Roozemond wil ruim vier ton besparen: ''Daar valt wel wat te winnen''

( 24 reacties)
Roozemond wil ruim vier ton besparen: ''Daar valt wel wat te winnen''

Algemeen directeur Cees Roozemond is dit seizoen niet te spreken over de prestaties van SC Heerenveen, dat geen aanspraak maakte op de play-offs om Europees voetbal. "Elfde is gewoon te laag. We hebben onze doelstelling niet gehaald, niet in de ranking en niet in het tv-geld", zegt Roozemond in gesprek met Omrop Fryslân.

SC Heerenveen loopt door het verlies namelijk acht ton aan tv-geld mis. Toch heeft mislopen van het geld geen consequenties voor het spelersbudget. "Het spelersbudget is reeds vast gesteld. Daar verandert niks aan", verduidelijkt Roozemond, die niet wil aangeven wat het budget is. "Dat zou niet verstandig zijn. Gerry (Hamstra, red.) gaat daar nu mee aan de slag."

"Gerry weet wat de mogelijkheden zijn. Wij zijn altijd creatief geweest in het zoeken van spelers en dat moeten we nu weer laten zien." SC Heerenveen moet wel op een andere manier geld gaan besparen. "Je kunt dan denken aan het wagenpark of de horeca-inkomsten. Er is nog wel een aantal posten waar we op kunnen besparen. Daar valt wel wat te winnen. Dan heb ik het over zo'n 400.000 tot 450.000 euro", aldus Roozemond.

Ook op het gebied van sponsoring is er volgens Roozemond veel haalbaar. "We zijn momenteel met een aantal sponsorcontracten bezig die zeer interessant zijn. We moeten er echt voor zorgen dat we meer sponsorinkomsten gaan genereren en ook meer inkomsten via kaartverkoop krijgen."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 May 2019 om 13:06
    • Quote van 18 May 2019 om 10:10
      Het fatsoenlijk beantwoorden hoort inderdaad bij de functie. Dat doet Cees even los van wat ie zegt. Dat vervolgens de verslaggever maar in het Fries blijft praten vind ik echt onfatsoenlijk en getuigen van weinig respect. Of hij moet niet anders kunnen.
    Altijd zo geweest. Verbeek werd ook gewoon in het Fries benaderd en Verbeek is ook geen Fries. Maar Verbeek verstaat het wel net als Roozemond. Toch niet een heel groot issue dit?
  • 18 May 2019 om 23:52
    • Quote van 18 May 2019 om 12:41
      Zulke dingen worden voor zo’n interview vaak gewoon besproken, dus ik ga er vanuit dat Roozemond het geen probleem vind. Daarmee laat hij ook zien dat hij ‘Fries’ is.
    Als je daarmee moet bewijzen dat jw een fries bent. Man man wat een treurige toestand
  • 18 May 2019 om 12:41
    • Quote van 18 May 2019 om 10:10
      Het fatsoenlijk beantwoorden hoort inderdaad bij de functie. Dat doet Cees even los van wat ie zegt. Dat vervolgens de verslaggever maar in het Fries blijft praten vind ik echt onfatsoenlijk en getuigen van weinig respect. Of hij moet niet anders kunnen.
    Zulke dingen worden voor zo’n interview vaak gewoon besproken, dus ik ga er vanuit dat Roozemond het geen probleem vind. Daarmee laat hij ook zien dat hij ‘Fries’ is.
  • 18 May 2019 om 10:10
    • Quote van 17 May 2019 om 21:46
      Waarom onbeschoft, hij verstaat gewoon Fries toch. Hoort bij de functie.
    Het fatsoenlijk beantwoorden hoort inderdaad bij de functie. Dat doet Cees even los van wat ie zegt. Dat vervolgens de verslaggever maar in het Fries blijft praten vind ik echt onfatsoenlijk en getuigen van weinig respect. Of hij moet niet anders kunnen.
  • 18 May 2019 om 09:04
    • Quote van 17 May 2019 om 15:13
      Ik zei het al eerder. Deze man blijft een luchtfietser . Allemaal praatjes en plannetjes en er gebeurt helemaal niets. Let maar op, hij heeft nog geen cent binnen via wat voor sponsor dan ook. Je zou je wel tien keer bedenken voordat je je geld in handen van zo,'n Clown geeft. Wegwezen en geef de club weer in handen van echte vast wel aanwezige clubmensen
    Als jij er dan maar met je fikken van af blijft Reiniertje Azijnstra....
  • 17 May 2019 om 21:46
    • Quote van 17 May 2019 om 21:15
      Overigens wel erg onbeschoft dat de verslaggever maar doorgaat met het stellen van vagen in het Fries. Onderhand wordt het niveau toch wel erg bedenkelijk
    Waarom onbeschoft, hij verstaat gewoon Fries toch. Hoort bij de functie.
  • 17 May 2019 om 21:15
    Overigens wel erg onbeschoft dat de verslaggever maar doorgaat met het stellen van vagen in het Fries. Onderhand wordt het niveau toch wel erg bedenkelijk
  • 17 May 2019 om 20:04
    4 ton bezuinigen valt nogal mee. Dan is het met het kwijtraken van die 8 ton tv gelden dus eigenlijk een gevalletje meer uitgeven komend seizoen. Dan staat het er financieel dus wel goed voor. Mooi.Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd welke interessante sponsordeals de club mee bezig is.Al met al positief nieuws dus.
  • 17 May 2019 om 19:26
    • Quote van 17 May 2019 om 18:45
      Bitsje posityf minsken! De man doet nu wat hij moet doen; komt op mij realistisch over. Kan mij geen bestuurders van grote organisaties bedenken die zijn vriendjes niet gebruikt. Deed Riemer het anders?
    Poeh KeesKist, gewaagde uitspraken op een forum waar de meerderheid financieel expert is en bij de naam Cees al een waas voor zijn ogen krijgt. Tenenkrommende opmerkingen te over.... Dat moet je nog medesupporters noemen ook.....
  • 17 May 2019 om 18:45
    Bitsje posityf minsken! De man doet nu wat hij moet doen; komt op mij realistisch over. Kan mij geen bestuurders van grote organisaties bedenken die zijn vriendjes niet gebruikt. Deed Riemer het anders?
  • 17 May 2019 om 17:03
    • Quote van 17 May 2019 om 16:37
      eerst wou hij sponsorbudget snoeien en komen ze er niet aan? wat een heikneuter die cees
    Sponsorbudget snoeien? Ik neem aan dat je spelersbudget bedoelt. En dat is heel iets anders dan transferbudget. Maar dat weet jij allemaal vast al, gezien je prachtige en duidelijke post hierboven.
  • 17 May 2019 om 17:02
    Mooie comedy serie
  • 17 May 2019 om 16:39
    Hij was er zelf bij toen het geld werd uitgegeven. Het blijkt dus dat deze mensen van dit vak geen verstand hebben. Veel geld uitgeven en weinig rendament. Daar waar in het verleden mensen waren die met weinig geld wel rendament behaalden.
  • 17 May 2019 om 16:37
    eerst wou hij sponsorbudget snoeien en komen ze er niet aan? wat een heikneuter die cees
  • 17 May 2019 om 15:13
    • Quote van 17 May 2019 om 14:51
      450.000 euro bezuinigen op een verwacht verlies van7,5 miljoen operationeel over afgelopen seizoen deze mensen hebben er geen snars verstand van .Pak jullie biezen
    Ik zei het al eerder. Deze man blijft een luchtfietser . Allemaal praatjes en plannetjes en er gebeurt helemaal niets. Let maar op, hij heeft nog geen cent binnen via wat voor sponsor dan ook. Je zou je wel tien keer bedenken voordat je je geld in handen van zo,'n Clown geeft. Wegwezen en geef de club weer in handen van echte vast wel aanwezige clubmensen
  • 17 May 2019 om 14:51
    450.000 euro bezuinigen op een verwacht verlies van7,5 miljoen operationeel over afgelopen seizoen deze mensen hebben er geen snars verstand van .Pak jullie biezen
  • 17 May 2019 om 14:33
    Denk het niet, maar bij de lotto misschien?
  • 17 May 2019 om 13:27
    • Quote van 17 May 2019 om 13:14
      Wat mij betreft niemand.... Egotje moet gestreeld worden of zo? Wordt tijd dat mensen, waaronder jij, zich eens afvragen hoe en waarom ze ooit supporter zijn geworden. “Over de streep trekken”, stel je aan man. Als het allemaal zo’n straf is verleng je toch niet.
    Ja over 40 jaar gaan we met lokaalvervoer achter de rollator naar de wedstrijden, en dan zeggen we die Cees die was misschien nog wel belangrijker dan Riemer.
  • 17 May 2019 om 13:19
    Als wij het Cees nou inderdaad eens “lekker laten uitzoeken”, laten we zeggen een half jaartje, kun jij dan dat half jaar die tamelijk inhoudsloze en ondoordachte kreten voor je houden?
  • 17 May 2019 om 13:14
    • Quote van 17 May 2019 om 12:44
      Elke keer als ik deze man voorbij zie komen heb ik zeker niet de neiging om mijn 4 seizoenkaarten te verlengen. Ben ook nog niet gebeld door één van de spelers... wie trekt me over de streep..??
    Wat mij betreft niemand.... Egotje moet gestreeld worden of zo? Wordt tijd dat mensen, waaronder jij, zich eens afvragen hoe en waarom ze ooit supporter zijn geworden. “Over de streep trekken”, stel je aan man. Als het allemaal zo’n straf is verleng je toch niet.
  • 17 May 2019 om 13:08
    Serieus, we zijn maanden en tientallen pogingen om het je uit te leggen verder en nog steeds laat je zien er helemaal niets van te snappen..

    Ik mag hopen dat jij thuis niet degene bent die de financiën regelt...
  • 17 May 2019 om 13:00
    • Quote van 17 May 2019 om 12:44
      Elke keer als ik deze man voorbij zie komen heb ik zeker niet de neiging om mijn 4 seizoenkaarten te verlengen. Ben ook nog niet gebeld door één van de spelers... wie trekt me over de streep..??
    Je moet jezelf ook niet belangrijker maken dan dat je bent, wie trekt jou over de streep? Nou, niemand. Verleng je niet, nou dan kom je toch lekker niet. Roozemond komt hierboven op mij uiterst kundig over, weet volgens mij uitstekend waar hij over spreekt. Ik heb er wel vertrouwen in dat hij het weer op de rit gaat krijgen. Alleen die incapabele technisch manager lozen, daarna komt het helemaal goed.
  • 17 May 2019 om 13:00
    • Quote van 17 May 2019 om 12:44
      Elke keer als ik deze man voorbij zie komen heb ik zeker niet de neiging om mijn 4 seizoenkaarten te verlengen. Ben ook nog niet gebeld door één van de spelers... wie trekt me over de streep..??
    Zou je toch echt zelf moeten doen, je gaat niet voor het bestuur heen toch. Strax zit je thuis gefrustreerd voor de buis of radio en dan zeg je:Had ik maar....
  • 17 May 2019 om 12:44
    Elke keer als ik deze man voorbij zie komen heb ik zeker niet de neiging om mijn 4 seizoenkaarten te verlengen. Ben ook nog niet gebeld door één van de spelers... wie trekt me over de streep..??
zaterdag 24 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›