Concurrentiestrijd om zonnepanelen verdeelt SC Heerenveen
De aanbestedingsopdracht om Sportstad Heerenveen te verduurzamen met zonnepanelen is een prooi geworden voor Zonel Energy, weet FeanOnline. Het Friese bedrijf kon onder meer op prijs een betere deal bieden dan GroenLeven, de voormalige hoofdsponsor van SC Heerenveen.
Voor Sportstad Heerenveen is de overeenkomst met Zonel Energy een prima deal, maar bij SC Heerenveen zorgt het voor de nodige kopzorgen. Zonel is namelijk een directe concurrent van GroenLeven, dat de afgelopen drie seizoenen hoofdsponsor was van de Friezen en nog altijd een gewaardeerd sponsor is.
De sterke positie van GroenLeven binnen SC Heerenveen begint echter in rap tempo af te brokkelen. Het eveneens in Heerenveen gevestigde Zonel Energy mag namelijk niet alleen zonnepanelen leveren aan Sportstad, het bedrijf probeert ook al langere tijd om hoofdsponsor te worden van het vrouwenteam van SC Heerenveen. Univé deed dit tot nu toe, maar zij hebben hun sponsorbijdrage gehalveerd.
Voor SC Heerenveen is de aandacht van GroenLeven én Zonel Energy zowel een zegen als een vloek. Het zal voor algemeen directeur (en interim-commercieel directeur) Cees Roozemond een grote uitdaging zijn om beide bedrijven aan de club te (blijven) binden, terwijl zij onderling vechten voor een plekje onder de zon.