Sportstad weet niets van lagere huur Heerenveen: ''Ik ben verbaasd''

32
Sportstad weet niets van lagere huur Heerenveen: ''Ik ben verbaasd''

Volgens SC Heerenveen-directeur Cees Roozemond heeft de club wegens corona om verlaging of uitstel van de huur gevraagd. Bij Sportstad Heerenveen-directeur Rinse Bleeker is die aanvraag echter niet bekend en dat leidt tot scheve gezichten.

"Wij weten van niets. Dat zal dan misschien nog wel komen", zo laat Bleeker desgevraagd weten aan Omrop Fryslân. "Ik ben verbaasd, maar ik spreek Roozemond morgen weer."

SC Heerenveen betaalt op jaarbasis 2,3 miljoen euro aan Sportstad Heerenveen en Roozemond lijkt dus van plan te zijn om een lagere huur te gaan aanvragen.

29 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • vandaag om 15:22
    Maar weer door over de inhoud en niet op de betrekking heren/dames? :-)
  • vandaag om 13:32
    • Quote van vandaag om 12:56
      Jij leest wat je wilt lezen maar je mist het punt. Geeft niks hoor.
    Probeer dan een punt te maken zonder vage argumentatie.

    Eerst produceer je deze keutel:
    " zonder naar de media te hollen" en "is CR wederom naar de media gelopen"
    En daarna trek je de keutel weer in:
    "Het doet er niet toe of CR gevraagd is of de media gezocht heeft"
  • vandaag om 12:56
    • Quote van vandaag om 11:17
      Uhhmmm..
      Het doet er niet toe of CR gevraagd is of de media gezocht heeft ?!
      Da's een snelle draai dan, want die hele, eerdere, post van je hangt op je veronderstelling dat ie naar de media is gelopen!
    Jij leest wat je wilt lezen maar je mist het punt. Geeft niks hoor.
  • vandaag om 11:17
    • Quote van vandaag om 10:32
      Rinse wordt aangehaald en ook CR. De weergave lijkt te kloppen en niets wijst erop dat er gesprekken reeds hebben plaatsgevonden. In de weergave van FO geeft Rinse dat expliciet aan en CR impliciet dus er is geen reden om dat in twijfel te trekken. En of CR gevraagd is of de media gezocht heeft doet er niet toe, hij kiest ervoor wat zijn antwoorden zijn en hij had zijn mond moeten houden.
    Uhhmmm..
    Het doet er niet toe of CR gevraagd is of de media gezocht heeft ?!
    Da's een snelle draai dan, want die hele, eerdere, post van je hangt op je veronderstelling dat ie naar de media is gelopen!
  • vandaag om 10:32
    • Quote van vandaag om 09:49
      Waar staat dat Roozemond naar de media is gelopen? De media kan net zo goed Roozemond hebben benaderd?

      Wie zegt dat de berichtgeving van Omrop Fryslan juist en volledig is?

      Wie zegt dat de berichtgeving over het gesprek met Rinse Bleeker juist en volledig is?

      Wie zegt dat sc Heerenveen en Sportstad niet al maanden achter gesloten deuren met elkaar in gesprek zijn om tot een oplossing te komen en lukt dit maar niet. Wellicht is er, in het belang van sc Heerenveen, juist daarom wel de media opgezocht.

      Op basis van de berichtgeving is er geen zinnig woord over te zeggen. De waarheid zal, als zo vaak, wel weer ergens in het midden liggen.
    Rinse wordt aangehaald en ook CR. De weergave lijkt te kloppen en niets wijst erop dat er gesprekken reeds hebben plaatsgevonden. In de weergave van FO geeft Rinse dat expliciet aan en CR impliciet dus er is geen reden om dat in twijfel te trekken. En of CR gevraagd is of de media gezocht heeft doet er niet toe, hij kiest ervoor wat zijn antwoorden zijn en hij had zijn mond moeten houden.
  • vandaag om 09:49
    • Quote van vandaag om 09:31
      Als je een lagere huur wilt probeer je er eerst, zonder naar de media te hollen, er onderling uit te komen. Als je er dan niet uitkomt kun je alsnog via de media de druk opvoeren. Maar ipv 'de keutel by it skjinne ein' te pakken is CR wederom naar de media gelopen. Het druist in tegen het belang van SCH.
    Waar staat dat Roozemond naar de media is gelopen? De media kan net zo goed Roozemond hebben benaderd?

    Wie zegt dat de berichtgeving van Omrop Fryslan juist en volledig is?

    Wie zegt dat de berichtgeving over het gesprek met Rinse Bleeker juist en volledig is?

    Wie zegt dat sc Heerenveen en Sportstad niet al maanden achter gesloten deuren met elkaar in gesprek zijn om tot een oplossing te komen en lukt dit maar niet. Wellicht is er, in het belang van sc Heerenveen, juist daarom wel de media opgezocht.

    Op basis van de berichtgeving is er geen zinnig woord over te zeggen. De waarheid zal, als zo vaak, wel weer ergens in het midden liggen.
  • vandaag om 09:31
    • Quote van vandaag om 09:16
      Ik ken de details niet van de gesprekken tussen Roozemond en de journalist, net zo min dat ik de details tussen het gesprek van Rinse Bleeker en de journalist ken. Net als ik kun je op basis van een artikel van Omrop Fryslân niet een oordeel vellen. Wel weet ik dat Roozemond, met name in zijn beginperiode als voorzitter, een aantal onhandige uitspraken heeft gedaan. Dit zou dus ook nu het geval kunnen zijn geweest. Aan de andere kant is de journalistiek van de omroep van een dusdanig bedroevend niveau en dusdanig gekleurd dat ik ook de berichtgeving van deze zijde niet gelijk als waarheid ga aannemen. Het is maar net wat de vraagstelling is geweest en hoe dit in het artikel is verwoord. Wel deel ik je mening dat er hopelijk een oplossing komt voor de huurovereenkomst met Sportstad. Want het bedrag wat de club moet betalen is dusdanig hoog dat het het voortbestaan van de club in gevaar brengt. Ideaal zou zijn om af te spreken de huursom een vast percentage van de omzet van de club te maken. Maar ik snap dat voor Sportstad een onzekere factor is.
    Als je een lagere huur wilt probeer je er eerst, zonder naar de media te hollen, er onderling uit te komen. Als je er dan niet uitkomt kun je alsnog via de media de druk opvoeren. Maar ipv 'de keutel by it skjinne ein' te pakken is CR wederom naar de media gelopen. Het druist in tegen het belang van SCH.
  • vandaag om 09:22
    • Quote van vandaag om 09:16
      Ik ken de details niet van de gesprekken tussen Roozemond en de journalist, net zo min dat ik de details tussen het gesprek van Rinse Bleeker en de journalist ken. Net als ik kun je op basis van een artikel van Omrop Fryslân niet een oordeel vellen. Wel weet ik dat Roozemond, met name in zijn beginperiode als voorzitter, een aantal onhandige uitspraken heeft gedaan. Dit zou dus ook nu het geval kunnen zijn geweest. Aan de andere kant is de journalistiek van de omroep van een dusdanig bedroevend niveau en dusdanig gekleurd dat ik ook de berichtgeving van deze zijde niet gelijk als waarheid ga aannemen. Het is maar net wat de vraagstelling is geweest en hoe dit in het artikel is verwoord. Wel deel ik je mening dat er hopelijk een oplossing komt voor de huurovereenkomst met Sportstad. Want het bedrag wat de club moet betalen is dusdanig hoog dat het het voortbestaan van de club in gevaar brengt. Ideaal zou zijn om af te spreken de huursom een vast percentage van de omzet van de club te maken. Maar ik snap dat voor Sportstad een onzekere factor is.
    Dit klinkt al een stuk genuanceerder ;-)
  • vandaag om 09:16
    • Quote van vandaag om 08:37
      Ik zet ook wel eens vraagtekens wanneer jij alles wilt verdedigen wanneer er iets niet goed gaat bij de club. Het zou niet de eerste keer zijn dat er iets niet goed wordt gecommuniceerd bij de club. Dat weet jij ook. Laten we hopen dat er een mouw aan de overeenkomst geknoopt kan worden want de overeenkomst is van een duur van 15 jaar.
    Ik ken de details niet van de gesprekken tussen Roozemond en de journalist, net zo min dat ik de details tussen het gesprek van Rinse Bleeker en de journalist ken. Net als ik kun je op basis van een artikel van Omrop Fryslân niet een oordeel vellen. Wel weet ik dat Roozemond, met name in zijn beginperiode als voorzitter, een aantal onhandige uitspraken heeft gedaan. Dit zou dus ook nu het geval kunnen zijn geweest. Aan de andere kant is de journalistiek van de omroep van een dusdanig bedroevend niveau en dusdanig gekleurd dat ik ook de berichtgeving van deze zijde niet gelijk als waarheid ga aannemen. Het is maar net wat de vraagstelling is geweest en hoe dit in het artikel is verwoord. Wel deel ik je mening dat er hopelijk een oplossing komt voor de huurovereenkomst met Sportstad. Want het bedrag wat de club moet betalen is dusdanig hoog dat het het voortbestaan van de club in gevaar brengt. Ideaal zou zijn om af te spreken de huursom een vast percentage van de omzet van de club te maken. Maar ik snap dat voor Sportstad een onzekere factor is.
  • vandaag om 08:37
    • Quote van 24 May 2020 om 22:40
      Wie zegt dat de berichtgeving van Omrop Fryslân juist is. De journalistiek van de Omrop is van een dusdanig bedroevend niveau, en het sentiment bij deze omroep rondom sc Heerenveen zo negatief, dat je vraagtekens kunt plaatsen bij de kwaliteit van het artikel en de betrouwbaarheid er van.
    Ik zet ook wel eens vraagtekens wanneer jij alles wilt verdedigen wanneer er iets niet goed gaat bij de club. Het zou niet de eerste keer zijn dat er iets niet goed wordt gecommuniceerd bij de club. Dat weet jij ook. Laten we hopen dat er een mouw aan de overeenkomst geknoopt kan worden want de overeenkomst is van een duur van 15 jaar.
  • 24 May 2020 om 22:40
    • Quote van 24 May 2020 om 22:18
      Dat hoort hij dan niet in de media te roepen maar tegen verhuurder rechtstreeks. In zaken moet je netjes en betrouwbaar zijn maar goed daar reken ik niet op bij dit heerschap.
    Wie zegt dat de berichtgeving van Omrop Fryslân juist is. De journalistiek van de Omrop is van een dusdanig bedroevend niveau, en het sentiment bij deze omroep rondom sc Heerenveen zo negatief, dat je vraagtekens kunt plaatsen bij de kwaliteit van het artikel en de betrouwbaarheid er van.
  • 24 May 2020 om 22:18
    • Quote van 23 May 2020 om 13:21
      Roozemond heeft niet gezegd dat er om lagere huur is gevraagd.
      Hij zei dat ze dat willen gaan doen.
      "We hebben om uitstel van betaling gevraagd en we willen afspraken maken over een lagere huur in de toekomst."

      Wel een belangrijk verschil in mijn optiek.
    Dat hoort hij dan niet in de media te roepen maar tegen verhuurder rechtstreeks. In zaken moet je netjes en betrouwbaar zijn maar goed daar reken ik niet op bij dit heerschap.
  • 24 May 2020 om 14:52
    • Quote van 24 May 2020 om 14:27
      Sorry hoor, maar Omrop Fryslan is alles behalve objectief.
    Het is ecact waarom ik, als voormalig trouwe kijker en luisteraar, volledig ben afgeknapt op Omrop Fryslân. En ik weet dat ik niet de enige ben die om deze reden is afgehaakt. Blijkbaar zijn de kijk- en luistercijfers van de Omrop dusdanig goed dat ze het zich kunnen permiteren om dit soort kwaliteitsarme en weinig objectieve journalistiek te (blijven) bedrijven. Of zou er iemand zijn die de Omrop sponsort om al deze negatieve publiciteit over sc Heerenveen te verspreiden.
  • 24 May 2020 om 14:27
    • Quote van 23 May 2020 om 22:43
      Ach een beetje flauw om de LC een DKV krant te noemen. Ik vind ze altijd objectief. Vreemd genoeg roepen ze bij Cambuur dat Omrop Fryslan een DKV omroep is want dat lees ik wel eens op cambuuronline. Wie is hier nu gek? Die journalisten doen gewoon hun werk, je kunt overal wel wat achter zoeken.
    Sorry hoor, maar Omrop Fryslan is alles behalve objectief.
  • 24 May 2020 om 14:07
    • Quote van 23 May 2020 om 22:43
      Ach een beetje flauw om de LC een DKV krant te noemen. Ik vind ze altijd objectief. Vreemd genoeg roepen ze bij Cambuur dat Omrop Fryslan een DKV omroep is want dat lees ik wel eens op cambuuronline. Wie is hier nu gek? Die journalisten doen gewoon hun werk, je kunt overal wel wat achter zoeken.
    Ik ging net even kijken op cambuuronline maar onvoorstelbaar hoeveel ze daar met ons clubje bezig zijn. Er zijn meer topics over Heerenveen dan dat er over Cambuur zijn haha. Het meest actieve topic is ook 'De ondergang van DKV' genoemd waarin ze het in 2014 al over het nieuwe stadion hadden en dat 'het jaar zou zijn waar ze DKV voorbij zouden gaan'. Ik ben het hier ook wel eens met iemand oneens maar het uitschot wat daar komt is wel echt beschamend
  • 24 May 2020 om 13:44
    Snap niet dat mensen Cees nog steeds blijven afkraken bij elke kans die ze krijgen. Dit is toch gewoon goed van Cees? Misschien niet de leukste berichten gezien de samenwerking met Sportstad maar hij heeft in ieder geval de juiste stap omhoog ingezet. Met z'n allen dr weer achter! De eerste 3 seizoenskaarten zijn weer binnen, jammer dat ik zelf nauwelijks de helft van de wedstrijden kan komen kijken.
  • 23 May 2020 om 22:43
    Ach een beetje flauw om de LC een DKV krant te noemen. Ik vind ze altijd objectief. Vreemd genoeg roepen ze bij Cambuur dat Omrop Fryslan een DKV omroep is want dat lees ik wel eens op cambuuronline. Wie is hier nu gek? Die journalisten doen gewoon hun werk, je kunt overal wel wat achter zoeken.
  • 23 May 2020 om 21:34
    Niettemin, blijft een fors bedrag en kan me voorstellen dat daar wat te halen is. Blijft echter verplaatsen van probleem want denk niet dat Sportstad quitte speelt. Nooit handig om voor je beurt te spreken, dat breekt je op. Uiteindelijk zal overheid ook betrokken moeten worden en die houden er ook niet zo van.. komt wat knullig over. Ga eerst maar eens saneren en spelers verkopen zou ik zeggen
  • 23 May 2020 om 17:23
    • Quote van 23 May 2020 om 12:05
      Cees ..geen friese mentaliteit..altijd grote mond open mensen onder druk zetten daar houden ze hier niet van
    Oh ..!!
  • 23 May 2020 om 16:33
    • Quote van 23 May 2020 om 15:39
      Ach Cees .....
    ach Directrood .... titel reageerder ??? zou even het laaste stukje lezen voordat je reageert. En neem dan ook deze uitspraak van Cees even mee : "We hebben om uitstel van betaling gevraagd en we willen afspraken maken over een lagere huur in de toekomst." uit het artikel van gisteren over de salaris inlevering etc. Wat mij betreft krijgt je Ach Cees .... opmerking Direct rood.
  • 23 May 2020 om 15:39
    Ach Cees .....
  • 23 May 2020 om 14:21
    • Quote van 23 May 2020 om 13:31
      ach zijn we toch wel gewend van omroep DKV en de DKV krant waar je nooit iets negatiefs over DKV hoort en waar je alleen maar riool journalistiek en suggestieve berichtgeving over Heerenveen hoort.
    Ach het is pure jaloezie en afgunst van dat kwakkelende clubje dat ons nooit zal evenaren. Denk niet dat iemand van ons wakker ligt van de uitspraken van de desbetreffende heren van Omrop Fryslan. Het uitlichten van de financiële situatie bij Cambuur doen ze niet. Als die niet gecompenseerd worden voor dit seizoen vallen die ook nagenoeg om. Natuurlijk moet er wel elke maand een artikel komen dat Heerenveen niet lang zal bestaan als het zo doorgaat. En ja het operationele tekort is bij iedereen een doorn in het oog. Echter draaien wij door transfers wel aardig winst. Denk dat ze zich daar pas echt zorgen gaan maken bij de Omrop als wij geen operationeel tekort hebben. Dan zijn wij een echte subtopper en is europees voetbal zelfs weer mogelijk.
  • 23 May 2020 om 13:47
    • Quote van 23 May 2020 om 12:53
      Offtopic: De club heeft een nieuwe tussenstand bekend gemaakt van het aantal verkochte seizoenskaarten. Er zijn nu 2.200 verkocht. Hopelijk ziet een ieder in deze zware tijden het belang om juist dit seizoen een seizoenskaart te kopen of te verlengen. ÉÉN MET HEERENVEEN
    ik verwacht in juni waar de meeste mensen gewoon hun vakantie geld krijgen wel weer een nieuwe boost in verkochte kaarten.
  • 23 May 2020 om 13:41
    • Quote van 23 May 2020 om 12:23
      Riemer zijn denktank wilde het omgekeerde. Snel geld genereren door de laatste aandelen te verkopen.
    Snel scoren en (nog grotere) problemen verschuiven naar later.
  • 23 May 2020 om 13:39
    • Quote van 23 May 2020 om 13:31
      ach zijn we toch wel gewend van omroep DKV en de DKV krant waar je nooit iets negatiefs over DKV hoort en waar je alleen maar riool journalistiek en suggestieve berichtgeving over Heerenveen hoort.
    Laat ze eens kritisch de dossiers rondom dat stadion doorspitten. Vuistdiep zitten ze erin. Walgelijk eigenlijk.

  • 23 May 2020 om 13:31
    • Quote van 23 May 2020 om 13:21
      Roozemond heeft niet gezegd dat er om lagere huur is gevraagd.
      Hij zei dat ze dat willen gaan doen.
      "We hebben om uitstel van betaling gevraagd en we willen afspraken maken over een lagere huur in de toekomst."

      Wel een belangrijk verschil in mijn optiek.
    ach zijn we toch wel gewend van omroep DKV en de DKV krant waar je nooit iets negatiefs over DKV hoort en waar je alleen maar riool journalistiek en suggestieve berichtgeving over Heerenveen hoort.
  • 23 May 2020 om 13:21
    Roozemond heeft niet gezegd dat er om lagere huur is gevraagd.
    Hij zei dat ze dat willen gaan doen.
    "We hebben om uitstel van betaling gevraagd en we willen afspraken maken over een lagere huur in de toekomst."

    Wel een belangrijk verschil in mijn optiek.
  • 23 May 2020 om 12:53
    Offtopic: De club heeft een nieuwe tussenstand bekend gemaakt van het aantal verkochte seizoenskaarten. Er zijn nu 2.200 verkocht. Hopelijk ziet een ieder in deze zware tijden het belang om juist dit seizoen een seizoenskaart te kopen of te verlengen. ÉÉN MET HEERENVEEN
  • 23 May 2020 om 12:23
    • Quote van 23 May 2020 om 12:12
      Gezien het niveau van de journalistiek bij Omrop Fryslân en gezien het negatieve sentiment omtrent sc Heerenveen wat er bij deze omroep aanwezig is, is het maar de vraag hoe betrouwbaar deze berichtgeving is. In elk geval goed dat de club, bewust of onbewust, de druk op Sportstad opvoert. De club dreigt te bezwijken aan onder andere de veel te hoge huursom aan Sportstad. Daar moet echt wat aan gedaan worden. Er zou inderdaad gekeken moeten worden naar een constructie om het eigen stadion terug te kopen. Op termijn is dat veel goedkoper dan maar oneindig veel miljoenen als huur te moeten blijven betalen. Met zulke bedragen aan huur is het op termijn wellicht zelfs goedkoper om een nieuw stadion te laten bouwen. Maar of dat juridisch allemaal kan is maar de vraag.
    Riemer zijn denktank wilde het omgekeerde. Snel geld genereren door de laatste aandelen te verkopen.
  • 23 May 2020 om 12:12
    Gezien het niveau van de journalistiek bij Omrop Fryslân en gezien het negatieve sentiment omtrent sc Heerenveen wat er bij deze omroep aanwezig is, is het maar de vraag hoe betrouwbaar deze berichtgeving is. In elk geval goed dat de club, bewust of onbewust, de druk op Sportstad opvoert. De club dreigt te bezwijken aan onder andere de veel te hoge huursom aan Sportstad. Daar moet echt wat aan gedaan worden. Er zou inderdaad gekeken moeten worden naar een constructie om het eigen stadion terug te kopen. Op termijn is dat veel goedkoper dan maar oneindig veel miljoenen als huur te moeten blijven betalen. Met zulke bedragen aan huur is het op termijn wellicht zelfs goedkoper om een nieuw stadion te laten bouwen. Maar of dat juridisch allemaal kan is maar de vraag.
  • 23 May 2020 om 12:05
    Cees ..geen friese mentaliteit..altijd grote mond open mensen onder druk zetten daar houden ze hier niet van
  • 23 May 2020 om 12:01
    2.3 miljoen euro per jaar. Heerenveen is bijna eigenaar van het ALS. Hoelang betaald Heerenveen nu al huur?
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›