Heerenveen stelt 'wensen' aan nieuwe trainer: ''Nog met niemand gesproken''

( 32 reacties)
Groenste stroom van Nederland
Heerenveen stelt 'wensen' aan nieuwe trainer: ''Nog met niemand gesproken''

SC Heerenveen neemt na dit seizoen afscheid van Jurgen Streppel. De Friezen moeten dus op zoek naar een nieuwe trainer, maar Heerenveen heeft nog geen contact gezocht met kandidaten.

"We hebben deze beslissing pas net genomen. We hebben nog met niemand gesproken", zegt technisch manager Gerry Hamstra tegenover Voetbal International. "Naar aanleiding van de gesprekken die we met Jurgen voerden hebben we besloten om voor na dit seizoen een andere trainer te zoeken. Er waren na die gesprekken twijfels bij de club en Jurgen had die twijfels zelf ook."

Hamstra moet dus op zoek naar een nieuwe trainer. "We hebben wensen, maar als je die allemaal op een rijtje zet loop je het risico dat je alleen bij Pep Guardiola uit kunt komen", geeft hij aan. "We moeten dus prioriteiten stellen in die wensen. Het dna van onze club is dat we willen opleiden, jong scouten, ontwikkelen en doorverkopen. De nieuwe trainer moet vooral bij dat beleid passen."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Mar 2018 om 23:37
    Wat presteert Verbeek nu de laatste jaren, wat heeft Jan de Jonge gepresteerd en wil je zo’n arrogant kwastje als Pastoor? Denk nu eens “out of the box” en haal een trainer met frisse ideeën en lef uit de Jupiler league.
  • 13 Mar 2018 om 23:23
    • Quote van 13 Mar 2018 om 19:30
      En als Hamstra dan nog een goede daad wil verrichten, trek dan de portemonee en maak mij blij met El Khayati van ADO voor het nieuwe seizoen!
    Precies, dat soort speler ontbreekt er bij ons. Denk niet dat hij naar Heerenveen wil. Dat is nu immers een stap terug.
  • 13 Mar 2018 om 22:38
    • Quote van 13 Mar 2018 om 22:21
      Apart dat toen Lodeweges wegging mensen Pastoor niet wilden hebben, nu hoor ik die naam steeds vaker. Hoe kan dat nou?
    Dat is hetzelfde als de steeds terugkerende namen van Verbeek met eventueel Jan de Jonge. Mensen met een Heerenveen verleden. Meer is het eigenlijk niet. Ik denk dat Pastoor eerst zichzelf maar eens wat minder geweldig moet gaan vinden. Het is ook niet voor niets dat hij bij zijn laatste clubs voortijdig is vertrokken. En dat rare verhaal bij AZ. Komt bij mij niet sympathiek over.
  • 13 Mar 2018 om 22:21
    Apart dat toen Lodeweges wegging mensen Pastoor niet wilden hebben, nu hoor ik die naam steeds vaker. Hoe kan dat nou?
  • 13 Mar 2018 om 22:03
    • Quote van 13 Mar 2018 om 21:52
      Petrovic
    Deed het niet geweldig bij ADO...
  • 13 Mar 2018 om 21:52
    Petrovic
  • 13 Mar 2018 om 21:51
    • Quote van 13 Mar 2018 om 21:19
      Dit is de eerste naam waar ik echt enthousiast van wordt. Jonk als assistent of hoofdtrainer met een zeer ervaren man ernaast.
    Ik dropte de naam van Wim Jonk ook al een paar weken geleden. Hij heeft het met Jong Ajax erg goed gedaan maar heeft vanwege het politieke spel bij Ajax het veld moeten ruimen. Dat zegt natuurlijk weinig over zijn capaciteiten. Misschien past hij daarom wel meer bij Heerenveen dan bij Ajax. En hopelijk maakt hij als Volendammer dan nog een top-spits van Veerman ;)
  • 13 Mar 2018 om 21:33
    • Quote van 13 Mar 2018 om 16:12
      Ik denk aan Henk de Jong, is een Friese trainer en kan goed het publiek bespelen, en dat zijn we nodig, want wat is het soms saai. En het zijn niet alleen de spelers en trainers, maar ook de sfeer die bepalend is.
    Dan heb ik nog liever dat Streppel blijft, ondanks dat ik denk dat het een goede trainer voor ons zou zijn. Een (ex) cambuur trainer lijkt me echt geen goed plan hier.
  • 13 Mar 2018 om 21:19
    • Quote van 13 Mar 2018 om 15:36
      Zou een Wim Jonk niet een aardige naam zijn om aan je Technische staf toe te voegen? Hetzij als assistent hetzij als hoofdcoach. Heeft sinds 2015 zijn diploma CBV. En zit momenteel in de leiding van een Cruijff opleidingsinstituut. Aangezien het beleidsplan aangeeft dat er vastgehouden blijft worden aan het 4-3-3 systeem volgens de Hollandse school lijkt mij dat hij over ruime kennis en ervaring (Ajax, Inter, PSV en Sheffield Wednesday) en wellicht ook over netwerk beschikt wat voor een club als de onze interessant zou kunnen zijn.
      Ooit was de club dichtbij het aantrekken van Cruijff als hoofdtrainer, maar kwam Barcelona er tussendoor fietsen. Vanuit dat oogpunt lijkt dit me wel een leuk plan B. Is er toch nog iets van en link met een van Nederlands beste voetballers aller tijden bij onze club. Ik zie het al voor me. Heerenveen succesvol aan de haal met plannen waar ze in Amsterdam achteraf geen heil in zagen.
    Dit is de eerste naam waar ik echt enthousiast van wordt. Jonk als assistent of hoofdtrainer met een zeer ervaren man ernaast.
  • 13 Mar 2018 om 19:32
    • Quote van 13 Mar 2018 om 16:12
      Ik denk aan Henk de Jong, is een Friese trainer en kan goed het publiek bespelen, en dat zijn we nodig, want wat is het soms saai. En het zijn niet alleen de spelers en trainers, maar ook de sfeer die bepalend is.
    Een clown die onnozelen goed kan bespelen. Leuk voor in een geelblauwe circustent, niet bij onze voetbalclub!
  • 13 Mar 2018 om 19:30
    En als Hamstra dan nog een goede daad wil verrichten, trek dan de portemonee en maak mij blij met El Khayati van ADO voor het nieuwe seizoen!
  • 13 Mar 2018 om 19:24
    Verbeek lijkt mij toch de sleutel voor de komende jaren, ondanks dat hij bij meerdere clubs ondermaats presteert. Dat is hem ook niet volledig aan te rekenen allemaal. Neem nou FC Twente. Ondanks een redelijke selectie op een totaal verkeerd moment ingestapt bij een door en door verrotte club. Daarbij een selectie die dit spelletje(degradatievoetbal) niet gewend is. Had het willen zien als hij een normale voorbereiding had gehad in de zomer. Verbeek geeft het vast niet toe maar hier is hij op zijn plek, nergens anders! Een andere Nederlander hoeft van mij niet, zijn allemaal hetzelfde waar Verbeek dan in ieder geval nog een persoonlijkheid is, met een mening en visie. Zo niet, dan een buitenlander die wars van het old school Nederlandse voetbal is. Andere invloeden dan de Nederlandse standaard zijn noodzakelijk!!
  • 13 Mar 2018 om 19:01
    • Quote van 13 Mar 2018 om 16:51
      @ Mackan68 :Herinner je je die vorige Hollandse School opgeleide ?
      Marco van Basten bedoel ik uiteraard , was niet zo.n succes alhoewel we best opgewonden waren dat hij trainer werd.
      Ik zie liever een jonge trainer , niet uit het KNVBnest , die durft in te grijpen in de "vedettementaliteit"van sommige spelers en die de zweep er eens over legt.
      We hebben n.l. mijns inziens wel het materiaal, maar niet de juiste mentaliteit.

    Helemaal mee eens
  • 13 Mar 2018 om 18:37
    • Quote van 13 Mar 2018 om 18:08
      Heeft met jong ajax aardig gepresteerd. Was een goeie assistent in zwolle. Heeft het zijn 1e seizoen goed gedaan met reading en er staat een echte persoonlijkheid voor de groep waar je tegenop kijkt.
    En misschien komt er dan eens een man bij de tweede paal...
  • 13 Mar 2018 om 18:08
    • Quote van 13 Mar 2018 om 17:39
      Vertel, waarom Jaap Stam?
    Heeft met jong ajax aardig gepresteerd. Was een goeie assistent in zwolle. Heeft het zijn 1e seizoen goed gedaan met reading en er staat een echte persoonlijkheid voor de groep waar je tegenop kijkt.
  • 13 Mar 2018 om 17:39
    • Quote van 13 Mar 2018 om 17:33
      Jaap stam
    Vertel, waarom Jaap Stam?
  • 13 Mar 2018 om 17:33
    Jaap stam
  • 13 Mar 2018 om 17:15
    Ik zou zeggen haal Henk Fraser goede trainer past bij de club en laat het elftal aanvallend spelen.
  • 13 Mar 2018 om 17:02
    • Quote van 13 Mar 2018 om 16:51
      @ Mackan68 :Herinner je je die vorige Hollandse School opgeleide ?
      Marco van Basten bedoel ik uiteraard , was niet zo.n succes alhoewel we best opgewonden waren dat hij trainer werd.
      Ik zie liever een jonge trainer , niet uit het KNVBnest , die durft in te grijpen in de "vedettementaliteit"van sommige spelers en die de zweep er eens over legt.
      We hebben n.l. mijns inziens wel het materiaal, maar niet de juiste mentaliteit.

    Mwah, Van Basten was juist anti Cruijff. Ik vind het niet echt een goed vergelijk. Van mij mag een buitenlandse trainer ook. Graag zelfs. Maar als het dan perse een Nederlandse trainer zou moeten zijn zou ik Jonk wel de kans gunnen. Ik ben op zich ook wel gecharmeerd van wat van der Gaag met beperkte middelen bij Excelsior presteert.
  • 13 Mar 2018 om 16:56
    • Quote van 13 Mar 2018 om 16:41
      Nee je hebt gelijk. Maar aangezien dat wel het beleid is van de club kun je dan misschien maar beter iemand aantrekken die er tot zijn nek in zit en voldoende lijntjes heeft. Dat Cruijff opleidingsinstituut is internationaal dus wellicht dat je hier en daar ook nog wat pareltjes op kunt pikken voordat topclubs er al op jonge leeftijd mee aan de haal gaan. Het is zo maar even out of the blue denken. In ieder geval beter dan de KNVB eenheidsworsten die weinig verrassend uit de hoek komen.
    Inderdaad dat klopt , ik persoonlijk zou tóch gaan voor een "Buitenlander".
  • 13 Mar 2018 om 16:51
    @ Mackan68 :Herinner je je die vorige Hollandse School opgeleide ?
    Marco van Basten bedoel ik uiteraard , was niet zo.n succes alhoewel we best opgewonden waren dat hij trainer werd.
    Ik zie liever een jonge trainer , niet uit het KNVBnest , die durft in te grijpen in de "vedettementaliteit"van sommige spelers en die de zweep er eens over legt.
    We hebben n.l. mijns inziens wel het materiaal, maar niet de juiste mentaliteit.

  • 13 Mar 2018 om 16:45
    Ik hoop op een Scandinavische trainer. Verbeek zorgt voor nieuwe onrust en heeft tot nu toe overal gefaald. Pastoor? Sorry maar als hij het uithangbord voor sch moet zijn dan ben je mij al kwijt. Hoor mensen zeggen dat het mooi zou zijn als dit soort mannen ( verbeek , de jong , pastoor) weer terug zouden keren omdat ze bij de club passen en een verleden hebben hier. Ik heb niet het idee gezien hun staat van dienst de laatste jaren dat zij het beter gaan doen dan streppel.
  • 13 Mar 2018 om 16:42
    • Quote van 13 Mar 2018 om 16:32
      Ik denk ook dat het voor de club goed zou zijn als mannen als Verbeek, De Jonge en Pastoor terugkeren naar Heerenveen. Een Henk de Jong zou hier ook wel passen maar veel mensen pruimen hem niet denk ik. De beste combi zou denk ik zijn Gert Jan Verbeek met Henk de Jong als assistent trainer en Jan de Jonge weer als HJO.
    Verbeek heeft het natuurlijk de laatste jaren fantastisch gedaan. Bij iedere club met problemen vroegtijdig vertrokken, hork van een vent, eigenwijs en doet was hij zelf wil. Ontslagen bij Feyenoord, AZ, Nurnberg, Bochum en ook bij Heerenveen wilde ze niet met hem verder. En nu bij Twente genant bezig.
  • 13 Mar 2018 om 16:41
    • Quote van 13 Mar 2018 om 16:35
      Vergis ik mij nu . Ik meende dat jij ook niet meer zo was van de "Hollandse School". ?...Maar om de adammers een hak te zetten in die zin zou natuurlijk prachtig zijn !
    Nee je hebt gelijk. Maar aangezien dat wel het beleid is van de club kun je dan misschien maar beter iemand aantrekken die er tot zijn nek in zit en voldoende lijntjes heeft. Dat Cruijff opleidingsinstituut is internationaal dus wellicht dat je hier en daar ook nog wat pareltjes op kunt pikken voordat topclubs er al op jonge leeftijd mee aan de haal gaan. Het is zo maar even out of the blue denken. In ieder geval beter dan de KNVB eenheidsworsten die weinig verrassend uit de hoek komen.
  • 13 Mar 2018 om 16:35
    • Quote van 13 Mar 2018 om 15:36
      Zou een Wim Jonk niet een aardige naam zijn om aan je Technische staf toe te voegen? Hetzij als assistent hetzij als hoofdcoach. Heeft sinds 2015 zijn diploma CBV. En zit momenteel in de leiding van een Cruijff opleidingsinstituut. Aangezien het beleidsplan aangeeft dat er vastgehouden blijft worden aan het 4-3-3 systeem volgens de Hollandse school lijkt mij dat hij over ruime kennis en ervaring (Ajax, Inter, PSV en Sheffield Wednesday) en wellicht ook over netwerk beschikt wat voor een club als de onze interessant zou kunnen zijn.
      Ooit was de club dichtbij het aantrekken van Cruijff als hoofdtrainer, maar kwam Barcelona er tussendoor fietsen. Vanuit dat oogpunt lijkt dit me wel een leuk plan B. Is er toch nog iets van en link met een van Nederlands beste voetballers aller tijden bij onze club. Ik zie het al voor me. Heerenveen succesvol aan de haal met plannen waar ze in Amsterdam achteraf geen heil in zagen.
    Vergis ik mij nu . Ik meende dat jij ook niet meer zo was van de "Hollandse School". ?...Maar om de adammers een hak te zetten in die zin zou natuurlijk prachtig zijn !
  • 13 Mar 2018 om 16:32
    • Quote van 13 Mar 2018 om 16:12
      Ik denk aan Henk de Jong, is een Friese trainer en kan goed het publiek bespelen, en dat zijn we nodig, want wat is het soms saai. En het zijn niet alleen de spelers en trainers, maar ook de sfeer die bepalend is.
    Ik denk ook dat het voor de club goed zou zijn als mannen als Verbeek, De Jonge en Pastoor terugkeren naar Heerenveen. Een Henk de Jong zou hier ook wel passen maar veel mensen pruimen hem niet denk ik. De beste combi zou denk ik zijn Gert Jan Verbeek met Henk de Jong als assistent trainer en Jan de Jonge weer als HJO.
  • 13 Mar 2018 om 16:12
    Ik denk aan Henk de Jong, is een Friese trainer en kan goed het publiek bespelen, en dat zijn we nodig, want wat is het soms saai. En het zijn niet alleen de spelers en trainers, maar ook de sfeer die bepalend is.
  • 13 Mar 2018 om 15:36
    Zou een Wim Jonk niet een aardige naam zijn om aan je Technische staf toe te voegen? Hetzij als assistent hetzij als hoofdcoach. Heeft sinds 2015 zijn diploma CBV. En zit momenteel in de leiding van een Cruijff opleidingsinstituut. Aangezien het beleidsplan aangeeft dat er vastgehouden blijft worden aan het 4-3-3 systeem volgens de Hollandse school lijkt mij dat hij over ruime kennis en ervaring (Ajax, Inter, PSV en Sheffield Wednesday) en wellicht ook over netwerk beschikt wat voor een club als de onze interessant zou kunnen zijn.
    Ooit was de club dichtbij het aantrekken van Cruijff als hoofdtrainer, maar kwam Barcelona er tussendoor fietsen. Vanuit dat oogpunt lijkt dit me wel een leuk plan B. Is er toch nog iets van en link met een van Nederlands beste voetballers aller tijden bij onze club. Ik zie het al voor me. Heerenveen succesvol aan de haal met plannen waar ze in Amsterdam achteraf geen heil in zagen.
  • 13 Mar 2018 om 15:17
    • Quote van 13 Mar 2018 om 14:58
      Vreemd profiel. Volgens mij moeten wij op zoek naar een trainer die bij de club past en zorgt voor aanvallend voetbal. Die ons ook weer terug brengt naar de subtop met Europees voetbal. Of is het beleid hierin veranderd?
    Precies, hij heeft vast meer gezegd en dan wordt enkel dit stukje uit het interview of verhaal gehaald. Lijkt me voor de hand liggend dat we weer willen aansluiten bij de subtop en aanvallend willen spelen. Maar hij heeft vast ook gezegd dat we dit het liefst doen door opleiden, jong scouten en ontwikkelen etc.
  • 13 Mar 2018 om 15:13
    • Quote van 13 Mar 2018 om 14:58
      Vreemd profiel. Volgens mij moeten wij op zoek naar een trainer die bij de club past en zorgt voor aanvallend voetbal. Die ons ook weer terug brengt naar de subtop met Europees voetbal. Of is het beleid hierin veranderd?
    Dit profiel is altijd bij sc Heerenveen geweest.
  • 13 Mar 2018 om 15:06
    Als dit het profiel is dan kunnen we net zo goed een jeugdtrainer aanstellen toch?
  • 13 Mar 2018 om 14:58
    Vreemd profiel. Volgens mij moeten wij op zoek naar een trainer die bij de club past en zorgt voor aanvallend voetbal. Die ons ook weer terug brengt naar de subtop met Europees voetbal. Of is het beleid hierin veranderd?