Jalink begrijpt teleurstelling: ''We hebben andere keuzes gemaakt''

( 13 reacties)
Jalink begrijpt teleurstelling: ''We hebben andere keuzes gemaakt''

In navolging van een statement op de officiële website van SC Heerenveen laat ook Stichtingsbestuur-woordvoerder Rico Jalink weten dat hij het jammer vind dat de gesprekken met 'team-Van der Velde' zijn gestaakt.

"Ik kan me van hun kant de teleurstelling wel voorstellen, maar het Stichtingsbestuur heeft andere keuzes gemaakt", begint Jalink in de Leeuwarder Courant. "Misschien hadden we het gesprek eerder moeten aangaan, maar op een bepaald moment was de zoektocht naar een nieuwe directeur al gaande."

"We hebben bij de club een democratisch bestuursmodel en zijn ervan overtuigd dat dit deugt", besluit Jalink, die sinds juli 2016 deel uitmaakt van het Stichtingsbestuur. Hij vertegenwoordigt daarbij het belang van de vrijwilligers van de club.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Mar 2019 om 11:20
    Laat Cees van de paardenmanees nou gewoon zijn werk doen, op naar drie punten het weekend ik zeg 5-2.
  • 14 Mar 2019 om 15:51
    Ach Verbeek had ook naar voren kunnen worden geschoven door Van der Velde. Of iemand anders. We weten het niet. Maar het is wel heel frappant dat Roozemond net voor het gesprek benoemd werd. Da’s niet toevallig zo gebeurd. Dat maak je me niet wijs. Zou ook prima passen bij de beeldvorming die Cees zelf over zichzelf heeft gecreeerd. Dat ie niet deugt. Dat het een engerd en een narcist is.
  • 14 Mar 2019 om 12:45
    • Quote van 14 Mar 2019 om 12:41
      Is Bouwer niet ook een eigen kamp? Ik denk niet dat hij in kamp Riemer zit iig. Het lijkt me eerder dat die Gert Jan Verbeek als voorzitter wilden. Overigens denk ik dat Bouwer in de toekomst het nog wel eens zal proberen.
    Volgens mij wel. Maar daarnaast zou het me niks verbazen als ze allemaal met elkaar praten / gepraat hebben.
  • 14 Mar 2019 om 12:41
    Is Bouwer niet ook een eigen kamp? Ik denk niet dat hij in kamp Riemer zit iig. Het lijkt me eerder dat die Gert Jan Verbeek als voorzitter wilden. Overigens denk ik dat Bouwer in de toekomst het nog wel eens zal proberen.
  • 14 Mar 2019 om 12:20
    • Quote van 14 Mar 2019 om 12:13
      Eerst het plan en dan de man is natuurlijk ook bullshit. Mooie praatjes van Riemer, maar iedereen die hem een beetje kent, weet ook dat hij vaak een dubbele agenda had en heeft. Hij had andere plannen met de club en door de definitieve benoeming van Roozemond, ging er een streep door de naam die hij naar voren zou schuiven.
      Ik blijf het jammer vinden dat ze niet samen konden gaan zitten aan een plan, ongeacht wie er leidend is.
      Los daarvan, is deze procedure zo ongelooflijk schimmig en snel gegaan, dat het er inderdaad op leek dat men Riemer buitenspel wilde zetten. Iets dat op basis van zijn verdiensten voor de club onbegrijpelijk is, maar op basis van de ervaringen van zijn opvolgers prima te billijken.
    Net zoals sommigen hier de coup van Cees verdedigen als dat dat niet zo is en slechts een aanname is. Maak jij met dat de groep Riemer een eigen kandidaat zou hebben ook slechts een aanname.
  • 14 Mar 2019 om 12:13
    Eerst het plan en dan de man is natuurlijk ook bullshit. Mooie praatjes van Riemer, maar iedereen die hem een beetje kent, weet ook dat hij vaak een dubbele agenda had en heeft. Hij had andere plannen met de club en door de definitieve benoeming van Roozemond, ging er een streep door de naam die hij naar voren zou schuiven.
    Ik blijf het jammer vinden dat ze niet samen konden gaan zitten aan een plan, ongeacht wie er leidend is.
    Los daarvan, is deze procedure zo ongelooflijk schimmig en snel gegaan, dat het er inderdaad op leek dat men Riemer buitenspel wilde zetten. Iets dat op basis van zijn verdiensten voor de club onbegrijpelijk is, maar op basis van de ervaringen van zijn opvolgers prima te billijken.
  • 14 Mar 2019 om 10:57
    @redactie : zullen we ons nu maar weer op de realiteit richten , er komen 2 belangrijke wedstrijden aan , nu met z'n allen achter onze club ( ons team) ;-)
  • 14 Mar 2019 om 10:52
    • Quote van 14 Mar 2019 om 09:59
      Tuurlijk is dat zo! Temeer omdat de Groep Van der Velde zelf ook een kandidaat (Bouwer?) naar voren wenste te duwen. Klip en klaar.
    Dat groep v d Velde Bouwer erdoor wilde drukken als nieuwe directeur is echt dikke onzin.
  • 14 Mar 2019 om 09:59
    • Quote van 14 Mar 2019 om 09:15
      Rico "Gepasseerd Station" Jalink, een zoektocht kan ook op pauze gezet worden. Zeker als de financiele situatie niet zo problematisch is als eerder voorgedaan.
      Als je graag met iemand in gesprek wil dan is dat een kleine moeite. En democratisch iets doen wat tegen de principes van goed bestuur ingaat maakt het nog steeds geen goede beslissing.
      Mij bekruipt voor al het gevoel (ook gezien de timing van de benoeming) dat Riemer buiten de deur moest worden gehouden.
    Tuurlijk is dat zo! Temeer omdat de Groep Van der Velde zelf ook een kandidaat (Bouwer?) naar voren wenste te duwen. Klip en klaar.
  • 14 Mar 2019 om 09:15
    Rico "Gepasseerd Station" Jalink, een zoektocht kan ook op pauze gezet worden. Zeker als de financiele situatie niet zo problematisch is als eerder voorgedaan.
    Als je graag met iemand in gesprek wil dan is dat een kleine moeite. En democratisch iets doen wat tegen de principes van goed bestuur ingaat maakt het nog steeds geen goede beslissing.
    Mij bekruipt voor al het gevoel (ook gezien de timing van de benoeming) dat Riemer buiten de deur moest worden gehouden.
  • 14 Mar 2019 om 08:48
    • Quote van 14 Mar 2019 om 07:49
      Het model mag dan deugen, hoe mensen ermee omgaan niet altijd. Ik kom al vanaf mijn zesde bij de club maar heb de club nog nooit zo 'op afstand' en 'niet als van mij' gevoeld als in de laatste jaren.
    Precies hetzelfde gevoel zo vergaat het mij ook.
  • 14 Mar 2019 om 08:41
    Klopt Gekko, iemand die toezicht houdt moet niet op de uitvoerende functie terecht komen. Dat is niet volgens goede governance principes. Echter Roozemond wordt wel gesteund door Nieuwnoord, Feanfan, vrijwilligers, OR, OSSH. Dat maakt het wel wat anders.
  • 14 Mar 2019 om 07:49
    Het model mag dan deugen, hoe mensen ermee omgaan niet altijd. Ik kom al vanaf mijn zesde bij de club maar heb de club nog nooit zo 'op afstand' en 'niet als van mij' gevoeld als in de laatste jaren.