Larsson reageert: ''Zo slecht heb ik dan kennelijk toch niet gespeeld''

SC Heerenveen staat na negentien wedstrijden op een teleurstellende elfde plek in de Eredivisie en Sam Larsson heeft een moeizame eerste seizoenshelft achter de rug. De behendige dribbelaar vindt de kritiek op hem echter niet altijd terecht. 

"Tsja, ik heb dit seizoen het verschil nog niet kunnen maken, maar het is niet fair om te zeggen dat ik minder ben", pareert hij in gesprek met de Leeuwarder Courant. "Het team is minder. Dat heeft impact op hoe je als individu speelt. Ik vind dat ik me wel degelijk ontwikkeld heb, vooral qua trainingsinhoud. Ik heb het hele seizoen nog geen blessure gehad en heb bijna elke wedstrijd de volle 90 minuten gespeeld, dat is tamelijk ongewoon voor mijn doen", stelt Larsson. 

"Ik heb ergens gelezen dat ik in de eredivisie de meeste kansen heb voorbereid en de meeste succesvolle dribbels achter mijn naam heb", vervolgt hij over zijn indrukwekkende statistieken. "Zo slecht heb ik dan kennelijk toch niet gespeeld. Maar ik geef toe: in fysiek opzicht kan het beter. Hoe meer inhoud ik heb, hoe meer ik een bedreiging voor de tegenstander kan zijn", beseft Larsson. 

"Het is waar: vorig seizoen had ik in het laatste kwartier meer macht", erkent hij. "Maar als je als team de controle niet hebt, als de automatismen ontbreken, wordt het voor mij lastiger om in mijn beste spel te komen. Omdat de bal niet automatisch komt, begrijp je? Vorig seizoen waren we constanter. Dat is het probleem. Natuurlijk moet het beter. Maar ik heb echt het gevoel dat het sinds de winterstop de goede kant op gaat. Ik ben vrij in mijn hoofd", aldus Larsson. 

Lees meer: