Roozemond: ''Substantieel investeren heeft geen effect opgeleverd''

( 15 reacties)
Roozemond: ''Substantieel investeren heeft geen effect opgeleverd''

De extra investeringen in het eerste elftal van SC Heerenveen hebben dit seizoen niet het gewenste resultaat opgeleverd. Sterker nog, omdat de Friezen als elfde zijn geëindigd in de Eredivisie, ontvangt de club acht ton minder aan televisie-inkomsten.

Algemeen directeur Cees Roozemond sluit niet uit dat er nu gekort wordt op het spelersbudget. "Dat zou in principe zo kunnen zijn. We moeten prioriteiten stellen", vertelt Roozemond in gesprek met de Leeuwarder Courant. "Met de kanttekening dat je niet per definitie een beter elftal krijgt als je investeert."

"We hebben dit seizoen substantieel meer geïnvesteerd in ons elftal, vergeleken met de twee jaren ervoor. Dat heeft geen effect opgeleverd. Dat moeten we ook gewoon constateren", vervolgt Roozemond. "Dat is jammer. Ik had natuurlijk liever die acht ton erbij gehad."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 May 2019 om 11:36
    Beter ff bij Ajax kijken, door enorme investeringen valt de jeugd daar buiten de boot. Zeefuik, Sierhuis, Matusiwa, Dankerlui hadden prima investeringen geweest. Kun je nu weer doen met Eiting (huur?) en de Wit, Dest, Taylor, Kühn: zit altijd wat tussen. PSV zelfde verhaal overigens, ook die willen investeren. Alles wat achter Ihattaren, Gakpo en Sadilek zit komt niet ad bak. Combi met eigen en JL talent en brokje ervaring: prima
  • 17 May 2019 om 11:23
    • Quote van 17 May 2019 om 08:23
      Heerenveen zit zonder water... Die verdomde Cees Roozemond. ;-)
    Wel eens goed voor het team dat de druk er af is.
  • 17 May 2019 om 10:22
    • Quote van 17 May 2019 om 08:27
      Ach, als je als TD al 2 jaar op rij dezelfde problemen niet weet op te lossen, dan heb je zelf een probleem Vwb je eigen werk. Maar gelukkig worden de beide heren door elkaar in het zadel gehouden. Zo komt het niet goed met de club, maar dat mag je niet roepen. Dus denk ik het maar.
    Potverdikke je dacht het en schreef het toch. Doerak.
  • 17 May 2019 om 08:27
    • Quote van 17 May 2019 om 01:11
      Dat zou je zo kunnen zeggen inderdaad. Rienstra had wel tien goals gemaakt bij Willem II, wel heel knap (en cijfers waar een aantal hier vaak gevoelig voor zijn, ook al is het eenmalig). Maar in de combinatie met Vlap en Kobayashi kan het gewoon echt niet, doen ze allemaal aan schijnverdedigen en laten ze de verdediging met de gebakken peren zitten (een linie die dat overigens ook niet goed oplost). Het geld had beter in een goede verdedigende middenvelder gestoken kunnen worden, iets dat we juist wel misten. Waarom zien supporters van mijlenver aankomen dat Bruijn goed werkt en dat dit middenveld niet in balans is, en de technische staf niet?

      Hamstra is eindverantwoordelijk. Dus in die zin heb je gelijk. Dat betekent niet dat als je Hamstra vervangt, dat het probleem dan verholpen is. Natuurlijk heeft het met geluk te maken, maar iedereen heeft wel gezien voorafgaand aan dit seizoen dat het centrum veelvuldig in de problemen komt en wat we misten op het middenveld. Hamstra heeft daar eigenlijk niets aan gedaan, Kongolo heeft namelijk nauwelijks gespeeld en hij heeft posities versterkt waarvoor wij de opties al in huis hadden. Op de back een jongen van Sparta die al een twijfelachtig seizoen in de benen had (maar wel al jaren talentvol). Linksback heeft zichzelf opgelost, maar zo zag het er allerminst naar uit op dat moment. Hoegh en Pierie kwamen vorig jaar al in de problemen, nu nog. Hier had Hamstra allemaal beter op in moeten spelen en deze problemen moeten herkennen, maar tot op heden houden de coaches nog steeds vast aan dezelfde spelers zonder de problemen op te lossen.
    Ach, als je als TD al 2 jaar op rij dezelfde problemen niet weet op te lossen, dan heb je zelf een probleem Vwb je eigen werk. Maar gelukkig worden de beide heren door elkaar in het zadel gehouden. Zo komt het niet goed met de club, maar dat mag je niet roepen. Dus denk ik het maar.
  • 17 May 2019 om 08:23
    Heerenveen zit zonder water... Die verdomde Cees Roozemond. ;-)
  • 17 May 2019 om 01:11
    • Quote van 16 May 2019 om 23:41
      Misschien hebben wij dus prutsers aan het roer staan die dus NIET goed investeren. Ik kan ook wel dure spelers halen maar als je of niet nodig hebt of ze passen niet in je team heb je er niks aan.

      Why de fuck hebben we Rienstra gehaald? Zoveel middenvelders en dan haal je zo'n dure jongen..

      Misschien moet Cees eens nadenken of Hamstra niet gewoon keihard gefaald heeft!
      Andere clubs halen betere spelers met minder budget, daar presteren de managers wel goed. Hamstra niet. Heel simpel!
    Dat zou je zo kunnen zeggen inderdaad. Rienstra had wel tien goals gemaakt bij Willem II, wel heel knap (en cijfers waar een aantal hier vaak gevoelig voor zijn, ook al is het eenmalig). Maar in de combinatie met Vlap en Kobayashi kan het gewoon echt niet, doen ze allemaal aan schijnverdedigen en laten ze de verdediging met de gebakken peren zitten (een linie die dat overigens ook niet goed oplost). Het geld had beter in een goede verdedigende middenvelder gestoken kunnen worden, iets dat we juist wel misten. Waarom zien supporters van mijlenver aankomen dat Bruijn goed werkt en dat dit middenveld niet in balans is, en de technische staf niet?

    Hamstra is eindverantwoordelijk. Dus in die zin heb je gelijk. Dat betekent niet dat als je Hamstra vervangt, dat het probleem dan verholpen is. Natuurlijk heeft het met geluk te maken, maar iedereen heeft wel gezien voorafgaand aan dit seizoen dat het centrum veelvuldig in de problemen komt en wat we misten op het middenveld. Hamstra heeft daar eigenlijk niets aan gedaan, Kongolo heeft namelijk nauwelijks gespeeld en hij heeft posities versterkt waarvoor wij de opties al in huis hadden. Op de back een jongen van Sparta die al een twijfelachtig seizoen in de benen had (maar wel al jaren talentvol). Linksback heeft zichzelf opgelost, maar zo zag het er allerminst naar uit op dat moment. Hoegh en Pierie kwamen vorig jaar al in de problemen, nu nog. Hier had Hamstra allemaal beter op in moeten spelen en deze problemen moeten herkennen, maar tot op heden houden de coaches nog steeds vast aan dezelfde spelers zonder de problemen op te lossen.
  • 17 May 2019 om 00:02
    • Quote van 16 May 2019 om 22:56
      Al dat gezeur altijd over kopen kopen kopen. Az is jaren geleden al een andere weg ingeslagen omdat ze niet mee konden met de grote clubs. Dan ga je creatief worden en het anders doen. Dus opleiden of creatief scouten. Je zorgt voor verschillende spelsystemen en past daar zowel je selectie als de top van je opleiding op aan. Ook het koppelen van een mentor aan een jong talent vind ik een meester zet. Dit zie je ajax bijv. Nu doen. Combineer een goede visie met slim investeren en inzet en moet je eens kijken hoe grutsk we daarna weer op ons heerenveen zijn.
    Mooi verwoord, zo is! Cruijff: ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken.... Maar wie o wie heeft bij Heerenveen verstand van voetbal?? Wat een zooitje
  • 16 May 2019 om 23:41
    • Quote van 16 May 2019 om 22:55
      De verkopen (Vlap of Pierie) kun je wel weer opnieuw investeren. Overigens ben ik het helemaal met Cees eens in deze (en ook ik heb mijn kaart al verlengd): Wij investeren vele malen meer dan clubs met een kabouterbudgetten zoals Heracles, VVV, ADO, Willem II (Rienstra konden zij niet betalen), en clubs met gelijkwaardige budgetten presteren simpelweg beter (Groningen). Utrecht, AZ en Vitesse gaan we niet bijhouden, iets dat ook geen schande is (mede door externe geldschieters of simpelweg beter geleidde clubs), maar direct daarna moeten wij toch een sterke middenmoter kunnen zijn en minimaal linkerrijtje halen. Met dure gasten als Schaars, Rienstra (beiden hoog salaris), Mihajlovic (dure aankoop), Hahn, Woudenberg, Hoegh (komen van topclubs) beschikken wij over spelers die andere clubs niet kunnen halen. Overigens helpt het dan niet om dan maar de geldkraan dicht te draaien. Kijk liever waar het aan ligt dat we er zo weinig uit weten te halen.
    Misschien hebben wij dus prutsers aan het roer staan die dus NIET goed investeren. Ik kan ook wel dure spelers halen maar als je of niet nodig hebt of ze passen niet in je team heb je er niks aan.

    Why de fuck hebben we Rienstra gehaald? Zoveel middenvelders en dan haal je zo'n dure jongen..

    Misschien moet Cees eens nadenken of Hamstra niet gewoon keihard gefaald heeft!
    Andere clubs halen betere spelers met minder budget, daar presteren de managers wel goed. Hamstra niet. Heel simpel!
  • 16 May 2019 om 23:00
    • Quote van 16 May 2019 om 22:21
      cees nergens over praten waar je geen verstand van hebt
    Doet hij ook niet. Hij houdt er geen technische analyses op na. Hij gaat echter wel over het beleidsplan (iets waar hij toch zo snel mee moet komen) waar dingen als budgettering ook gewoon in staan. En de conclusie is gewoon een terechte, we investeren meer dan anderen en halen er minder uit.
  • 16 May 2019 om 22:56
    Al dat gezeur altijd over kopen kopen kopen. Az is jaren geleden al een andere weg ingeslagen omdat ze niet mee konden met de grote clubs. Dan ga je creatief worden en het anders doen. Dus opleiden of creatief scouten. Je zorgt voor verschillende spelsystemen en past daar zowel je selectie als de top van je opleiding op aan. Ook het koppelen van een mentor aan een jong talent vind ik een meester zet. Dit zie je ajax bijv. Nu doen. Combineer een goede visie met slim investeren en inzet en moet je eens kijken hoe grutsk we daarna weer op ons heerenveen zijn.
  • 16 May 2019 om 22:55
    • Quote van 16 May 2019 om 22:05
      Maar hoe gaan we die gigantische leegloop dan opvangen Cees ? Dat kost geld namelijk.Transfervrije spelers moeten vaak tekengeld hebben etc.
    De verkopen (Vlap of Pierie) kun je wel weer opnieuw investeren. Overigens ben ik het helemaal met Cees eens in deze (en ook ik heb mijn kaart al verlengd): Wij investeren vele malen meer dan clubs met een kabouterbudgetten zoals Heracles, VVV, ADO, Willem II (Rienstra konden zij niet betalen), en clubs met gelijkwaardige budgetten presteren simpelweg beter (Groningen). Utrecht, AZ en Vitesse gaan we niet bijhouden, iets dat ook geen schande is (mede door externe geldschieters of simpelweg beter geleidde clubs), maar direct daarna moeten wij toch een sterke middenmoter kunnen zijn en minimaal linkerrijtje halen. Met dure gasten als Schaars, Rienstra (beiden hoog salaris), Mihajlovic (dure aankoop), Hahn, Woudenberg, Hoegh (komen van topclubs) beschikken wij over spelers die andere clubs niet kunnen halen. Overigens helpt het dan niet om dan maar de geldkraan dicht te draaien. Kijk liever waar het aan ligt dat we er zo weinig uit weten te halen.
  • 16 May 2019 om 22:21
    cees nergens over praten waar je geen verstand van hebt
  • 16 May 2019 om 22:10
    • Quote van 16 May 2019 om 22:05
      Maar hoe gaan we die gigantische leegloop dan opvangen Cees ? Dat kost geld namelijk.Transfervrije spelers moeten vaak tekengeld hebben etc.
    Terug naar de basis? Goedkope spelers oppikken uit de KK. Mogen dan best een paar missers tussen zitten, zolang het meer en deel zich maar positief ontwikkeld.
  • 16 May 2019 om 22:10
    Oh wacht. De terugkerende Bruijn en de wisselspelers gaan het doen. Wel een smalle selectie dan.
  • 16 May 2019 om 22:05
    Maar hoe gaan we die gigantische leegloop dan opvangen Cees ? Dat kost geld namelijk.Transfervrije spelers moeten vaak tekengeld hebben etc.
zaterdag 31 augustus 2019
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›