Haye ziet mogelijkheden tegen FC Twente: "Dat moeten we meenemen"

SC Heerenveen moet zondag een 2-1 achterstand goedmaken. Middenvelder Thom Haye heeft daar op basis van de eerste wedstrijd genoeg vertrouwen in.

"Hoe we de tweede helft hebben gespeeld, geeft me wel hoop. Dat moeten we meenemen naar de tweede wedstrijd", stelt Haye bij Omrop Fryslân . FC Twente is dit seizoen, met name thuis, ongelofelijk sterk, maar daar is de middenvelder niet bang voor. "Onze ploeg heeft laten zien dat we tegen ploegen boven ons kunnen presteren. PSV (3-3 red.) is daar een goed voorbeeld van." Wel is SC Heerenveen zich goed bewust van de kracht van de tegenstander. "Het is een goede ploeg aan de bal. Maar ik moet zeggen dat ze ook zonder bal goed druk zetten", weet Haye. "Als je zelf te weinig van je afbijt, dan spelen ze daar makkelijk onderuit. Dan kom je er zelf niet aan te pas. Dus is het belangrijk dat je zelf je momenten pakt."

Lees meer: