'Salesmanger Koopman vroeg Jansen om Van Hau op te stellen' Van Rhijn: ''Ik moet beide opties volledig open houden'' COLUMN | Voetbal is emotie Verbazing bij Veerman: ''Als je dat op Teletekst leest'' 'Spannende fase' voor SC Heerenveen: ''Drie serieuze kandidaten''

''We mogen wat meer medewerking en enthousiasme verwachten''

( 21 reacties)
''We mogen wat meer medewerking en enthousiasme verwachten''

Na jaren van wikken en wegen over het trainingscomplex sportpark Skoatterwâld wil algemeen directeur Cees Roozemond nu eens koppen gaan slaan. Om ervoor te zorgen dat er daadwerkelijk een Eredivisie-waardig complex gaat komen, wil de club wellicht buiten de gemeentegrenzen kijken.

Ondertussen blijft een renovatie van Skoatterwâld ook nog altijd een optie. "Daar moeten we ook nu absoluut naar kijken, als er geen andere optie is. Maar VV Heerenveen (dat eveneens op het complex voetbalt, red.) heeft een ledenstop en groei van het aantal velden is beperkt. Daarom gaan wij voor nieuwbouw", verklaart Roozemond in de Leeuwarder Courant.

"Zolang we daar nog over onderhandelen, gaan we geen stappen ondernemen richting renovatie", vervolgt Roozemond, die aangeeft dat hij al langer gesprekken over het thema voert met de gemeente. "Het loopt stroef. Dat mag je best eens benoemen. SC Heerenveen is een heel belangrijke speler in de gemeente. Dan mogen we wat meer medewerking en enthousiasme verwachten, vind ik."

"Bijvoorbeeld als het gaat om het vinden van een geschikte locatie", aldus Roozemond. "We hebben 15 hectare grond nodig. Bovendien hebben wij zelf geen 15 miljoen euro om het complex neer te leggen. Daarom zoeken wij een partner – het liefst de gemeente Heerenveen. Wij willen met onze trainingsaccommodatie natuurlijk dicht bij ons stadion zitten."

"Maar theoretisch gezien houden onze mogelijkheden niet op bij de gemeentelijke grenzen”, aldus Roozemond, die afgelopen week nog met burgemeester Tjeerd van der Zwan om de tafel zat. "Op zijn initiatief is afgesproken om weer bij elkaar te komen. Zodat we kunnen zien of en hoe we elkaar kunnen helpen."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Dec 2019 om 11:50
    • Quote van 2 Dec 2019 om 10:58
      Zou het ook niet "iets" te maken hebben door dit te "betalen cq grond gratis beschikbaar te stellen" de gemeentelijke belastingen (weer) omhoog moeten? En hoe zit het met de bestrating / wegen in de gemeente Heerenveen? het is om te huilen in wat voor slechte en een achterstallige staat dit verkeerd ! Zou daar beter niet eens het geld naar toe kunnen inplaats ván !? Andere gemeente zoeken inderdaad.
    Dat ben ik helemaal met je eens.
    De wegen in Heerenveen zijn heel slecht.

  • 2 Dec 2019 om 10:58
    • Quote van 1 Dec 2019 om 12:45
      De gemeente Heerenveen doet niks voor sc Heerenveen.
      Dat is in Leeuwarden wel anders.

    Zou het ook niet "iets" te maken hebben door dit te "betalen cq grond gratis beschikbaar te stellen" de gemeentelijke belastingen (weer) omhoog moeten? En hoe zit het met de bestrating / wegen in de gemeente Heerenveen? het is om te huilen in wat voor slechte en een achterstallige staat dit verkeerd ! Zou daar beter niet eens het geld naar toe kunnen inplaats ván !? Andere gemeente zoeken inderdaad.
  • 1 Dec 2019 om 21:00
    • Quote van 1 Dec 2019 om 20:58
      Gozer heb je nou echt zo'n bord voor je kop? Welk stuk grond dan? Heeft Cees al iets voorgesteld aan de gemeente? Nee helemaal niks! Je loopt weer als een kip zonder kop achter Cees aan. Heeft Cees stroop aan zijn reet ofzo? Mijn god he..
    Rustig aan jong.
  • 1 Dec 2019 om 20:58
    • Quote van 1 Dec 2019 om 10:26
      Diep triest inderdaad dat de Gemeente zo laks is. Ze moeten veel enthousiaster zijn en hadden allang grond moeten geven voor meer velden. Maar nee eerst jarenlang met vd Valk bezig. Eens met Cees en de club om eens verder in de provincie te kijken en wellicht dat er een andere Gemeente wel heel enthousiast kan worden van de plannen van de club. Zou heel mooi zijn als het dan in het jubileumjaar bekend kan worden gemaakt. Misschien in de buurt van Drachten ?
      Overigens ligt de Herdgang maar liefst 5 km van het PSV stadion. Zo zijn er meer clubs die hun trainingscomplex niet dicht bij het stadion hebben zoals AZ en Vitesse.
    Gozer heb je nou echt zo'n bord voor je kop? Welk stuk grond dan? Heeft Cees al iets voorgesteld aan de gemeente? Nee helemaal niks! Je loopt weer als een kip zonder kop achter Cees aan. Heeft Cees stroop aan zijn reet ofzo? Mijn god he..
  • 1 Dec 2019 om 13:17
    • Quote van 30 Nov 2019 om 18:58
      Goed om te lezen dat Cees op het hoogste niveau overleg voert met de Gemeente. Maar tegelijk ook bijzonder treurig dat de Gemeente niet wat vlotter en enthousiaster is. Wij zijn uiteindelijk het belangrijkste uithangbord van de Gemeente. In het buitenland weet iedereen wat Heerenveen is dankzij de club.
    Cees kan niet op het hoogste niveau spreken aangezien hij zelf niet van dat niveau is. Het zal nooit wat worden met deze man. Laten we Riemer maar klonen.
  • 1 Dec 2019 om 12:59
    • Quote van 1 Dec 2019 om 12:50
      Dat zeiden ze in Leeuwarden ook toen hier het Abe Lenstrastadion werd gebouwd. Gaan we nu dezelfde Calimero trekjes krijgen? Roozemond heeft wat geroepen en nergens een plan ingeleverd bij de gemeente. Het is geen filantropische instelling. Eerst zelf maar eens de zaken op orde hebben en dan naar een ander wijzen.
    Klopt wij hebben de zaken niet op orde.
    Ik denk zelf dat de tekorten nog verder zijn opgelopen. Dat ligt aan cees zelf.
    Maar de gemeente Heerenveen doet ook niet veel voor sc Heerenveen. Hoe vaak de gemeente Leeuwarden cambuur niet heeft geholpen. En geld heeft gegeven.
  • 1 Dec 2019 om 12:50
    • Quote van 1 Dec 2019 om 12:45
      De gemeente Heerenveen doet niks voor sc Heerenveen.
      Dat is in Leeuwarden wel anders.

    Dat zeiden ze in Leeuwarden ook toen hier het Abe Lenstrastadion werd gebouwd. Gaan we nu dezelfde Calimero trekjes krijgen? Roozemond heeft wat geroepen en nergens een plan ingeleverd bij de gemeente. Het is geen filantropische instelling. Eerst zelf maar eens de zaken op orde hebben en dan naar een ander wijzen.
  • 1 Dec 2019 om 12:45
    • Quote van 1 Dec 2019 om 10:26
      Diep triest inderdaad dat de Gemeente zo laks is. Ze moeten veel enthousiaster zijn en hadden allang grond moeten geven voor meer velden. Maar nee eerst jarenlang met vd Valk bezig. Eens met Cees en de club om eens verder in de provincie te kijken en wellicht dat er een andere Gemeente wel heel enthousiast kan worden van de plannen van de club. Zou heel mooi zijn als het dan in het jubileumjaar bekend kan worden gemaakt. Misschien in de buurt van Drachten ?
      Overigens ligt de Herdgang maar liefst 5 km van het PSV stadion. Zo zijn er meer clubs die hun trainingscomplex niet dicht bij het stadion hebben zoals AZ en Vitesse.
    De gemeente Heerenveen doet niks voor sc Heerenveen.
    Dat is in Leeuwarden wel anders.

  • 1 Dec 2019 om 10:26
    Diep triest inderdaad dat de Gemeente zo laks is. Ze moeten veel enthousiaster zijn en hadden allang grond moeten geven voor meer velden. Maar nee eerst jarenlang met vd Valk bezig. Eens met Cees en de club om eens verder in de provincie te kijken en wellicht dat er een andere Gemeente wel heel enthousiast kan worden van de plannen van de club. Zou heel mooi zijn als het dan in het jubileumjaar bekend kan worden gemaakt. Misschien in de buurt van Drachten ?
    Overigens ligt de Herdgang maar liefst 5 km van het PSV stadion. Zo zijn er meer clubs die hun trainingscomplex niet dicht bij het stadion hebben zoals AZ en Vitesse.
  • 1 Dec 2019 om 09:57
    • Quote van 1 Dec 2019 om 09:26
      Cees Grootemond creëert met groot gemak z’n zijn eigen waarheid. En komt er bij velen nog steeds mee weg. Off topic: hey Cees, heb je al een sponsor? Of bedoelde je 1 juli 2020?
    Ze hebben dit jaar wel winst gemaakt door spelers te verkopen. Maar Ik verwacht dat de tekorten nog verder opgelopen zijn. Nog steeds geen Hoofdsponsor. Luc Eisenga had ook wel kunnen blijven. Het is diep triest allemaal.
  • 1 Dec 2019 om 09:26
    • Quote van 30 Nov 2019 om 22:44
      VV Heerenveen heeft geen ledenstop. Leuk verzinsel van Cees.
    Cees Grootemond creëert met groot gemak z’n zijn eigen waarheid. En komt er bij velen nog steeds mee weg. Off topic: hey Cees, heb je al een sponsor? Of bedoelde je 1 juli 2020?
  • 1 Dec 2019 om 01:45
    Luchtkastelen. Hoe lang mag die man nog doorgaan met grootsheid praatjes.. Gedraag je eens normaal je komt net kijken in deze wereld.
  • 1 Dec 2019 om 00:57
    Opmerkelijke uitspraak van CR, nieuwe leden kunnen zich toch echt nog steeds aanmelden aldus de website van VV Heerenveen....
  • 30 Nov 2019 om 23:27
    Off topic: kunnen we die sta tribune zsm uitbreiden. Brengt extra sfeer en bovendien is er veel animo voor.
  • 30 Nov 2019 om 22:44
    VV Heerenveen heeft geen ledenstop. Leuk verzinsel van Cees.
  • 30 Nov 2019 om 20:07
    • Quote van 30 Nov 2019 om 19:25
      Wat is dat?
    Geeft de Griekse God van de wijnbouw Dionysos hier nu een diss naar de Noorse Koning Winter Thialfi?
  • 30 Nov 2019 om 19:54
    In Leeuwarden staat de gemeente er wel achter.Hoe vaak die cambuur niet heeft geholpen. In Heerenveen doet de gemeente weinig voor sc Heerenveen.
  • 30 Nov 2019 om 19:28
    In Thialf wordt een sport beoefend die alleen door Nederlanders gevolgd wordt.
  • 30 Nov 2019 om 19:25
    • Quote van 30 Nov 2019 om 19:08
      Thialf heeft ook nog wel wat internationale uitstraling...
    Wat is dat?
  • 30 Nov 2019 om 19:08
    • Quote van 30 Nov 2019 om 18:58
      Goed om te lezen dat Cees op het hoogste niveau overleg voert met de Gemeente. Maar tegelijk ook bijzonder treurig dat de Gemeente niet wat vlotter en enthousiaster is. Wij zijn uiteindelijk het belangrijkste uithangbord van de Gemeente. In het buitenland weet iedereen wat Heerenveen is dankzij de club.
    Thialf heeft ook nog wel wat internationale uitstraling...
  • 30 Nov 2019 om 18:58
    Goed om te lezen dat Cees op het hoogste niveau overleg voert met de Gemeente. Maar tegelijk ook bijzonder treurig dat de Gemeente niet wat vlotter en enthousiaster is. Wij zijn uiteindelijk het belangrijkste uithangbord van de Gemeente. In het buitenland weet iedereen wat Heerenveen is dankzij de club.
zondag 8 december 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›