Homepage » Bestuur & beleid » ''Verbeek wordt door veel partijen genoemd als mogelijke versterking''

''Verbeek wordt door veel partijen genoemd als mogelijke versterking''

( 24 reacties)
Groenste stroom van Nederland
''Verbeek wordt door veel partijen genoemd als mogelijke versterking''

Naast Henk Bloemers (in beeld als commercieel directeur) wordt er in Voetbal International ook hardop gespeculeerd over een terugkeer van Gertjan Verbeek. De 56-jarige Tukker zit sinds maart zonder club en liet eerder al weten open te staan voor een bestuursfunctie.

"De ex-trainer van de Friezen wordt door veel partijen genoemd als mogelijke versterking voor de bestuurlijke laag van Heerenveen", schrijft Reon Boeringa, die zelf ook navraag deed. "Verbeek laat weten dat hij een bestuursfunctie als logische vervolgstap ziet van zijn carrière in de voetballerij."

Sinds zijn vertrek bij SC Heerenveen in 2008 wordt Verbeek regelmatig genoemd rondom de club. Tussendoor werkte hij vooral als hoofdtrainer in zowel Nederland (AZ, Feyenoord, FC Twente, Heracles) als Duitsland (FC Nürnberg en Vfl Bochum).

In zijn periode bij FC Twente was Verbeek zowel hoofdtrainer als technisch manager. In die hoedanigheid legde hij in de winterstop van het afgelopen seizoen drie spelers vast: Mounir El Hamdaoui (transfervrij), Adam Maher (gehuurd van PSV) en Michael Maria (overgenomen van Erzgebirge Aue).

Foto: Omrop Fryslân

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Dec 2018 om 15:16
    • Quote van 6 Dec 2018 om 10:39
      Of Nico Jan Hoogma? Heeft een mooi fundament bij Heracles neergezet.
    Ja en Kees Kist als spitsentrainer, duhh!
  • 6 Dec 2018 om 10:43
    • Quote van 6 Dec 2018 om 10:39
      Of Nico Jan Hoogma? Heeft een mooi fundament bij Heracles neergezet.
    Waarom zou hij bij de KNVB weg gaan als directeur topvoetbal? Daar zit hij net een half jaar.
  • 6 Dec 2018 om 10:41
    • Quote van 6 Dec 2018 om 10:36
      Riemer en Foppe hadden natuurlijk ook heel veel ervaring toen ze begonnen bij ons.
    Waardoor kregen die de kans? Door tijd. Tijd krijg je niet meer als directeur of als trainer. Sowieso kan je de tijden van begin jaren 80 in de krochten van de eerstedivisie niet vergelijken met de huidige situatie,
  • 6 Dec 2018 om 10:39
    • Quote van 6 Dec 2018 om 10:28
      Leuke vriendenclub moeten ze er nog 1 bij zoeken kunnen ze lekker klaverjassen. Henk de Jong? Waarom? Waarom weer een TD die nog niks bewezen heeft en weer een trainer die nog nooit in de subtop heeft gewerkt? Zou Jan de Visser ook iemand voor onze club zijn? Nuchtere kerel en acht jaar voor Heerenveen gespeeld. Heeft ook geen ervaring als TD maar door zijn huidige werk als zaakwaarnemer wel een netwerk.
    Of Nico Jan Hoogma? Heeft een mooi fundament bij Heracles neergezet.
  • 6 Dec 2018 om 10:36
    • Quote van 6 Dec 2018 om 10:12
      Denk dat je dan het beste Pastoor of De Jong voor de groep kan zetten. Jan de Jonge terug als HJO. Hebben allen dezelfde visie, die past bij onze club.
    Pastoor? Die heeft toch ook geen resultaten geboekt? Ik zou Allback wel eens aan het werk willen zien (riep ik 2 jaar terug al) Is 7 jaar assistent bondscoach geweest. Tot recent wist je niet echt hoe hij op SC H terug keek, dat weet je inmiddels wel. Als we toch voor clubhistorie en niet voor ervaring gaan zou ik hem wel aan het werk willen zien.
  • 6 Dec 2018 om 10:36
    • Quote van 6 Dec 2018 om 10:28
      Leuke vriendenclub moeten ze er nog 1 bij zoeken kunnen ze lekker klaverjassen. Henk de Jong? Waarom? Waarom weer een TD die nog niks bewezen heeft en weer een trainer die nog nooit in de subtop heeft gewerkt? Zou Jan de Visser ook iemand voor onze club zijn? Nuchtere kerel en acht jaar voor Heerenveen gespeeld. Heeft ook geen ervaring als TD maar door zijn huidige werk als zaakwaarnemer wel een netwerk.
    Riemer en Foppe hadden natuurlijk ook heel veel ervaring toen ze begonnen bij ons.
  • 6 Dec 2018 om 10:28
    Leuke vriendenclub moeten ze er nog 1 bij zoeken kunnen ze lekker klaverjassen. Henk de Jong? Waarom? Waarom weer een TD die nog niks bewezen heeft en weer een trainer die nog nooit in de subtop heeft gewerkt? Zou Jan de Visser ook iemand voor onze club zijn? Nuchtere kerel en acht jaar voor Heerenveen gespeeld. Heeft ook geen ervaring als TD maar door zijn huidige werk als zaakwaarnemer wel een netwerk.
  • 6 Dec 2018 om 10:12
    • Quote van 6 Dec 2018 om 09:41
      Wat ik me ook afvraag: welke trainer wil onder GJV als technisch directeur aan de slag gaan? Kan GJV zich dan afwezig houden en de trainer zijn werk laten doen of wil hij (zoals vaak) overal zijn invloed op uitoefenen?
    Denk dat je dan het beste Pastoor of De Jong voor de groep kan zetten. Jan de Jonge terug als HJO. Hebben allen dezelfde visie, die past bij onze club.
  • 6 Dec 2018 om 09:56
    • Quote van 6 Dec 2018 om 09:41
      Wat ik me ook afvraag: welke trainer wil onder GJV als technisch directeur aan de slag gaan? Kan GJV zich dan afwezig houden en de trainer zijn werk laten doen of wil hij (zoals vaak) overal zijn invloed op uitoefenen?
    Daar ben ik ook bang voor, hij heeft overal een mening over en ventileert die ook. Bij Feijenoord had hij ook met de raarste functies onenigheid omdat hij zich er mee bemoeide.
  • 6 Dec 2018 om 09:41
    Wat ik me ook afvraag: welke trainer wil onder GJV als technisch directeur aan de slag gaan? Kan GJV zich dan afwezig houden en de trainer zijn werk laten doen of wil hij (zoals vaak) overal zijn invloed op uitoefenen?
  • 6 Dec 2018 om 02:22
    "Naast Henk Bloemers (in beeld als commercieel directeur) "Die stemmingmakerij begint nu wel erg nare vormen aan te nemen en gaat Feanonline er ook al aan mee doen. Vind dit toch wel een erg kwalijke zaak.... Bloemers is nergens in beeld, behalve in de hoofden van Reon Boeringa & Sander de Vries, en die 2 hebben na al deze onzin toch werkelijk geen krediet meer over?
  • 6 Dec 2018 om 00:08
    • Quote van 5 Dec 2018 om 23:58
      Eisenga geeft ook genoeg voer aan journalisten om hun blaadje te vullen. Vertrek van Bloemers was een mooie soap, zijn opvolgster een nog grotere, vervolgens boze sponsoren, communicatie met vrijwilligers ging mis, rollebollend over straat met de hoofdsponsor.. Zorgt Eisenga dan voor een visie, geeft hij de club een smoel, uitstraling? Als je hem hoort praten over het 'Heerenveen-gevoel', dan begint het bij mij al te kriebelen. Komt totaal ongeloofwaardig over als je nog maar net bij de club zit. Door de mooie praatjes prik je dan zo heen. Ik heb het gevoel alsof hij niet weet waar hij over praat, hoe graag ik ook zou willen dat ik wel vertrouwen in hem heb om een nieuwe soap te voorkomen. Olde Riekerink/Hamstra/Eisenga, het zijn ook geen uithangborden die club op de kaart zetten zoals Foppe, Riemer, Verbeek, HdJ (wat je ook van hem vindt) of Sporre. Niet geheel toevallig ook allemaal (!) geen (tot zeer weinig) ervaring in het vak wat zij uitoefenen. Het zijn geen mensen die de schwung rond de club er terug in brengen. Geen mannen die de club nu juist zo hard nodig heeft. Als je dan 'netjes' afscheid kan nemen zonder ontslag en positieve jaarcijfers, dan kan ik wel begrijpen dat het Stichtingsbestuur kiest voor een andere richting. Zoveel tijd hebben we niet meer, we hebben juist een keer een goed jaar nodig om het tij te keren. Het is hier geen speeltuin, het moet nu gebeuren. Nog twee magere jaren en we gaan definitief naar plaatsen in het rechterrijtje.

      Ik weet niet of Verbeek de man is die wij nodig hebben nu. Qua persoonlijkheid past hij hier natuurlijk, hij heeft een uitstraling die ik bij de club vind passen. Geen gladjakker. Geen ervaring in welke bestuurdersfunctie dan ook, iets wat we juist wel een keer kunnen gebruiken.
    Je hebt vast voor een groot deel gelijk. Maar vergeet niet dat de voorgangers van Eisinga er juist een bende van hebben gemaakt. Wantrouwen onder het personeel, het dikke contract met Sportstad, financieel wanbeleid. Dat moet worden opgeruimd. Dat gaat welke opvolger nu om zou komen, niet 1,2,3 lukken. Diegene gaat je dus ook niet in no-time positief op de kaart zetten, zowel bestuurlijk als sportief.
  • 5 Dec 2018 om 23:58
    • Quote van 5 Dec 2018 om 16:39
      Men krijgt bij Heerenveen tegenwoordig de tijd niet meer om clubgevoel te krijgen. Voor die tijd ben je al afgeserveerd. Het is een illusie om te denken dat managers, directeuren en trainers dat gaan krijgen. Na Riemer geen enkele voorzitter/directeur. Na GJV geen enkele trainer meer. Misschien dat Klompe dat ooit als trainer gaat krijgen hier, verder zou ik het niet weten. Als de pers gaat zagen en de publieke opinie gaat beïnvloeden zal er voor niemand tijd zijn. De eens zo nuchtere Fries laat zich tegenwoordig makkelijker leiden door emotie en sentiment. Daar maken de LC en VI dankbaar gebruik (misbruik) van.
    Eisenga geeft ook genoeg voer aan journalisten om hun blaadje te vullen. Vertrek van Bloemers was een mooie soap, zijn opvolgster een nog grotere, vervolgens boze sponsoren, communicatie met vrijwilligers ging mis, rollebollend over straat met de hoofdsponsor.. Zorgt Eisenga dan voor een visie, geeft hij de club een smoel, uitstraling? Als je hem hoort praten over het 'Heerenveen-gevoel', dan begint het bij mij al te kriebelen. Komt totaal ongeloofwaardig over als je nog maar net bij de club zit. Door de mooie praatjes prik je dan zo heen. Ik heb het gevoel alsof hij niet weet waar hij over praat, hoe graag ik ook zou willen dat ik wel vertrouwen in hem heb om een nieuwe soap te voorkomen. Olde Riekerink/Hamstra/Eisenga, het zijn ook geen uithangborden die club op de kaart zetten zoals Foppe, Riemer, Verbeek, HdJ (wat je ook van hem vindt) of Sporre. Niet geheel toevallig ook allemaal (!) geen (tot zeer weinig) ervaring in het vak wat zij uitoefenen. Het zijn geen mensen die de schwung rond de club er terug in brengen. Geen mannen die de club nu juist zo hard nodig heeft. Als je dan 'netjes' afscheid kan nemen zonder ontslag en positieve jaarcijfers, dan kan ik wel begrijpen dat het Stichtingsbestuur kiest voor een andere richting. Zoveel tijd hebben we niet meer, we hebben juist een keer een goed jaar nodig om het tij te keren. Het is hier geen speeltuin, het moet nu gebeuren. Nog twee magere jaren en we gaan definitief naar plaatsen in het rechterrijtje.

    Ik weet niet of Verbeek de man is die wij nodig hebben nu. Qua persoonlijkheid past hij hier natuurlijk, hij heeft een uitstraling die ik bij de club vind passen. Geen gladjakker. Geen ervaring in welke bestuurdersfunctie dan ook, iets wat we juist wel een keer kunnen gebruiken.
  • 5 Dec 2018 om 20:15
    • Quote van 5 Dec 2018 om 20:12
      Ik hoor veel mensen zeggen dat Verbeek niet genoeg ervaring heeft voor de TD functie.. maar kan iemand mij vertellen waarom niet? TD (of zoals bij de meeste clubs het Directeur voetbalzaken ofzo) bemoeid zich toch puur met het spelersbeleid, salarissen en scouting? Waarom zou hij dit niet kunnen?
    Waarschijnlijk omdat hij dan onderhandelingen moet voeren. Daar heb je gesprekstechnieken, goede verstandhouding en tact voor nodig. Niet echt zijn primaire kwaliteit denk ik.
  • 5 Dec 2018 om 20:12
    Ik hoor veel mensen zeggen dat Verbeek niet genoeg ervaring heeft voor de TD functie.. maar kan iemand mij vertellen waarom niet? TD (of zoals bij de meeste clubs het Directeur voetbalzaken ofzo) bemoeid zich toch puur met het spelersbeleid, salarissen en scouting? Waarom zou hij dit niet kunnen?
  • 5 Dec 2018 om 18:14
    • Quote van 5 Dec 2018 om 17:58
      Heb je op zich gelijk in maar ik ben wel voorstander van clubiconen. Mensen die Heerenveen weer smoel geven. En of dat de redders in nood zijn weet niemand vooraf. Maar nu is het ook niks. Geen uitstraling, geen herkenbaarheid( die knuffelclub uit friesland) Geen resultaten etc. Ik zou het persoonlijk wel aandurven met een Verbeek in het bestuur en Henk de jong op het veld. Wat hebben we te verliezen? Die kas zal niet zomaar weer vollopen en heb geen illusie dat het met hun ineens weer hossanna is. Maar dat Heerenveen gevoel terug krijgen is denk ik toch de eerste voorwaarde om weer positief naar de club te kijken. Nu kom ik er alleen omdat ik voor Heerenveen ben maar verder geen enkele emotie bij de club meer. Dat is zonde
    Wat hebben we te verliezen? Zolang we niet onderin de K.K. divisie spelen héél véél!
  • 5 Dec 2018 om 18:13
    • Quote van 5 Dec 2018 om 17:58
      Heb je op zich gelijk in maar ik ben wel voorstander van clubiconen. Mensen die Heerenveen weer smoel geven. En of dat de redders in nood zijn weet niemand vooraf. Maar nu is het ook niks. Geen uitstraling, geen herkenbaarheid( die knuffelclub uit friesland) Geen resultaten etc. Ik zou het persoonlijk wel aandurven met een Verbeek in het bestuur en Henk de jong op het veld. Wat hebben we te verliezen? Die kas zal niet zomaar weer vollopen en heb geen illusie dat het met hun ineens weer hossanna is. Maar dat Heerenveen gevoel terug krijgen is denk ik toch de eerste voorwaarde om weer positief naar de club te kijken. Nu kom ik er alleen omdat ik voor Heerenveen ben maar verder geen enkele emotie bij de club meer. Dat is zonde
    Zo denk ik er ook over
  • 5 Dec 2018 om 17:58
    • Quote van 5 Dec 2018 om 16:39
      Men krijgt bij Heerenveen tegenwoordig de tijd niet meer om clubgevoel te krijgen. Voor die tijd ben je al afgeserveerd. Het is een illusie om te denken dat managers, directeuren en trainers dat gaan krijgen. Na Riemer geen enkele voorzitter/directeur. Na GJV geen enkele trainer meer. Misschien dat Klompe dat ooit als trainer gaat krijgen hier, verder zou ik het niet weten. Als de pers gaat zagen en de publieke opinie gaat beïnvloeden zal er voor niemand tijd zijn. De eens zo nuchtere Fries laat zich tegenwoordig makkelijker leiden door emotie en sentiment. Daar maken de LC en VI dankbaar gebruik (misbruik) van.
    Heb je op zich gelijk in maar ik ben wel voorstander van clubiconen. Mensen die Heerenveen weer smoel geven. En of dat de redders in nood zijn weet niemand vooraf. Maar nu is het ook niks. Geen uitstraling, geen herkenbaarheid( die knuffelclub uit friesland) Geen resultaten etc. Ik zou het persoonlijk wel aandurven met een Verbeek in het bestuur en Henk de jong op het veld. Wat hebben we te verliezen? Die kas zal niet zomaar weer vollopen en heb geen illusie dat het met hun ineens weer hossanna is. Maar dat Heerenveen gevoel terug krijgen is denk ik toch de eerste voorwaarde om weer positief naar de club te kijken. Nu kom ik er alleen omdat ik voor Heerenveen ben maar verder geen enkele emotie bij de club meer. Dat is zonde
  • 5 Dec 2018 om 17:18
    • Quote van 5 Dec 2018 om 16:39
      Men krijgt bij Heerenveen tegenwoordig de tijd niet meer om clubgevoel te krijgen. Voor die tijd ben je al afgeserveerd. Het is een illusie om te denken dat managers, directeuren en trainers dat gaan krijgen. Na Riemer geen enkele voorzitter/directeur. Na GJV geen enkele trainer meer. Misschien dat Klompe dat ooit als trainer gaat krijgen hier, verder zou ik het niet weten. Als de pers gaat zagen en de publieke opinie gaat beïnvloeden zal er voor niemand tijd zijn. De eens zo nuchtere Fries laat zich tegenwoordig makkelijker leiden door emotie en sentiment. Daar maken de LC en VI dankbaar gebruik (misbruik) van.
    Volkomen mee eens
  • 5 Dec 2018 om 16:39
    • Quote van 5 Dec 2018 om 15:42
      Los van wat Eisenga en Hamstra voor de club hebben betekend, zullen zij nooit de uithangborden zijn voor de club zoals andere clubmensen. Daarvoor ontbreekt het beiden aan een geschiedenis bij de club. In die zin gaat er weinig verloren als beide komend jaar hun heil elders zoeken.
    Men krijgt bij Heerenveen tegenwoordig de tijd niet meer om clubgevoel te krijgen. Voor die tijd ben je al afgeserveerd. Het is een illusie om te denken dat managers, directeuren en trainers dat gaan krijgen. Na Riemer geen enkele voorzitter/directeur. Na GJV geen enkele trainer meer. Misschien dat Klompe dat ooit als trainer gaat krijgen hier, verder zou ik het niet weten. Als de pers gaat zagen en de publieke opinie gaat beïnvloeden zal er voor niemand tijd zijn. De eens zo nuchtere Fries laat zich tegenwoordig makkelijker leiden door emotie en sentiment. Daar maken de LC en VI dankbaar gebruik (misbruik) van.
  • 5 Dec 2018 om 15:42
    • Quote van 5 Dec 2018 om 15:21
      Is natuurlijk wel een uithangbord voor wat betreft publiek, sponsoren en dergelijke. Maar laten we niet voor uitlopen op de zaken. Eerst naar Tilburg.
    Los van wat Eisenga en Hamstra voor de club hebben betekend, zullen zij nooit de uithangborden zijn voor de club zoals andere clubmensen. Daarvoor ontbreekt het beiden aan een geschiedenis bij de club. In die zin gaat er weinig verloren als beide komend jaar hun heil elders zoeken.
  • 5 Dec 2018 om 15:21
    Is natuurlijk wel een uithangbord voor wat betreft publiek, sponsoren en dergelijke. Maar laten we niet voor uitlopen op de zaken. Eerst naar Tilburg.
  • 5 Dec 2018 om 15:10
    • Quote van 5 Dec 2018 om 15:04
      Een trainer aan wie ik met goede gevoelens terug denk. Maar is hij een verbinder, een netwerker? Hij lijkt meer de solist die niet echt vaardiger is geworden in omgang met mensen en manoevreren in een grotere organisatie.
    Hij is in z’n laatste klussen overal ontslagen / met heibel weggegaan. Waarom zou hij bij ons in 1 keer wel met mensen kunnen omgaan en goed en subtiel kunnen communiceren.
  • 5 Dec 2018 om 15:04
    Een trainer aan wie ik met goede gevoelens terug denk. Maar is hij een verbinder, een netwerker? Hij lijkt meer de solist die niet echt vaardiger is geworden in omgang met mensen en manoevreren in een grotere organisatie.
zondag 16 december 2018
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›