Upgrade sportpark Skoatterwâld 'prioriteit' voor SC Heerenveen

( 13 reacties)
Upgrade sportpark Skoatterwâld 'prioriteit' voor SC Heerenveen

SC Heerenveen wil na jaren van afwachten en praten nu eindelijk vaart gaan maken met de uitbreiding en modernisering van sportpark Skoatterwâld. De club heeft een werkgroep opgestart die in kaart moet brengen wat er precies nodig is om een optimaal trainings- en opleidingscomplex te realiseren.

Het eerste elftal en de jeugdelftallen van de club trainen sinds 2005 op het complex dat in 1996 is gerealiseerd. "Het onderzoek moet onder meer aantonen of we met verbouw en renovatie kunnen volstaan, of dat nieuwbouw moet worden gepleegd", vertelt facilitair manager Gerrit Kamans op de officiële website.

Ook wordt gekeken of bepaalde afdelingen vanuit het Abe Lenstra Stadion naar Skoatterwâld kunnen worden verhuisd. "Ook moet uit het onderzoek blijken wanneer en in welk tempo de upgrade gerealiseerd kan worden. Een gefaseerde aanpak is niet ondenkbaar," aldus Kamans.

'Het uiteindelijke doel is een modern sportcomplex te realiseren dat klaar is voor de toekomst. De nieuwe accommodatie moet bovendien groot genoeg zijn om zowel de profs als de amateurtak te kunnen faciliteren', valt te lezen in het statement.

Ook VV Heerenveen en de gemeente Heerenveen zijn bij de gesprekken betrokken. Plannen om Skoatterwâld te vernieuwen zijn overigens niet nieuw. Ook in januari 2012 werd er in het nieuwe beleidsplan 'In Nije Dei' van de club al over gesproken.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Mar 2019 om 11:06
    • Quote van 22 Mar 2019 om 10:33
      Toch vreemd dan dat er afgevaardigden van VV Heerenveen in die werkgroep zitten, als het bestuur van niets weet.
    Niemand van het bestuur van VV Heerenveen weet iets van deze werkgroep. Er is totaal niks hier over gecommuniceerd. Dus nee er zitten geen afgevaardigden van VV Heerenveen hierin.
  • 22 Mar 2019 om 10:44
    • Quote van 21 Mar 2019 om 15:07
      Niet te veel geld investeren. Goed trainingsveld, krachthonk en verder? Goede trainers zijn het belangrijkste.
    Spelers kijken ook bij hun keuze van club naar faciliteiten. Goede medische voorzieningen + apparatuur etc. is ook erg belangrijk.
  • 22 Mar 2019 om 10:33
    • Quote van 21 Mar 2019 om 22:50
      Sterker nog. Bij VV Heerenveen weet het bestuur helemaal niks hiervan. Zij lezen dit maar niemand van hun bestuur weet hier van. Bijzondere communicatie.
    Toch vreemd dan dat er afgevaardigden van VV Heerenveen in die werkgroep zitten, als het bestuur van niets weet.
  • 22 Mar 2019 om 04:56
    Gelukkig heeft de club het financieel prima voor elkaar tot 2022 zonder spelers te hoeven verkopen. Ik zou zeggen Vlap nog een jaartje langer vasthouden en Pierie verkopen. Van dat transfergeld kan dan mooi fase 1 gefinancierd worden. Of zie ik het nu nog rooskleuriger in als Cees?
  • 21 Mar 2019 om 22:50
    • Quote van 21 Mar 2019 om 15:25
      Met alle respect, maar er wordt al sinds 2012 gesproken over het upgraden van SKW en tot nu toe is er op een enkele kapotte tegel na niets veranderd. Ook na dit nieuwsbericht niet.
    Sterker nog. Bij VV Heerenveen weet het bestuur helemaal niks hiervan. Zij lezen dit maar niemand van hun bestuur weet hier van. Bijzondere communicatie.
  • 21 Mar 2019 om 15:39
    • Quote van 21 Mar 2019 om 15:33
      Ik hoorde dat hij gister erg lang in het stemhokje stond en toen klaagde dat hij er zelf niet tussen stond.....
    Hahaha
  • 21 Mar 2019 om 15:33
    • Quote van 21 Mar 2019 om 13:22
      CR pakt door..
    Ik hoorde dat hij gister erg lang in het stemhokje stond en toen klaagde dat hij er zelf niet tussen stond.....
  • 21 Mar 2019 om 15:25
    • Quote van 21 Mar 2019 om 13:22
      CR pakt door..
    Met alle respect, maar er wordt al sinds 2012 gesproken over het upgraden van SKW en tot nu toe is er op een enkele kapotte tegel na niets veranderd. Ook na dit nieuwsbericht niet.
  • 21 Mar 2019 om 15:07
    Niet te veel geld investeren. Goed trainingsveld, krachthonk en verder? Goede trainers zijn het belangrijkste.
  • 21 Mar 2019 om 13:29
    Volgend seizoen nieuwe digitale toegangspoorten.
  • 21 Mar 2019 om 13:22
    CR pakt door..
  • 21 Mar 2019 om 13:21
    Ik zou een plekje zoeken ver(der) van de snelweg af.... ongezonde en onrustige plek vind ik het.
  • 21 Mar 2019 om 13:17
    Mooi dat hier nu goed naar gekeken gaat worden. Maar heeft Eisenga dit destijds niet gedaan? Ik meende dat er al plannen waren. Ook is het krachthonk onder de noordtribune mooi geworden.