VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen wint weer en bekert verder

21 september 2017 om 13:13 | Bron: FeanOnline VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen wint weer en bekert verder

SC Heerenveen heeft de volgende ronde van het KNVB-bekertoernooi bereikt. Makkelijk ging het zeker niet, maar Excelsior werd met 1-2 aan de kant gezet. Morgen horen de Friezen wie ze tegenkomen in de volgende ronde.

Al na 8 minuten was het raak voor de bezoekers. Op aangeven van Henk Veerman kon Arber Zeneli de score in Rotterdam openen. SC Heerenveen was veel feller dan de tegenstander in de openingsfase en dus kon Zeneli niet veel later alweer zijn tweede doelpunt van de avond maken. Hij schoot kiezelhard raak nadat de bal bleef hangen in het zestienmetergebied.

Hoe goed SC Heerenveen in de eerste helft speelde, zo matig was de tweede helft. Doelman Van der Steen hield zijn ploeg in eerste instantie in de wedstrijd door een strafschop van El Azzouzi te stoppen, maar niet veel later kon hij de aansluitingstreffer niet voorkomen. Ditmaal was het Van Duinen die raak schoot vanaf elf meter. De thuisclub kreeg in het laatste kwartier van de wedstrijd nog meerdere kansen op de 2-2, maar dat bleef Heerenveen bespaard.

Overzicht

Reacties (42)

  • Avatar
    Grind17 - 20 september 2017 om 21:34

    Prima! Lekker een ronde verder!

    Vitesse exit
    NAC exit
    Feyenoord of Ado exit
    Sparta exit
    Excelsior exit

    Ruimt lekker op zo!

  • Avatar
    Stampotboerenkool - 20 september 2017 om 21:36

    Hopaaaa wanneer is de loting?

  • Avatar
    Directrood - 20 september 2017 om 21:36
    Stampotboerenkool zegt:

    Hopaaaa wanneer is de loting?

    Morgen..

  • Avatar
    OneLoveSCH - 20 september 2017 om 21:37

    Donderdag loting. Sowieso zonder 5 eredivisieclubs. Excelsior, NAC, Sparta, Vitesse en Feyenoord/ADO (hopelijk Feyenoord).

  • Avatar
    Ninadj14 - 20 september 2017 om 21:38

    Cambuur thuis zou leuk zijn! Maar alleen als we winnen haha

  • Avatar
    jensie10 - 20 september 2017 om 21:44

    2 x winnen bij excelsior binnen 5 dagen, ik zeg klasse! Nu op naar tilburg.

  • Avatar
    igor - 20 september 2017 om 21:46

    Ik denk een prima pot maar Heerenveen moet zichzelf wat meer belonen en meer scoren anders is het elke keer weer billenknijpen, handsballen en strafschoppen tegen. Logisch dat Excelsior thuis in de beker op zeker moment opportunistisch gaat spelen. Nu 3 punten tegen Willem II en dan de kraker tegen Ajax, weten we waar we staan

  • Avatar
    Ronald1993 - 20 september 2017 om 21:47

    Het enige wat de jongens nog moeten leren is om de wedstrijd definitief in het slot te gooien, dat scheelt weer een hoop spanning xD

    Wel lekker dat we een ronde verder zijn!

  • Avatar
    abelenstra - 20 september 2017 om 21:59

    Streppel heeft de zaakjes goed op orde. Alle credits voor hem.

  • Avatar
    igor - 20 september 2017 om 22:04
    abelenstra zegt:

    Streppel heeft de zaakjes goed op orde. Alle credits voor hem.

    Inderdaad er is altijd wat te mopperen, maar als je nu Feyenoord ziet zwoegen en veel clubs er al weer uit liggen mogen we niet klagen

  • Avatar
    antine42 - 20 september 2017 om 22:12

    Knappe prestatie! terwijl de basis niet speelde toch weer winst! Trots op de boys en credits nu naar Streppel. Vaak bekritiseer ik hem om zijn wisselbeleid maar dit seizoen is hij goed bezig!

  • Avatar
    superfrysk - 20 september 2017 om 22:15

    Janmer Henkie kreeg geen bal, fantastische sfeer uitvak waar ik bij was 226 fans leek wel op 400. Wij op terug reis naar Fryslan. En een goede loting morgen ik zeg thuis DE friese derby!

  • Avatar
    schsander - 20 september 2017 om 22:18

    Ik snap de keuze voor reza nu wel. Veerman is gewoon niet goed genoeg en reza is een klasse spits. Gelukkig zag streppel dat wel en heeft hij de criticasters de mond gesnoerd. Alle lof voor streppel

  • Avatar
    antine42 - 20 september 2017 om 22:26
    schsander zegt:

    Ik snap de keuze voor reza nu wel. Veerman is gewoon niet goed genoeg en reza is een klasse spits. Gelukkig zag streppel dat wel en heeft hij de criticasters de mond gesnoerd. Alle lof voor streppel

    Hoe kom je daar bij? Was je aanwezig of puur gericht op Veerman?

  • Avatar
    superfrysk - 20 september 2017 om 22:27
    schsander zegt:

    Ik snap de keuze voor reza nu wel. Veerman is gewoon niet goed genoeg en reza is een klasse spits. Gelukkig zag streppel dat wel en heeft hij de criticasters de mond gesnoerd. Alle lof voor streppel

    Was je erbij? Ik wel ....

  • Avatar
    antine42 - 20 september 2017 om 22:29
    superfrysk zegt:

    Was je erbij? Ik wel ....

    En hoe speelde Veerman en Neas?

  • Avatar
    abelenstra - 20 september 2017 om 22:30
    antine42 zegt:

    En hoe speelde Veerman en Neas?

    Ik ben ook wel benieuwd dan...

  • Avatar
    louis'02 - 20 september 2017 om 22:47

    Trots! Excelsior uit 2x verslaan, het moet niet gekker worden!

  • Avatar
    Finjays - 20 september 2017 om 23:03

    Die "hands" bal bij de 2e strafschop voor Excelsior, wat een grap zeg. Armen strak achter het lichaam en dan nog een penalty geven voor hands. Wat moet je als speler dan nog meer doen.

  • Avatar
    Fean1920 - 20 september 2017 om 23:13
    Finjays zegt:

    Die "hands" bal bij de 2e strafschop voor Excelsior, wat een grap zeg. Armen strak achter het lichaam en dan nog een penalty geven voor hands. Wat moet je als speler dan nog meer doen.

    Net ook gezien. Echt bizar inderdaad. Snap die eerste penalty eigenlijk ook niet. Dumfries kan niet anders volgens mij.

Nieuwe media

-->