Dost: 'Ik wil laten zien wat ik waard ben'

Komend seizoen staat voor Bast Dost in het teken van sportieve revanche. Het seizoen 2010-2011 verliep voor hem teleurstellend. Hij scoorde dertien doelpunten, maar lag veelvuldig in de clinch met zichzelf en trainer Ron Jans. Dat moet veranderen, laat hij weten aan De Telegraaf.

Dost laat in de ochtendkrant weten dat hij iets heeft goed te maken. "Het is duidelijk dat het beter moet dan vorig seizoen. Ik heb een doelpunt minder gemaakt dan in mijn laatste jaar bij Heracles. Dat was wel het laatste dat ik had verwacht. Ik wil laten zien wat ik waard ben en heb wat recht te zetten."

Bovendien wil de 22-jarige spits een punt zetten achter alle heisa omtrent zijn relatie met trainer Ron Jans. "Het gedoe met Jans wil ik afsluiten. We hebben genoeg gesproken. Het verschil tussen ons is ook niet zo groot. Hij wil dat ik goals maak, en dat wil ik ook", aldus Dost die vervolgens ook de hand in eigen boezem steekt. "Ik neem het mezelf kwalijk dat ik vorig seizoen te veel naar anderen heb gewezen. Ik moet naar mezelf kijken."

Het is echter nog maar de vraag of Dost komend seizoen überhaupt wel voor Heerenveen speelt. In het interview sluit hij enkel een buitenlandse transfer uit. Dost: "Ik wil in Nederland blijven. Ik zit niet op het buitenland te wachten."

Lees meer: