Van der Veen ambitieus: ''Terug naar 600 tot 650 OSSH-leden''

( 30 reacties)
Van der Veen ambitieus: ''Terug naar 600 tot 650 OSSH-leden''

De laatste jaren heeft SC Heerenveen het moeilijk gehad met het aantrekken en behouden van sponsoren. De club wil de komende jaren meer succes hebben op dat gebied. Een van de doelstellingen is een groei van het aantal businessclubleden.

"We moeten terug naar 600 tot 650 OSSH-leden", vertelt commercieel directeur Hylke van der Veen op de jaarlijkse supportersavond van supportersvereniging FeanFan. "Dat is op termijn ook weer haalbaar. We moeten echter niet denken dat we dit morgen gerealiseerd hebben. Het is een kunst om sponsoren in deze tijd te activeren."

Van der Veen weet hoe SC Heerenveen dat moet gaan doen. "We moeten als club een verhaal hebben, een programma maken en het leuk maken voor sponsoren om aan te sluiten. Dat geldt voor huidige sponsoren, oud-sponsoren, maar ook voor nieuwe bedrijven uit de regio. Daar hebben we een plan voor en dat zijn we nu aan het uitrollen."

Foto: SC Heerenveen TV

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Apr 2019 om 13:44
    • Quote van 20 Apr 2019 om 12:01
      Dus die wedstrijden tegen de Graafschap en Emmen zijn de schuld van het bestuur en de vertrokken sponsoren?
      Die 2e helft tegen Groningen, de vele kansen van gisteren niet afmaken en de passes over 5 meter die niet aankomen ook?
      En wie is er dan verantwoordelijk voor die goede wedstrijden? Bijvoorbeeld die uitwedstrijd tegen Ajax?

      Als iedereen bijna elke wedstrijd z'n niveau haalt en 110% geeft kan deze selectie echt wel attractief voetbal spelen en rond plek 6 of 7 eindigen.
    Zooooo....
    Voor iemand die anderen verwijt niet goed te lezen heb je er zelf ook moeite mee vandaag. ;-)
    Je begrijpt toch hoop ik toch wel dat een structureel iets proberen te pareren met het opsommen van een aantal incidenten niet heel sterk is.

    Structureel slecht bestuurlijk beleid, leidt tot vertrekkende sponsoren / minder geld.
    Wat leidt tot een lager budget / minder kwaliteit op het veld. Dat is toch vrij logisch?
  • 20 Apr 2019 om 12:07
    • Quote van 20 Apr 2019 om 12:01
      Dus die wedstrijden tegen de Graafschap en Emmen zijn de schuld van het bestuur en de vertrokken sponsoren?
      Die 2e helft tegen Groningen, de vele kansen van gisteren niet afmaken en de passes over 5 meter die niet aankomen ook?
      En wie is er dan verantwoordelijk voor die goede wedstrijden? Bijvoorbeeld die uitwedstrijd tegen Ajax?

      Als iedereen bijna elke wedstrijd z'n niveau haalt en 110% geeft kan deze selectie echt wel attractief voetbal spelen en rond plek 6 of 7 eindigen.
    Een slechte TD die slechte spelers haalt met een slechte trainer. Een TD die is aangesteld door incompetente bestuursleden. Een nieuwe Algemeen directeur die 0,0 voetbal kennis heeft. Die moet dan gaan bepalen of de TD straks wel fatsoenlijk functioneert?

    Je snapt toch wel dat de bestuursleden idd verantwoordelijk zijn? Of moeten we Pierie maar aankijken dat hij slechte teamgenoten heeft en een trainer die geen druk durft te zetten?

    Je zegt het goed als iedereen zijn niveau haalt. Dat niveau wordt niet behaald omdat de trainer dat er niet uitkrijgt. Dat zag de TD heel lang niet en daardoor blijven wij zo lang aanmodderen!
    Onder Streppel ging het precies net zo, en de bestuursleden deden vrijwel NIKS!

  • 20 Apr 2019 om 12:01
    • Quote van 19 Apr 2019 om 12:11
      Groenleven kwam pas rond 22/23 augustus als hoofdsponsor binnen; was je destijds ook zo fel tegen Eisinga en zo?
      Gaten worden al iets van 10 jaar gevuld door transfers. ga de verantwoordelijken van destijds de schuld geven. Dat 'fix' je niet even in een paar maand tijd, sterkeer nog, dat gaat helemaal nooit opgelost worden, is gewoonweg niet realistisch..
      Trainingscomplex vernieuwing is ook al jaaaaaaaaaaaaaren een dingetje; verwacht je nu echt dat dit binnen een maand of 3 opgelost is?
    Jongen waar maak jij je druk om? Cees zegt dat we gebakken zitten!

    Wat maakt het ons nou uit of wel of geen hoofdsponsor krijgen, Cees heeft op de bankrekening gekeken en we hoeven ons NERGEN zorgen over te maken!!!

    Gaten werden idd al 10 jaar gevuld door transfers maar nu zit er Cees er en die zegt dat dat niet meer nodig is want we zijn RIJK!!!!

    Ik maak mij nergens druk om, want ja Cees zegt dat we rijk zijn. Kan mij het aantal OSH leden nou schelen, Volgens Cees hoeven we ons de aankomende 3 jaar nergens druk om te maken.

    Snap ook niet dat iedereen zeurt jongens. Anders moeten jullie even aan Cees vragen of jullie ook een kijkje mogen nemen op de bankrekening! Zo ik heb het gezien hoor, we zijn rijk!!!!!

    Sinds Cees zijn aanstelling is alles opgelost ja, mooi toch? Groen leven? Ach betaald veel te weinig ja, dan maar geen hoofdsponsor, hoeft ook niet, want volgens Cees hebben we toch geld zat!
  • 20 Apr 2019 om 12:01
    • Quote van 20 Apr 2019 om 10:10
      En waardoor ontstaat structureel minder goed / slecht voetbal? Door structureel minder goed / slecht technisch beleid door minder sponsor inkomsten door structureel minder goed / slecht bestuurlijk beleid.
    Dus die wedstrijden tegen de Graafschap en Emmen zijn de schuld van het bestuur en de vertrokken sponsoren?
    Die 2e helft tegen Groningen, de vele kansen van gisteren niet afmaken en de passes over 5 meter die niet aankomen ook?
    En wie is er dan verantwoordelijk voor die goede wedstrijden? Bijvoorbeeld die uitwedstrijd tegen Ajax?

    Als iedereen bijna elke wedstrijd z'n niveau haalt en 110% geeft kan deze selectie echt wel attractief voetbal spelen en rond plek 6 of 7 eindigen.
  • 20 Apr 2019 om 10:10
    • Quote van 19 Apr 2019 om 18:34
      Ach wel nee. De bestuurlijke onrust is er nauwelijks de oorzaak van. Het komt vooral door slecht voetbal. Daarmee staat en valt alles. Er lopen helaas hier een paar rond die maar blijven zeuren over Riemer GJV enz.
    En waardoor ontstaat structureel minder goed / slecht voetbal? Door structureel minder goed / slecht technisch beleid door minder sponsor inkomsten door structureel minder goed / slecht bestuurlijk beleid.
  • 19 Apr 2019 om 18:34
    Ach wel nee. De bestuurlijke onrust is er nauwelijks de oorzaak van. Het komt vooral door slecht voetbal. Daarmee staat en valt alles. Er lopen helaas hier een paar rond die maar blijven zeuren over Riemer GJV enz.
  • 19 Apr 2019 om 18:05
    • Quote van 19 Apr 2019 om 17:14
      Let me fix that.
      Onrust komt, onder andere, door in de ogen van de supporters slecht handelen van de top van de club. En vaak is dat een nogal korte termijn visie.

      Als een speler niet meteen presteert, is het een miskoop.
      Als een trainer geen goed (naar de wellicht te hoge verwachtingen van de supporters) begin van het seizoen draait, kan hij er niets van.
      Etc etc
    Let me fix that. Het aanstellen van deze directeur die in alle geledingen een positie om hoog is gestuwd door slecht governance geeft onrust. Het hebben over werkgroepen die niet bekend zijn bij alle partijen zorgt voor onrust. Het in zee gaan met een sponsormannetje die je naam als club te grabbel gooit zorgt voor onrust. Daar vinden mensen wat van. Is dat korte termijn visie? Nee. Wat slecht is , is slecht. Wat goed is, is goed. De club is een publiek bezit. Soms proef je, voel je dat iets niet goed zit. Dat doe je in deze van verre.
  • 19 Apr 2019 om 17:57
    • Quote van 19 Apr 2019 om 17:14
      Let me fix that.
      Onrust komt, onder andere, door in de ogen van de supporters slecht handelen van de top van de club. En vaak is dat een nogal korte termijn visie.

      Als een speler niet meteen presteert, is het een miskoop.
      Als een trainer geen goed (naar de wellicht te hoge verwachtingen van de supporters) begin van het seizoen draait, kan hij er niets van.
      Etc etc
    Welkom in de voetballerij. Dacht je dat er ontevredenheid is door één seizoen? Het is al jaren kommer en kwel. Dat is geen korte termijn visie, dat is geen visie. Dan de korte termijn visie. Door de afgelopen maanden is er geen enkel vertrouwen ontstaan dat de juiste mensen op de juiste plek zitten. En wat de commercieel directeur betreft. Die kan je gewoon beoordelen op hoeveel sponsoren en komen en weg gaan. Daar krijgt hij een meer dan prima dik salaris voor.
  • 19 Apr 2019 om 17:55
    • Quote van 19 Apr 2019 om 17:14
      Let me fix that.
      Onrust komt, onder andere, door in de ogen van de supporters slecht handelen van de top van de club. En vaak is dat een nogal korte termijn visie.

      Als een speler niet meteen presteert, is het een miskoop.
      Als een trainer geen goed (naar de wellicht te hoge verwachtingen van de supporters) begin van het seizoen draait, kan hij er niets van.
      Etc etc
    Etc Etc?
    Een knullige mailing die word uitgestuurd naar 200 redelijk willekeurig gekozen bedrijven en personen.
    Het op TV openlijk bekritiseren van je hoofdsponsor, waarmee je nog in onderhandeling moet voor een eventuele verlenging.
    Dat heeft weinig met een korte of lange termijn visie te maken. Als je het aan een visie wil koppelen is het eerder geen visie.
    En dat zijn gewoon voorbeelden van slecht handelen van de top van de club, en het is niet meer dan begrijpelijk dat daar onrust over ontstaat.
    En zo zijn er meer voorbeelden (Communicatie rond Skoaterswald, communicatie rond vertrek Eisinga etc etc)
  • 19 Apr 2019 om 17:16
    • Quote van 19 Apr 2019 om 17:14
      Let me fix that.
      Onrust komt, onder andere, door in de ogen van de supporters slecht handelen van de top van de club. En vaak is dat een nogal korte termijn visie.

      Als een speler niet meteen presteert, is het een miskoop.
      Als een trainer geen goed (naar de wellicht te hoge verwachtingen van de supporters) begin van het seizoen draait, kan hij er niets van.
      Etc etc
    Mee eens, vooral die korte termijn visie is een groot probleem bij velen. Geef iemand eens tijd, kijk naar Ten Hag en Marco Overmars waarbij ook iedereen zeurde maar het nu fantastisch gaat. Het is altijd makkelijk om ergens tegenaan te schoppen. Dat gemor komt vaak door de kort door de bochtheid waarbij mensen alleen maar klagen en zeuren.
  • 19 Apr 2019 om 17:14
    • Quote van 19 Apr 2019 om 16:57
      Onrust wordt niet door supporters gecreëerd. Onrust komt door slecht handelen van de top van de club.
    Let me fix that.
    Onrust komt, onder andere, door in de ogen van de supporters slecht handelen van de top van de club. En vaak is dat een nogal korte termijn visie.

    Als een speler niet meteen presteert, is het een miskoop.
    Als een trainer geen goed (naar de wellicht te hoge verwachtingen van de supporters) begin van het seizoen draait, kan hij er niets van.
    Etc etc
  • 19 Apr 2019 om 17:10
    • Quote van 19 Apr 2019 om 16:55
      Nee dat moet je niet los laten. Dat was onder een beleid van de RvC wat gecontroleerd werd door het SB. Een trainer wordt beoordeeld op het spel. Een commercieel directeur op commerciele successen.
    Je bent na mijn eerste zin opgehouden met lezen?
    Beetje raar om mijn beredenering te negeren.
  • 19 Apr 2019 om 16:57
    • Quote van 19 Apr 2019 om 16:46
      Is het daarom ook een idee -omdat het zó lang duurt voor een plan goed uitgevoerd kan worden omdat er de tijd voor nodig is- om de bestuurlijke rust terug te brengen en wij er als supporters vooral voor kunnen zorgen dat er géén onrust wordt gecreëerd. Dan kan in alle rust het ellenlange plan worden uitgevoerd, de tijd is er immers voor nodig hebben ook CR zijn voorgangers laten zien.
    Onrust wordt niet door supporters gecreëerd. Onrust komt door slecht handelen van de top van de club.
  • 19 Apr 2019 om 16:55
    • Quote van 19 Apr 2019 om 15:02
      Klopt, je hebt gelijk.
      Maar zou je het afgelopen jaar nu ook niet los moeten laten?
      Dat was onder het beleid van Eisinga en gezien de affaire Bloemers weten we dat hij een bepaalde richting op wou en op een lange termijn oplossing stuurde.
      Als Van der Veen binnen die operationele kaders heeft moeten werken, dan kun je binnen een jaar nog niet veel resultaten verwachten. En dat het voetbal abominabel was, dat helpt dan ook niet mee.

      Ik ben benieuwd welke vrijheden hij nu, onder Cees, heeft en wat voor effect dat op het huidige plan, wat ze blijkbaar aan het uitrollen zijn, heeft.
    Nee dat moet je niet los laten. Dat was onder een beleid van de RvC wat gecontroleerd werd door het SB. Een trainer wordt beoordeeld op het spel. Een commercieel directeur op commerciele successen.
  • 19 Apr 2019 om 16:46
    • Quote van 19 Apr 2019 om 12:44
      Begrijpelijk echter, dan kunnen wij het verhaal dus tot in lengte van dagen blijven verlengen? Er zal toch echt een keer een concreet plan op tafel moeten komen dat ook eens uitgewerkt wordt? Bij ieder wisseling v/d wacht, en dat zijn er nog al een aantal geweest, het zelfde verhaal en hoewel je daar redelijkerwijs begrip voor kunt hebben betekend het wel dat de club al jaren stilstaat en niet doorontwikkeld.
    Is het daarom ook een idee -omdat het zó lang duurt voor een plan goed uitgevoerd kan worden omdat er de tijd voor nodig is- om de bestuurlijke rust terug te brengen en wij er als supporters vooral voor kunnen zorgen dat er géén onrust wordt gecreëerd. Dan kan in alle rust het ellenlange plan worden uitgevoerd, de tijd is er immers voor nodig hebben ook CR zijn voorgangers laten zien.
  • 19 Apr 2019 om 15:21
    • Quote van 19 Apr 2019 om 11:08
      Heerenveen begint gewoon op het CPB te lijken (Centraal Plan Bureau) er worden allemaal plannen gemaakt dan wel uitgerold , het zal allemaal wel ik heb er weinig vertrouwen in.
    Ik geloof dat je even moet controleren wat hebt CPB eigenlijk doet, want in tegenstelling tot wat de naam zou vermoeden maken ze geen plannen, laat staat dat ze ze uitvoeren :p
  • 19 Apr 2019 om 15:02
    • Quote van 19 Apr 2019 om 13:32
      Het is natuurlijk wel meetbaar wat het effect is van Van der Veen op commercieel gebied. De man zit er nu bijna een jaar. Dan zouden er inmiddels wel wat succesjes mogen zijn. Ook gezien de functie van management naar directieniveau is gegaan. Vooralsnog hebben we weinig commercieel succes mogen lezen.
    Klopt, je hebt gelijk.
    Maar zou je het afgelopen jaar nu ook niet los moeten laten?
    Dat was onder het beleid van Eisinga en gezien de affaire Bloemers weten we dat hij een bepaalde richting op wou en op een lange termijn oplossing stuurde.
    Als Van der Veen binnen die operationele kaders heeft moeten werken, dan kun je binnen een jaar nog niet veel resultaten verwachten. En dat het voetbal abominabel was, dat helpt dan ook niet mee.

    Ik ben benieuwd welke vrijheden hij nu, onder Cees, heeft en wat voor effect dat op het huidige plan, wat ze blijkbaar aan het uitrollen zijn, heeft.
  • 19 Apr 2019 om 14:25
    • Quote van 19 Apr 2019 om 13:32
      Het is natuurlijk wel meetbaar wat het effect is van Van der Veen op commercieel gebied. De man zit er nu bijna een jaar. Dan zouden er inmiddels wel wat succesjes mogen zijn. Ook gezien de functie van management naar directieniveau is gegaan. Vooralsnog hebben we weinig commercieel succes mogen lezen.
    Al weer bijna een jaar. Dan zullen de plannen wel klaar zijn lijkt mij. Tijd om ze te delen en in de praktijk te brengen!
  • 19 Apr 2019 om 13:32
    Het is natuurlijk wel meetbaar wat het effect is van Van der Veen op commercieel gebied. De man zit er nu bijna een jaar. Dan zouden er inmiddels wel wat succesjes mogen zijn. Ook gezien de functie van management naar directieniveau is gegaan. Vooralsnog hebben we weinig commercieel succes mogen lezen.
  • 19 Apr 2019 om 13:10
    • Quote van 19 Apr 2019 om 12:44
      Begrijpelijk echter, dan kunnen wij het verhaal dus tot in lengte van dagen blijven verlengen? Er zal toch echt een keer een concreet plan op tafel moeten komen dat ook eens uitgewerkt wordt? Bij ieder wisseling v/d wacht, en dat zijn er nog al een aantal geweest, het zelfde verhaal en hoewel je daar redelijkerwijs begrip voor kunt hebben betekend het wel dat de club al jaren stilstaat en niet doorontwikkeld.
    Er moet inderdaad, eindelijk, wat gedaan worden om sommige punten op te lossen of iig pijnpunten te verzachten.
    Het zijn complexe zaken en daarom kost het tijd. Men zegt begin mei met een beleidsplan te komen, kunnen we het afbranden dan niet even bewaren tot we weten of er iets af te branden valt?

  • 19 Apr 2019 om 12:44
    • Quote van 19 Apr 2019 om 12:11
      Groenleven kwam pas rond 22/23 augustus als hoofdsponsor binnen; was je destijds ook zo fel tegen Eisinga en zo?
      Gaten worden al iets van 10 jaar gevuld door transfers. ga de verantwoordelijken van destijds de schuld geven. Dat 'fix' je niet even in een paar maand tijd, sterkeer nog, dat gaat helemaal nooit opgelost worden, is gewoonweg niet realistisch..
      Trainingscomplex vernieuwing is ook al jaaaaaaaaaaaaaren een dingetje; verwacht je nu echt dat dit binnen een maand of 3 opgelost is?
    Begrijpelijk echter, dan kunnen wij het verhaal dus tot in lengte van dagen blijven verlengen? Er zal toch echt een keer een concreet plan op tafel moeten komen dat ook eens uitgewerkt wordt? Bij ieder wisseling v/d wacht, en dat zijn er nog al een aantal geweest, het zelfde verhaal en hoewel je daar redelijkerwijs begrip voor kunt hebben betekend het wel dat de club al jaren stilstaat en niet doorontwikkeld.
  • 19 Apr 2019 om 12:11
    • Quote van 19 Apr 2019 om 11:02
      Praatjes vullen geen gaatjes. Dat is en blijft onder deze leiding altijd terugkomen. De tijd staat helaas niet stil. Nog geen hoofdsponsor binnengehaald. Gaten moeten nog steeds gevuld worden mbv transfers. En maar mooie verhaaltjes houden enz enz. Trainingscomplex vernieuwing, waarvan dan., hoelang nog blijven de mensen geloven in sprookjes.
    Groenleven kwam pas rond 22/23 augustus als hoofdsponsor binnen; was je destijds ook zo fel tegen Eisinga en zo?
    Gaten worden al iets van 10 jaar gevuld door transfers. ga de verantwoordelijken van destijds de schuld geven. Dat 'fix' je niet even in een paar maand tijd, sterkeer nog, dat gaat helemaal nooit opgelost worden, is gewoonweg niet realistisch..
    Trainingscomplex vernieuwing is ook al jaaaaaaaaaaaaaren een dingetje; verwacht je nu echt dat dit binnen een maand of 3 opgelost is?
  • 19 Apr 2019 om 12:05
    Op termijn terug naar 600 a 650 leden. Welke termijn? Dat het morgen niet is snap ik. Op termijn is behoorlijk vrijblijvend.
  • 19 Apr 2019 om 11:08
    Heerenveen begint gewoon op het CPB te lijken (Centraal Plan Bureau) er worden allemaal plannen gemaakt dan wel uitgerold , het zal allemaal wel ik heb er weinig vertrouwen in.
  • 19 Apr 2019 om 11:02
    Praatjes vullen geen gaatjes. Dat is en blijft onder deze leiding altijd terugkomen. De tijd staat helaas niet stil. Nog geen hoofdsponsor binnengehaald. Gaten moeten nog steeds gevuld worden mbv transfers. En maar mooie verhaaltjes houden enz enz. Trainingscomplex vernieuwing, waarvan dan., hoelang nog blijven de mensen geloven in sprookjes.
  • 19 Apr 2019 om 10:30
    • Quote van 19 Apr 2019 om 10:26
      Zit er niet nog iemand in de paardensport die hier beter in is?
    Ik heb een paar jaar geleden paarden gehad, en heb een hele vlotte babbel. Zou het iets voor mij zijn???
  • 19 Apr 2019 om 10:26
    Zit er niet nog iemand in de paardensport die hier beter in is?
  • 19 Apr 2019 om 10:16
    Heb tot nu niets van deze man gehoord. Het lijkt commercieel voledig op zijn gat te liggen maar ik kan het fout hebben.
  • 19 Apr 2019 om 10:14
    Iedereen is altijd druk bezig met het maken van plannen. Heb het idee dat men altijd nog drukker is uit te dragen dat er plannen gemaakt worden. Zou liever eens horen wat de plannen zijn.
  • 19 Apr 2019 om 10:12
    Dit roept hij al bijna een jaar.. heeft in een jaar dus geen resultaat en geen plannen gemaakt.
zaterdag 31 augustus 2019
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›