VIDEO | Samenvatting: Overtuigend SC Heerenveen wint van PSV

11 september 2017 om 11:20 | Bron: FeanOnline VIDEO | Samenvatting: Overtuigend SC Heerenveen wint van PSV

SC Heerenveen heeft zondagmiddag in het Abe Lenstra Stadion met 2-0 weten te winnen van PSV Eindhoven. De Friezen stonden na zes minuten al op een 2-0 voorsprong. Nadat PSV-er Hirving Lozano vlak voor rust met rood moest vertrekken kon Heerenveen het duel zakelijk uit spelen. 

De Friezen kenden een echte droomstart in het Abe Lenstra Stadion. Na nog geen vier minuten kreeg Arber Zeneli alle ruimte om op te stomen en van grote afstand uit te halen. Het harde schot bleek niet te houden voor Zoet en verdween in de kruising: 1-0. De thuisploeg ging direct verder met aanvallen en nog geen twee minuten later moest Zoet alweer een doelpunt toestaan.

Stijn Schaars stuurde Denzel Dumfries weg die zijn man voorbij ging en Reza Ghoochannejhad kon bedienen. De spits wist van dichtbij binnen te werken. Heerenveen zat vervolgen op rozen en PSV leek totaal overdonderd. Onder meer Zeneli had een enorme kans op de 3-0 maar na een strakke actie schoot de aanvaller naast.

Acht minuten voor tijd kreeg PSV nog een domper te verwerken. Lozano kwam met twee benen in op Dumfries en scheidsrechter Kevin Blom gaf rood. Na rust minderde Heerenveen vaart maar wist desondanks meerdere kansen te creëren. PSV werd blij vlagen weggespeeld en onder meer Zeneli en Thorsby waren dichtbij de 3-0. 

Een kwartier voor tijd kreeg Heerenveen een uitgelezen kans op de derde treffer. Nicolas Isimat-Mirin hield Daniel Hoegh opzichtig vast en de bal ging op de stip. Reza schoot echter zwak in waardoor Zoet kon keren.

De Friezen wisten in totaal maar liefst achttien keer op doel te schieten maar het bleeft bij dus bij 2-0. De ploeg van Jurgen Streppel is na vier duels nog altijd ongeslagen en staat op acht punten.

Man of the match

SC Heerenveen - SC Heerenveen

1. Denzel Dumfries

8.1

2. Arber Zeneli

8.0

3. Stijn Schaars

8.0

4. Kik Pierie

7.5

5. Martin Hansen

7.5

6. Martin Odegaard

7.4

7. Morten Thorsby

7.3

8. Daniel Hoegh

7.2

9. Yuki Kobayashi

6.8

10. Nicolai Naess (80)

6.7

11. Lucas Woudenberg

6.7

12. Marco Rojas (77)

6.7

13. Doke Schmidt (68)

6.6

14. Reza Ghoochannejhad

6.5

35 gebruikers hebben gestemd.

Wil je ook stemmen? Login of registreer jezelf!

Overzicht

Reacties (48)

  • Avatar
    Feanfan4ever! - 10 september 2017 om 11:39

    Mooie opstelling, alhoewel ik Yuki en Zeneli liever op de bank had gezien. Ik gok op 3-1 voor Heerenveen! Mooi dat Hansen in de basis staat, ondanks Van der Steen die het goed gedaan heeft...

  • Avatar
    breuertje - 10 september 2017 om 12:18

    7-0 Heerenveen

  • Avatar
    abelenstra - 10 september 2017 om 12:19

    Ik vind het onbegrijpelijk dat hij nu al weer van der Steen op de bank zet. En heel jammer dat veerman niet start. Benieuwd hoe het uitpakt

  • Avatar
    schsander - 10 september 2017 om 12:30

    Ongelofelijk man, haal die reza er nou eens uit.

  • Avatar
    bosse - 10 september 2017 om 12:35

    Zeneliiiiiiii!!!!!!!!

  • Avatar
    louis'02 - 10 september 2017 om 12:36

    Wat gun ik het deze jongen! In tegenstelling tot larsson altijd hard werken

  • Avatar
    breuertje - 10 september 2017 om 12:37

    Guess who's back

  • Avatar
    bosse - 10 september 2017 om 12:37

    Rezaaaaa!!!!!!

  • Avatar
    breuertje - 10 september 2017 om 12:37

    Godverdomme mooi dit

  • Avatar
    bosse - 10 september 2017 om 12:37

    Nou wie wou reza en zeneli op de bank hebben?

  • Avatar
    breuertje - 10 september 2017 om 12:39
    bosse zegt:

    Nou wie wou reza en zeneli op de bank hebben?

    Hahahaha ik, zo zie je maar nooit tegen de trainer in gaan

  • Avatar
    vries153 - 10 september 2017 om 12:52

    Ach sandertje kraamt alleen maar onzin uit hier naam maar veranderen in dkvsandee

  • Avatar
    breuertje - 10 september 2017 om 12:54

    De passie is terug. Bij iedereen. Er heerst een absolute wil om te winnen naar mijn idee.

  • Avatar
    schsander - 10 september 2017 om 12:58
    vries153 zegt:

    Ach sandertje kraamt alleen maar onzin uit hier naam maar veranderen in dkvsandee

    Gelukkig heb ik jou nooit serieus genomen, mafkees dat je bent

  • Avatar
    Sumzor - 10 september 2017 om 13:00
    schsander zegt:

    Gelukkig heb ik jou nooit serieus genomen, mafkees dat je bent

    SchSander je bent wel altijd negatief dus mij zou t ook niet verbazen dat je dkv fan bent

  • Avatar
    wessel98 - 10 september 2017 om 13:00

    als psv zo open blijft spelen en niet zo op de counter gaat komt t wel goed :)

  • Avatar
    vries153 - 10 september 2017 om 13:02

    Wij jou ook allemaal niet Sander onzin gehalte bij jou veel te hoog denk eens na voor je onzin post . En ach ie.and mafkees noemen kun je het zonder schelden niet af beetje zwak

  • Avatar
    schsander - 10 september 2017 om 13:05
    vries153 zegt:

    Wij jou ook allemaal niet Sander onzin gehalte bij jou veel te hoog denk eens na voor je onzin post . En ach ie.and mafkees noemen kun je het zonder schelden niet af beetje zwak

    Spreek gewoon maar voor jezelf. Zie dat je het al moeilijk genoeg daarmee hebt. Normaal Nederlands wordt trouwens ook wel gewaardeerd op dit forum.

  • Avatar
    vries153 - 10 september 2017 om 13:06

    Ja ja je toont alleen maar weer je zwakte goed bezig kerel erg volwassen

  • Avatar