. Nou je staat er weer mooi op hoor ????????
  • 2 Jan 2021 om 10:40
    • Quote van 2 Jan 2021 om 10:14
      Waarom wordt de naam van Verbeek eigenlijk genoemd, ik neem aan alleen maar omdat hij zichzelf noemt? Wat maakt het nou uit dat de voorzitter geen voetbal achtergrond heeft. Alle iconische voorzitters begonnen zonder voetbalachtergrond. Nol Hendriks, Joop Munsterman, Riemer van der Velde, Jorien van de Herik, Jan Smit, Hans Nijland, van Praag, van Raaij. Een voorzitter hoeft geen voetbal kennis te hebben.
    Jouw lijstje klopt niet. Riemer en jan smit horen niet in lijstje thuis en munsterman ook niet
  • 2 Jan 2021 om 10:39
    • Quote van 2 Jan 2021 om 10:14
      Waarom wordt de naam van Verbeek eigenlijk genoemd, ik neem aan alleen maar omdat hij zichzelf noemt? Wat maakt het nou uit dat de voorzitter geen voetbal achtergrond heeft. Alle iconische voorzitters begonnen zonder voetbalachtergrond. Nol Hendriks, Joop Munsterman, Riemer van der Velde, Jorien van de Herik, Jan Smit, Hans Nijland, van Praag, van Raaij. Een voorzitter hoeft geen voetbal kennis te hebben.
    Jouw lijstje klopt niet. Riemer en jan smit horen niet in lijstje thuis en munsterman ook niet
  • 2 Jan 2021 om 10:22
    Affiniteit, feeling, inlevingsvermogen en mensen eromheen die wel thuis zijn in voetbal en dan met name het professionele. Dan moet het prima kunnen voor een buitenstaander.
  • 2 Jan 2021 om 10:14
    Waarom wordt de naam van Verbeek eigenlijk genoemd, ik neem aan alleen maar omdat hij zichzelf noemt? Wat maakt het nou uit dat de voorzitter geen voetbal achtergrond heeft. Alle iconische voorzitters begonnen zonder voetbalachtergrond. Nol Hendriks, Joop Munsterman, Riemer van der Velde, Jorien van de Herik, Jan Smit, Hans Nijland, van Praag, van Raaij. Een voorzitter hoeft geen voetbal kennis te hebben.
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›