Homepage » Bestuur & beleid » 'Investeerder wil sportpark Skoatterwâld helpen renoveren'

'Investeerder wil sportpark Skoatterwâld helpen renoveren'

( 22 reacties)
Groenste stroom van Nederland
'Investeerder wil sportpark Skoatterwâld helpen renoveren'

Er komt mogelijk een opvallende wending in het verhaal rondom de ontwikkeling van sportpark Skoatterwâld. Al jarenlang probeert SC Heerenveen in overleg met diverse belanghebbenden om een vernieuwing door te voeren, maar vooralsnog ligt er nog geen concreet plan op tafel.

Volgens Voetbal International heeft heeft Sytse Bouwer, die begin dit jaar zijn meerderheidsbelang in hoofdsponsor GroenLeven verkocht, meerdere partijen laten weten dat hij de renovatie wil (mede) financieren. Ook deze plannen zijn nog niet concreet, maar volgens VI laat het zien dat er nog veel bereidheid rond de club is om de club vooruit te helpen.

Helemaal belangeloos zou het voorstel van Bouwer overigens niet zijn. De voormalige eigenaar van GroenLeven zou in samenwerking met voormalig assistent-trainer Henk Herder een commerciële voetbalschool willen vestigen op sportpark Skoatterwâld. Herder was in het verleden twee jaar hoofd jeugdopleiding van het Griekse Panathinaikos.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Dec 2018 om 22:04
    • Quote van 6 Dec 2018 om 16:34
      Hij is geen eigenaar meer van GroenLeven, dus dat betwijfel ik... Denk dat hij eerder gewoon op zoek is naar manieren om te investeren - en daar op termijn aan te verdienen (dat kun je hem niemand walijk nemen).
    Ik heb eerder het idee dat deze meneer een nieuwe hobbie zoekt... Eerst Eisinga nog wat verder richting de uitgang duwen, daarna wat positieve "liefdadigheid" voor Sc Heerenveen, en daarna "Ow jullie zoeken een nieuwe Voorzitter? Ik heb nog vrije tijd...
    Zal wel heel achterdochtig zijn maar dat gevoel heb ik er bij.....
  • 6 Dec 2018 om 19:23
    • Quote van 6 Dec 2018 om 19:18
      Vriendjes politiek dus
    Welkom in de voetbalwereld.
  • 6 Dec 2018 om 19:18
    Vriendjes politiek dus
  • 6 Dec 2018 om 17:49
    • Quote van 6 Dec 2018 om 15:43
      Je kunt het op twee manieren doen, maar ik ga er inderdaad vanuit dat het om techniektraining gaat en niet om concurrentie van de jeugdopleiding. Het tekort aan speelvelden wordt dan echter nog wel een groter probleem - of kan er richting De Knipe nog uitgebreid worden?
    De voetbalschool is nu op vrijdagmiddag bij Heerenveense Boy’s. Op vrijdagmiddag is er ook ruimte op Skoatterwald.
  • 6 Dec 2018 om 16:51
    • Quote van 6 Dec 2018 om 16:34
      Hij is geen eigenaar meer van GroenLeven, dus dat betwijfel ik... Denk dat hij eerder gewoon op zoek is naar manieren om te investeren - en daar op termijn aan te verdienen (dat kun je hem niemand walijk nemen).
    Met name hier ligt voor mij dan ook het spanningsveld. Iemand investeert inderdaad niet voor de lol.....iets dat als "commercieel" gelanceerd wordt zal geld moeten opleveren dus ik ben heel erg benieuwd naar de vormgeving v/h idee. Daarnaast is het zo dat als hij eruit stapt en iemand anders neemt het over, iemand met geen Heerenveen binding of sowieso iemand met enkel een winstoogmerk dan wordt het helemaal "interessant".
    Waarom niet in Heerenveen en in haar opleiding investeren....waarom een "commerciële" tegenhanger? Persoonlijk weet ik nog niet wat ik hiervan moet denken.
  • 6 Dec 2018 om 16:34
    • Quote van 6 Dec 2018 om 16:13
      Meneer wil daar natuurlijk ook zijn panelen hebben! Daar gaat het om, daar verdient hij zijn geld mee..
    Hij is geen eigenaar meer van GroenLeven, dus dat betwijfel ik... Denk dat hij eerder gewoon op zoek is naar manieren om te investeren - en daar op termijn aan te verdienen (dat kun je hem niemand walijk nemen).
  • 6 Dec 2018 om 16:13
    • Quote van 6 Dec 2018 om 15:03
      Een voetbalschool speelt geen competitie he..

      Het is gewoon extra trainingen krijgen op specifieke onderdelen, veelal techniek.

      Echter vraag ik mij oprecht af wat de intenties van Bouwer zijn.
      Is deze man financieel al binnen? Of ziet hij dit als een commerciële investering om winst te maken?
    Meneer wil daar natuurlijk ook zijn panelen hebben! Daar gaat het om, daar verdient hij zijn geld mee..
  • 6 Dec 2018 om 15:43
    • Quote van 6 Dec 2018 om 11:22
      Talenten? Elk ongetalenteerd kind kan op die voetbalschool. Ieder kind mag tegen betaling op die voetbalschool. Heeft niks met handel te maken.
    Je kunt het op twee manieren doen, maar ik ga er inderdaad vanuit dat het om techniektraining gaat en niet om concurrentie van de jeugdopleiding. Het tekort aan speelvelden wordt dan echter nog wel een groter probleem - of kan er richting De Knipe nog uitgebreid worden?
  • 6 Dec 2018 om 15:03
    • Quote van 6 Dec 2018 om 11:07
      Ik zou hier eerst wat meer details van willen zien. Erg positief ben ik in ieder geval niet. Ik weet niet wat Bouwer precies wil maar feit is dat hij hier geld mee wil verdienen. Je kunt er zonder meer vanuit gaan dat hij zijn talenten aan Heerenveen wil verkopen en waarschijnlijk ook aan andere clubs. Uiteindelijk heb je feitelijk een concurrent van de eigen jeugdopleiding naast je zitten. Zulke constructies kunnen nooit lang goed gaan, zeker wanneer er geld mee gemoeid is.
    Een voetbalschool speelt geen competitie he..

    Het is gewoon extra trainingen krijgen op specifieke onderdelen, veelal techniek.

    Echter vraag ik mij oprecht af wat de intenties van Bouwer zijn.
    Is deze man financieel al binnen? Of ziet hij dit als een commerciële investering om winst te maken?
  • 6 Dec 2018 om 12:40
    Ik vind het bijzonder knap dat Luuc ondanks dat er zo aan zijn poten wordt gezaagd niet via de media met modder terug gooit. Mag ook wel genoemd worden.
  • 6 Dec 2018 om 11:22
    • Quote van 6 Dec 2018 om 11:07
      Ik zou hier eerst wat meer details van willen zien. Erg positief ben ik in ieder geval niet. Ik weet niet wat Bouwer precies wil maar feit is dat hij hier geld mee wil verdienen. Je kunt er zonder meer vanuit gaan dat hij zijn talenten aan Heerenveen wil verkopen en waarschijnlijk ook aan andere clubs. Uiteindelijk heb je feitelijk een concurrent van de eigen jeugdopleiding naast je zitten. Zulke constructies kunnen nooit lang goed gaan, zeker wanneer er geld mee gemoeid is.
    Talenten? Elk ongetalenteerd kind kan op die voetbalschool. Ieder kind mag tegen betaling op die voetbalschool. Heeft niks met handel te maken.
  • 6 Dec 2018 om 11:07
    Ik zou hier eerst wat meer details van willen zien. Erg positief ben ik in ieder geval niet. Ik weet niet wat Bouwer precies wil maar feit is dat hij hier geld mee wil verdienen. Je kunt er zonder meer vanuit gaan dat hij zijn talenten aan Heerenveen wil verkopen en waarschijnlijk ook aan andere clubs. Uiteindelijk heb je feitelijk een concurrent van de eigen jeugdopleiding naast je zitten. Zulke constructies kunnen nooit lang goed gaan, zeker wanneer er geld mee gemoeid is.
  • 5 Dec 2018 om 22:59
    Ik weet het niet... klinkt te mooi. Ik dacht overigens dat Eisenga onlangs aangaf bij vraag en antwoord dat het plan klaar is maar dat het nu afhangt van de gemeente betreft locatie en grond.
  • 5 Dec 2018 om 22:06
    Maar goed als er met het geld van die Bouwer een nieuw complex wordt gebouwd gaat hij zijn geld dan uitlenen dus financiert hij dat project of blijft Bouwer eigenaar en gaat hij het verhuren ?
  • 5 Dec 2018 om 21:51
    Voetbalschool zoals Herder nu ook al heeft. Is voor alle jeugd dus niet per se de grootste talenten. Zie het als een soort techniekschool. Eigen belang is onzin. Brouwer is Heerenveen supporter in hart en nieren. Denk dat dit voor Heerenveen wel positief kan uitpakken.
  • 5 Dec 2018 om 21:49
    • Quote van 5 Dec 2018 om 21:42
      Beetje vreemd voorstel om naast onze eigen jeugdopleiding nog een concurrerend opleidingsbedrijf in je pand te hebben.
    Wat de Herders doen is niet concurrent met wat Sc Heerenveen of VV Heerenveen doet. Bij de Herders kan elke ouder zijn kind op de voetschool doen voor extra techniek training.
  • 5 Dec 2018 om 21:42
    Beetje vreemd voorstel om naast onze eigen jeugdopleiding nog een concurrerend opleidingsbedrijf in je pand te hebben.
  • 5 Dec 2018 om 21:39
    • Quote van 5 Dec 2018 om 21:33
      Er wordt momenteel aardig geschaakt inderdaad en zoal dat dat altijd gaat op dat niveau....schuwt men het beschadigen van 1 of meerdere mensen niet ten faveure van "zichzelf" dan wel het door hun gevisualiseerde "totaal" plaatje
    Waarbij inderdaad vaak één belang, het clubbelang, volledig vergeten wordt. Zonde maar het is me wel duidelijk dat Bouwer belangen heeft in het gehele “totaal” plaatje.
  • 5 Dec 2018 om 21:33
    • Quote van 5 Dec 2018 om 21:29
      Dezelfde Bouwer die zich in de media uit liet over de gesprekken die aan tafel en intern gevoerd dienen te worden...? oke nee nu is het me wel duidelijk hoe het zit. De column ‘zonnepanelen en donkere wolken’ was een treffende vorige week. Zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn allemaal, maar ik kan deze man nauwelijks nog serieus nemen. Wat zouden ze binnen GroenLeven denken van dit handelen? GroenLeven weg zodat belangeloos geinvesteerd kan worden?
    Er wordt momenteel aardig geschaakt inderdaad en zoal dat dat altijd gaat op dat niveau....schuwt men het beschadigen van 1 of meerdere mensen niet ten faveure van "zichzelf" dan wel het door hun gevisualiseerde "totaal" plaatje
  • 5 Dec 2018 om 21:29
    Dezelfde Bouwer die zich in de media uit liet over de gesprekken die aan tafel en intern gevoerd dienen te worden...? oke nee nu is het me wel duidelijk hoe het zit. De column ‘zonnepanelen en donkere wolken’ was een treffende vorige week. Zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn allemaal, maar ik kan deze man nauwelijks nog serieus nemen. Wat zouden ze binnen GroenLeven denken van dit handelen? GroenLeven weg zodat belangeloos geinvesteerd kan worden?
  • 5 Dec 2018 om 21:22
    Ik zou kijken naar andere locatie...bij die snelweg vandaan....
  • 5 Dec 2018 om 20:45
    Kijk....dit is dan eindelijk weer een een concreet toekomst bericht. Wat je er dan ook maar van moge vinden.Benieuwd hoe deze mannen dit dan voor zich zien (ongetwijfeld voorzien v/d nodige zonnepanelen Groenleven haha). Commercieel klinkt leuk maar kan ook betekenen dat talenten aan andere clubs worden verkocht wanneer die met een grotere portemonnee aankomen dus als je dit verhaal dan niet goed af dicht kan het voor Heerenveen negatief uitpakken?
    Heel benieuwd naar de concretere versie......