Luuk Brouwers verbaasd door arbitrage: "Dat kan helemaal niet"

Luuk Brouwers in discussie met Robin Hensgens
Luuk Brouwers in discussie met Robin Hensgens Foto: © BSR Agency

Luuk Brouwers wil de nederlaag tegen Feyenoord niet in de schoenen schuiven van scheidsrechter Robin Hensgens. De aanvoerder van SC Heerenveen zet wel serieuze vraagtekens bij het optreden van de arbtirage zaterdagavond. 

Hristiyan Petrov kreeg in de tweede helft een tweede gele kaart, maar de Be Bulgaarse verdediger leek helemaal geen overtreding te maken. "Hij (Hensgens, red.) zei dat hij een gele kaart aan ons wilde geven. Hij wist alleen niet aan wie. Hij zei dat hij de VAR daarvoor nodig had", vertelt Brouwers na afloop aan de Leeuwarder Courant. "Ik vond dat ongelooflijk. Dat kan helemaal niet."

De middenvelder van SC Heerenveen denkt dat Hensgens zich teveel heeft laten beïnvloeden. "Een jonge scheidsrechter in de Kuip… Ik vóélde dit gewoon aankomen. Ik zei nog tegen hem: laat je niet opnaaien", aldus Brouwers, die zich wel benadeeld voelt door de arbitrage. "Maar ik vind het te makkelijk om te zeggen dat we genaaid zijn. Wij kregen, ondanks de rode kaart van Petrov, voldoende kansen voor een punt."

Lees meer:
0 reacties