Hoofdsponsor SC Heerenveen doneert miljoenenbedrag aan Rode Kruis
Begin maart presenteerde SC Heerenveen Ausnutria als nieuwe hoofdsponsor. De overeenkomst tussen de Friezen en het Nederlands-Chinese zuivelconcern loopt voorlopig tot het einde van het seizoen 2021-2022.
Vanuit Nederland levert Ausnutria op de internationale markt baby- en kindervoeding. Het bedrijf exporteert naar ruim zeventig landen, onder meer naar China. Het land waar het coronavirus voor het eerst werd ontdekt. Ook voor Ausnutria heeft dit gevolgen.
"Door de samenwerking met onze Chinese collega’s, drong het bij ons al in een vroeg stadium door welke enorme impact het coronavirus kan hebben", zo vertelt An Moorman namens het concern op de clubwebsite van SC Heerenveen. "Daarom hebben we al in januari maatregelen genomen, waaronder het annuleren van zakelijke reizen vanuit en naar China."
Voor transport maakt Ausnutria nu gebruik van de trein, die de producten via de Noorderlijke Zijderoute vervoert. Ook hebben ze grondstoffen veiliggesteld, zodat ze kunnen blijven produceren. "Om ter plekke een bijdrage te leveren aan de bestrijding van het virus, hebben wij inmiddels zo’n acht miljoen euro aan financiële middelen en goederen gedoneerd aan het Rode Kruis in China", aldus Moorman.
Hoe gaan de partners van sc Heerenveen om met de coronacrisis?
— sc Heerenveen (@scHeerenveen) April 7, 2020
Deze rubriek trappen we af met onze hoofdsponsor, @Ausnutria_NL#scHeerenveenhttps://t.co/iKq9fVHREz