NieuwNoord neemt stelling: 'Gehele one-tier board moet opstappen'

Supportersvereniging NieuwNoord heeft middels een bericht op haar website duidelijk gemaakt hoe zij in de huidige onrust staan. Ook zaterdagavond liet het bestuur al op een inloopavond al wat meer details los over de gang van zaken binnen de club. Het statement van NieuwNoord luidt als volgt:

'Het gehele one-tier board moet opstappen. Binnen het one-tier board geldt een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor het besturen van onze club. Wat ons betreft is er dan ook sprake van gezamenlijk falen.'

'Nieuw Noord is en zal altijd tegen een overname van de club zijn. Sinds 1920 is onze mooie club in staat geweest zichzelf in steeds veranderde omstandigheden zelfstandig te redden. sc Heerenveen is hiermee één van de weinige clubs in het betaald voetbal die niet zijn ontstaan uit een fusie. Wij zien dan ook geen enkele reden deze zelfstandigheid op te geven.'

'Middels onze vertegenwoordiger hebben en zullen wij bovenstaande verdedigen binnen het stichtingsbestuur. Het stichtingsbestuur is het orgaan waarin wij direct invloed hebben op genoemde punten. Wij zullen onze vertegenwoordiging in het stichtingsbestuur dan ook niet terug trekken. Tevens willen wij nogmaals ons vertrouwen uitspreken in onze vertegenwoordiger (Arjen Kuijt, red.).'

Lees meer: