''Ook SC Heerenveen ontkomt helaas niet aan een reorganisatie''

14
''Ook SC Heerenveen ontkomt helaas niet aan een reorganisatie''

Ook SC Heerenveen wordt hard geraakt door de coronacrisis. Net als streekgenoot FC Groningen moet ook de Friese club personeelsleden gaan ontslaan. Volgens algemeen directeur Cees Roozemond is een reorganisatie niet te vermijden.

"De coronacrisis zorgt ook bij ons voor harde klappen. Heel frustrerend, want we merkten dat we op de goede weg waren", vertelt Roozemond in gesprek met Voetbal International. "Nu doen we een beroep op hulp en solidariteit van onze achterban, maar beseffen tegelijk dat veel bedrijven en supporters het zelf al moeilijk genoeg hebben."

"Als er in 2020 geen supporters en sponsors meer welkom zijn, kan de omzet met vier miljoen euro dalen, voor ons het rode scenario", vervolgt de algemeen directeur. Roozemond beseft dat de omzet met nog meer miljoenen kan dalen, mocht er volgend seizoen helemaal niet met publiek gespeeld worden. "Dat is voor ons het inktzwarte scenario."

"De recettes op wedstrijddagen vormen meer dan de helft van onze inkomsten, waarmee de aard van de crisis en het effect op de begroting van een gemiddelde voetbalclub hard wordt aangetoond. Ook SC Heerenveen ontkomt tijdens deze crisis helaas niet aan een reorganisatie en een salariskorting. Hoeveel banen dat gaat kosten, hangt af van het scenario", aldus Roozemond.

14 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 27 May 2020 om 22:25
    • Quote van 27 May 2020 om 18:24
      Lees dat er 3000 seizoenkaarten zijn verlengd, 2000 minder dan op zelfde moment vorig jaar. Wij Friezen kijken de kat weer eens uit de boom: 'earst mar sjen of it wat wurdt'. Met die houding help je de club niet vooruit. Sterker nog, daarmee is er straks geen kat meer en ligt de boom gezaagd in blokken klaar voor de kachel. Dus: verlengen!
    Vorig seizoen leek het ook lange tijd niet goed met de verkoop van seizoenkaarten. Deze kwam afgelopen jaargang langzaam op gang en lange tijd liepen we duizenden kaarten achter op de verkoop van het jaar ervoor. Uiteindelijk kwamen we vorig seizoen toch op een groei uit van 11.758 naar 12.200 seizoenskaarten. Blijkbaar wachten heel veel mensen bij onze club tot het laatste moment om toch nog te verlengen. Wie weet is dat ook dit seizoen weer het geval.
  • 27 May 2020 om 21:52
    • Quote van 27 May 2020 om 18:24
      Lees dat er 3000 seizoenkaarten zijn verlengd, 2000 minder dan op zelfde moment vorig jaar. Wij Friezen kijken de kat weer eens uit de boom: 'earst mar sjen of it wat wurdt'. Met die houding help je de club niet vooruit. Sterker nog, daarmee is er straks geen kat meer en ligt de boom gezaagd in blokken klaar voor de kachel. Dus: verlengen!
    Ik denk dat het nog wel op gang komt. Vakantiegeld moet ook nog komen bij velen en de acties zijn vooral deze week van start gegaan. Overigens heeft Johnny Jansen ook 4 kaarten gekocht om weg te geven, mooi initiatief!
  • 27 May 2020 om 18:24
    Lees dat er 3000 seizoenkaarten zijn verlengd, 2000 minder dan op zelfde moment vorig jaar. Wij Friezen kijken de kat weer eens uit de boom: 'earst mar sjen of it wat wurdt'. Met die houding help je de club niet vooruit. Sterker nog, daarmee is er straks geen kat meer en ligt de boom gezaagd in blokken klaar voor de kachel. Dus: verlengen!
  • 27 May 2020 om 15:43
    • Quote van 27 May 2020 om 13:21
      Bedankt voor de link Mackan. Ik vind beide heren goed overkomen in dit interview. Beide heren zijn helder in de communicatie en weten waar ze het over hebben. Bij een aantal eerdere optredens viel mij ook al op dat Martin Koopman wel goed overkomt. Ik denk dat de club daar wel een goede commercieel manager aan heeft. Bovendien hoor ik wel signalen dat hij van Cees Roozemond ook de ruimte en vrijheid krijgt om zijn functie uit te kunnen oefenen. Dat Cees Roozemond bij het binnenhalen van de hoofdsponsor Ausnutria de credits gaf aan Martin Koopman en in de belegde persconferentie ook het woord gaf aan Martin Koopman was kenmerkend daarvoor.
    Mee eens.
    Het is niet mijn persoon maar Cees is er goed mee bezig. Net wat je zegt over dat interview. Hij is duidelijk en draait er niet om heen. Dit geeft duidelijkheid. Ja het is kloten maar liever dat je het van te voren ziet aankomen dan dat je onverwachts er mee geconfronteerd wordt.
  • 27 May 2020 om 14:36
    Als het hetzelfde interview is als met LC (LC live) brengen ze inderdaad het verhaal goed. Geen valse verwachtingen. Roozemond moet leren wat rustiger te praten. Minder woorden zeggen soms meer dan veel woorden. Snel praten oogt onzeker of te gehaaid. Moet hij op oefenen. En noem Renze Lolkema geen Lolke. Slordigheidje maar het komt lullig over als je de naam van je gasten/gesprekspartners niet weet.
  • 27 May 2020 om 13:21
    • Quote van 27 May 2020 om 12:47
      Cees Roozemond en Martin Koopman over de laatste ontwikkelingen bij onze club.https://www.dvhn.nl/sport/Kijk-live-om-12.15-uur-Hoe-slaat-SC-Heerenveen-zich-door-de-coronacrisis-heen-25699885.html
    Bedankt voor de link Mackan. Ik vind beide heren goed overkomen in dit interview. Beide heren zijn helder in de communicatie en weten waar ze het over hebben. Bij een aantal eerdere optredens viel mij ook al op dat Martin Koopman wel goed overkomt. Ik denk dat de club daar wel een goede commercieel manager aan heeft. Bovendien hoor ik wel signalen dat hij van Cees Roozemond ook de ruimte en vrijheid krijgt om zijn functie uit te kunnen oefenen. Dat Cees Roozemond bij het binnenhalen van de hoofdsponsor Ausnutria de credits gaf aan Martin Koopman en in de belegde persconferentie ook het woord gaf aan Martin Koopman was kenmerkend daarvoor.
  • 27 May 2020 om 13:15
    Ik vindt Cees juist duidelijk en helder communiceren. Hij weet waar hij over spreekt.
  • 27 May 2020 om 13:14
    • Quote van 27 May 2020 om 13:02
      Hmm ok. Beetje een vreemde reactie....
    12 jaar oud al!! Laat hem ;-)
  • 27 May 2020 om 13:02
    • Quote van 27 May 2020 om 12:54
      Bye bye cees
    Hmm ok. Beetje een vreemde reactie....
  • 27 May 2020 om 13:01
    • Quote van 27 May 2020 om 12:54
      Bye bye cees
    Want Cees kan iets aan dit virus en de ellende die dit met zich mee heeft genomen doen?
  • 27 May 2020 om 13:00
    Zorgwekkend.......de gevolgen voor bv onze club worden steeds duidelijker! Wat een ellende neemt dit virus voor zijn rekening, ongekende gevolgen. Erg benieuwd hoe alles er over 6 maanden voor staat!
  • 27 May 2020 om 13:00
    • Quote van 27 May 2020 om 12:54
      Bye bye cees
    Goed onderbouwd ook.
  • 27 May 2020 om 12:54
    Bye bye cees