Domme' Veerman: ''Hij schopte me even eerder in het kruis''

Henk Veerman was donderdagavond de held en de schlemiel bij de bekerwedstrijd van SC Heerenveen tegen Helmond Sport. De spits van de Friezen maakte de enige treffer van de avond, maar kreeg in de extra tijd een domme rode kaart. Veerman mist daardoor de derby tegen SC Cambuur.

Na afloop zocht de spits naar een verklaring. "Hij schopte me even eerder in het kruis", legt Veerman uit op de officiële website van SC Heerenveen. "Ik vroeg hem toen waar hij mee bezig was. De scheidsrechter stond daarbij en dacht vast dat ik wraak nam."

De rode kaart vond de aanvaller niet terecht. "Ik ga er stevig in, maar hij maakte zich klein. Als hij gewoon blijft staan, is er niets aan de hand. Het was geen elleboog, ik raakte hem met mijn hand. Het was misschien geel, maar niet meer dan dat."

Veerman voelde zich na afloop schuldig. "Het is de 90ste minuut en we staan met 1-0 voor. Dan mag ik dit risico niet meer nemen. Het was dom van me", aldus de spits, die stiekem nog hoopt de derby tegen SC Cambuur te mogen spelen. "Misschien kan ik nog in beroep gaan", zei hij ietwat vertwijfeld.

Lees meer: