Lodeweges: ''Uiteindelijk gaat het ook in zo'n groep leven''

Bij SC Heerenveen is al langere tijd een bestuurscrisis aan de gang. Hoofdtrainer Dwight Lodeweges geeft aan dat hij en de selectie nog niet veel hebben gemerkt van de onrust. "Maar ik weet niet wat de toekomst brengt", zegt de trainer tegenover Leeuwarder Courant.

"Tot nu toe hebben we niet zo veel van de bestuurscrisis gemerkt", vertelt Lodeweges. "Maar ik sta er vanaf de zijlijn met grote ogen naar te kijken. Hoe je het ook wendt of keert, dit is voor niemand goed. Niet voor personeel, sponsoren en fans, maar ook niet voor het team."

De trainer is bang dat de onrust straks ook invloed gaat hebben op de spelers. "Toen we tegen Heracles speelden was het al onrustig. Sindsdien is de hectiek alleen maar toegenomen. Uiteindelijk gaat het ook in zo'n groep leven. Nu valt het nog mee, maar ik weet niet wat de toekomst brengt. Het moet in elk geval snel ophouden", besluit Dwight Lodeweges.

Lees meer: