Hussein Ali naar de Olympische Spelen: "Dat zou geweldig zijn"

Hussein Ali
Hussein Ali Foto: © Pro Shots

Hussein Ali gaat met Irak naar de Olympische Spelen. De laatste twee oefenduels van SC Heerenveen is hij niet van de partij.

"Robin van Persie en Ferry de Haan hebben me toestemming gegeven, omdat het een mooie kans is die niet iedereen krijgt. Dit is een enorme eer", vertelt de verdediger, die met zijn landgenoten in Nice en Lyon speelt tijdens de groepsfase.

Uiteraard hoopt hij op een stiekeme medaille. "Dat zou geweldig zijn", zegt hij met een glimlach. "Het is cliché, maar wij kijken echt van wedstrijd tot wedstrijd. We gaan ieder duel ons best doen en proberen om de mensen uit Irak trots te maken. De passie in het land is ongelooflijk, dus hopelijk kunnen we heel ver komen."

Lees meer:
0 reacties