Nog geen duidelijkheid over opvolging Eisenga: ''Ze maken er geen haast mee''

( 20 reacties)
Nog geen duidelijkheid over opvolging Eisenga: ''Ze maken er geen haast mee''

Sinds bekend is geworden dat het vertrouwen in de Raad van Commissarissen is opgezegd en Luuc Eisenga zijn eigen conclusies trok, is het oorverdovend stil rondom het Abe Lenstra Stadion. Ondertussen is de zoektocht gaande naar een nieuwe algemeen directeur.

"Ze willen het liefste een opvolger van Luuc die affiniteit heeft met voetbal, het liefste met Heerenveen en de club al kent. Diegene moet daarnaast verstand hebben van besturen en financiën. Dat is nogal wat", vertelt clubwatcher Anne Roel van der Meer bij de Leeuwarder Courant Podcast.

"Het is een heel select groepje, maar bij wie ze gaan uitkomen is nog onbekend. Ze maken er geen haast mee. Als er op 1 maart geen opvolger is van Luuc, dan zal de Raad van Commmissarissen dat tijdelijk waarnemen. Liever niet, maar als het nodig is zullen ze dat doen."

Gezien de profielschets lijkt een outsider uitgesloten. "Je zou zeggen dat wanneer het iemand is die de club moet kennen, dat het een bekende naam is", besluit Van der Meer.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Jan 2019 om 09:00
    Onzin, een goede voorzitter komt er ook wel weer hoor. Wat een pessimisme.
  • 19 Jan 2019 om 01:58
    Door bovenal de erfenis van Riemer maar vervolgens ook het falen, het machtsmisbruik, de prestige drang en de onkunde of onmachtigheid van opvolgende voorzitters is het praktisch onmogelijk geworden om uberhaubt nog een goede voorzitter voor heerenveen te kunnen zijn. De supporters wensen nog altijd iemand van het kaliber Van de Velde of zelfs hoger om er weer bovenop te komen, staan weinig open voor nieuwe ideeën en zijn zeer kritisch. Nog niet gesproken over de sponsoren die het ook niet makkelijk hebben gehad en daarmee ook kritisch zijn.
    Ik durf te stellen dat de druk en het bij behorende vergrootglas hier minstens zo groot zijn voor een voorzitter als in de Arena of Kuip. Zo niet groter, praktisch onmogelijk werken dus...
  • 18 Jan 2019 om 18:49
    • Quote van 18 Jan 2019 om 18:41
      Probleem.lijkt te zijn dat als je niet vóór bepaalde kampen bent, je automatisch tegen ze bent. Boven de partijen staan, onbevooroordeeld zijn en buiten gekrakeel tussen groepen blijven wordt dan dus onmogelijk. Een goede relatie met Riemer (wat juist heel hamdig en verstamdig lijkt) betekent automatisch dat je voor bepaalde mensen per definitie hent afgedaan. Riemer mijden levert ook weerstand op. Zeg dus maar hor het wel kan....
    Dat merk je hier al. Er zijn hier mensen die vinden dat je voor iedere grote beslissing advies moet inwinnen bij Riemer en of Foppe en dan ook moet opvolgen natuurlijk. Dus eigen visie en inbreng en visie is niet gewenst (tenzij overeenkomstig met bovengenoemde namen) Wie het moet gaan doen, ik benijd hem niet.
  • 18 Jan 2019 om 18:41
    Probleem.lijkt te zijn dat als je niet vóór bepaalde kampen bent, je automatisch tegen ze bent. Boven de partijen staan, onbevooroordeeld zijn en buiten gekrakeel tussen groepen blijven wordt dan dus onmogelijk. Een goede relatie met Riemer (wat juist heel hamdig en verstamdig lijkt) betekent automatisch dat je voor bepaalde mensen per definitie hent afgedaan. Riemer mijden levert ook weerstand op. Zeg dus maar hor het wel kan....
  • 18 Jan 2019 om 17:18
    • Quote van 18 Jan 2019 om 16:23
      De kettingzaag staat ook voor de volgende al klaar als hij niet doet wat ie moet doen. Doen wat je moet doen is bij SC Heerenveen is zo goed als een onmogelijke taak geworden. Wens de volgende veel succes maar vooral veel sterkte.
    Een goede uitdaging dus voor degene die het uiteindelijk moet gaan doen. Belangrijkste taak is om met iedereen overweg te kunnen en geen mensen te negeren en tegen de haren in te strijken. Je zelf ondergeschikt maken. Het is geen onmogelijke opgave....
  • 18 Jan 2019 om 17:16
    • Quote van 18 Jan 2019 om 16:47
      Ik heb er geen argumenten voor maar alles in mij zegt doe maar niet.
    Het was ook niet in de zin van doe die maar, meer het gevoel dat het die kant op gaat. Als de club daar op alle vlakken weer mee vooruit kan en beter wordt, prima! Ik zou zo niet iemand kunnen noemen die vooral in het financiële gat zou kunnen duiken met een aantal kompanen. Dat is toch waar de grootste zorg en uitdaging ligt. Gaat het financieel beter dan komt sportief resultaat ook gegarandeerd wel weer terug. Andersom lijkt me voor dit moment onmogelijk.
  • 18 Jan 2019 om 16:48
    • Quote van 18 Jan 2019 om 16:39
      Zit die niet in Amerika?
    Klopt maar blijft er niet eeuwig.
  • 18 Jan 2019 om 16:47
    • Quote van 18 Jan 2019 om 15:37
      Ik neig toch steeds meer naar Sytse Bouwer.
    Ik heb er geen argumenten voor maar alles in mij zegt doe maar niet.
  • 18 Jan 2019 om 16:39
    • Quote van 18 Jan 2019 om 16:28
      Bert Jonker, clafis?
    Zit die niet in Amerika?
  • 18 Jan 2019 om 16:28
    Bert Jonker, clafis?
  • 18 Jan 2019 om 16:23
    • Quote van 18 Jan 2019 om 16:12
      Een selfmade man. Binding met de club. Een meer dan prima zakenman. Lijkt ondanks zijn status behoorlijk normaal gebleven. Heeft geld en zoveel hart voor de club dat hij de tradities daarvan zal respecteren. Dat zagen aan stoelpoten mag je ook wel eens van een andere kant bekijken. Als Eisenga gewoon gedaan had wat hij had moeten doen dan was er voor niemand reden geweest om ook maar te denken dat er aan stoelpoten gezaagd kon worden. Het hele afscheid nemen van Bloemers heeft de club niets opgeleverd. Niet voor de korte en ook niet voor de lange termijn. Simpel verhaal van gegokt en verloren. Dat hij daar nu de consequenties voor moet dragen is in mijn ogen volkomen logisch.
    De kettingzaag staat ook voor de volgende al klaar als hij niet doet wat ie moet doen. Doen wat je moet doen is bij SC Heerenveen is zo goed als een onmogelijke taak geworden. Wens de volgende veel succes maar vooral veel sterkte.
  • 18 Jan 2019 om 16:12
    • Quote van 18 Jan 2019 om 15:51
      Verkoopt z’n bedrijf en zoekt een nieuwe hobby. Goh... je verwacht het niet. Eerst via de sponsor zagen aan de stoelpoten van z’n voorganger. Daarna een beetje liefdadigheid / goede publiciteit (opleidingen / voetbalschool) en daarna voorzitter. Riep het een paar maanden geleden al. Ben benieuwd hoe het uitpakt... Belangrijkste is een plan en dat alle neuzen de zelfde kant uit staan.
    Een selfmade man. Binding met de club. Een meer dan prima zakenman. Lijkt ondanks zijn status behoorlijk normaal gebleven. Heeft geld en zoveel hart voor de club dat hij de tradities daarvan zal respecteren. Dat zagen aan stoelpoten mag je ook wel eens van een andere kant bekijken. Als Eisenga gewoon gedaan had wat hij had moeten doen dan was er voor niemand reden geweest om ook maar te denken dat er aan stoelpoten gezaagd kon worden. Het hele afscheid nemen van Bloemers heeft de club niets opgeleverd. Niet voor de korte en ook niet voor de lange termijn. Simpel verhaal van gegokt en verloren. Dat hij daar nu de consequenties voor moet dragen is in mijn ogen volkomen logisch.
  • 18 Jan 2019 om 15:59
    Elke maand verdampt er 5 ton per maand, dat is iets waar je zorgen om moet maken. Dit kan niet lang meer goed gaan.
  • 18 Jan 2019 om 15:51
    • Quote van 18 Jan 2019 om 15:37
      Ik neig toch steeds meer naar Sytse Bouwer.
    Verkoopt z’n bedrijf en zoekt een nieuwe hobby. Goh... je verwacht het niet. Eerst via de sponsor zagen aan de stoelpoten van z’n voorganger. Daarna een beetje liefdadigheid / goede publiciteit (opleidingen / voetbalschool) en daarna voorzitter. Riep het een paar maanden geleden al. Ben benieuwd hoe het uitpakt... Belangrijkste is een plan en dat alle neuzen de zelfde kant uit staan.
  • 18 Jan 2019 om 15:50
    Rintje Ritsma
  • 18 Jan 2019 om 15:48
    Foeke Booy lijkt me ook wel wat...veel kennis van buitenlandse voetballers die voor een appel en een ei willen komen.Daarmee ook vast minder kritiek van de journalisten en clubwatchers n.m. Leeuwarder Courant...ook doen we dan internationaal weer lekker mee!
  • 18 Jan 2019 om 15:37
    Ik neig toch steeds meer naar Sytse Bouwer.
  • 18 Jan 2019 om 14:58
    Jan Dirk van der zee
  • 18 Jan 2019 om 13:45
    • Quote van 18 Jan 2019 om 13:34
      Zeer zwak, we hebben nog geen eens een verklaring ontvangen. Ook namen zij hun verantwoordelijkheden niet bij de persconferentie. Dit moet dan op zoek naar een geschikte kandidaat? Ben zeer benieuwd
    Wat misschien nog wel vervelender is, is dat het (nieuwe) trainingscomplex er niet sneller door komt! Heb een beetje het idee dat dat nu op een lager pitje staat en die nieuwe directeur zich daar straks mee mag gaan bemoeien! Iemand die hier er wat meer/nieuws over weet?
  • 18 Jan 2019 om 13:34
    Zeer zwak, we hebben nog geen eens een verklaring ontvangen. Ook namen zij hun verantwoordelijkheden niet bij de persconferentie. Dit moet dan op zoek naar een geschikte kandidaat? Ben zeer benieuwd
zondag 12 mei 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›