'Een seizoenkaart moet te allen tijde meer voordeel opleveren''

De snelste manier om het Abe Lenstra Stadion weer iedere wedstrijd vol te krijgen is sportief succes. Maar ook een goede marketingcampagne kan bijdragen aan een voller stadion. De club probeert op allerlei manieren de fans te overtuigen.

"De afgelopen jaren hebben we ieder seizoen gemiddeld negen procent minder seizoenkaarten verkocht ten opzichte van een jaar eerder. Dat is fors. In die zin zijn we dus al blij als we het aantal verkochte kaarten kunnen stabiliseren en wat kunnen laten stijgen", vertelt Paul Spijkerman, marketingspecialist bij SC Heerenveen, in gesprek met FeanFan Magazine.

Samen met supportersverenigingen Nieuw Noord en FeanFan is gekeken naar manieren om het aantal 'vaste' seizoenkaarthouders op een stabiel niveau te krijgen. "De laatste jaren werden steeds vaker losse kaarten verkocht om meer mensen te trekken. Aan de ene kant is dat goed. Aan de andere kant moeten we ervoor waken dat we de seizoenkaarthouders niet tekort doen."

"Het hebben van en seizoenkaart moet te allen tijde meer voordeel opleveren ten opzichte van losse kaarten", aldus Spijkerman. "Daarnaast willen we unieke belevenissen creëren, zoals een Meet & Greet met de spelers. Dat wordt een heel spektakel. In totaal kunnen ruim 3700 supporters daar naartoe. De beleving hebben we ook geprobeerd in de campagne aan te brengen."

Inmiddels zijn ruim achtduizend seizoenkaarten verkocht. "Waar we aan het eind van de rit op uitkomen gaan we zien. We hopen natuurlijk dat het aantal verkochte kaarten zal stijgen."

Lees meer:
0 reacties
Agenda
do
25/04
SC Heerenveen
18:45
PSV
vr
3/05
Almere City
20:00
SC Heerenveen
zo
12/05
SC Heerenveen
14:30
Vitesse
zo
19/05
Sparta Rotterdam
14:30
SC Heerenveen
Bekijk de hele agenda
Stand
# Team GS DS P
7 FC Utrecht 30 2 45
8 Go Ahead Eagles 30 5 42
9 Sparta Rotterdam 30 2 40
10 SC Heerenveen 30 -6 36
11 Fortuna Sittard 30 -18 35
12 Almere City 30 -18 33
13 PEC Zwolle 30 -18 32
Bekijk de hele stand