'Streppel houdt ondanks twee nederlagen vast aan basiselftal'

20 oktober 2017 om 20:56 | Bron: Leeuwarder Courant 'Streppel houdt ondanks twee nederlagen vast aan basiselftal'

Ondanks twee nederlagen op rij (tegen Ajax en FC Utrecht) houdt trainer Jurgen Streppel vast aan het elftal waarmee hij ook de laatste twee duels mee begon. Het betekent dat Marco Rojas opnieuw als linksbuiten start, meldt de Leeuwarder Courant.

Ook doelman Martin Hansen heeft weer een basisplaats, ondanks dat hij na het duel met FC Utrecht veel kritiek te verduren kreeg. Voor hem vormen opnieuw Denzel Dumfries, Daniel Høegh, Kik Pierie en Lucas Woudenberg het verdedigingsblok.

Op het middenveld spelen aanvoerder Stijn Schaars, Yuki Kobayashi en Morten Thorsby. Naast linksbuiten Rojas vormen spits Reza Ghoochannejhad en rechtsbuiten Martin Ødegaard de voorhoede.

Opstelling SC Heerenveen: Hansen; Dumfries, Høegh, Pierie, Woudenberg; Schaars, Kobayashi, Thorsby; Ødegaard, Ghoochannejhad, Rojas.

Overzicht

Reacties (26)

  • Avatar
    buly - 20 oktober 2017 om 20:58

    Had Mihajlovic voor Rojas er in gezet.

  • Avatar
    Massi - 20 oktober 2017 om 20:59
    buly zegt:

    Had Mihajlovic voor Rojas er in gezet.

    Ik kan vaak wel begrijpen dat Streppel aan dit team vasthoudt, maar Mihajlovic was hier inderdaad wel logischer geweest. Blijkbaar heeft Streppel goede reden om dit niet te doen..

  • Avatar
    superfrysk - 20 oktober 2017 om 22:20

    Goh nee WEER die score loze Reza shit!!! Streppel wordt wakker of een bril

  • Avatar
    Friesland - 20 oktober 2017 om 22:34

    Streppel heeft niks geleerd van de tweede seizoenhelft 2016-2017, maar let wel hij speelt met vuur.
    Wij tolereren geen herhaling uit het verleden, alhoewel Streppel al gezegd heeft niet achterom
    te kijken, doch hij is gewaarschuwd.

  • Avatar
    Sumzor - 20 oktober 2017 om 22:35
    superfrysk zegt:

    Goh nee WEER die score loze Reza shit!!! Streppel wordt wakker of een bril

    Nederlandse les zou je niet misstaan. Reza is in slechte vorm altijd nog beter dan de overige spitsen die we hebben.

  • Avatar
    Mackan68 - 20 oktober 2017 om 22:44

    Geen nieuws onder de zon. Het succesteam gaat door. Met de succestrainer. Zo lang we op een play off plek staan. Voor zo lang dat nog duurt....

  • Avatar
    peter2 - 20 oktober 2017 om 23:05

    Streppel zal er vast beter zicht op hebben dan ik, hij ziet die jongens immers iedere dag. Ik vertrouw er op dat we zondag een mooie pot gaan zien. Forza H'veen!

  • Avatar
    feaner - 20 oktober 2017 om 23:43
    superfrysk zegt:

    Goh nee WEER die score loze Reza shit!!! Streppel wordt wakker of een bril

    Goh nee he, weer een kansloze reactie van deze betweter

  • Avatar
    feaner - 20 oktober 2017 om 23:44
    Friesland zegt:

    Streppel heeft niks geleerd van de tweede seizoenhelft 2016-2017, maar let wel hij speelt met vuur.
    Wij tolereren geen herhaling uit het verleden, alhoewel Streppel al gezegd heeft niet achterom
    te kijken, doch hij is gewaarschuwd.

    en je punt is?????

  • Avatar
    superfrysk - 21 oktober 2017 om 00:01
    feaner zegt:

    Goh nee he, weer een kansloze reactie van deze betweter

    Feaner, kom je weleens in ALS? en waar zit je?

  • Avatar
    superfrysk - 21 oktober 2017 om 00:37
    superfrysk zegt:

    Feaner, kom je weleens in ALS? en waar zit je?

    Hoofdpijn van deze gene ,alles wat je zegt geeft hij negatief reactie op ...

  • Avatar
    bosse - 21 oktober 2017 om 02:16

    Paniek paniek paniek..... we verliezen van ajax en utrecht.... omg hoe kan dit, normaal winnen we van barca, real etc. hoe durft streppel nu weer het zelfde team op te stellen.



    Ik kan me nog heel goed herinneren toen rojas inviel, nog niet eens zo lang geleden. (Zonder sarcasme nu) toen werd streppel voor gek verklaard dat Rojas niet meer minuten maakt. Nu word hij voor gek verklaard omdat Rojas minuten krijgt.alleen omdat Mihajlovic leuk inviel.



    Winnen is leuk, ik baal ook van een gelijkspelletje en bij verlies is mijn weekend verpest. Maar ik ben wel realistisch. Het team wat er staat is goed. Plaats 4 tm 9 moet zeker lukken. Dit weekend kunnen we zomaar verliezen van Vitesse. Is er dan paniek in de tent? Voor mij niet.

  • Avatar
    Leeuwfean - 21 oktober 2017 om 10:19
    bosse zegt:

    Paniek paniek paniek..... we verliezen van ajax en utrecht.... omg hoe kan dit, normaal winnen we van barca, real etc. hoe durft streppel nu weer het zelfde team op te stellen.



    Ik kan me nog heel goed herinneren toen rojas inviel, nog niet eens zo lang geleden. (Zonder sarcasme nu) toen werd streppel voor gek verklaard dat Rojas niet meer minuten maakt. Nu word hij voor gek verklaard omdat Rojas minuten krijgt.alleen omdat Mihajlovic leuk inviel.



    Winnen is leuk, ik baal ook van een gelijkspelletje en bij verlies is mijn weekend verpest. Maar ik ben wel realistisch. Het team wat er staat is goed. Plaats 4 tm 9 moet zeker lukken. Dit weekend kunnen we zomaar verliezen van Vitesse. Is er dan paniek in de tent? Voor mij niet.

    Heerenveen heeft wel naïef gespeeld en dat zag je terug in de omschakeling van o.a. Utrecht.
    Je weet dat Utrecht zo speelt en de spelers staan niet goed op hun positie en hollen er dus achteraan.
    Heb gisteravond Groningen- Willem2 gezien. Willem2 is een laffe ploeg, als ze de bal hebben een beetje rondspelen en geen risico nemen. Ze laten liever de andere ploeg voetballen en wachten op balverlies. We zij gewaarschuwd hopelijk voor a.s woensdag. Hopelijk wordt het tegen Vitesse een open wedstrijd met twee voetballende ploegen en als ze niet winnen kan het weekend niet verpest zijn omdat het de laatste wedstrijd is maar vooral de maandag als je het verslag leest.

  • Avatar
    feaner - 21 oktober 2017 om 10:26
    superfrysk zegt:

    Hoofdpijn van deze gene ,alles wat je zegt geeft hij negatief reactie op ...

    over negatieve reacties gesproken: lees even je eigen bijdrages hier dan weet je precies wat negatieve reacties zijn, en ja ik zit regelmatig in het ALS, en het gaat jou geen flikker aan waar!!!

  • Avatar
    Ooit kampioen - 21 oktober 2017 om 11:11

    Never change a loosing team. De lijfspreuk van onze toptrainer. Hoe lang nog?

  • Avatar
    Ninadj14 - 21 oktober 2017 om 11:18
    Leeuwfean zegt:

    Heerenveen heeft wel naïef gespeeld en dat zag je terug in de omschakeling van o.a. Utrecht.
    Je weet dat Utrecht zo speelt en de spelers staan niet goed op hun positie en hollen er dus achteraan.
    Heb gisteravond Groningen- Willem2 gezien. Willem2 is een laffe ploeg, als ze de bal hebben een beetje rondspelen en geen risico nemen. Ze laten liever de andere ploeg voetballen en wachten op balverlies. We zij gewaarschuwd hopelijk voor a.s woensdag. Hopelijk wordt het tegen Vitesse een open wedstrijd met twee voetballende ploegen en als ze niet winnen kan het weekend niet verpest zijn omdat het de laatste wedstrijd is maar vooral de maandag als je het verslag leest.

    Iedere ploeg verliest wel eens. En verliezen van Ajax en Utrecht is niet slecht. Ik zou me zorgen gaan maken als het ploegen als ADO of Sparta zijn waar we van hadden verloren. Hopelijk hebben ze wel goed gekeken naar de fouten en gaan ze nu iets beter opletten en staan achterin. Ik heb echt nog wel vertrouwen, alleen de tweede helft tegen Utrecht was slecht. Maar je kan van een subtopper ook niet alles verwachten

  • Avatar
    spitsvogel - 21 oktober 2017 om 12:23

    Ik ben misschien een simpele ziel en geen trainer, maar volgens mij is er geen team gelijk. Je past je spelers een beetje aan aan de tegenstander. De ene rechtsback is de andere niet. Je zet daar een speler tegenover waarvan je denkt dat daar het meeste rendement uit komt. Consequent zijn in je opstelling kan daarom ook nadelig zijn. Het is sowieso voor tegenstander minder verrassend

  • Avatar
    Friesland - 21 oktober 2017 om 13:13

    Spitsvogel u schrijft niet als een simpele ziel, wat heeft u dit goed verwoord.

  • Avatar
    Directrood - 21 oktober 2017 om 14:49

    Ik zou met Mihjalovic en Rojas op de vleugels beginnen.

  • Avatar
    Mackan68 - 21 oktober 2017 om 17:02
    zegt:

    Iedere supporter wil graag met goed vertrouwen naar de volgende wedstrijd. Maar als je in 2 wedstrijden achtereen ziet dat het voor Rojas letterlijk een strijd is op links (mede veroorzaakt door matig spel van Woudenberg) mag dat best gezegd worden. Rojas speelde namelijk zijn goede wedstrijden vanaf de rechterkant. En Mihajlovic is gewoon een betere en meer onvoorspelbare speler voor aan de linkerkant. In zijn lichaamsschijnbewegingen kun je iets zien van wat Larsson ook had. Maar dan laat Streppel zomaar Vlap invallen op de linkerflank tegen Utrecht. Vanwege wat geruchten over een mogelijk transfervrij vertrek na dit seizoen? Zeg het maar. Zijn invalbeurt kwam echt uit het niets omdat hij bij de beloftes op dit moment ook nog niet echt zijn bloedvorm etaleert.
    Pas als je ook die wedstrijden bekijkt kun je misschien beter begrijpen waarom er bij bepaalde keuzes vraagtekens worden gezet. Rojas speelde prima en scoorde bij de beloftes vanaf rechts en Mihajlovic deed dat vanaf de linkerkant. Dan is het gewoon vreemd om zomaar Rojas vanuit het niets op links in de basis te zetten. Hij heeft daar namelijk niets kunnen laten zien. En Streppel moet dat ook (niet) hebben gezien, aangezien hij ook aanwezig was.

Nieuwe media

-->