Roozemond stellig: ''Dat moet honderd procent gegarandeerd zijn''

6
Roozemond stellig: ''Dat moet honderd procent gegarandeerd zijn''

Cees Roozemond heeft er een hard hoofd in dat de Eredivisie nog uitgespeeld gaat worden. De algemeen directeur SC Heerenveen hoopt net als de KNVB dat dit later in de zomer nog wel mogelijk is, maar er zitten in zijn ogen teveel haken en ogen aan.

"Je moet het proberen en daar sta ik achter. Als het straks hartje zomer is en we kunnen gezondheid-technisch gezien voetballen, dan moet je het ook niet laten", vertelt Roozemond bij Omrop Fryslân. Maar juist gezien de bovolkingsgezondheid is het de vraag waarom je het wél zou willen doen. "Eén ding is het belangrijkste: de gezondheid. Dus laat duidelijk zijn, dat moet voorrang hebben."

"Dus welke optie we ook nemen, we moeten afwachten wat we vanaf 28 april weer horen. Maar als je mijn persoonlijke mening vraagt, acht ik die kans klein. We zitten in een dramatische situatie, dan moet je je serieus afvragen of het kan", aldus Roozemond, die desondanks stiekem nog wel hoopt dat de Eredivisie uitgespeeld kan worden.

"Maar enkel en alleen maar als de gezondheid niet in het geding is. Die moet honderd procent gegarandeerd zijn. Ook niet 99 procent, maar honderd. Iedereen is zich er van bewust dat de kans heel klein is, maar wat als we straks lekker op het strand liggen en overal voetballen, dan zegt iedereen waarom voetballen we niet?", aldus de 61-jarige bestuurder.

6 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 3 Apr 2020 om 17:50
    • Quote van 3 Apr 2020 om 16:13
      Klopt, stof maar weer eens van de login afgeblazen. Waar de slimme lockdown al niet goed voor is. Ik denk dat we daarvoor de ontwikkelingen van het virus moeten afwachten en de berichtgeving vanuit de overheid eind april moeten aanhouden als leidend. Om je competitie volledig af te blazen op onbevestigde berichten, vind ik persoonlijk te voorbarig. Zelfs in de onderzoeken en berichtgeving vanuit het RIVM zie je wekelijks, zo niet dagelijks schommelingen.
      Ik denk dat de belangen te groot zijn om op basis van aannames een dergelijk zwaarwegend besluit te nemen.
    We gaan het zien. Maar ik ben niet optimistisch (helaas).
  • 3 Apr 2020 om 16:13
    • Quote van 3 Apr 2020 om 15:25
      Theoz...allereerst "welkom terug"?!..meen dat ik je een tijdje niet meer gezien heb hier ?...of ik heb iet gemist !? Betreft de competitie, tuurlijk zou het "brood en spelen " zijn. Maar als je reëel bent is dat toch onhaalbaar en ethisch niet op zijn plaats. Volgens onbevestigde berichten duurt dit minimaal nog tot eind augustus. Hak dan nu gewoon de knoop door...is mijn stelling.
    Klopt, stof maar weer eens van de login afgeblazen. Waar de slimme lockdown al niet goed voor is. Ik denk dat we daarvoor de ontwikkelingen van het virus moeten afwachten en de berichtgeving vanuit de overheid eind april moeten aanhouden als leidend. Om je competitie volledig af te blazen op onbevestigde berichten, vind ik persoonlijk te voorbarig. Zelfs in de onderzoeken en berichtgeving vanuit het RIVM zie je wekelijks, zo niet dagelijks schommelingen.
    Ik denk dat de belangen te groot zijn om op basis van aannames een dergelijk zwaarwegend besluit te nemen.
  • 3 Apr 2020 om 15:25
    • Quote van 3 Apr 2020 om 11:40
      Beste Sibbele,

      Is het jou al duidelijk dan waar we over 2 á 3 maanden aan toe zijn? Volgens mij weten we dat allemaal niet. Daarom vind ik het nu niet te zeggen of iets verantwoord of onverantwoord is.

      Ik zie de competitie best uitgespeeld worden. Wellicht in samenspraak van het RIVM, waarbij de competitie achter gesloten deuren wordt afgewerkt. Camera's op afstand tot het veld. Monitoren van de gezondheid van spelers, trainers, scheidsrechters en hun gezinnen. Daarbij komt nog dat aflopende contracten van spelers juridisch gezien niet zomaar verlengd kunnen worden, of transfers uitgesteld. Wat de UEFA of de FIFA hierin ook willen, zij zijn geen partij in het contract.

      Ik vind het te vroeg om nu een besluit te nemen over het al dan niet voortzetten van de competitie.

      Wellicht zitten we de hele zomer nog thuis, dan is voetbal als dé nummer één van de entertainmentindustrie van de wereld toch een aangewezen partij om voor brood en spelen te zorgen? Uiteraard alleen als dit 100% verantwoord kan, zoals Roozemond terecht opmerkt.
    Theoz...allereerst "welkom terug"?!..meen dat ik je een tijdje niet meer gezien heb hier ?...of ik heb iet gemist !? Betreft de competitie, tuurlijk zou het "brood en spelen " zijn. Maar als je reëel bent is dat toch onhaalbaar en ethisch niet op zijn plaats. Volgens onbevestigde berichten duurt dit minimaal nog tot eind augustus. Hak dan nu gewoon de knoop door...is mijn stelling.
  • 3 Apr 2020 om 11:40
    • Quote van 3 Apr 2020 om 11:00
      Stoppen met die competitie ongeacht wat de hyena'uit adam willen/zeggen. Het is nu wel eens een keer duidelijk dat het bijzaak is dat spelletje.... en onverantwoord om er dit jaar uberhaupt nog aan te beginnen....."zou zomaar eens een Friese reactie kunnen zijn".
    Beste Sibbele,

    Is het jou al duidelijk dan waar we over 2 á 3 maanden aan toe zijn? Volgens mij weten we dat allemaal niet. Daarom vind ik het nu niet te zeggen of iets verantwoord of onverantwoord is.

    Ik zie de competitie best uitgespeeld worden. Wellicht in samenspraak van het RIVM, waarbij de competitie achter gesloten deuren wordt afgewerkt. Camera's op afstand tot het veld. Monitoren van de gezondheid van spelers, trainers, scheidsrechters en hun gezinnen. Daarbij komt nog dat aflopende contracten van spelers juridisch gezien niet zomaar verlengd kunnen worden, of transfers uitgesteld. Wat de UEFA of de FIFA hierin ook willen, zij zijn geen partij in het contract.

    Ik vind het te vroeg om nu een besluit te nemen over het al dan niet voortzetten van de competitie.

    Wellicht zitten we de hele zomer nog thuis, dan is voetbal als dé nummer één van de entertainmentindustrie van de wereld toch een aangewezen partij om voor brood en spelen te zorgen? Uiteraard alleen als dit 100% verantwoord kan, zoals Roozemond terecht opmerkt.
  • 3 Apr 2020 om 11:00
    • Quote van 3 Apr 2020 om 10:14
      Ik vind dat Dhr. Roozemond hierin een prima stelling aanneemt, geheel in lijn met wat je van Heerenveen zou verwachten. Niet te voorbarig roepen dat we het seizoen maar moeten staken, niet roepen dat we ongeacht de gezondheid het seizoen af moeten maken, maar afwachten wat de tijd ons gaat brengen. Lekker nuchter, geen voorbarige conclusies (hij had zo een Fries kunnen zijn...).
      Had Heerenveen zich achter Ajax geschaard, waar de beweegredenen voor het niet afmaken van het seizoen puur financieel gedreven zijn, hadden we ook allemaal raar opgekeken.
    Stoppen met die competitie ongeacht wat de hyena'uit adam willen/zeggen. Het is nu wel eens een keer duidelijk dat het bijzaak is dat spelletje.... en onverantwoord om er dit jaar uberhaupt nog aan te beginnen....."zou zomaar eens een Friese reactie kunnen zijn".
  • 3 Apr 2020 om 10:14
    Ik vind dat Dhr. Roozemond hierin een prima stelling aanneemt, geheel in lijn met wat je van Heerenveen zou verwachten. Niet te voorbarig roepen dat we het seizoen maar moeten staken, niet roepen dat we ongeacht de gezondheid het seizoen af moeten maken, maar afwachten wat de tijd ons gaat brengen. Lekker nuchter, geen voorbarige conclusies (hij had zo een Fries kunnen zijn...).
    Had Heerenveen zich achter Ajax geschaard, waar de beweegredenen voor het niet afmaken van het seizoen puur financieel gedreven zijn, hadden we ook allemaal raar opgekeken.
zaterdag 14 maart 2020
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›