Homepage » Bestuur & beleid » 'Algemeen directeur Eisenga op schopstoel bij SC Heerenveen'

'Algemeen directeur Eisenga op schopstoel bij SC Heerenveen'

( 35 reacties)
Groenste stroom van Nederland
'Algemeen directeur Eisenga op schopstoel bij SC Heerenveen'

Volgens de Leeuwarder Courant is de toekomst van Luuc Eisenga bij SC Heerenveen allerminst zeker. Dinsdag is er hoog overleg gevoerd over zijn positie, al is niet duidelijk wat hier uit is gekomen. 

"De zes leden van het stichtingsbestuur, het hoogste orgaan waarin alle stakeholders (fans, sponsors, vrijwilligers) zijn vertegenwoordigd, vinden dat Eisenga in de eerste twee jaar veel waarde heeft gehad voor de club. Ze hebben inmiddels geconstateerd dat er nog maar bijzonder weinig draagvlak is voor de directeur", zo schrijven Sander de Vries en Anne Roel van der Meer in de Leeuwarder Courant.

"De raad van commissarissen, die de directie controleert en zich een paar weken geleden bij monde van voorzitter Jorrit Jorritsma nog onomwonden achter Eisenga schaarde, heeft inmiddels toch twijfels over de houdbaarheid van Eisenga." Toch moet er bij een eventueel vertrek niet teveel heisa ontstaan.

"Commissarissen en stichtingsbestuur willen voorkomen dat Heerenveen opnieuw in een bestuurlijke crisis belandt. Het zou de club alleen maar schade berokkenen. Vertrekt Eisenga inderdaad, dan krijgt hij dus ‘een zachte landing’. Niemand mag gehavend uit de huidige situatie komen, zo is de gedachte."

Eisenga kent in zijn Heerenveen-periode al verschillende incidenten. Zo raakte hij in conflict met de populaire Henk Bloemers, die vervolgens vertrok bij de club. Ook kwam hij enkele weken geleden nog in opspraak door een conflict met hoofdsponsor GroenLeven. "Begin augustus werd Hylke van der Veen benoemd als nieuwe commercieel directeur (niet-statutair). Er gaan geruchten dat hij Eisenga, in elk geval tijdelijk, zou moeten opvolgen", besluit De Vries.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 Dec 2018 om 19:08
    • Quote van 5 Dec 2018 om 12:14
      Dit gaat mi ook veel te ver. Ik denk veel eerder aan het vertrek van hamstra. Die is verantwoordelijk voor het dramatisch sportieve verval. Eisinga moet wel openstaan voor feedback en aantoonbaar progressie laten zien
    Precies daar! zit het zand in de motor. Eerst die hamstra ontslaan, daarna verder kijken.
  • 5 Dec 2018 om 18:30
    • Quote van 5 Dec 2018 om 13:35
      Toevallig werkt er nog iemand bij de KNVB, die al eens eerder heeft aangegeven directeur van SC heerenveen te willen worden. Is ook nog eens trouwe toeschouwer en fan. Directeur amateurvoetbal Jan Dirk van der Zee.. iemand met ervaring en weet hoe hij een organisatie moet aansturen.
    Geen idee wat voor man dit is en of hij naast organisatorisch vermogen ook nog beschikt over de kwaliteit om warmte te creëren en uit te stralen maar los daar van....iemand v/d KNVB? Zou ons dan misschien wel eens helpen bij weer een "onterechte" kaart :) haha
  • 5 Dec 2018 om 18:16
    Jaap Stalenburg noemt de namen HenricJan Wind, Dennis Klaster en Eddy de Leeuw en dat deze namen redelijk breed gedragen worden. Is natuurlijk maar Jaapio maar wilde het toch even melden. Ken deze personen verder niet.
  • 5 Dec 2018 om 18:11
    • Quote van 5 Dec 2018 om 14:08
      Dat zou een fantastische optie zijn. Maar had gedacht dat hij niet zou willen.
    Jawel hij heeft al meerdere malen aangegeven in privekringen dat hij er voor open staat, en het graag wil.
  • 5 Dec 2018 om 16:51
    • Quote van 5 Dec 2018 om 15:20
      En ja hoor....een nieuwe dag en jawel, wederom een bericht van de LC en VI.Moge duidelijk zijn dat er op de achtergrond inderdaad flink werk gemaakt wordt van het verder afbreken van "ons" imago. Ik kan er niet over oordelen maar ben er van overtuigd dat Eisenga niet enkel slecht werk heeft geleverd.....er lag zo'n puinhoop die opgeruimd moest worden bij zijn aanstelling....het feit alleen al dat hij weer rust bracht verdiend al een lintje....anderzijds, vrees ik wel dat hij zelf juist ook weer de reden van rumoer is geworden en zijn hand in het Bloemers verhaal wellicht wat heeft overspeelt. Zelf blijf ik daar ook wel een dubbel gevoel bij maar ja, ik ben niet op de hoogte v/d clash tussen beide heren.
      Waar ik wel erg benieuwd naar ben....zijn de gouden bergen.....mocht dit doorgang vinden dan zie ik het grote geld en de juiste mensen graag tegemoet. Hoop maar dat de achterliggende laag weet wat ze aan het doen zijn en de club niet nog verder ten gronde richten en vervolgens zelf hun hielen lichten.
    Tja. Ik vrees toch dat het fout gaat. De positie(s) van de huidige top zal door de oplopende druk vanzelf onhoudbaar worden. En wie gaat dan zijn hoofd in de strop hangen? Want dat is gezien de geschiedenis na Riemer wel duidelijk. Een aanstelling als voorzitter/directeur of TD betekent dat je je hoofd op het hakblok legt. Een briesje wordt een wind. Een wind een storm en een storm een orkaan. En de media smult er van.
  • 5 Dec 2018 om 15:20
    En ja hoor....een nieuwe dag en jawel, wederom een bericht van de LC en VI.Moge duidelijk zijn dat er op de achtergrond inderdaad flink werk gemaakt wordt van het verder afbreken van "ons" imago. Ik kan er niet over oordelen maar ben er van overtuigd dat Eisenga niet enkel slecht werk heeft geleverd.....er lag zo'n puinhoop die opgeruimd moest worden bij zijn aanstelling....het feit alleen al dat hij weer rust bracht verdiend al een lintje....anderzijds, vrees ik wel dat hij zelf juist ook weer de reden van rumoer is geworden en zijn hand in het Bloemers verhaal wellicht wat heeft overspeelt. Zelf blijf ik daar ook wel een dubbel gevoel bij maar ja, ik ben niet op de hoogte v/d clash tussen beide heren.
    Waar ik wel erg benieuwd naar ben....zijn de gouden bergen.....mocht dit doorgang vinden dan zie ik het grote geld en de juiste mensen graag tegemoet. Hoop maar dat de achterliggende laag weet wat ze aan het doen zijn en de club niet nog verder ten gronde richten en vervolgens zelf hun hielen lichten.
  • 5 Dec 2018 om 14:39
    • Quote van 5 Dec 2018 om 13:37
      Juist. Naar het schijnt schrijven we eindelijk weer zwarte cijfers, er is flink puin geruimd van de voorgangers. Laat deze man nu ook de kans krijgen om te gaan bouwen.
    Eens!
  • 5 Dec 2018 om 14:08
    • Quote van 5 Dec 2018 om 13:35
      Toevallig werkt er nog iemand bij de KNVB, die al eens eerder heeft aangegeven directeur van SC heerenveen te willen worden. Is ook nog eens trouwe toeschouwer en fan. Directeur amateurvoetbal Jan Dirk van der Zee.. iemand met ervaring en weet hoe hij een organisatie moet aansturen.
    Dat zou een fantastische optie zijn. Maar had gedacht dat hij niet zou willen.
  • 5 Dec 2018 om 13:37
    • Quote van 5 Dec 2018 om 12:14
      Dit gaat mi ook veel te ver. Ik denk veel eerder aan het vertrek van hamstra. Die is verantwoordelijk voor het dramatisch sportieve verval. Eisinga moet wel openstaan voor feedback en aantoonbaar progressie laten zien
    Juist. Naar het schijnt schrijven we eindelijk weer zwarte cijfers, er is flink puin geruimd van de voorgangers. Laat deze man nu ook de kans krijgen om te gaan bouwen.
  • 5 Dec 2018 om 13:35
    Toevallig werkt er nog iemand bij de KNVB, die al eens eerder heeft aangegeven directeur van SC heerenveen te willen worden. Is ook nog eens trouwe toeschouwer en fan. Directeur amateurvoetbal Jan Dirk van der Zee.. iemand met ervaring en weet hoe hij een organisatie moet aansturen.
  • 5 Dec 2018 om 13:25
    • Quote van 5 Dec 2018 om 12:58
      In 12 jaar tijd, 10 trainers en 6 voorzitters/algemeen directeuren. Het heeft ons niet veel gebracht al die onrust.
    Precies. En wat te denken van de commercieel directeuren en voorzitters van de OSSH.
  • 5 Dec 2018 om 12:58
    In 12 jaar tijd, 10 trainers en 6 voorzitters/algemeen directeuren. Het heeft ons niet veel gebracht al die onrust.
  • 5 Dec 2018 om 12:54
    • Quote van 5 Dec 2018 om 12:38
      In VI Pro staat.En dan is er nog Gertjan Verbeek.De ex trainer van de Friezen wordt door veel partijen genoemd als mogelijke versterking voor de bestuurlijke laag van Heerenveen.Desgevraagd laat Verbeek weten dat hij een bestuursfunctie als logische vervolgstap ziet zittenvan zijn carriëre in de voetballerij.
    Dan mag ie wel wat aan z’n manier van communiceren gaan doen. Volgens mij krijgt hij op den duur nog met de kapstok ruzie.
  • 5 Dec 2018 om 12:38
    In VI Pro staat.En dan is er nog Gertjan Verbeek.De ex trainer van de Friezen wordt door veel partijen genoemd als mogelijke versterking voor de bestuurlijke laag van Heerenveen.Desgevraagd laat Verbeek weten dat hij een bestuursfunctie als logische vervolgstap ziet zittenvan zijn carriëre in de voetballerij.
  • 5 Dec 2018 om 12:15
    • Quote van 5 Dec 2018 om 11:27
      Gert Jan Verbeek TD op basis van wat?
    Aub verbeek niet van de regen in de drup
  • 5 Dec 2018 om 12:14
    • Quote van 5 Dec 2018 om 11:42
      Precies dit dus! Sponsoren bepalen dus het beleid van de club!? Kunnen ook die mensen niet kijken naar wat er juist wel goed gaat?
    Dit gaat mi ook veel te ver. Ik denk veel eerder aan het vertrek van hamstra. Die is verantwoordelijk voor het dramatisch sportieve verval. Eisinga moet wel openstaan voor feedback en aantoonbaar progressie laten zien
  • 5 Dec 2018 om 12:12
    • Quote van 5 Dec 2018 om 11:07
      Mag ik bedanken? Ben niet zo sadomasochistisch ingesteld ;)
    Jammer
  • 5 Dec 2018 om 11:42
    • Quote van 5 Dec 2018 om 11:13
      Bizar dan dat de benen van Luuc zo onder hem vandaan worden gezaagd. Ik ben echt bijzonder tegen op zijn vertrek. Wetende wat voor bestuurders we hebben gehad de laatste jaren en welke we nu hebben kan je hem nu beter laten zitten. Zelf bij het verlies van meerdere sponsoren. Op het moment dat je hem laat zitten de komende jaren zal er steeds duidelijker een vaste lijn zijn in het beleid en dat is op lange termijn alleen maar goed voor een club.
    Precies dit dus! Sponsoren bepalen dus het beleid van de club!? Kunnen ook die mensen niet kijken naar wat er juist wel goed gaat?
  • 5 Dec 2018 om 11:40
    • Quote van 5 Dec 2018 om 11:27
      Gert Jan Verbeek TD op basis van wat?
    Inderdaad. Zou echt nergens op slaan. Gert Jan Verbeek is een prima voetbalman, maar ik kan me niet voorstellen dat hij als TD uit de voeten kan. Als TD komt er meer bij kijken dan wedstrijdjes kijken en daar een meninkje over geven. Misschien zou Verbeek een betere scout kunnen zijn.
  • 5 Dec 2018 om 11:27
    • Quote van 5 Dec 2018 om 10:52
      Verbeek wordt genoemd als nieuwe technische man en dan vervolgens zie je de naam Hylke van der Veen opduiken als de algemeen directeur. Het lijkt mij onmogelijk dat Verbeek onder een nobody in de voetbalwereld kan en gaat werken.
    Gert Jan Verbeek TD op basis van wat?
  • 5 Dec 2018 om 11:13
    • Quote van 5 Dec 2018 om 10:37
      Onder de sponsoren is er ook nog genoeg draagvlak hoor. Het groepje wat klaagt blijkt niet zo groot te zijn. Er zijn sponsoren die juist ervan balen dat er telkens in de media de sponsoren als één blok worden weggezet die ontevreden zouden zijn.
    Bizar dan dat de benen van Luuc zo onder hem vandaan worden gezaagd. Ik ben echt bijzonder tegen op zijn vertrek. Wetende wat voor bestuurders we hebben gehad de laatste jaren en welke we nu hebben kan je hem nu beter laten zitten. Zelf bij het verlies van meerdere sponsoren. Op het moment dat je hem laat zitten de komende jaren zal er steeds duidelijker een vaste lijn zijn in het beleid en dat is op lange termijn alleen maar goed voor een club.
  • 5 Dec 2018 om 11:07
    • Quote van 5 Dec 2018 om 10:56
      Frank, de kans van je leven!
    Mag ik bedanken? Ben niet zo sadomasochistisch ingesteld ;)
  • 5 Dec 2018 om 10:56
    • Quote van 5 Dec 2018 om 09:52
      Dat. Je moet wel heel weinig te verliezen hebben wil je hier in stappen.
    Frank, de kans van je leven!
  • 5 Dec 2018 om 10:53
    Heerenveen moet gewoon op zoek gaan naar een bestuurder die veel ervaring heeft in het leiden van een bedrijf. Heerenveen is een organisatie met een omzet van +- 18 miljoen, dat kan je niet laten leiden door mensen met weinig ervaring op dit gebied. Dit hoeft niet zozeer iemand te zijn met ervaring in de sport, daar heb je de technische afdeling wel voor.
  • 5 Dec 2018 om 10:52
    Verbeek wordt genoemd als nieuwe technische man en dan vervolgens zie je de naam Hylke van der Veen opduiken als de algemeen directeur. Het lijkt mij onmogelijk dat Verbeek onder een nobody in de voetbalwereld kan en gaat werken.
  • 5 Dec 2018 om 10:37
    • Quote van 5 Dec 2018 om 09:59
      Een dat minimale draagvlak onder de fans geloof ik ook niet. Volgens mij zijn de fans verdeeld, maar is er zeker nog een aanzienlijk deel wat hem wil laten zitten. En zeker als Hylke voor hem in de plek komt. Ik maak me wel zorgen om vertrekkende sponsoren, maar vind niet direct dat Luuc er uit moet.
    Onder de sponsoren is er ook nog genoeg draagvlak hoor. Het groepje wat klaagt blijkt niet zo groot te zijn. Er zijn sponsoren die juist ervan balen dat er telkens in de media de sponsoren als één blok worden weggezet die ontevreden zouden zijn.
  • 5 Dec 2018 om 09:59
    Een dat minimale draagvlak onder de fans geloof ik ook niet. Volgens mij zijn de fans verdeeld, maar is er zeker nog een aanzienlijk deel wat hem wil laten zitten. En zeker als Hylke voor hem in de plek komt. Ik maak me wel zorgen om vertrekkende sponsoren, maar vind niet direct dat Luuc er uit moet.
  • 5 Dec 2018 om 09:52
    Iedere dag weer iets negatiefs in de pers. Doet mij denken aan vorige revoluties. Zo wordt iemand langzaam stelselmatig afgebroken. Ik ben dan ook heel benieuwd wie hier naast Groenleven achter zitten. En dan Hylke van der Veen als mogelijk opvolger naar voren schuiven. Laat mij niet lachen. Wat heeft deze man wat Eisenga niet heeft? Laat hem hem eerst maar eens bewijzen als commercieel directeur. Mocht deze revolutie doorgaan zie ik de extra miljoenen wel verschijnen. Ik geloof er helemaal niks van, allemaal lege briefjes.
  • 5 Dec 2018 om 09:52
    • Quote van 5 Dec 2018 om 09:32
      We geven voorzitters tegenwoordig dus nog een jaar of twee en dan trappen we ze eruit. Gezien de vele ontslagen de laatste jaren zal zijn opvolger staan te popelen, die wil vast zijn carrière ook wel om zeep helpen binnen twee jaar.
    Dat. Je moet wel heel weinig te verliezen hebben wil je hier in stappen.
  • 5 Dec 2018 om 09:41
    LC is de boel weer lekker aan het opstoken. Volgens mij doet hij prima werk, en is hij toegangkelijk voor iedereen
  • 5 Dec 2018 om 09:40
    Volgens VI is Hylke van der Veen de beoogde opvolger. Iemand met weinig uitstraling, geen binding met Heerenveen en totaal onervaren in de voetbalwereld. Klinkt als de ideale keus voor Heerenveen.
  • 5 Dec 2018 om 09:32
    We geven voorzitters tegenwoordig dus nog een jaar of twee en dan trappen we ze eruit. Gezien de vele ontslagen de laatste jaren zal zijn opvolger staan te popelen, die wil vast zijn carrière ook wel om zeep helpen binnen twee jaar.
  • 5 Dec 2018 om 09:18
    1,2, weg er mee!
  • 5 Dec 2018 om 08:58
    Zal tijd worden. Samen met Hamstra graag.... wanbeleid