Koeman noemt Veerman wéér: "Joey-fanclub kunnen we laten liggen"

Ronald Koeman en Joey Veerman in 2022
Ronald Koeman en Joey Veerman in 2022 Foto: © BSR Agency

Ronald Koeman heeft woensdag tijdens de persconferentie over de definitieve WK-selectie uitgelegd waarom Mats Wieffer en Marten de Roon onderdeel uitmaken van de Oranje-selectie. Volgens de bondscoach zijn beide middenvelders van grote waarde binnen een spelersgroep, juist vanwege hun houding en mentaliteit.

De bondscoach kreeg vragen over de rol van Wieffer en De Roon, die door velen niet direct werden verwacht in de definitieve selectie van 26 spelers voor het wereldkampioenschap. Koeman benadrukte vooral hun betrouwbaarheid en teamgerichte instelling. "Die accepteren hun rol en blijven energie geven aan de rest", zegt Koeman.

"En ze zijn betrouwbaar in hun doen en laten. En daarmee zeg ik alleen wat over die jongens." Ook de naam van Joey Veerman kwam opnieuw ter sprake tijdens het persmoment. De middenvelder van PSV ontbreekt wederom bij Oranje, nadat Koeman hem sinds het EK van 2024 niet meer heeft opgeroepen.

De bondscoach verwees naar alle discussies rondom die beslissing. "En Veerman... Die fanclub kunnen we laten liggen", zei Koeman daarover. Oud-SC Heerenveen-speler Joey Veerman liet zich onlangs nog kritisch uit over de uitspraken van de bondscoach. De PSV’er gaf aan teleurgesteld te zijn geweest over de manier waarop Koeman publiekelijk sprak over zijn situatie bij Oranje.

Doe mee aan het WK-spel van FeanOnline!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van FeanOnline op Scorito!

Lees meer:
0 reacties