''Ik vind het bizar dat dit nog altijd is toegestaan in het Abe Lenstra Stadion''

12 oktober 2017 om 19:25 | Bron: Heerenveense Courant ''Ik vind het bizar dat dit nog altijd is toegestaan in het Abe Lenstra Stadion''

Het feit dat er - ondanks een ontmoedigingsbeleid - nog altijd gerookt mag worden in het Abe Lenstra Stadion, stuit voormalig seizoenkaarthouder Tonny Teuben uit Heerenveen al jaren tegen de borst. In een ingezonden brief in de Heerenveense Courant uit hij zijn ongenoegen.

"Ik zit niet vaak meer in het stadion omdat ik wegens de ergernis van het onvrijwillig meeroken al jaren geleden mijn seizoenkaart heb ingeleverd. Soms ga ik nog omdat mijn schoonouders af en toe een wedstrijd overslaan en deze kaarten beschikbaar zijn", begint Teuben. "Ik vind het bizar dat je met de kennis van nu, waarin men inmiddels weet dat 1 op de 3 mensen overlijd aan de gevolgen van roken of meeroken dit nog steeds is toegestaan in het Abe Lenstra Stadion."

"Ik zou me doodschamen dat ik een ander hier zo mee lastig val maar kennelijk hebben nog steeds een aantal rokers hier geen onoverkomelijk probleem mee", vervolgt Teuben. "Dit getuigt van gebrek aan respect voor niet rokers maar een nog groter gebrek aan goed bestuur en daadkracht. In wezen maakt het bestuur zich hiermee willens en wetens medeplichtig aan dood door schuld."

"Als men echt een kleine 2 uur niet zonder een sigaret kan creëer dan een rookruimte waarin de verslaafden in de rust de cafeïne, nicotine en teer weer op niveau kunnen brengen. Als je in zo’n aquarium bij elkaar zit gaat dat ook veel beter en sneller", besluit Teuben cynisch.

Overzicht

Reacties (14)

  • Avatar
    breuertje - 12 oktober 2017 om 20:42

    Mooi weg blijven, hopen dat hij nooit meer terug komt en hem vriendelijk verzoeken te stoppen met deze bullshit.

  • Avatar
    ebiede - 12 oktober 2017 om 20:52

    Teuben heeft volkomen gelijk! Wat mij betreft per direct in het hele stadion verbieden

  • Avatar
    Leffie - 12 oktober 2017 om 21:19

    Rook zelf niet (meer) maar man man man ga je alsjeblieft druk maken om andere dingen, mooi wegblijven idd

  • Avatar
    Sumzor - 12 oktober 2017 om 21:22

    Gezeur om niks. Het is een buitensituatie.

  • Avatar
    Jake - 12 oktober 2017 om 21:23
    Leffie zegt:

    Rook zelf niet (meer) maar man man man ga je alsjeblieft druk maken om andere dingen, mooi wegblijven idd

    Hij heeft gelijk! Kappen met dat roken!

  • Avatar
    superfrysk - 12 oktober 2017 om 21:37

    Het gaat in het stadion om goede sfeer en 3 punten!

  • Avatar
    conimex - 12 oktober 2017 om 22:05

    Hij heeft natuurlijk wel degelijk gelijk, je ziet al veel meer dat men een ontmoedigingsbeleid betreft roken heeft, in een voetbalstadion zou dit soort beleid zeer toepasselijk moeten zijn.

  • Avatar
    Leeuwfean - 12 oktober 2017 om 23:21

    Ik hou ook niet van roken om me heen maar het valt nu toch reuze mee nu ze meer naar de gracht gaan?
    Wel vreemd dat meneer nog wel gaat als de kaarten van de schoonouders beschikbaar zijn, hou je dan ook aan je principe.

  • Avatar
    stiekel - 13 oktober 2017 om 00:32

    Rokers zijn egoïstisch en denken alleen aan hun verslaving. Kunnen zich ook niet in leven in een niet roker of astma patiënt. Zo vaak wordt er nu nog een rookverbod genegeerd en dan zeggen dat ze niet moeten zeuren.... Nou ammahoela de roker moet maar eens stoppen met denken dat iedereen het lekker vindt! Ga naar de speciale plaats en er is niets aan de hand!

  • Avatar
    Ma Grootsma - 13 oktober 2017 om 00:47
    stiekel zegt:

    Rokers zijn egoïstisch en denken alleen aan hun verslaving. Kunnen zich ook niet in leven in een niet roker of astma patiënt. Zo vaak wordt er nu nog een rookverbod genegeerd en dan zeggen dat ze niet moeten zeuren.... Nou ammahoela de roker moet maar eens stoppen met denken dat iedereen het lekker vindt! Ga naar de speciale plaats en er is niets aan de hand!

    Sorry maar daar ben ik het niet mee eens. Ik ben een zware roker en ik weet dat het slecht is maar wel lekker. Als ik in het stadion ben rook ik enkel in de gracht of ingangshoek maar niet tijdens de wedstrijd. En ik vind dat dat moet kunnen.

  • Avatar
    GestrektBeen - 13 oktober 2017 om 08:39

    "Medeplichtig aan dood door schuld.." hele grote woorden Teuben. Hopelijk rijd je geen benzine of dieselauto, Tonny. Want die uitstoot is ook giftig, dus wat ben jijzelf dan?

    Roken mogen ze overigens wel uitbannen hoor. Goed dat de club ook initiatieven neemt om de junkies van hun dure verslaving af te helpen.

  • Avatar
    Arjeen - 13 oktober 2017 om 09:17

    Stel je alsjeblieft niet zo verschrikkelijk aan om een sigaretje tijdens een wedstrijd. Rook zelf niet en zit op noord. Het valt reuze mee. En hoe kan je het nou weten als je er al jaren bijna nooit meer bent. Aansteller.

  • Avatar
    niek - 13 oktober 2017 om 13:33

    In deze tijd: Roken op de tribune verbieden! De man naast mij rookt 3 sigaretten per wedstrijd. Heb er niet veel last van, maar rook toch liever niet mee.

  • Avatar
    superfrysk - 13 oktober 2017 om 22:55
    stiekel zegt:

    Rokers zijn egoïstisch en denken alleen aan hun verslaving. Kunnen zich ook niet in leven in een niet roker of astma patiënt. Zo vaak wordt er nu nog een rookverbod genegeerd en dan zeggen dat ze niet moeten zeuren.... Nou ammahoela de roker moet maar eens stoppen met denken dat iedereen het lekker vindt! Ga naar de speciale plaats en er is niets aan de hand!

    Ach de ene rookt een sigaretje en drinkt niet. De andere drinkt 10 biertjes en rookt niet ....

Nieuwe media

-->