Janmaat en Roorda hopen op meer speelminuten

Daryl Janmaat speelde afgelopen seizoen tien competitieduels voor SC Heerenveen. Te weinig voor de verdediger, zo vindt hij zelf. Dit jaar moet het jaar van zijn definitieve doorbraak worden, terwijl ook Geert Arend Roorda hoopt op meer speelminuten.

'Ik wil niet nog een jaar op de bank zitten. Dit moet het jaar van mijn doorbraak worden: ik moet spelen', zei Janmaat na het oefenduel met AA Gent. Over de afgelopen trainingsweek is de voormalig ADO Den Haag-speler in ieder geval te spreken. 'Het is een nuttige week waarin ik mijn conditie weer helemaal op pijl probeer te brengen.'

Roorda speelde afgelopen seizoen vooral weinig duels door blessureleed. Komend jaar hoopt ook hij op speelminuten, hoewel hij weet dat de concurrentie groot is. 'Er zijn veel jongens die strijden voor een plek op het middenveld. Maar concurrentie is goed; dat zal mijn niveau ook zeker omhoog brengen.'

Lees meer: