De Haan reageert: ''Moet ik dan thuisblijven? Natuurlijk niet''

( 5 reacties)
De Haan reageert: ''Moet ik dan thuisblijven? Natuurlijk niet''

Nu duidelijk is dat de rol van 'team-Riemer' is uitgespeeld, zullen de heren in de nabije toekomst alleen als supporters nog op de tribune zitten in het Abe Lenstra Stadion. Voor Foppe de Haan is het duidelijk: hij zal ondanks alles blijven komen bij 'zijn' club.

"Of het zeer doet? Er zijn een paar bij die er wat harder in zijn, maar het is mijn club. Dus mijn gevoel zegt van: 'Ermee stoppen, want dit werkt niet. Ze willen het niet en het is zinloos.' Maar mijn verstand zegt: 'Ja, maar het is je club. Je hebt best wel wat kennis en je zou best wel op een aantal gebieden kunnen helpen. Wil je het nu wel of wil je het niet?'", vertelt De Haan bij Omrop Fryslân.

"Uiteindelijk heeft de eerste kant van mijn gevoel de overhand. Ik zei: 'Ik doe het niet meer'", stelt De Haan, die nu dus alleen nog supporter zal zijn. "Ja, waarom niet? Ik vind dat ze na januari gelukkig zijn begonnen met voetballen. Dus dat zorgt ervoor dat je er met plezier naar kijkt. Ik vind de ontwikkeling van een aantal spelers ook fantastisch. Daar ben ik ook voetbaltrainer voor."

"We zullen wel kijken hoe het gaat, want we krijgen er toch geen invloed op, dus waar maak ik me dan druk om? Moet ik dan thuisblijven? Natuurlijk niet, het is mijn club", vervolgt de 75-jarige nestor, die Roozemond gerust een kans wil geven. "Dat hebben we nu ook gezegd: 'Oké, prima. Jullie vinden dat het zo moet, wij zijn het er niet mee eens, maar dat is jullie goed recht. Klaar. Laat het maar zien."

Sommige leden uit de groep (Tjisse Wallendal, Gertjan Verbeek, Riemer van der Velde en Henk Hoekstra) hadden er meer moeite mee, volgens De Haan. "De een is wat harder dan de ander en de een wat emotioneler dan de ander. Gisteravond hebben we er uitgebreid over zitten te praten. Het zijn vijf mensen die al heel lang met elkaar samenwerken."

"In juni komen we nog een keer samen en dan maken we er een soort reünie van, want eigenlijk vinden we het met elkaar erg gezellig", stelt De Haan, die desondanks verwacht dat de groep wel kritisch de gang van zaken binnen het Abe Lenstra Stadion blijft volgen. "Het is net als bij dat ene sportprogramma, van die dikke en die dunne (Bureau Sport, red.): 'We houden u in de gaten."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Mar 2019 om 16:04
    • Quote van 13 Mar 2019 om 13:52
      Dan moet Riemer er ook aan werken en CR niet verder dwars zitten. Hij kan er namelijk ook voor zorgen dat er nog niet meer sponsoren weggaan. Als ie dan toch wat wil betekenen doe het dan op die manier.


    Ik geloof er echt helemaal niets van dat Riemer iemand dwars zit. Riemer mag toch gewoon zijn mening geven? Wat heel erg speelt is dat veel mensen Riemer heel serieus nemen en zijn woorden zwaar worden gewogen. Dat ligt niet bij die man zelf, maar aan de ontvangers van zijn mening.
  • 13 Mar 2019 om 13:52
    • Quote van 13 Mar 2019 om 13:45
      Ik denk dat ik je onderhand wat beter snap. Jij wil Cees niet perse verdedigen, maar je wil de boel niet nog verder afbreken. De mensen die 'zeuren' zoals ik die zien dat de huidige directeur zorgt voor afstand tussen hem en belangrijke mensen uit het verleden als Riemer en Foppe. Daarmee ook hun (financiële) netwerk. Ik ben er bang voor dat de begroting met Cees alleen maar kleiner gaat worden en we onder andere Groenleven als sponsor gaan verliezen. Ik maak me ook zorgen om verdere afbraak, alleen denk ik dat deze zich juist manifesteert als Cees blijft zitten. Daarom mijn/ons gezeur, onder andere. Het gaat in ieder geval mij dus niet eens alleen om de manier hoe Cees er is gekomen.
    Dan moet Riemer er ook aan werken en CR niet verder dwars zitten. Hij kan er namelijk ook voor zorgen dat er nog niet meer sponsoren weggaan. Als ie dan toch wat wil betekenen doe het dan op die manier.


  • 13 Mar 2019 om 13:45
    • Quote van 13 Mar 2019 om 13:28
      Foppe blijkt vooralsnog de verstandigste van het stel. Laat zijn insteek een voorbeeld voor de supporters/sponsoren/wie-dan-ook zijn; "Roozemond gerust een kans wil geven. "Dat hebben we nu ook gezegd: 'Oké, prima. Jullie vinden dat het zo moet, wij zijn het er niet mee eens, maar dat is jullie goed recht. Klaar. Laat het maar zien.". Als Foppe, iemand die veel nauwer bij de club betrokken is dan 99% van de mensen hier, dat kan, moet het gros dat ook kunnen. Toch? Los van Roozemond en de manier waarop; maar met al dat gezeur, gezeik en gezever help je de club niet. Iedereen zegt altijd dat niemand belangrijker/groter dan de club is, maar ondertussen lijkt het er op dat het afbranden van de persoon (en de manier waarop) wél belangrijker geworden is dan het helpen/steunen van de club.
    Ik denk dat ik je onderhand wat beter snap. Jij wil Cees niet perse verdedigen, maar je wil de boel niet nog verder afbreken. De mensen die 'zeuren' zoals ik die zien dat de huidige directeur zorgt voor afstand tussen hem en belangrijke mensen uit het verleden als Riemer en Foppe. Daarmee ook hun (financiële) netwerk. Ik ben er bang voor dat de begroting met Cees alleen maar kleiner gaat worden en we onder andere Groenleven als sponsor gaan verliezen. Ik maak me ook zorgen om verdere afbraak, alleen denk ik dat deze zich juist manifesteert als Cees blijft zitten. Daarom mijn/ons gezeur, onder andere. Het gaat in ieder geval mij dus niet eens alleen om de manier hoe Cees er is gekomen.
  • 13 Mar 2019 om 13:39
    Foppe was heel correct in zijn reactie. Neemt niet weg dat de zorg en teleurstelling voelbaar was.
  • 13 Mar 2019 om 13:28
    Foppe blijkt vooralsnog de verstandigste van het stel. Laat zijn insteek een voorbeeld voor de supporters/sponsoren/wie-dan-ook zijn; "Roozemond gerust een kans wil geven. "Dat hebben we nu ook gezegd: 'Oké, prima. Jullie vinden dat het zo moet, wij zijn het er niet mee eens, maar dat is jullie goed recht. Klaar. Laat het maar zien.". Als Foppe, iemand die veel nauwer bij de club betrokken is dan 99% van de mensen hier, dat kan, moet het gros dat ook kunnen. Toch? Los van Roozemond en de manier waarop; maar met al dat gezeur, gezeik en gezever help je de club niet. Iedereen zegt altijd dat niemand belangrijker/groter dan de club is, maar ondertussen lijkt het er op dat het afbranden van de persoon (en de manier waarop) wél belangrijker geworden is dan het helpen/steunen van de club.
zondag 4 augustus 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›