Marten de Roon reageert lachend: "Ik zag echt dat-ie boos was"

Marten de Roon speelde ruim anderhalf jaar geleden zijn laatste interland, maar wordt af en toe nog wel gemist door Ronald Koeman. De bondscoach sprak lovende woorden over de oud-SC Heerenvener.

Ronald Koeman
Ronald Koeman mist oud-SC Heerenvener: "Een geweldige jongen" Lees ook

"Hij koos altijd de juiste positie centraal op het middenveld om daar een rustpunt te creëren", zei Koeman op de de persconferentie, te zien bij NOS Studio Voetbal. "Hij heeft gif in zijn spel en was op de juiste momenten goed voor een overtreding. Een geweldige jongen voor de groep. Ik mis hem wel."

De analisten aan tafel kunnen een lach niet onderdrukken. "Dit wordt een WK, hoor!", roept Wim Kieft, waarop De Roon reageert. "Ik ben altijd beschikbaar", lacht de oud-SC Heerenvener. Hoe Koeman als bondscoach is? "Hij laat heel veel los, maar op het veld is er veel discipline en is hij streng", vertelt De Roon. 

"Zeker in de eerdere periodes zei hij: jullie mogen lol hebben, maar als de elf-tegen-elf niet goed gaat, dan gaan we net zolang door totdat het wél goed is. Ik zag echt dat-ie boos was na het tegendoelpunt tegen Polen (1-1). Maar dan wil hij nog meer zeggen, maar dan houdt hij zich in. Dat is ook wel weer netjes, maar tijdens de bespreking zou Koeman het wel tegen de spelersgroep hebben gezegd", aldus De Roon.

Lees meer:
0 reacties