Marten de Roon zag WK-selectie niet aankomen: "Mooie verrassing"

Marten de Roon
Marten de Roon Foto: © Pro Shots

Marten de Roon is heel blij dat hij met Oranje naar het WK mag. De voormalig SC Heerenvener verwacht wel dat zijn rol in het veld beperkt zal blijven. 

De Roon is al ruim twee jaar niet meer opgeroepen voor het Nederlands elftal, maar gaat volgende maand gewoon mee naar het WK. "Iets voordat het bekend werd, heb ik contact gehad met de bondscoach. Ik wist dus dat ik erbij zou zitten. Sindsdien zit ik met een glimlach op m'n gezicht berichtjes te beantwoorden", straalt hij in gesprek met NOS

De middenvelder van Atalanta Bergamo had het niet zien aankomen. "Door het jaar heen heb ik af en toe contact gehad met de bondscoach. Maar dit was niet in de lijn der verwachting, ik had het wel een beetje uit mijn hoofd gezet", geeft hij toe. "De laatste weken ging het er vaak over, dat heb ik meegekregen. Dit is een supermooie verrassing en ik heb er heel veel zin in."

De Roon verwacht geen basisplek te krijgen van Ronald Koeman. "Daar ga ik niet van uit", lacht hij. "Ik zal alles doen wat ik kan. Al is het één procentje, zou dat fantastisch zijn. Ik ga er met veel positiviteit en een goed gevoel naartoe."

Doe mee aan het WK-spel van FeanOnline!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van FeanOnline op Scorito!

Lees meer:
0 reacties