''Dat is natuurlijk lachwekkend, dat voel je ook in het stadion''

55
''Dat is natuurlijk lachwekkend, dat voel je ook in het stadion''

Twee weken geleden schreef Tom Knipping in Voetbal International een uitgebreid stuk over de oplopende financiële tekorten bij SC Heerenveen. Hij noemde daarbij dat de clubleiding "lijkt op het Titanic-orkest dat blijft doorspelen terwijl het schip zinkt."

Sportverslaggever Roelof de Vries las het stuk ook en vond het an sich niet echt opzienbarend. "Los van de inhoud had ik de vergelijking met de Titanic al eerder gezien in de VI. Ik vond het niet zo origineel, maar oké. In het hele stuk staat niets nieuws, het is allemaal weer een beetje opkloppen van oude informatie", begint De Vries in de Sportcast van Omrop Fryslân.

Dat de club financieel onder druk staat, onder meer vanwege het uitblijven van een hoofdsponsor, staat echter als een paal boven water. "Dat is absoluut zorgwekkend", aldus De Vries, die al meerdere malen zag dat algemeen directeur Cees Roozemond al meerdere malen een bijna-akkoord met een hoofdsponsor aankondigde. "Dat is natuurlijk lachwekkend, dat voel je en merk je ook in het stadion."

"Ik sprak laatst met iemand uit Wolvega die me herkende van de Omrop. Hij zei: 'Ik heb voor het eerst sinds dertig jaar m'n seizoenkaart opgezegd. Hoezo? Nou, het voetbal is niet meer zo zo en die rare tijden altijd. Ik moet ook zeggen dat ik niks met die Roozemond heb, hoor. Dat geblèr en dat gedoe met die hoofdsponsor. Hij zegt iedere maand dat er een hoofdsponsor komt en die is er nog steeds niet.'"

De Vries wil daarmee niet zeggen dat alle Heerenveen-supporters er zo over denken. "Maar het zegt wel iets over het gevoel wat er heerst op dat gebied. Voetballend gaat het beter, Johnny Jansen is een goed uithangbord, Gerry Hamstra heeft de laatste tijd goede spelers aangetrokken, dat staat allemaal wel. Alleen financieel en commercieel is het nog steeds heel erg zorgwekkend."

Daarbuiten botste Roozemond ook al meerdere malen met burgemeester Tjeerd van der Zwan, onder meer over het de aanpak van Sportpark Skoatterwald "Dat zijn geen vrienden en niet alleen daar over, ook over stadionverboden. Je kunt zeggen dat het misschien een bepaalde tactiek is van hem en dat het ook goed kan uitpakken. Dat moet je nog even afwachten."

55 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Jan 2020 om 21:08
    • Quote van 25 Jan 2020 om 19:21
      Dat zegt badfrisian onderstaand
    Dat zeg ik onderstaand helemaal niet. Ik zeg alleen dat Speedbooks Software B.V. niet meer vermeld is op de OSSH-lijst op de website van de club. Daaruit kun je niet de conclusie trekken dat deze sponsor daadwerkelijk is gestopt als sponsor. Het kan zijn dat de sponsor niet meer vermeld wil worden of dat hij inderdaad gestopt is als sponsor (alleen is het vreemd om halverwege een seizoen te stoppen). Ik hou slechts bij hoeveel sponsoren op de OSSH-lijst zijn vermeld. Wel zag ik vandaag dat de recentelijk toegetreden sponsor Giethoorn nu een sponsorloge heeft gehuurd (gezien het reclamebord onder de box). Daarmee zou de club dan een wat grotere sponsor hebben binnen gehaald. Maar het is aan de hand van de OSSH-lijst niet te zeggen hoeveel geld een sponsor betaald.
  • 25 Jan 2020 om 19:21
    • Quote van 25 Jan 2020 om 18:42
      Stopt paulusma?
    Dat zegt badfrisian onderstaand
  • 25 Jan 2020 om 18:42
    • Quote van 25 Jan 2020 om 17:50
      Dat vangt het vertrek van Paulusma niet 123 op
    Stopt paulusma?
  • 25 Jan 2020 om 17:50
    • Quote van 25 Jan 2020 om 16:51
      Mooie stijging van bijna 5%. Dus dat gaat langzaam maar zeker ook beter. Altijd fijn!
    Dat vangt het vertrek van Paulusma niet 123 op
  • 25 Jan 2020 om 17:02
    • Quote van 25 Jan 2020 om 13:16
      Aantal sponsoren die lid zijn van de OSSH en vermeld worden op de clubsite * :01-09-2019: 399, 10-12-2019: 413, 04-01-2020: 415, 25-01-2020: 418. Nieuwe sponsoren vermeld in de OSSH lijst sinds 10-12-2019: - Frisian Trading B.V. uit Boornzwaag - Voetbalvereniging Sterk door Samenspel uit Wommels - V&R Interim + Advies B.V. uit Oudega (Smallingerland) - Scamacca's Vino & Olio uit Meppel - Vriesia Glasservice B.V. uit Sneek - Eringa Facilitair Bedrijf BV uit Drachten. Sponsoren verdwenen uit de OSSH lijst sinds 10-12-2019: - Speedbooks Software B.V. uit Heerenveen. (* Niet alle sponsoren wensen vermeld te worden op de clubsite)
    Ben benieuwd of een Paulusma (met een borreltje te veel op) niet zelf heeft geprobeerd om dat sponsor bord alvast te slopen.
  • 25 Jan 2020 om 16:51
    • Quote van 25 Jan 2020 om 13:16
      Aantal sponsoren die lid zijn van de OSSH en vermeld worden op de clubsite * :01-09-2019: 399, 10-12-2019: 413, 04-01-2020: 415, 25-01-2020: 418. Nieuwe sponsoren vermeld in de OSSH lijst sinds 10-12-2019: - Frisian Trading B.V. uit Boornzwaag - Voetbalvereniging Sterk door Samenspel uit Wommels - V&R Interim + Advies B.V. uit Oudega (Smallingerland) - Scamacca's Vino & Olio uit Meppel - Vriesia Glasservice B.V. uit Sneek - Eringa Facilitair Bedrijf BV uit Drachten. Sponsoren verdwenen uit de OSSH lijst sinds 10-12-2019: - Speedbooks Software B.V. uit Heerenveen. (* Niet alle sponsoren wensen vermeld te worden op de clubsite)
    Mooie stijging van bijna 5%. Dus dat gaat langzaam maar zeker ook beter. Altijd fijn!
  • 25 Jan 2020 om 15:35
    • Quote van 25 Jan 2020 om 13:16
      Aantal sponsoren die lid zijn van de OSSH en vermeld worden op de clubsite * :01-09-2019: 399, 10-12-2019: 413, 04-01-2020: 415, 25-01-2020: 418. Nieuwe sponsoren vermeld in de OSSH lijst sinds 10-12-2019: - Frisian Trading B.V. uit Boornzwaag - Voetbalvereniging Sterk door Samenspel uit Wommels - V&R Interim + Advies B.V. uit Oudega (Smallingerland) - Scamacca's Vino & Olio uit Meppel - Vriesia Glasservice B.V. uit Sneek - Eringa Facilitair Bedrijf BV uit Drachten. Sponsoren verdwenen uit de OSSH lijst sinds 10-12-2019: - Speedbooks Software B.V. uit Heerenveen. (* Niet alle sponsoren wensen vermeld te worden op de clubsite)
    Speedbooks was een flinke sponsor van bijna 80k
  • 25 Jan 2020 om 13:16
    Aantal sponsoren die lid zijn van de OSSH en vermeld worden op de clubsite * :01-09-2019: 399, 10-12-2019: 413, 04-01-2020: 415, 25-01-2020: 418. Nieuwe sponsoren vermeld in de OSSH lijst sinds 10-12-2019: - Frisian Trading B.V. uit Boornzwaag - Voetbalvereniging Sterk door Samenspel uit Wommels - V&R Interim + Advies B.V. uit Oudega (Smallingerland) - Scamacca's Vino & Olio uit Meppel - Vriesia Glasservice B.V. uit Sneek - Eringa Facilitair Bedrijf BV uit Drachten. Sponsoren verdwenen uit de OSSH lijst sinds 10-12-2019: - Speedbooks Software B.V. uit Heerenveen. (* Niet alle sponsoren wensen vermeld te worden op de clubsite)
  • 24 Jan 2020 om 23:42
    • Quote van 24 Jan 2020 om 23:22
      Je sponsorlijst op het heerenveen forum zijn ook erg aangenaam! Zou je ze hier wellicht ook kunnen tonen/posten? Zijn die 'verwelkomde' sponsoren die woensdag op de ledboarding stonden inmiddels aan de lijst toegevoegd? Je laatste telling was 417?
    Een aantal van die sponsoren staan inderdaad op de OSSH lijst. Maar ik moet zeggen dat ik tijdens de wedstrijd niet alle namen heb gezien en al helemaal niet allemaal onthouden. Maar een aantal door mij op het Heerenveen forum genoemde nieuwe sponsoren kwamen ook voorbij op de LED-boarding.
  • 24 Jan 2020 om 23:22
    • Quote van 24 Jan 2020 om 23:09
      Een gemiddelde van 18.022 toeschouwers tot nog toe. Met nog thuiswedstrijden tegen AJAX, PSV en Emmen komen er nog een aantal wedstrijden aan die dit gemiddelde nog omhoog kunnen trekken. Voor de wedstrijd van morgen tegen AZ zijn er tot nog toe al 18.500 kaarten verkocht. Hopelijk komen daar morgen nog een groot aantal toeschouwers bij.
    Je sponsorlijst op het heerenveen forum zijn ook erg aangenaam! Zou je ze hier wellicht ook kunnen tonen/posten? Zijn die 'verwelkomde' sponsoren die woensdag op de ledboarding stonden inmiddels aan de lijst toegevoegd? Je laatste telling was 417?
  • 24 Jan 2020 om 23:09
    • Quote van 24 Jan 2020 om 21:26
      Helemaal geen slechte cijfers! Mooi dat je er een overzicht van hebt gemaakt. Benieuwd hoeveel er tegen AZ zitten!
    Een gemiddelde van 18.022 toeschouwers tot nog toe. Met nog thuiswedstrijden tegen AJAX, PSV en Emmen komen er nog een aantal wedstrijden aan die dit gemiddelde nog omhoog kunnen trekken. Voor de wedstrijd van morgen tegen AZ zijn er tot nog toe al 18.500 kaarten verkocht. Hopelijk komen daar morgen nog een groot aantal toeschouwers bij.
  • 24 Jan 2020 om 21:26
    • Quote van 24 Jan 2020 om 21:12
      Tegen beter weten in, maar goed..
      Je heb helemaal gelijk hoor; hoe durven die mensen zo maar tijdens het begin van het seizoen op vakantie te gaan! En als ze gaan, gewoon niet ff vanaf waar ze ook zitten even voor een wedstrijd op en neer te rijden/vliegen... Tuig is 't!
      Maar goed, het zijn iig wel mensen die de club steunen en een seizoenskaart hebben gekocht; de lieferds!

      Anyhoe, weer wat cijfers (waar je toch niets mee doet):
      H'veen - Feyenoord: 18600
      H'veen - Twente: 16328
      H'veen - fortuna: 15128
      H'veen - Utrecht: 16593
      H'veen - Zwolle: 16632
      H'veen - Grunn: 22428
      H'veen - Sparta: 18089
      H'veen - Vitesse: 17883
      H'veen - Willem II: 18121
      H'veen - Heracles: 20424

      Zoals je kunt zien (als je tenminste wilt..) was het de eerste wedstrijd nog relatief vol.
      De twee wedstrijden daarna iets minder (vakantie en zo). Maar daarna is er toch weer een stijgende lijn, met een klein dipje van een paar honderd man, tegen vitesse. Maar toch nog 17883 man! Minder dan de (tot nu toe) max en meer dan de (tot nu toe) minimum.

      Vroeger was alles beter, maar met alleen maar terug kijken naar hoe het was bereik je helemaal niets. De focus moet liggen op wat nog kan en nog moet komen; de toekomst.
    Helemaal geen slechte cijfers! Mooi dat je er een overzicht van hebt gemaakt. Benieuwd hoeveel er tegen AZ zitten!
  • 24 Jan 2020 om 21:12
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Tegen beter weten in, maar goed..
    Je heb helemaal gelijk hoor; hoe durven die mensen zo maar tijdens het begin van het seizoen op vakantie te gaan! En als ze gaan, gewoon niet ff vanaf waar ze ook zitten even voor een wedstrijd op en neer te rijden/vliegen... Tuig is 't!
    Maar goed, het zijn iig wel mensen die de club steunen en een seizoenskaart hebben gekocht; de lieferds!

    Anyhoe, weer wat cijfers (waar je toch niets mee doet):
    H'veen - Feyenoord: 18600
    H'veen - Twente: 16328
    H'veen - fortuna: 15128
    H'veen - Utrecht: 16593
    H'veen - Zwolle: 16632
    H'veen - Grunn: 22428
    H'veen - Sparta: 18089
    H'veen - Vitesse: 17883
    H'veen - Willem II: 18121
    H'veen - Heracles: 20424

    Zoals je kunt zien (als je tenminste wilt..) was het de eerste wedstrijd nog relatief vol.
    De twee wedstrijden daarna iets minder (vakantie en zo). Maar daarna is er toch weer een stijgende lijn, met een klein dipje van een paar honderd man, tegen vitesse. Maar toch nog 17883 man! Minder dan de (tot nu toe) max en meer dan de (tot nu toe) minimum.

    Vroeger was alles beter, maar met alleen maar terug kijken naar hoe het was bereik je helemaal niets. De focus moet liggen op wat nog kan en nog moet komen; de toekomst.
  • 24 Jan 2020 om 20:38
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Het allerbeste. Benieuwd of je nog met een nieuwe alias opduikt. Groeten Cees.
  • 24 Jan 2020 om 20:34
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Hahaha dat zegt al genoeg dat je naar omroep fryslan luistert. Wat een zaad zender is dat
  • 24 Jan 2020 om 20:16
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Ben er nog steeds niet over uit of jij gewoon aan het trollen bent of dat dit gewoon jouw niveau is.
  • 24 Jan 2020 om 20:01
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Maar waarom zeur je dan dat het stadion leeg is.
  • 24 Jan 2020 om 19:10
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Dan is het voetbal niet goed! dan is de directeur niet goed! zo kan je ook aan de gaan blijven waarom Petter geen seizoenskaart koopt
  • 24 Jan 2020 om 18:45
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Ben je bekend met het fenomeen "zomervakantie"?
    Dat is zo'n periode waarin veel mensen op vakantie gaan, ook naar het buitenland enzo.
    Dan wil het wel eens voorkomen dat men niet naar een wedstrijd kan gaan omdat de competitie zo/te vroeg begint.
  • 24 Jan 2020 om 18:22
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Dus iemand komt hier met feiten; lees aantallen en jij reageert met; dat mag jij vinden?

    Aantallen zijn keiharde feiten Petter. Daar kun je niet zo'n slappe reactie tegenover stellen.

    Voordat er nog maar een bal had gerold, waren er meer seizoenkaarten verkocht dan vorig jaar. En dat na een rampjaar onder JOR. Dat heeft dus nul komma nul te maken met het voetbal van de eerste seizoenshelft, want dat was toen nog niet aan de orde.

  • 24 Jan 2020 om 17:46
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Haha, ben er erelid van, wat zeg je daar van...? Als jij nog niet weet hoe ik er in sta wat Cees betreft zegt dat vooral erg veel over je zelf.
  • 24 Jan 2020 om 17:43
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Whoohoo! Ik heb al bereikt wat Roozemond nog niet is gelukt; goedkeuring krijgen van Petter!
    Ik ga 't meteen vieren met een etentje :)
  • 24 Jan 2020 om 17:37
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Je moet wat minder selectief lezen; het is eerder een anti-Cees club die te pas en te onpas elke keer maar weer hetzelfde riedeltje afsteekt (en ja, voel je gerust aangesproken).

    Maar even je post ontleden:
    "Terwijl hij nog niks heeft bereikt" en daarna spreek je jezelf tegen:
    " beetje meer publiek in het stadion komt. En misschien een paar sponsors meer."
    Dus er is wél wat bereikt! Jeej!

    Dan: "Ligt toch gewoon aan het leuke voetbal van Jansen".
    Is dat zo? De (gestegen) seizoenskaarten verkoop is ruim vóór de competitie begonnen en de commerciële acties voor verlengers kun je daar echt niet los van zien.
    En die nieuwe sponsoren dan? Zou de nieuwe commerciële aanpak, waar meermaals over bericht is, daar niet voor verantwoordelijk kunnen zijn?
    Bovendien is het dan wel frappant dat de grootste stijging zich voordoet in de afgelopen paar maanden waarin het voetbal juist weer wat minder was.

    Over een maand of 10/11 komt er een nieuw jaarverslag uit en daaruit zal blijken of alle zaken, waarvan wij en zeker ook jij niet alles weten, die tijdens het beleid van Roozemond uitgevoerd zijn positief hebben uitgepakt (of niet).
  • 24 Jan 2020 om 17:28
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    En Petter gaat nog een keer op repeat, bedankt hoor. Echt een meerwaarde hier....,
  • 24 Jan 2020 om 16:51
    • Quote van 24 Jan 2020 om 10:24
      Niet door de week is wel heel luxe.... Christelijke begintijd en echt aanlokkelijke entreeprijs is iets waar ze voor moeten kiezen. FOX geld én een vol stadion is per definitie lastig of onmogelijk. De Fox inkomsten moeten gedeeltelijk terugvloeien naar de stadionbezoekers. Maar kiezen voor een steeds leger stadion kan natuurlijk ook..
    Wat is nou weer een christelijke begintijd? Kwart voor negen is toch vroeg genoeg? Als je in Drenthe woont, of in Groningen of Friesland of net over de Afsluitdijk ben je net na 00.00 weer thuis. Alleen voor mensen die verder wonen is het jammer. Maar ik geloof niet dat Heerenveen maar 7000 supporters heeft die uit de omgeving Heerenveen komen.
  • 24 Jan 2020 om 16:49
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    En de mensen die alles wat Cees doet slecht vinden maken het meest lawaai. Zelfs in topic waar Roozemond niet eens in betrokken is...
    Tevens zeggen veel van die haters dat Cees alles mag bepalen zonder dat ze hier bewijs voor kunnen leveren. Het is overigens ook van de gekke om dit te menen.. Er is geen 1 voorzitter die alles bepaald. Zelfs Riemer deed dingen in samenspraak met mensen om hem heen.
  • 24 Jan 2020 om 14:50
    • Quote van 24 Jan 2020 om 14:44
      Maar wie beweert dat dan? Ik snap eigenlijk niet goed wat je wilt bereiken met je reactie.
      Koen geeft aan dat hij op de borden langs het veld gezien heeft dat er een paar nieuwe sponsoren/partners zijn. Dat klopt ook gewoon. Er werden via de led-borden namelijk een paar nieuwe sponsoren verwelkomd.

    Ah je moet altijd wat bereiken met een reactie? Ik geef alleen wat aan. Man het is mooi dat er nieuwe sponsoren zijn. Hoop dat er nog velen bijkomen. Hoe meer hoe beter. Zou mooi zijn als we weer rond de 560 uitkomen in mei zoals in 2018.
  • 24 Jan 2020 om 14:44
    • Quote van 24 Jan 2020 om 13:07
      Sponsoren op de led boarding zijn niet perse nieuwe sponsoren of OSSH leden.
    Maar wie beweert dat dan? Ik snap eigenlijk niet goed wat je wilt bereiken met je reactie.
    Koen geeft aan dat hij op de borden langs het veld gezien heeft dat er een paar nieuwe sponsoren/partners zijn. Dat klopt ook gewoon. Er werden via de led-borden namelijk een paar nieuwe sponsoren verwelkomd.

  • 24 Jan 2020 om 14:25
    • Quote van 24 Jan 2020 om 14:18
      Klopt. En ja er werden een paar nieuwe sponsoren op gepresenteerd. Maar ledboarding sponsoren zijn niet allemaal per definitie OSSH lid. Net zoals amateurclubs die op de OSSH lijst staan, geen (nieuwe) sponsoren zijn. Dit betreft samenwerkingen en geen geld injectie. Amateurclubs hebben zelf al moeite genoeg om hun broek op te houden financieel.
    Dacht dat die clubs wel wat betaalde maar dit ook weer kunnen terug verdienen. B.v. daar kaartverkoop actie via de amateur club.
  • 24 Jan 2020 om 14:24
    • Quote van 24 Jan 2020 om 14:18
      Klopt. En ja er werden een paar nieuwe sponsoren op gepresenteerd. Maar ledboarding sponsoren zijn niet allemaal per definitie OSSH lid. Net zoals amateurclubs die op de OSSH lijst staan, geen (nieuwe) sponsoren zijn. Dit betreft samenwerkingen en geen geld injectie. Amateurclubs hebben zelf al moeite genoeg om hun broek op te houden financieel.
    Dan zouden ze niet zo verwelkomd worden neem ik aan. Verwacht dat ze morgen echt 'gepresenteerd' zulen worden. In de ossh lijst zit in iedergeval een groei!
  • 24 Jan 2020 om 14:22
    • Quote van 24 Jan 2020 om 13:49
      Als je niet het vermogen hebt om verder te kijken dan het toejuichen van een extra verkocht kaartje of een nieuw sponsortje erbij, dan snap ik al snel dat je Roozemond’s werk verdedigt en hem een pluim geeft. We kennen ondertussen alle fouten en tekortkomingen van Roozemond, maar het grote manco is dat hij de enige is die mag bepalen wat er gebeurd. Daar stopt dus ook de ontwikkeling, wederopstanding of heropbouw van de club. Door het gebrek aan voetbalkennis en voetbalvisie zullen we nooit met Roozemond een wederopbouw gaan meemaken. Met alleen een Hamstra en JJ redt je het niet. Daarboven en daaromheen moeten mensen staan die weten hoe het werkt en een uithangbord zijn voor de club. Met een grote “IK” aan het bewind wordt het alleen maar minder ipv mensen van “WIJ” met duizelingwekkende kennis van zaken, die er tevens gewoon nog rondlopen. Daarom attendeerde ik erop om te zeggen dat hij de grote “sta in de weg” is.
    Jij schreeuwt zelf dat hij ALLES blokkeert en nu kom je met een zwakke verklaring als deze kruip aub eens opnieuw achter de computer en verwoord nou eens precies wat hij allemaal blokkeert , jij attendeerde helemaal niet, je claimde dat hij alles blokkeert wees daar eens duidelijk in want ik begrijp nog steeds niet waar je op doelt.

    Met andere woorden je hebt een leuk verhaaltje geschreven die eigenlijk totaal niet ingaat op het feit of hij al dan niet alles blokkeert.
  • 24 Jan 2020 om 14:18
    • Quote van 24 Jan 2020 om 13:34
      Jij bedoelt eenmalige reclame acties van bedrijven of goede doelen etc. ?
    Klopt. En ja er werden een paar nieuwe sponsoren op gepresenteerd. Maar ledboarding sponsoren zijn niet allemaal per definitie OSSH lid. Net zoals amateurclubs die op de OSSH lijst staan, geen (nieuwe) sponsoren zijn. Dit betreft samenwerkingen en geen geld injectie. Amateurclubs hebben zelf al moeite genoeg om hun broek op te houden financieel.
  • 24 Jan 2020 om 13:57
    • Quote van 24 Jan 2020 om 13:07
      Sponsoren op de led boarding zijn niet perse nieuwe sponsoren of OSSH leden.
    Er stond bij meerdere sponsoren; SC Heerenveen verwelkomt ......... Dus in dit geval was het zeker wel zo. Overigens een fraai stukje journalistiek van onze Roelof. Over beeldvorming gesproken. Die man heeft zijn seizoenkaart opgezegd vanwege de tijden en het slechte voetbal en vindt het gedoe van Roozemond met de hoofdsponsor niet fijn. Echter kan dat moeilijk een reden zijn voor die man om niet te verlengen, want die beslissing moest hij in mei/juni nemen en toen had Roozemond nog helemaal niets gezegd over de hoofdsponsor. Hij was te vroeg met uitspreken dat er voor 1 juli een hoofdsponsor moet zijn. Ontzettend dom. Maar ga dat als journalist niet in één adem noemen met mensen die na afloop van vorig seizoen al hun kaart opgezegd hebben. Je kunt daarin de uitspraken van richting kerst en het uitstellen in de maanden september, oktober, november niet meenemen.
  • 24 Jan 2020 om 13:49
    • Quote van 24 Jan 2020 om 11:15
      Definieer "alles" wat hij tegenhoud eens?
      En hoe verklaar je dan de toename in verkochte seizoenskaarten en de stijging van het aantal OSSH leden?

      Beetje dom roeptoeteren kan iedereen wel, kom eens met steekhoudende argumenten.
    Als je niet het vermogen hebt om verder te kijken dan het toejuichen van een extra verkocht kaartje of een nieuw sponsortje erbij, dan snap ik al snel dat je Roozemond’s werk verdedigt en hem een pluim geeft. We kennen ondertussen alle fouten en tekortkomingen van Roozemond, maar het grote manco is dat hij de enige is die mag bepalen wat er gebeurd. Daar stopt dus ook de ontwikkeling, wederopstanding of heropbouw van de club. Door het gebrek aan voetbalkennis en voetbalvisie zullen we nooit met Roozemond een wederopbouw gaan meemaken. Met alleen een Hamstra en JJ redt je het niet. Daarboven en daaromheen moeten mensen staan die weten hoe het werkt en een uithangbord zijn voor de club. Met een grote “IK” aan het bewind wordt het alleen maar minder ipv mensen van “WIJ” met duizelingwekkende kennis van zaken, die er tevens gewoon nog rondlopen. Daarom attendeerde ik erop om te zeggen dat hij de grote “sta in de weg” is.
  • 24 Jan 2020 om 13:39
    • Quote van 24 Jan 2020 om 13:31
      Je zou aan kunnen nemen dat als er "Welkom (sponsornaam)" op de led boarding staat, dat het nieuwe (of oude sponsoren die terug gekomen) zijn. Nu weet ik niet of dit woensdag het geval was, maar enkele weken geleden wel.
    Klopt dit was afgelopen woensdag ook zo. Veel nieuwe sponsoren die nog niet op de OSSH lijst vermeld staan.
  • 24 Jan 2020 om 13:34
    • Quote van 24 Jan 2020 om 13:07
      Sponsoren op de led boarding zijn niet perse nieuwe sponsoren of OSSH leden.
    Jij bedoelt eenmalige reclame acties van bedrijven of goede doelen etc. ?
  • 24 Jan 2020 om 13:32
    • Quote van 24 Jan 2020 om 13:14
      Weet iemand waar ik de prijzen kan vinden voor sponsoring op de led schermen langs het veld?
    Dat zijn vaak pakket prijzen. Je kunt bijvoorbeeld een loge huren en daar zit dan ook ruimte op de led boarding bij. Zijn dus echt individuele afspraken. Bij een wedstrijd tegen een topclub is het vaak wel weer duurder.
    Vaste sponsoren hebben vaak een aantal minuten per wedstrijd.
  • 24 Jan 2020 om 13:31
    • Quote van 24 Jan 2020 om 13:07
      Sponsoren op de led boarding zijn niet perse nieuwe sponsoren of OSSH leden.
    Je zou aan kunnen nemen dat als er "Welkom (sponsornaam)" op de led boarding staat, dat het nieuwe (of oude sponsoren die terug gekomen) zijn. Nu weet ik niet of dit woensdag het geval was, maar enkele weken geleden wel.
  • 24 Jan 2020 om 13:14
    • Quote van 24 Jan 2020 om 13:07
      Sponsoren op de led boarding zijn niet perse nieuwe sponsoren of OSSH leden.
    Weet iemand waar ik de prijzen kan vinden voor sponsoring op de led schermen langs het veld?
  • 24 Jan 2020 om 13:07
    • Quote van 24 Jan 2020 om 09:45
      De 7000 man bij de beker heeft niks met Cees of hoofdsponsor te maken. De tijd, de prijs en Fox Sports zijn de voornaamste redenen. Onder de wedstrijd zag ik de nodige nieuwe sponsoren voorbijkomen op de borden langs het veld. Dat zit dus ook in de lift! Daarnaast zijn wij grootverdiener Mihaijlovic kwijt, wat ook positief te noemen is. Het niet hebben van een hoofdsponsor blijft een pijnpunt, maar ik denk niet dat je Cees daar alle schuld van kan geven. Een hoofdsponsor is nu eenmaal moeilijk te vinden, dat blijkt maar weer. Ik ben niet fan en ook geen tegenstander van Cees maar laat hem zijn werk doen. De hoofdsponsor komt er wel, daar heb ik alle vertrouwen in.
    Sponsoren op de led boarding zijn niet perse nieuwe sponsoren of OSSH leden.
  • 24 Jan 2020 om 12:28
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Volgens mij heb je niet eens door waar je exact op reageert en wat je exact reageert. :D

    Je bevestigt nu dus gewoon dat het, ondanks Roozemond, het steeds beter met de club gaat!
    Dat hij niet "alles tegenhoud".
    Top Petter, nog ff en je bent om!
  • 24 Jan 2020 om 12:20
    De Anti-Roozemond club is ook weer lustig bezig om alles wat hij doet neer te sabelen. De club is bezig met een hoofdsponsor en ze zijn bezig om de sfeer in het stadion terug te brengen. Het aantal partners op de OSSH lijst groeit door en het voetbal is beter geworden (vooral als je dit seizoen vergelijkt met de laatste paar jaren).
    Geef de mensen bij de club tijd. Samen 1 Heerenveen!
  • 24 Jan 2020 om 11:40
    De toegansprjs was heel redelijk. Een avondje theater kost meer. 90% van de seizoenkaarthouderd miet dat makkelijk kunnen uitgeven. Was 10 jaar geleden anders. Het heeft meer met betrikkenhied bij de club te maken. Net als dat op die tijd veel mensen andere dingen moeten voor werk, hobby of gezin.
  • 24 Jan 2020 om 11:15
    • Quote van 24 Jan 2020 om 10:58
      Roozemond is een “sta in de weg” Hij houdt alles tegen. Een voorspoedige exit zou SC Heerenveen helpen..
    Definieer "alles" wat hij tegenhoud eens?
    En hoe verklaar je dan de toename in verkochte seizoenskaarten en de stijging van het aantal OSSH leden?

    Beetje dom roeptoeteren kan iedereen wel, kom eens met steekhoudende argumenten.
  • 24 Jan 2020 om 10:58
    Roozemond is een “sta in de weg” Hij houdt alles tegen. Een voorspoedige exit zou SC Heerenveen helpen..
  • 24 Jan 2020 om 10:37
    • Quote van 24 Jan 2020 om 10:33
      Nou ik vind de competitie altijd heel snel afgelopen terwijl het mooi weer is en het veld er dan prachtig erbij ligt. Dan kun je beter het seizoen wat langer maken en dan bekerwedstrijden in het weekend erbij.
    Zou mooi zijn als ze dat doen. Ik ben wel voor.
  • 24 Jan 2020 om 10:33
    • Quote van 24 Jan 2020 om 10:24
      Niet door de week is wel heel luxe.... Christelijke begintijd en echt aanlokkelijke entreeprijs is iets waar ze voor moeten kiezen. FOX geld én een vol stadion is per definitie lastig of onmogelijk. De Fox inkomsten moeten gedeeltelijk terugvloeien naar de stadionbezoekers. Maar kiezen voor een steeds leger stadion kan natuurlijk ook..
    Nou ik vind de competitie altijd heel snel afgelopen terwijl het mooi weer is en het veld er dan prachtig erbij ligt. Dan kun je beter het seizoen wat langer maken en dan bekerwedstrijden in het weekend erbij.
  • 24 Jan 2020 om 10:24
    • Quote van 24 Jan 2020 om 09:49
      De bekerwedstrijden idd maar niet meer op een door de weekse dag. Wat slecht.
    Niet door de week is wel heel luxe.... Christelijke begintijd en echt aanlokkelijke entreeprijs is iets waar ze voor moeten kiezen. FOX geld én een vol stadion is per definitie lastig of onmogelijk. De Fox inkomsten moeten gedeeltelijk terugvloeien naar de stadionbezoekers. Maar kiezen voor een steeds leger stadion kan natuurlijk ook..
  • 24 Jan 2020 om 09:49
    De bekerwedstrijden idd maar niet meer op een door de weekse dag. Wat slecht.
  • 24 Jan 2020 om 09:45
    • Quote van 24 Jan 2020 om 09:26
      De situaasje is inderdaad ernstig kijk de beker wedstrijd dik 5000 man in heet stadion terwijl we een goed seizoen draaien. Ik geef rozemond tot juni mocht er dan nog geen meerjarig hoofdsponsor contract zijn dan heeft ie gefaald
    De 7000 man bij de beker heeft niks met Cees of hoofdsponsor te maken. De tijd, de prijs en Fox Sports zijn de voornaamste redenen. Onder de wedstrijd zag ik de nodige nieuwe sponsoren voorbijkomen op de borden langs het veld. Dat zit dus ook in de lift! Daarnaast zijn wij grootverdiener Mihaijlovic kwijt, wat ook positief te noemen is. Het niet hebben van een hoofdsponsor blijft een pijnpunt, maar ik denk niet dat je Cees daar alle schuld van kan geven. Een hoofdsponsor is nu eenmaal moeilijk te vinden, dat blijkt maar weer. Ik ben niet fan en ook geen tegenstander van Cees maar laat hem zijn werk doen. De hoofdsponsor komt er wel, daar heb ik alle vertrouwen in.
  • 24 Jan 2020 om 09:41
    • Quote van 24 Jan 2020 om 09:26
      De situaasje is inderdaad ernstig kijk de beker wedstrijd dik 5000 man in heet stadion terwijl we een goed seizoen draaien. Ik geef rozemond tot juni mocht er dan nog geen meerjarig hoofdsponsor contract zijn dan heeft ie gefaald
    Waren 7000 man. En alleen Ajax die gewoon erg in trek is en NAC die een Brabants onderonsje had met PSV hebben meer toeschouwers getrokken in deze bekerronde. Denk dat de clubs en de knvb maar eens moeten kijken naar de entreeprijzen van het toernooi en de begintijden van de wedstrijden.
  • 24 Jan 2020 om 09:26
    De situaasje is inderdaad ernstig kijk de beker wedstrijd dik 5000 man in heet stadion terwijl we een goed seizoen draaien. Ik geef rozemond tot juni mocht er dan nog geen meerjarig hoofdsponsor contract zijn dan heeft ie gefaald
  • 24 Jan 2020 om 09:12
    De Roozemond fan club is er vroeg bij vandaag! Waar blijft de hoofdsponsor? De situatie rond de club is zorgwekkend. Treurig
  • 24 Jan 2020 om 08:54
    Ach meneer Roelof de Vries is nu zelf ook oude koeien uit de sloot aan het halen. Door het er nog maar een keer over te hebben. Ik geef het nog een paar maanden de tijd en dan moet de club zich alweer richten op de zomer en volgend seizoen. Dan moet er natuurlijk wel een nieuwe hoofdpsonsor komen.Ik zeg wacht nog even tot april en ga dan druk uitoefenen.
  • 24 Jan 2020 om 08:51