Concurrentiestrijd om zonnepanelen verdeelt SC Heerenveen

( 18 reacties)
Concurrentiestrijd om zonnepanelen verdeelt SC Heerenveen

De aanbestedingsopdracht om Sportstad Heerenveen te verduurzamen met zonnepanelen is een prooi geworden voor Zonel Energy, weet FeanOnline. Het Friese bedrijf kon onder meer op prijs een betere deal bieden dan GroenLeven, de voormalige hoofdsponsor van SC Heerenveen.

Voor Sportstad Heerenveen is de overeenkomst met Zonel Energy een prima deal, maar bij SC Heerenveen zorgt het voor de nodige kopzorgen. Zonel is namelijk een directe concurrent van GroenLeven, dat de afgelopen drie seizoenen hoofdsponsor was van de Friezen en nog altijd een gewaardeerd sponsor is.

De sterke positie van GroenLeven binnen SC Heerenveen begint echter in rap tempo af te brokkelen. Het eveneens in Heerenveen gevestigde Zonel Energy mag namelijk niet alleen zonnepanelen leveren aan Sportstad, het bedrijf probeert ook al langere tijd om hoofdsponsor te worden van het vrouwenteam van SC Heerenveen. Univé deed dit tot nu toe, maar zij hebben hun sponsorbijdrage gehalveerd.

Voor SC Heerenveen is de aandacht van GroenLeven én Zonel Energy zowel een zegen als een vloek. Het zal voor algemeen directeur (en interim-commercieel directeur) Cees Roozemond een grote uitdaging zijn om beide bedrijven aan de club te (blijven) binden, terwijl zij onderling vechten voor een plekje onder de zon.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Aug 2019 om 21:29
    Wat een gedoe om een paar van die panelen. Andere daken zat in Heerenveen.
  • 13 Aug 2019 om 20:28
    • Quote van 13 Aug 2019 om 20:10
      inderdaad loutjuh helemaal met je eens , de reactie van vak411 heeft niets met mij te maken ik heb niets tegen het vrouwen voetbal zolang het de mannentak niet in de weg staat zoals in dit geval.
    Nee, ze moeten er geen last van hebben
  • 13 Aug 2019 om 20:27
    • Quote van 13 Aug 2019 om 20:11
      Haha, was ook niet sarcastisch ofzo..
    Gelukkig :)
  • 13 Aug 2019 om 20:11
    • Quote van 13 Aug 2019 om 20:09
      Sneue reactie
    Haha, was ook niet sarcastisch ofzo..
  • 13 Aug 2019 om 20:10
    • Quote van 13 Aug 2019 om 20:09
      Sneue reactie
    inderdaad loutjuh helemaal met je eens , de reactie van vak411 heeft niets met mij te maken ik heb niets tegen het vrouwen voetbal zolang het de mannentak niet in de weg staat zoals in dit geval.
  • 13 Aug 2019 om 20:09
    • Quote van 13 Aug 2019 om 19:45
      Eens, en bovendien kunnen vrouwen toch niet voetballen. Doodzonde zou het zijn als het niet doorgaat om deze reden
    Sneue reactie
  • 13 Aug 2019 om 19:45
    • Quote van 13 Aug 2019 om 19:33
      mocht die 3 ton per jaar waar zijn dan is het gewoon duidelijk toch , je jeugd opleiding is 1 van de zaken die Heerenveen op dit moment in leven houd dan lijkt het me met alle respect ten opzichte van de vrouwen afdeling gewoon logisch dat je daar je prioriteit legt.Nogmaals mocht die 300k per jaar kloppen dan is Groen leven de enige keus, dan verhoog je het bedrag vanuit Heerenveen zelf maar door een percentage van de transfers in de vrouwen afdeling te investeren.
    Eens, en bovendien kunnen vrouwen toch niet voetballen. Doodzonde zou het zijn als het niet doorgaat om deze reden
  • 13 Aug 2019 om 19:33
    mocht die 3 ton per jaar waar zijn dan is het gewoon duidelijk toch , je jeugd opleiding is 1 van de zaken die Heerenveen op dit moment in leven houd dan lijkt het me met alle respect ten opzichte van de vrouwen afdeling gewoon logisch dat je daar je prioriteit legt.Nogmaals mocht die 300k per jaar kloppen dan is Groen leven de enige keus, dan verhoog je het bedrag vanuit Heerenveen zelf maar door een percentage van de transfers in de vrouwen afdeling te investeren.
  • 13 Aug 2019 om 17:46
    • Quote van 13 Aug 2019 om 17:38
      Eisenga heeft dingen 'beloofd' die hij nooit waar kon maken mbt de panelen.
      Verder is het mooi als dit allemaal lukt. Mochten ze voor de jeugd een aparte sponsor vinden, dan slaan ze een goede slag.
    Dat was ook zo ja. Klopt, en volgens Omrop Fryslân zou het om een aantal tonnen gaan. Als Cees het dan ook nog voor elkaar krijgt om een hoofdsponsor van 750.000 te strikken dan zit je denk ik iig al op een miljoen. Dat is een verdubbeling!!! Alhoewel het me ook niks zou verbazen als de hoofdsponsor van het eerste/beloften dan samen met Groenleven (jeugd) 750.000 betaald.
  • 13 Aug 2019 om 17:38
    Eisenga heeft dingen 'beloofd' die hij nooit waar kon maken mbt de panelen.
    Verder is het mooi als dit allemaal lukt. Mochten ze voor de jeugd een aparte sponsor vinden, dan slaan ze een goede slag.
  • 13 Aug 2019 om 17:31
    • Quote van 13 Aug 2019 om 17:29
      Dan is er ook niet zo'n groot probleem meer, deze hallen hebben geen verdere verbinding met de SC
    Maar Groenleven was anders goed boos op Eisinga. En daar was voor zover ik weet ook niet sprake van het stadion.
  • 13 Aug 2019 om 17:29
    • Quote van 13 Aug 2019 om 14:11
      Het dak van het stadion is hier niet geschikt voor en daarom willen ze op de turnhal etc de zonnepanelen liggen.
    Dan is er ook niet zo'n groot probleem meer, deze hallen hebben geen verdere verbinding met de SC
  • 13 Aug 2019 om 14:11
    • Quote van 13 Aug 2019 om 13:58
      Geloof wel dat er wat halve verwachtingen gewekt zijn nav Groenleven als hoofdsponsor.. dat is uitermate slecht eigenlijk. Niettemin, denk dat we even moeten wachten met de paneeltjes als ik de berichtgeving uit Alkmaar beetje volg. Eerst maar s een degelijk bouwkundig onderzoek alvorens dak vol te gooien
    Het dak van het stadion is hier niet geschikt voor en daarom willen ze op de turnhal etc de zonnepanelen liggen.
  • 13 Aug 2019 om 13:58
    Geloof wel dat er wat halve verwachtingen gewekt zijn nav Groenleven als hoofdsponsor.. dat is uitermate slecht eigenlijk. Niettemin, denk dat we even moeten wachten met de paneeltjes als ik de berichtgeving uit Alkmaar beetje volg. Eerst maar s een degelijk bouwkundig onderzoek alvorens dak vol te gooien
  • 13 Aug 2019 om 13:57
    • Quote van 13 Aug 2019 om 13:41
      "Vraag me af wat Groenleven precies wil dat Cees dan gaat doen?"
      Hoe kom je op die vraag? Er is nog geen sprake van dat GroenLeven iets wil.

      Cees moet proberen GroenLeven te overtuigen dat ze prima naast elkaar verschillende afdelingen onder de noemer "SC Heerenveen" kunnen zijn.
    Tuurlijk vind Groenleven het niet leuk dat Zonel Energy zonnepanelen op het dak gaat plaatsen EN hoofdsponsor van de vrouwen gaat worden. Misschien kunnen ze regelen dat Groenleven dan zonnepanelen op het sportcomplex mag plaatsen wanneer deze opgeknapt word.

    Groenleven: Jeugd en Sportcomplex
    Zonel Energy: Vrouwen en Sportstad
  • 13 Aug 2019 om 13:41
    • Quote van 13 Aug 2019 om 13:32
      Vraag me af wat Groenleven precies wil dat Cees dan gaat doen? Je kan hier als Heerenveen niks aan doen. Het is van Sportstad. Zelfde geldt volgensmij voor de vrouwen. Die zijn onderdeel van stichting Vrouwenvoetbal Noord Nederland en niet van Sportclub Heerenveen. Er is alleen een nauwe samenwerking. Wij hebben daar geen zeggen in. Hoop echt dat dit goed komt.
    "Vraag me af wat Groenleven precies wil dat Cees dan gaat doen?"
    Hoe kom je op die vraag? Er is nog geen sprake van dat GroenLeven iets wil.

    Cees moet proberen GroenLeven te overtuigen dat ze prima naast elkaar verschillende afdelingen onder de noemer "SC Heerenveen" kunnen zijn.
  • 13 Aug 2019 om 13:32
    Vraag me af wat Groenleven precies wil dat Cees dan gaat doen? Je kan hier als Heerenveen niks aan doen. Het is van Sportstad. Zelfde geldt volgensmij voor de vrouwen. Die zijn onderdeel van stichting Vrouwenvoetbal Noord Nederland en niet van Sportclub Heerenveen. Er is alleen een nauwe samenwerking. Wij hebben daar geen zeggen in. Hoop echt dat dit goed komt.
  • 13 Aug 2019 om 13:11
    In zo'n situatie kun je het als club/directeur nooit goed doen. Er is er altijd eentje ongelukkig.
zondag 27 oktober 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›