Berenactie SC Heerenveen wint drie gouden prijzen: ''Grote impact''
De berenactie van SC Heerenveen heeft afgelopen maandag meerdere prijzen gewonnen. De vereniging haalde ruim dertigduizend euro op voor KiKa, waardoor er nu drie gouden awards gewonnen zijn bij SponsorRingen, vakprijzen in de nationale sponsorbranche.
Afgelopen oktober kregen ongeveer vijftien duizend knuffelberen een plek in het Abe Lenstra Stadion om aandacht te vragen voor kinderen met kanker. Na de wedstrijd tegen FC Emmen werden ze verkocht. "Het is inmiddels vier maanden geleden dat de beren in ons stadion zaten, maar nog steeds beginnen mensen erover", vertelt maatschappelijk manager Margryt Gerritsma tegenover Omrop Fryslân.
De actie won de gouden prijs in de categorieën: Maatschappij, Creativiteit en PR-inhaker. "Het geeft aan hoe groot de impact van deze actie is. De beren hebben de club en de andere partijen op de kaart gezet. Maar het allerbelangrijkste: de prachtige opbrengst voor nog meer en nog beter onderzoek naar kinderkanker", aldus Gerritsma.
Berenactie van SC Heerenveen valt in de prijzen https://t.co/zgzpu9ND3r
— Omrop Fryslân NL (@OmropFryslanNL) March 1, 2021