VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen hard onderuit tegen Vitesse

23 oktober 2017 om 12:57 | Bron: FeanOnline VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen hard onderuit tegen Vitesse

SC Heerenveen is zondagmiddag hard onderuit gegaan tegen Vitesse. In een wedstrijd vol fouten van de Friese verdediging wisten de bezoekers eenvoudig naar een 4-0 overwinning uit te lopen. Het is de derde verliespartij op rij voor Jurgen Streppel. 

Vrijwel direct na de aftrap trok Denzel Dumfries vanaf de vleugel naar binnen en schoot maar net naast de kruising. Het leek de opmaat voor een mooie wedstrijd van de Friezen maar niets leek minder waar. Heerenveen speelde slordig en in de 17e minuut wist Vitesse dat al af te straffen. Lucas Woudenberg leek een voorzet eenvoudig weg te kunnen tikken maar de back liet Milot Rashica echter zo in het doel schieten. 

Heerenveen deed vervolgens pogingen om aan te vallen maar kwam niet verder dan een schot naast het doel via Marco Rojas. Tien minuten voor rust trok Fankaty Dabo op over de vleugen en gaf voor. Brayan Linssen kwam uit de rug van Dumfries en kon simpel binnen tikken: 0-2.

Nog geen zes minuten na rust wist Vitesse opnieuw een fout af te straffen. Vitesse schakelde snel om na een slechte pass van Kik Pierie en Linssen wist de vrijstaande Foor te bedienen. Met de 0-3 op het scorebord leek Heerenveen compleet kansloos en de ploeg mocht van geluk spreken dat het na 55 minuten niet met 0-5 achterstond. Streppel greep vervolgens in met het inbrengen van Henk Veerman (Martin Odegaard) en Michal Vlap (Yuki Kobayashi). 

De kleine opleving die dat teweeg bracht werd echter door Matavz te niet gedaan. De spits kon een vrije trap na verlengen van Dumfries binnen tikken. Vitesse vond het na deze vierde treffer wel goed zakte in. Terwijl een deel van de supporters het stadion al verliet was Vlap nog dichtbij een eretreffer. Zijn afschandsschot vloog echter over de kruising waarna het duel doodbloede. 

Man of the match

SC Heerenveen - SC Heerenveen

1. Henk Veerman (62)

6.1

2. Michel Vlap (64)

5.8

3. Morten Thorsby

5.2

4. Nemanja Mihajlovic (77)

5.2

5. Stijn Schaars

5.0

6. Marco Rojas

5.0

7. Yuki Kobayashi

4.9

8. Daniel Hoegh

4.8

9. Reza Ghoochannejhad

4.7

10. Kik Pierie

4.6

11. Denzel Dumfries

4.6

12. Martin Hansen

4.5

13. Martin Odegaard

4.4

14. Lucas Woudenberg

4.1

21 gebruikers hebben gestemd.

Wil je ook stemmen? Login of registreer jezelf!

Overzicht

Reacties (11)

  • Avatar
    Directrood - 22 oktober 2017 om 18:39

    Nee aanvallend speelden we goed.

    Trieste wissels van Streppel.

  • Avatar
    alexander - 22 oktober 2017 om 18:41

    3 wedstrijden 11 goals tegen. Voor de winterstop zitten we alweer in dezelfde flow als vorig seizoen 2e helft. Toen had de directie conclusies moeten trekken. Maar ach als we gewoon alles met een correct pakje en kaal kopje weg lachen, komt het vast wel goed. Het is maar voetbal tenslotte.

  • Avatar
    Ronald1993 - 22 oktober 2017 om 18:44

    Als je bij rust met 0-2 achter staat en ziet dat Rojas er voetballend gemakkelijk doorheen loopt dan ga je daar toch op wisselen? Dan ga je toch voetballen in plaats van druk zetten en vechten? Laat dat vechten maar een Veerman over, die houd die centrale verdedigers wel bezig.

    Je haalt je beste voetballer er uit en laat de persoon die het meest uit vorm is staan. Dat vind ik onbegrijpelijk. Grijp dan bij rust in en haal Reza en Thorsby (ookal speelde Thorsby niet eens zo heel slecht) er uit. Dan gooi je Ødegaard op 10 en Rojas op rechts. Die verdedigers van Vitesse zijn sterk in duelkracht maar het gemak dat Rojas ze voorbij liep moet je toch zien als trainer?

    Streppel blijft een prima trainer maar 1x geflatteerd afgedroogd worden door een team wat beter is en 2x worden afgedroogd door je directe concurrenten dan gaat er iets niet goed.



  • Avatar
    Sumzor - 22 oktober 2017 om 19:06

    We zijn niets meer dan een middenmotor geworden. Helaas...

  • Avatar
    Ma Grootsma - 22 oktober 2017 om 19:10

    Een wanvertoning, om je te schamen, genant, een offday, niet bij de les, overklast, te kakken gezet en belachelijk gemaakt.

    Over het algemeen heb ik veel geduld en dat heb ik nog een klein beetje. Ik geef Streppel tot 1dec om de zaak op orde te krijgen maar met vorig seizoen in het achterhoofd, de kwaliteit die we hebben en de intentie die we hadden begin van het seizoen zegt mij dat er meer te halen valt in dit soort wedstrijden tegen directe concurenten. Het ligt niet zozeer aan de spelers maar wel aan de speelstijl, anticipatie en wissels.

    Dus als Streppel het niet op de rails krijgt voor 1 dec. Das na PecZwolle maar voor Feyenoord en AZuit. Wil ik een andere trainer een trainer die de kans krijgt in de winterstop om met en aan het team te werken. Dan wil ik iemand die niet meer enkel mooi voetbal wil maar ook resultaat. Die een wedstrijd kan LEZEN want dat kan Streppel helemaal niet.

  • Avatar
    Ooit kampioen - 22 oktober 2017 om 19:31

    Wat doet onze technische staf met de spelersgroep? Geen vertrouwen, geen tempo, geen durf geen enkele passie en geen strijdplan. Wij mogen jaloers zijn op een trainer als Fraser. Zelf hoog gespeeld, passie en laat zijn elftal met ee idee voetballen. Dit was een schande. Maar Streppel stelt tegen WII weer dezelfde 11 op...

    Ik zou Woudeberg, Reza en Yuki ernaast zetten.

  • Avatar
    Friesland - 22 oktober 2017 om 19:31

    Bij een achterstand van 0 - 3 moet je geen wissels meer toepassen, dan is de wedstrijd gelopen
    en is de geest uit de fles, bravo Streppel.

  • Avatar
    superfrysk - 22 oktober 2017 om 20:01

    Streppel open je ogen in flikker die Reza eruit ..verschrikkelijk!!!!

  • Avatar
    Ninadj14 - 22 oktober 2017 om 20:37

    Er had na 30 minuten gewisseld moeten worden. Wat een slechte pot. Probeer eerst eens een bal strak in de voeten van een medespeler te passen. Als je dat al niet goed doet dan moet je wel veel geluk hebben wil je iets anders wel goed kunnen doen. Verdedigend ook weer superzwak bij een counter tegen. Hansen was ook niks. Waarom Yuki eruit halen? Die was beter en belangrijker dan Schaars vandaag die dramatisch speelde. Ik zie woensdag graag de volgende opstelling: vd Steen. ; Dumfries, Hoegh, Naess, Pierie; Kobayashi, Schaars/Thorsby, Odegaard; Mihajlovic, Reza/Veerman, Rojas. De spitspositie is een probleem. Beiden zijn op dit moment niet basisplek waardig. Hopelijk wordt het woensdag beter. Weinig positiefs gezien vandaag..

  • Avatar
    sibbele - 23 oktober 2017 om 12:31

    Met dit "materiaal" moet je een op winst waardige ploeg het veld in kunnen sturen. Mits aangevuld met een Heerenveen waardige Spits.

    Als je dan de lijn doortrekt van de tweede helft comp vorig jaar is het prutswerk van de technische staf.

    Maar ik en meer mensen hier hebben dit scenario aan zien komen en ná vorig seizoen gevraagd om vervanging van de Trainer.

    Nu zit je met de gebakken peren , dat je een trainer na enkele weken moet ontslaan, en krijg je een berg onrust.

    Maar het is voorspeld , en ik geef je op een briefje als je een trainerswissel door voert het zeker weer goed komt, met Streppel gaat dat echt niét lukken. Vraag ze in Tilburg maar eens hoe blij zij waren toen hij vertrok.

  • Avatar
    Bobbe - 23 oktober 2017 om 16:12

    Streppel is net als dat bijna gelijknamige snoepje(strepsel)Das te langer je het gebruikt des te minder blijft ervan over .......

Nieuwe media

-->